Šta je novo?

Tramvaji

Усвојена два Плана детаљне регулације и 15 Одлука о изради нових планова


Одборници Скупштине града усвојили су данас у обједињеној расправи два Плана детаљне регулације и 15 Одлука о изради нових планова.

Први план детаљне регулације односи се на изградњу Ибарске магистрале, од улице пилота Михајла Петровића до аутобуске обилазнице, где је у првој фази предвиђено да се изгради потребна инфраструктура, а у другој да се направи шински систем јавног градског превоза, истакао је, образлажући предлоге, помоћник секретара за урбанизам и грађевинске послове Слободан Димитријевић.

– Тај предлог обухвата 290 метара Трговачке улице, као и саму Ибарску магистралу у дужини од 1.250 метара, али и део улице пилота Михајла Петровића у дужини 215 метара, где ће бити израђена припадајућа инфраструктура, између осталог и две пешачке пасареле.


http://www.beograd.rs/cms/view.php?id=1411473

Pojasnite mi ako znate gde je to i kakva zeleznica?Zbunjen sam
 
Dan bez tramvaja”
D.Milićević | 22. 09. 2010. - 18:45h | Komentara: 4

Zbog udesa koji se danas oko 17 časova dogodio na šinama u Bulevaru kralja Aleksandra kod broja 315, tramvaji nisu mogli da prolaze ovom ulicom više od sat i po vremena.

U tom periodu su do Vukovog spomenika saobraćali autobusi, pa ispada tako da se današnji “Dan bez automobila” pretvorio u “Dan bez tramvaja”.
www.blic on line rs.
LRT FIJASKO se pretvorio u latino seriju,,;)
 
Pa ne znam Vucko, jedino ako misle da produze tramvaje po planu iz '87. do Petlovog brda, tada je ostavljen svuda koridor za tramvaj, od okretnice na B.Brdu do Petlovog brda. Ajde prebaci post na temu druga traka na ibarskoj.
 


Juče je kutija iznad vrata stajala otvorena u jednom tramvaju. Isto, može se videti otopljeno svetlo o kom sam pričao, u ovom slučaju levo, crveno.
 
Da li neko moze da mi objasni OVO ????????? :bash: Taj sta god mu dodje,neki agregat,tandrce a kabl iz njega ide u kabinu.Tramvaj br345,danas slikano

Tramvaj345.jpg
 
Agregat za napajanje 220V naizmenične. To je turističko - muzičko - žurkastični tramvaj pa im treba struja za pojačala, projektore i sl. uređaje...
 
Zar nisu mogli zaboga rupu u karoseriji da izbuse da ne bi kabl isao tako kroz prozor?
 
Zar niu mogli ceo agrehgat na krov? bas karabudze. Devedesete jos traju u GSP-u.
 
Cekaj, oni su na tramvaj, koji ima neograniceno napajanje na struju, stavili neki diesel agregat da bi dobili struju? :bash:
 
MareCar":9ex8nae1 je napisao(la):
Cekaj, oni su na tramvaj, koji ima neograniceno napajanje na struju, stavili neki diesel agregat da bi dobili struju? :bash:
O, da! :)
Ali stvarno... Kablovi preko prozora i slično! Pećinske metode nabudživanja nečega što bi bilo neverovatno jednostavnije odraditi na normalan način.
 
Verovatno ideju im dala čistačica...stručnosti radi.. :kafa:
 
Vest od prekjuče iz Zagreba...

U sudaru tramvaja ozlijeđeni vozači i 7 putnika

Oko 8 sati došlo je do sudara dvaju tramvaja na raskrižju Čavićeve i Ulice grada Gospića. Ozlijeđena su oba vozača i sedam putnika među kojima i jedno dijete. Uzrok nesreće znat će se nakon očevida.


Iz ureda za upravljanje hitnim situacijama kažu da su dvojica vozača prevezena u KB Dubrava. U sudaru je ozlijeđeno i jedno dijete koje je prevezeno u Klaićevu bolnicu, dok je još šest putnika prevezeno u zagrebačke bolnice. Navodno se radi o lakšim ozljedama.


U nesreći koja se dogodila oko 8 sati tramvaj broj 3 se kretao Ulicom grada Gospića u smjeru grada te je naletio na tramvaj broj 13, koji je bio zaustavljen na stajalištu u Čavićevoj ulici , kazali su u ZET-u.

Tramvaji su odšlepani sa mjesta nesreća, i promet je normaliziran.

Uzrok ove nesreće bit će poznat nakon očevida.
Maša Ilotić
24.09.2010.
net.hr

0240007.55.jpg

0206007.55.jpg

0207007.55.jpg

0208007.55.jpg

0209007.55.jpg

0210007.55.jpg

0239007.55.jpg
 
Ja mislim da se i tramvaji napajaju naizmenicnom strujom, tako da je potreban samo neki transformator
 
Jednosmerna je svuda i u trolejbuskoj KM. Nekada su takvi uređaji bili jako skupi, danas na pijaci možete da pazarite konvertor 12v na 220v!
 
Ako se novi trolejbusi pogone naizmenicnom strujom, kako mislis da je onda u mrezi jednosmerni napon? Koliko znam, i za vozove i za sve druge elektricne podsisteme efikasnije je napajanje naizmenicnom strujom, a svako vozilo ima ispravljac u sebi
 
U tome i jeste štos, novi trolejbusi imaju tranzistorsko-impulsni sistem, za razliku od starih gde se ubrzanje postiže regulacijom napona, kod ovih, pošto imaju asinhrone(indukcione) motore to nije moguće pošto asinhrona mašina smanjenjem napona nastoji da zadrži korak kašnjenja i sa smanjenjem napona povlači više struje. Pa tako je jedino moguće kontrolisati ih regulaciom frekvencije naizmeničnog napona, a inverter formira tu frekvenciju iz DC napona iz mreže. Zbog komplikovane kontrole ovi motori dugo nisu bili u upotrebi tamo gde je potrebna regulacija rotiranja.

Za železnice je tačno, tamo je AC napon, u gradovima je tradicinalno DC. U tenderskoj dokumentaciji se pominju i polovi štapova, tj. koji od njih je +, a koji -.
 
I dodatak... Napon mreže za vozove je veoma visokih 24kV, tramvaji se napajaju sa 600V, a za trole nemam pojma. Ako grešim, izvinjavam se i molim da me neko ispravi. ;)
 
Pošto vas je zainteresovala ova priča o napajanju u tramvajima evo nekoliko informacija. Kao i sve u životu sve je relativno i nije baš onako kako na prvi pogled izgleda. Ovaj agregat nije GSP-ov već organizatora "priredbe" a obezbeđena im je samo spoljna platforma koja se montira na zadnji branik za desetak minuta. Kako se ne radi o specijalnom vozilu, već redovnom tramvaju nisu rađene nikakve trajne prepravke (bušenja karoserije i slično) a i same manifestacije (ekstravagancije) ovog tipa nisu tako česte.
Napajanje iz mreže je 600V jednosmerne struje (kao i kod trolejbusa). Za dobijanje 220V naizmenične potreban je statički pretvarač sa invertorom koji za snage od nekoliko kilovata nije ni mali ni jeftin uređaj i njegovom ugradnjom dobilo bi se specijalno vozilo za ovu vrstu namene što obzirom na učestanost održavanja ovakvih priredbi nije isplativo.

Napajanje lokomotiva je kod nas iz mreže sa 25kV naizmeničnog napona zbog velike snage motora - 5 MW pa na više!
Snaga motora KT4 tramvaja je 4x40 kw dakle ukupno oko 160kw.
 
Vrh