Šta je novo?

Tramvaji

Pa ...što se tramvaja tiče meni ovaj uži kolosek je sasvim ok,jer su nam ulice u centru uže,novi tramvaji si isto tako dobri kao i širi i vrše ok funkciju,i to će i ostati stari - novi tramvaji,dakle još jedan + Metro.. :kafa:
 
Nije u pitanju zamena uskog sirokim kolosekom, nego upotreba dela posojecih tram trasa i sasvim novih koje bi bile nesputane u kretanju, veceg kapaciteta i brzine i bile dopuna glavnim trasama metroa.

2012. je dobro primetio da bi trasa Savskom do Rakovice mogla da bude jedna takva nezavisna trasa, ali i ul Gagarinova gde obnova nije skoro vrsena.

Ti postojeci delovi tramvajskih trasa bi mogli da se produze novim pravcima, ali sa sirim kolosekom i nesputanim kretanjem, o kojima su neki ljudi vec pisali, i ucine boljim prevoz u blizoj buducnosti i dopunu metro trasa kada se ostvare.

Narovno da bi bile neophodne denivelacije na raskrsnicama, negde i tuneli npr. ispod Miljakovca, ali bi sve to bilo jeftinije od trasa koje su potpuno ispod tla koje ce biti na trasi metroa koja bi presecala putanju teskog tramvaja ili lakog metroa, kako god se zvao.
 
Dok se uradi projekat i nabavi sve sto je potrebno i kada bi se sutra donela odluka proslo bi jos nekoliko godina, a kako se ovakva odluka izvesno nece doneti sutra, pocetak gradnje bi mogli da ocekujemo za najmanje 3 do 5 godina sto je vec rok za zamenu sina racunajuci da vec sluze oko 4 godine.

Treca sina?
 
Ne verujem da bismo išta novo dobili prelaskom na širi kolosek. Već smo diskutovali o tome da metarski kolosek nije glavna prepraka kapaciteta samog vozila. Katice u Berlinu su široke kao u Beogradu iako su na standardnom koloseku!
 
Glas prirode":yfbfs8c0 je napisao(la):
Nije u pitanju zamena uskog sirokim kolosekom, nego upotreba dela posojecih tram trasa i sasvim novih koje bi bile nesputane u kretanju, veceg kapaciteta i brzine i bile dopuna glavnim trasama metroa.

2012. je dobro primetio da bi trasa Savskom do Rakovice mogla da bude jedna takva nezavisna trasa, ali i ul Gagarinova gde obnova nije skoro vrsena.

Ti postojeci delovi tramvajskih trasa bi mogli da se produze novim pravcima, ali sa sirim kolosekom i nesputanim kretanjem, o kojima su neki ljudi vec pisali, i ucine boljim prevoz u blizoj buducnosti i dopunu metro trasa kada se ostvare.

Narovno da bi bile neophodne denivelacije na raskrsnicama, negde i tuneli npr. ispod Miljakovca, ali bi sve to bilo jeftinije od trasa koje su potpuno ispod tla koje ce biti na trasi metroa koja bi presecala putanju teskog tramvaja ili lakog metroa, kako god se zvao.
Tako je ima trasa koje su mogle odmah da se odrade,međutim trasa za Rakovicu je po meni čudna,ako je nova linija BGVoza predviđena baš na trasi Karaburma-Rakovica po već postojećoj trasi ,postavlja se pitanje,a ko će se voziti tramvajem pola sata kada sa vozom stiže za 5.min do Sajma ili Glavne Ž.S?
 
...ili je metro pun zaljubljenih ljudi, medju kojima su naravno Vucko i 2012, pa svi ostali metrolozi

2012, KUDA ide ta trasa Karaburma Rakovica, preko nove ili stare zel stanice, tunelima bg. cvora ili oko Kalemegdana?

Bg voz sa intervalom od 15 minuta je koristan, na duzim razdaljinama, znaci pre kao beovoz, ali u samom gradu, ako se ceka npr 10 min. i putuje jos 10 pa jos toliko pri izlasku kod Vuka, ustede na vremenu gotovo da nema. I odakle se to stize za 5 min.Vrlo si nejasan.

amm, zar nikad nisi primetio koliko se tramvaji ljuljaju, tresu i kako je otezan ulaz u njih, o sputanosti semaforima i sporini je svima sve poznato, u tom smislu odredjene trase postojece i nove bi morale da budu deo nezavisnog prevoza pretezno iznad tla, sa pristupom u ravni tla, ne kao zamena nego dopuna glavnih metro pravaca.
 
