01. 10. 2010
PRESS
Kazne najbolje rešenje
Saobraćajni stručnjaci tvrde da se samo visokim kaznama mogu sprečiti bezobzirni vozači da parkiraju na tramvajske šine. Osim što uporno apeluju, niko od nadležnih ne čini ništa da se ova bahatost spreči
KAD IMA VOLJE, IMA I NAČINA... Gradske vlasti stalno apeluju na građane da koriste javni prevoz, ali ne omogućavaju da on funkcioniše
Samo visoke kazne, uz povećanje broja saobraćajnih policajaca, mogu da reše problem bezobzirnih vozača koji parkiraju automobile na šinama, slažu se u oceni brojni saobraćajni stručnjaci. Ipak, nijedno komunalno preduzeće niti bilo ko iz gradske vlasti nije se zainteresovao da uradi nešto konkretno po tom pitanju, a pošto je najlakše apelovati, pozivi na društvenu odgovornost svakodnevno stižu iz GSP-a „Beograd", „Parking servisa", gradske uprave...
SAMO PO DŽEPU
U Skupštini grada smatraju da je rešenje povećati kazne za ovaj prestup.
- Poznato je da tim šinama idu isključivo tramvaji i u hitnim slučajevima Služba hitne pomoći, policija i vatrogasci. Ako je neko svestan zakona i problema koji može uzrokovati, a ipak ostavi automobil makar na nekoliko minuta, jer smatra da je važniji od stotine putnika u vozilu, treba ga „debelo" kazniti - rekao je Dejan Mali, član Gradskog veća.
- GSP je uveo brojne kontrole, „Parking servis" nove zone i odnedavno povećao cene, putari non-stop zatvaraju neke ulice, a nama niko neće da omogući da se normalno vozimo... Svi apeluju da koristimo prevoz da bi gužve bile manje, a onda se od nas očekuje da kao st*** sedimo po pola sata u tramvaju i da ćutimo! To je sramota vlasti u gradu i republici! - žali se Zvezdarac Petar Ivanić.
„Pauk" i bez policije
On je samo jedan od desetina ogorčenih građana koji su se javili Pressu jer su prethodnih dana čitali o bahatom vozaču koji je zaustavio šest tramvaja i nekoliko stotina putnika.
Podsetimo, iako je prekršaj zabeležen fotoaparatom, to nije bilo dovoljno da se vozač kazni jer su ga građani odgurali pre dolaska policije.
Milan Vujanić, profesor na Saobraćajnom fakultetu, rešenje za ovaj problem vidi u većem broju saobraćajnih policajaca na najugroženijim mestima u gradu.
- Poznato je da su najugroženije ulice Cara Dušana, Vojvode Stepe, 27. marta i deo Bulevara kralja Aleksandra, jer su šine pored trotoara. Ako bi na svim tim mestima bilo dovoljno policajaca, niko od vozača ne bi ni pomislio da se parkira ili vozi na šinama - istakao je Vujanić.
Radoslav Nikolić, generalni direktor GSP-a „Beograd", kaže da je jedno od rešenja i intervencija „pauka" bez naloga saobraćajne policije.
- Takođe, uvođenje komunalnih policajaca možda je jedna od solucija - naglasio je Nikolić.
Željko Đukanović, saobraćajni inženjer, smatra da za ovakvu situaciju idealnog rešenja očigledno nema.
- Recimo, u Pragu ne morate da čekate na intervenciju policije ili pauk službe. Kod nas je sve u rukama policije - rekao je Đukanović.
Boban Kovačević, generalni direktor JKP-a „Parking servis", kaže da njihova služba nekoliko puta u toku jednog dana reaguje zbog odnošenja vozila sa šina.
PET PREDLOGA ZA REŠENJE
1. Drastično povećati kazne za parkiranje na šinama u odnosu na druga nepropisna parkiranja
2. Visoke tramvajske baštice
3. Omogućiti „pauk" službi u ovim situacijama intervenciju bez saobraćajne policije
4. Izmeštanje šina na sredinu kolovoza
5. Povećati broj saobraćajnih policajaca u najkritičnijim ulicama
- Kako se ova situacija ponavlja, možda bi rigoroznije kazne imale efekta - naveo je Kovačević.
Molbe ne daju rezultate
Iz Sekretarijata za Saobraćaj predlažu izmeštanje svih šina na sredinu kolovoza.
- Vozači su nervozni, građani kasne na posao, ali nemarni vozači uporno ostavljaju automobile na šinama. Jedino rešenje je izmeštanje šina na sredinu, kao i efikasnija intervencija saobraćajne policije - istakao je Branko Smiljanić, zamenik sekretara Sekretarijata za saobraćaj.
Katarina Dragutinović, PR „Direkcije za javni prevoz", kao jedno od rešenja predlaže podizanje tramvajskih baštica.
- Metalni stubići nisu loše rešenje, ali taj deo je namenjen i vozilima hitnih službi - kazala je Dragutinovićeva.
Anketa: KAKO BISTE VI SPREČILI PARKIRANJE NA ŠINAMA?
Ljubomir Dimitrijević (80), penzioner
- Ovo je problem koji muči Beograđane, ali niko od nadležnih ne želi da ga reši! Da sam ja na vlasti, ne bih samo kažnjavao ovu bahatost novčano, već bih oduzeo i dozvolu i naredio da „pauk" odveze automobil na najdalje mesto u gradu da bi morao i taksi da plati.
Branko Miličić (20), student
- Smatram da je sve na policiji, koja očigledno ne obavlja svoj posao kako treba. Dakle, predlažem više saobraćajnih policajca na kritičnim tačkama. Naravno, nakon intervencije treba duboko „zaći" u džep nesavesnih vozača, kako bi ubuduće vozili što dalje od šina.
Ljubica Stevanović (20), student
- Izgleda da su kazne za nepropisno parkiranje i ugrožavanje tramvajskog saobraćaja suviše male, pa je ljudima to već postalo navika. Kada bi morali da izdvoje celu platu zbog kršenja zakona, verovatno bi sledeći put razmislili dobro pre nego što se parkiraju.
Nenad Lukić (46), preduzetnik
- Možda bi veća aktivnost saobraćajne policije mogla da smanji broj ovakvih situacija. Kada bi postavili saobraćajce na svim ugroženim delovima grada i nosili automobile za samo tri minuta zadržavanja, sigurno je da bi građani više poštovali propise.
Danka Mitušinovć (41), mašinski inženjer
- Očigledno je saobraćajna policija suviše blaga prema nesavesnim građanima, pa oni bez problema voze po šinama. Mislim da im treba oduzeti vozilo, zatim saobraćajnu i vozačku i naravno napisati maksimalnu novčanu kaznu za ovaj prekršaj.
Spomenka Mitić (60), penzioner
- Veće kazne! Ništa neće uticati na savest naših vozača sem novca! Nikakve molbe i apeli! Ako već nema dovoljno saobraćajnih policajaca, neka kazne budu nenormalno visoke, uz oduzimanje vozačke na nekoliko meseci. To će ih sigurno naterati da se zamisle.