Šta je novo?

Tramvaji

JohnnyLee":1nmnvjgv je napisao(la):
ma jok. stanica Trošarina je relativno blizu a i ide pet autobuskih linija oko tog budućeg naselja (25, 25P i 39 kroz Kumodrašku, 33 kroz Vojvode Stepe (veza sa tramajima) i 50 kroz Kružni put (isto veza sa tramvajima)
Tu ce morati nova linija koja bi do centra grada isla na oko 5 minuta... Jer 20 hiljada stanovnika je vise nego Sremcica
 
Evo uviđaja sa lica mesta večeras,sve bilo kako sam i rekao,blokirane ogradama sve bočne ulice,paradno poređani ganc novi kamioni firme MN "Loznica", Pauci dežurni duž cele trase odnose vozila,saobraćajna policija na svakih 50.m,auto čistilice, i sl. A primetih i da ako ne postave neke betonske žardinjere duž trotoara i ivčnjaka ceo Bulevar postaće veliki park-ing ;)
 
Podseca me na film tri karte za holivud na kraju filma kad protutnji voz i zivot se u selu nastavi po starom :laugh:
 
stf":2vrb3k88 je napisao(la):
Sve u svemu, postoje dve opcije za metro u Bulevaru.
1. Jedini nacin da se gradi podzemni metro u Bulevaru je upravo moj predlog da se tramvaj zadrzi, a metro stanice budu redje i samo na najfrekventnijim tackama. Time se dobija ultrabrz metro, tramvaj koji popunjava praznine, a dobice se enormna usteda na gradnji dodatnih podzemnih stanica.Naravno, (ono sto svi zaboravljaju), uvek se mogu dodatno izgraditi podzemne stanice.
2. Predlog druga Hazzarda, da se gradi podzemni metro koji ce imati jednak broj stanica kao sadasnji tramvaj, a da se tramvaj potpuno ukine i bastice pretvore u saobracajne trake. Ovaj predlog jeste odlican, ali za gradove koji mogu toliko da se finansiski isprse. Beogtrad to ne moze, niti ce dugo moci, a ovim predlogom se upravo daju ledja nadzemnoj trasi kroz Bulevar. Zasto? Jes se ukidanjem tramvaja dobija mesto NA Bulevaru. Takodje, gradnjom tolikog broja podzemnih stanica trosak se uvecava za desetine miliona evra. I kao poslednja stavka je i pitanje zasto bacati tolike pare (koje nemamo), za podzemnu trasu, kada se ukidanjem tramvaja dobija potrebni prostor, koji je daleko jeftiniji.

Sve u svemu, ideja druga Hazarda, primenjena u Beogradu, direktno daje vetar u ledja LRT-u na Bulevaru, a to je ono sto svi tako zarko zelimo da nam se ne desi. Sa druge strane, sasvim mi se svidja predlog druga Medjutim, da metro od Vuka skrene na Crveni krst, krece se ispod Gospodara Vucica, pa onda presece Bulevar, kod npr. Mite Ruzica i dalje na Mirijevo. Jednostavno, jer je Crveni krst saobracajni daleko nerazvijeniji od Liona i Starog Konjarnika, a postavljanjem sina na sredinu Bulevara, a eventualnim ukidanjem svih skretanja ulevo(sto je jedno od osnovnih osobina pravih bulevara i avenija), dobija se LRT od sadasnjeg tramvaja, sa 0% troskova.
Sve ostalo znaci da ce se izgraditi metro linija L1 Tvornicka-Vukov spomenik, a za dalje cemo cekati decenijama.
'Leba ti ne oslovljavaj me sa druze, nismo u partiji.

Nigde nisam rekao da metro treba da ima stanica koliko i sada tramvaj. Rekao sam da stanice treba da budu na oko 800 m. Tramvajske stanice su blize. Eto ja bi npr. voleo metro sa 3 stanice od Ustanicke do Cvetka a tramvajskih stanica ima 4. Itd.

Btw savrseno je jasno, vec sada, da se nece graditi nikakav metro ispod Bulevara u sledecih 10 do 15 godina (tj. ako ikad krene metro ispod Bulevara, krenuce za nekih 20 g.) jer su upravo rekonstruisane sine sa sve prebacivanjem u sredinu, itd. Mada sto se mene tice, ako zavrse kompletnu rekonstrukciju tramvajske mreze, neka grade metro prvo na onim pravcima gde ce zameniti autobus, a onda tamo gde ce zameniti tramvaj. Idealno bi bilo da je neko grenuo da gradi metro pre 5 godina, ali posto nije, i ova druga varijanta je podnosljiva.