Tramvaji se tresu i ljuljaju zbog lošeg stanja šina, a ne zbog metarskog koloseka. Ne razumem kako metarski kolosek utiče na otežanost ulaska? Za nezavisnost se slažem.

U Ukrajini, tačnije Kijevu, se radilo na modernizaciji mreže takozvanog brzog tramvaja (Скоростной трамвай). Sistem ne bi trebao da se ukršta sa kolovozom, ne znam kako su baš izveli. Slika je bilo, ali evo nekih novih i u odgovaraćoj temi, pošto se ipak radi o tramvaju, a ne metrou :p

339823.jpg

336938.jpg

338150.jpg

336224.jpg

310979.jpg

http://transphoto.ru/articles/359/
 
Pa zar nisu obnovljene sine u mnogim ulicama pa se opet ljuljju i tresu, a pristup je otezan jer tramvaji nisu niskopodni, sve u svemu znaci mogli bi da zadrzimo i uski kolosek, sa resenjima koja ga cine nezavisnim, niskopodni tramvaji dolaze, sto znaci da bi uz produzenje nekih trasa do izgradnje metro linije, mogli da stvorimo takav metrou dopunski prevoz savrseniji od danasnjeg tramvajskog.
 
@Glas Prirode, to za trasu Rakovica/Karaburma možeš videti u planu razvoja Gradske železnice koji je ponovo aktuelizovan,i ljudima koji žive u tim krajevima logičan.jer pruga postoji a deo kod Save bi se rešio verovatno izdignuto na stubove..za 5 min se stiže od Rakovice do Sajma ili G.stanice jer je trasa nezavisna,s izuzetkom prelaza kod Sajma za koji najaviše denivelisanje ali otom potom..
Evo da pogledaš prezentaciju o tome(pred kraj filma je deo o pruzi Rak.Kar.) http://www.youtube.com/watch?v=xet_Kkk8UbE
a ovo što kažeš da bi tramvaji bili nezavisni je u Beogradu nemoguće zbog urbanizma grada i ostalih nasleđa,uvek će neka ulica da seče tramvaj ili bu**** da parkira na šine,igra tenis ili svadbarsko kolo..to je misija gde i najbolji svetski stručnjaci kažu ne možemo
mi to ,na produženom smo odmoru..
@amm8990, to u Kijevu je Lrt na istočni način s obzirom na njihovo veliko iskustvo sa šinskim prevozom,zapravo sve karakteristike Lrt-a ima..
 
Glas prirode":1tgg5r8h je napisao(la):
Pa zar nisu obnovljene sine u mnogim ulicama pa se opet ljuljju i tresu, a pristup je otezan jer tramvaji nisu niskopodni, sve u svemu znaci mogli bi da zadrzimo i uski kolosek, sa resenjima koja ga cine nezavisnim, niskopodni tramvaji dolaze, sto znaci da bi uz produzenje nekih trasa do izgradnje metro linije, mogli da stvorimo takav metrou dopunski prevoz savrseniji od danasnjeg tramvajskog.
Ne znam čime si se ti vozio, ali se skoro uopšte ne ljuljaju i ne tresu. U svakom slučaju su mnogo udobniji od autobusa i trolejbusa. Ako naiđe stara katica ili švajcarac može da bude više lupanja, ali su šine po gradu generalno dobre.



Glas prirode":1tgg5r8h je napisao(la):
Bg voz sa intervalom od 15 minuta je koristan, na duzim razdaljinama, znaci pre kao beovoz, ali u samom gradu, ako se ceka npr 10 min. i putuje jos 10 pa jos toliko pri izlasku kod Vuka, ustede na vremenu gotovo da nema. I odakle se to stize za 5 min.Vrlo si nejasan.
Zato postoji precizan red vožnje zahvaljujući kojem možeš da namestiš da ne čekaš 10 minuta. Koristim bgvoz dva puta dnevno i skrati mi putovanje koje bi sedmicom trajalo 40-60 minuta (ogromno varira u zavisnosti od gužve) na ~25min. Relacija blokovi-Vuk. Vožnja je takođe daleko udobnija od drugih vidova prevoza, za sad je garantovano da uvek bude mesta za sedenje. Što se mene tiče skroz sam zadovoljan i srećan sam što je većina ljudi u mojoj okolini koja je ikako mogla da iskoristi bgvoz za svoje potrebe to i uradila. Niko se još nije žalio.
 