Samo sto, naravno, od svega nece biti nista, ni od metroa, nicega, prepiremo se za dzabe...uzivajmo u novim tramvajima koji ce stici i koji ce ici po rekonstruisanoj tramvajskoj mrezi, jer ce to biti najbrze sinsko vozilo koje cemo videti u Beogradu (a koje nije Beovoz).
 
Numeracija linija GSP je važna. Za dedinje je decenijama vazio autobus 32. Već decenijama je 32 preimenovan u 42 i preko dedinja ide do Petlovog brda. Ali od numeracije linija važnija je numeracija vozila. Trebalo bi svako vozilo bilo autobus, trolejbus, tramvaj da uočljivo nosi broj linije. I to ne samo napred nego i pozadi i sa obe strane. Koliko puta se svima nama desilo, vidimo da se vozilo sprema da krene sa stanice, trčimo i uđemo na zadnja vrata a da neznamo broj. I u samom vozilu treba da postoji broj za putnike koji su ušli na brzinu i nisu videli. Bilo bi dobro kad bi osim broja pisalo i ime prve i poslednje stanice a u nekim gradovima na zapadu čak piše na velikom displeju u vozilu naziv sledeće stanice kao i vreme kad stiže na nju. Ali, naravno, to bi bilo isuviše za Beograd, bar za sada
 
Nije uopšte problem da tramvaj ide na Prokop. Ima tu više mogućnosti. Prvo, linija koja ide Resavskom do Nemanjine može da se produži dalje Resavskom. Ova ulica će svakako preći autoput i izbiti u zonu Prokopa. Međutim, na Prokopu ne bi trebala da bude krajnja stanica već bi tramvaj još malo produžio i izbio na Bul. V. Mišića (kod sajma ili kod BIGZ-a) Druga mogućnost je da kod Veterinarskog fakulteta tramvaj iz pravca Slavije skrene desno i ide onom padinom iznad autoputa. Nisu potrebna nikakva rušenja, tu kuća nema. Pošto će Resavska (ili neka njoj paralelna kao S.Markovića) preći autoput tramvaj bi bez problema stigao do Prokopa i dalje do B.V.Mišića. Treća mogućnost je da tramvaj od autokomande ide Humskom ili Zvečanskom koje (pogotovu Zvečanska) dolaze u neposrednu blizinu Prokopa. I u ovom slučaju Prokop bi bio samo prolazna stanica i tramvaj bi se priključio na BVM. Ukoliko bi se ostvarila bilo koja od ove tri mogućnosti dobili bi izvanrednu vezu Prokopa sa svim delovima grada i to samo tramvajem. Trolejbusi 40 i 41 kao i autobusi 94 i 78 idu Bulevarom Kneza Aleksandra Karađorđevića takođe blizu Prokopa. Sve priče o slabim saobraćajnim vezama stanice Prokop automatski bi otpale.
 
Pa kako sam primetio iznad autokomande je ostavljen koridor za tramvaj u pravcu Prokop,tačno kod Franša odvaja se i u luku prema Prokopu(sada se koisti kao pešački koridor),verovatno je predviđeno tada da se nastavi na stubove do ulaska u tunel pa na Prokop,gde je opet prvim projektom predviđen i tramvajski koridor.
 
To što si primetio to je lepa i široka staza za pešake. Međutim to ne znači da tu tramvaj ne može proći. Prostora ima dovoljno, nema potrebe ni za kakvim stubovima, tramvaj bi išao onom padinom koja je između autoputa i kruga bolnica. Ali, mislim da je najjednostavnije da tramvaj za Prokop ide Zvečanskom ulicom koja je sa iste strane autoputa sa koje je i Prokop.
 
dedinje":12g5vkgc je napisao(la):
Numeracija linija GSP je važna...
...Ali od numeracije linija važnija je numeracija vozila. Trebalo bi svako vozilo bilo autobus, trolejbus, tramvaj da uočljivo nosi broj linije. I to ne samo napred nego i pozadi i sa obe strane. Koliko puta se svima nama desilo, vidimo da se vozilo sprema da krene sa stanice, trčimo i uđemo na zadnja vrata a da neznamo broj. I u samom vozilu treba da postoji broj za putnike koji su ušli na brzinu i nisu videli. Bilo bi dobro kad bi osim broja pisalo i ime prve i poslednje stanice a u nekim gradovima na zapadu čak piše na velikom displeju u vozilu naziv sledeće stanice kao i vreme kad stiže na nju. Ali, naravno, to bi bilo isuviše za Beograd, bar za sada
+1 :kk:

Наравно, номенклатура је јако важна, јер ако неко погреши, па уместо у 52 седне у 53, лако може да се успут пребаци. Али ако уместо у 72 седне у 79 (знам да се не додирују, али замислите да се додирују) оде у скроз погрешном правцу. Ја сам за реорганизацију номенклатуре линија. Све би то могло да се изведе кад би у ГСП-у седео неко ко хоће да укључи мозак.

Што се тиче ознаке линија са свих страна, то је идеја коју сам и ја имао. Број и релација би били напред и позади, а са обе стране напред и позади број. Бар су се мало дозвали памети па увели бројеве позади, Још кад би и са леве стране, али то је сувише за њих.

А то што предлажеш да у самим возилима постоји број и релација постоји у неким возилима. Требало би заиста увести у свим.
 
Ah da i primetio sam da su ispod tog pešačkog mosta stubovi nosači istog prečnika kao i susedni gde idu tramvaji,dakle neko je tada razmišljao da može da ide tramvaj preko njega..tj.ostavio kao opciju :kafa:
 
Mislim da tramvajska pruga od Autokomande do Bigza (ili Starog Mlina), sa skretnicama u oba pravca, i ka gradu i ka B Brdu može da se uradi, uz par problema sa visinskim razlikama. No, suština problema ovde je vrlo neuređen deo grada.

Kad bi se iselio BIP i pravilo ozbiljno naselje ili poslovni deo grada umesto udžerica, ne bi bio nikakav problem provesti taj tramvaj kroz sredinu tog naselja i dobio bi se konkretan razlog za još jednu stanicu između Prokopa i Autokomande, na trasi koja ide . Ako bi se zaboravila logična mogućnost uređivanja naselja, onda mi je logičnija trasa koja donekle prolazi Humskom ulicom (uz čuvanje kaldrme :)), prolazi iza crkve i dolazi direktno do stanice, a onda prođe negde iza BIPa i podvožnjakom ispod trolejbuskog mosta do Bigza, jer bi donela bolje stanice usput (em stadion JNA, em gušće naseljen kraj) i bilo bi manje rušenja na putu.

Što se tiče tramvajske linije kroz Resavsku, ona mi ima smisla ako bi se onda cela Resavska zatvorila za ostali saobraćaj, ali ne znam da li bi to bilo previše restriktivno za klinički centar. Trasa kroz Deligradsku koja dolazi do bivše okretnice 34 mi je možda logičnija, ili čak odvajanje kraka od hrama niz Vase Subotića (što bi imalo smisla samo uz postavljanje šina u oba pravca na istu stranu ulice u Bulevaru JNA, i to onu uz veterinarski fakultet), ali plašim se da to Slavija ne bi izdržala, jer bi bilo kakva takva linija morala da ima jak takt.

Svakako je Prokop dovoljno blizu centra da se može sasvim lepo povezati i tramvajem na više načina, naročito u slučaju da se do njega isplanira samo jedna metro linija. Uvođenje ove veze paralelne autoputu i dodatne poprečne kroz Resavsku/Deligradsku/kako god bi imalo i odličan sporedni efekat - tramvajski saobraćaj bi bio mnogo robusniji. Ne bi bilo obavezno prekidati tramvajski saobraćaj na celom Voždovcu zbog radova u Bulevaru JNA, ili na Banovom Brdu i Rakovici zbog radova u Savskoj. Time bi i tramvaji konačno izašli na malo bolji glas, nadam se..
 
medjutim":16xqy46j je napisao(la):
Što se tiče tramvajske linije kroz Resavsku, ona mi ima smisla ako bi se onda cela Resavska zatvorila za ostali saobraćaj, ali ne znam da li bi to bilo previše restriktivno za klinički centar.
Била пруга продужена целом Ресавском или не (искрено се надам овом другом), куда год њом пролази трамвај, ниједном другом возилу ту нема места. Плашим се да би онда тај продужетак отежао прилаз Клиничком центру.
 