Izvini Lukpote od kada to Bgvoz ide do bloka 45 i ostalih, naravno ne ide, a kad prvo ides busem ili tramom kako to mislis da stignes po redu voznje, mozes da cekas minut, a mozes i svih 15, zar ne.

2012. ti mislis na prugu kroz Topcidersku dolinu , pored Sajma i do stare zel. st, ako te trase nameravaju da koriste, to se sasvim uklapa u neke moje zamisli, ali to je vec za temu metro.
 
Tramvaji idu često kod blokova, može sa velikom sigurnošću da se potrefi u 5 minuta kad ćeš stići do buvljaka. Do sad sam iz sedmice izlazio otprilike 2-7 minuta pre nego što voz treba da krene, dok se popneš i smestiš - taman. Nekad treba brže uz stepenice, nekad ne... Naravno, desiće se sigurno i da propustim voz, ali me to neće naterati da odustanem od ovakve vožnje ;)
Ako ćemo da računamo bez gledanja u red vožnje: kad je špic u proseku ćeš čekati 7 minuta. Svako onda može za sebe da proceni da li mu se to isplati, u računici su vreme, udobnost, ali i novac - za voz i dalje nije potrebna nikakva karta.
 
+video nadzor sa skeniranjem lica+smart card+gps+info sistem...kako najaviše sredinom 2011 i eto nas sa pristojnim prevozom i na svetskom nivou.. :kafa:
 
Само да не буде опет лицемерство да неће да купују карте зато што је прљаво поцепано и сл.
А онда стигну нови тролејбуси или трамваји, па ГСП "апелује" (реч коју треба забранити у овој земљи јер ничем не служи) да се чувају, следећи дан ти исти лицемери су их ишарали исекли или испрљали.

Биће велика штета што овакав градски превоз долази у град где се не води рачуна о ономе што је лепо и корисно.
 
Svuda se provlaci broj od 145 vozila... Da li se spojene sedmice računaju kao 1 ili 2? Ako je ovo drugo, ne bi li, zarad preciznijeg poređenja sa postojećim voznim parkom, bilo ispravnije reći da dobijamo praktično 60 novih tramvaja? Pretpostavio sam da je kapacitet novih duplo veći od obične katice.
 
Tramvaj je tramvaj,ne kaze se bg ima 100 tramvaja koji imaju kapacitet kao obicna katica vec ima toliko tramvaja.Kao sto se kaze gradjani imaju toliko automobila,a ne toliko automobila ekvilalentno u odnosu na yuga.
 
Tandem računaju kao 2 tramvaja. Inače, jesi u pravu, pošto u suštini dobijamo 60, a ne 30 vozila ako ih uporedimo sa Katicom.
 
I dalje ne znam kako računaju spojene sedmice, pošto to zaista jesu po dva tramvaja :)
Poređenje sam napravio da bih ukazao da će udeo novih tramvaja u saobraćaju biti značajniji nego što se možda misli.
Edit: amm8990 bio brži, hvala na informaciji :)
 
vucko":3791m5qj je napisao(la):
Jasno,onda od sada racunam zglobne trole kao 2 obicne trole...
E njih već ne verujem da računaju kao dve kad navode broj vozila, ipak ne možeš da prepoloviš tu trolu :D ko zna...
 
Homer Jay":1uc5vrhf je napisao(la):
Prvi CAF stize u BG 3. maja 2011.. Posle probnog perioda (!?), stizace po dva svakog meseca do oktobra 2012
na probni period se misli na testiranje tih tramvaja po beogradskim ulicama (nagibi, šine, kontaktna mreža, putnici) da bi onda podatke implementirali u ostale tramvaje. bila je priča o tome kada su naručeni ti tramvaji
 
Vrh