Ако се направи коректна трамвајска веза Прокопа са центром, Аутокомандом и правцем ка Чукарици, можда и није неопходно да се прави метро до њега, као што је и било у "Систрином" плану? Штета што је испод станице остављена касета за метро станицу, али можда би и њу могао да користи трамвај?

Надам се, такође, да ће до усељења првих станара у ново насеље на Вождовцу бити реконструисан трамвај у Војводе Степе. У супротном... Кркљанац.
 
Tramvaj od Autokomande do Gazele je postojao u urbanistickim planovima, ali ta panirana trasa je izgubljena gradnjama duz autoputa prema izjavama tih urbanista, mozda je moguce ipak tu provuci tramvaj, jer iako znate da mislim da vecina linija treba da se ukine po izgradnji nekoliko metro linija, tramvaji do Banjice i Rakovice ce najduze opravdavati svrhu, pa bi njihovo povezivanje kod Prokopa bilo korisno.

Svojevremeno sam razmatrao mogucnost tramvaja duz cele Resavske, ali kada sam primetio da deo te ulice od Bircaninove do Milosa Pocerca ima potrebu da postane pesacki, zbog vise skola i bolnica, prestao sam da tu vidim tramvaj u buducnosti.
 
Ajde barem neka postave te displeje na sve tramvaje,nema ih previše,
Mirko ,kakav bre tramvaj u Metro tunelima ispod Prokopa,ne dolazi u obzir.. :shok:
 
hazard":1iackjgc je napisao(la):
'Leba ti ne oslovljavaj me sa druze, nismo u partiji.
Nemoj, molim te....ali, molim te sa tim kompleksom. Dobro znas da nisam mislio na partiju, vec vise na rec ``kolega``, ili ``drugar``......zaboga.
Ali, ako imas bolne uspomene, necu te vise nikako oslovljavati osim ``hazzard wrote``. :|
 
Čudi me da stručnjaci GSP ranije nisu došli na ideju o tramvajskoj liniju Autokomanda-Prokop-BV Mišića. Imamo dve dugačke tramvajske linije Slavija- Banjica i Žel. stanica-Banovo Brdo (Rakovica). Obe su na neki način paralelne jer idu na jug od centra grada a povezane su samo Nemanjinom ulicom. Idealno je povezivanje preko Prokopa ne samo zbog Prokopa nego zbog daleko boljeg funkcionisanja kompletne tramvajske mreže u Beogradu. Tačno je da bi se mogla iskoristiti ona široka trasa koja ide od restorana "Franš" preko autoputa, ima blagu krivinu nadesno i onda se naglo završava stepenicama.Otkako je napravljena 1971 (kad i cela petlja) koriste je pešaci. Još onda mi je bilo čudno zašto je napravljena pošto pored nje postoji pešački most i izgledala je potpuno suvišno. Trebalo bi je produžiti, na stubovima, kao vijadukt, uznad Oblakovske tako da izbija na Zvečansku. To je sve vrlo blizu i ne bi bila neka velika investicija. Od Zvečanske do prokopa je još lakše i jednostavnije. Ostaje da se reši trasa Prokop-Bul.V.M. To je takođe sasvim blizu i najbolje je rešenje kratak tunel ispod Bulevara koji se nastavlja na mostarsku petlju. Inače Pivara koja je odavno na tom mestu ruglo seliće se obavezno. Takođe će se seliti i ortopedski zavod Rudo. Ceo taj veliki prostor pripada stanici i najraznovrsnije su mogućnosti za njegovo korišćenje (parking, hotel) Onda bi se videlo da je lokacija stanice u Prokopu ipak dobar izbor.
 
jedino gde je dobro za tramvaj je da se penje na Topčidersku zvezdu, preko kružnog toka pa niz Vase Pelagića (trasom 44) do BVM-a
 
@Djakovac- Pa dobro umnogome se trasa linije 89 poklapa sa 88, a delom i sa 87, pa mozda su zbog toga tako uveli. A nekada je 89 isla do Pohorske, pa je od tada ostalo
 
funny-car-photos-perpendicular-predicament.jpg


Gde li je ovo, tramvaj mi deluje sličan kao naši...
 
Vrh