Šta je novo?

Tramvaji

Zaboravite ideje o multisistemima. To moze da funkcionise u visoko dosciplinovanim narodima poput Norveske, Svajcarske, Nemacke ili Japana.
Nasi dispecari nikada nece dostici taj nivo. Osim toga, sta fali odvojenim sistemima?
 
Матеја Бељан":1utdaubk je napisao(la):
Ja mislim da sirina koloseka nema gotovo nikakve veze... postoje i suburbani vozovi sa metarskim kolosecima, novi metro i novi tramvajski sistemi. Ako se ne varam, u Valensiji je tramvaj standardni kolosek, a metro uski!
U Valensiji i metro i tramvaj imaju metarski kolosek, zatim tu je i Bilbao sa cuvenim metroom koji koristi metarski kolosek, kao i novi tramvaj otvoren krajem 2002 i tramvaj u Vitorii otvoren 2008, kao i Alacant 1999. Zatim tu je Barselona sa prigradskom zeleznicom Metro del Baix Llobregat. Metarski kolosek je, inace, dosta rasiren u Spaniji, imaju mrezu od 1250 km i pod posebnim su drzavnim preduzecem FEVE. Kao sto je kod nas nekad bila rasprostranjena uskotracna mreza s bosanskim kolsekom, tako je i kod njih sa metarskim (samo sto su oni svoju mrezu uglavnom sacuvali). Sinski sistemi poput metroa u Bilbau, i Palma de Mallorci, kao i tramvaji u Alacantu su nastali delom prepravljanjem stare metarske pruge.
stf":1utdaubk je napisao(la):
Zaboravite ideje o multisistemima. To moze da funkcionise u visoko dosciplinovanim narodima poput Norveske, Svajcarske, Nemacke ili Japana.
Nasi dispecari nikada nece dostici taj nivo. Osim toga, sta fali odvojenim sistemima?
Slazem se i da te dopunim, multisistemi rade samo na sporednim, manje opterecenim prugama. Na glavnim pravcima sa brzim vozovima nikako jer te pruge nemaju propusnu moc, tj. nisu namenjene za takvo nesto. Beogradski zeleznicki cvor bi trebalo da je namenjen za brze medjugradske/medjunarodne polaske, a Beovoz je tu postavljen zato sto nam je zeleznica takva kava je, i on bi trebao da bude privremeno resenje. Onog dana kada se uspostave (daj boze) brzine od 160 km/h + i kad budemo imali normalnu zeleznicu, Beovoz na BG cvoru nece imati sta da trazi. Tram-train tu tek nije dobro dosao.
 
A otkud ti to da Beovoz nema šta da traži ,kada je Železnički čvor u Beograd i zamišjlen i projektovan i za Gradsku železnicu pored međugradsko-međunarodnih polazaka, da je tako kao što ti kažeš ne bi se pravio ni Vukov spomenik ni K.Park a ne bi se planrala stanica Karaburma kao ni Pionir(podzemna) i Slavija(podzemna) a ni stanica Zemun,Rakovica,Resnik ne bi imale nikakvog smisla zar ne.. ;) a i po Jovinovom planu za RM određene trase su i u ovom rešenju.
 
Zeleznicki cvor je zamisljen za medjugradske/medjunarodne polaske, ne i za prigradske, funkciju koju sad vrsi Beovoz trebalo bi da vrsi one 4 linije regionalnog metroa po Jovinovom planu.Ne mozes na istim kolosecima imati i medjugradske, medjunarodne i gradsko-prigradske polaske. To se nigde u svetu ne radi. Cvor nema dovoljnu propusnu moc, Vukov spomenik i ostale stanice koje si naveo su zamisljene upravo za saobracaj koji sam naveo, najzad pogledaj kartu konacnog Jovinovog plana, zeleznicki cvor i regionalni metro su na posebnim trasama:
http://upload.wikimedia.org/wikiped...dski_Metro.svg/800px-Beogradski_Metro.svg.png
Ova je bolja karta koju je postavi clan Zidar:
http://www.jugcerovic.com/files/gimgs/32_bgd-1977-big.gif
Beovoz sada, odnosno ovo sto misle da rade sa gradskom zeleznicom sada moze da vrsi svoju ulogu i treba da je vrsi, ali smatram da BG cvor ipak treba nameniti onom zasta je projektovan, dok bi Beovoz trebao da ima svoje koloseke. Najzad i S-bahn u Berlinu, Hamburgu, Minhenu ima svoje koloseke.
Izvinjavam se za OT, ovo je tema o tramvajima
 
Било би одлично искористии Метро - трам за насеља Земун поље и Батајница. Можда и за Ресник
 
Sinša,to što si video u Jovinovom planu nema veze sa Železničkim čvorom, jer je čvor potpuno nezavisno studiran i projektovan od bilo čijeg projekta Metroa i zapravo je unificirano rešenje ranijih predloga a same trase to i govore one prolaze tj.povezuju upravo najvažnije prigradske opštine,tako kada bi i hteo da implementiraš Jovinov plan na današnji čvor bilo bi jako mnogo izmena jer su prigradske opštine ovim rešenjem dobro pokrivene tako da bi korekcije bile recimo razvoj ovog sistema.e sad dodavanje koloseka može pa i najavili su u Zemunu, a Rakovica i Prokop su sasvim dovoljni za uspešno mimilaženje u zadatim intervalima,pa neće cela Evropa da stiže na Prokop u 15 h i da odlazi a dan je dug... :D
Gradski vozovi, Beovoz, uvedeni su na prugama beogradskog železničkog čvora redom vožnje za 1991/92. godinu, odnosno po završetku „južnog kraka“ čvora. U okviru postojeće železničke infrastrukture, delom su dograđene postojeće i izgradjene nove stanica i stajališta, tako da je šire područje grada Beograda ovim šinskim sistemom uključeno u gradski saobraćajni sistem.

Danas Beovoz saobraća na relacijama koje se definišu kao gradsko-prigradska železnica i koristi deo pruga novog čvora predvidjenih isključivo za putničke vozove.

Da bi Beovoz u centralnom i širem gradskom području postao vid prevoza najviših karakteristika i performansi, neophodno je pre svega postojeće stanje organizovano prilagoditi zahtevima korisnika.

Osnovni preduslov daljem razvoju i afirmaciji ovog vida prevoza jeste obezbedjenje potrebnog broja elektro motornih garnitura.

Takođe, plan razvoja ovog sistema obuhvata proširenje mreže otvaranjem novih linija, odnosno četvrte linije do Karaburme, kojom će se uključiti u sistem stanica Karaburma i pruga oko Kalemegdana, što zajedno sa završetkom radova u železničkoj stanici Beograd Centar predstavlja punu afirmaciju uloge železnice u saobraćajnom sistemu javnog gradskog prevoza putnika u Beogradu.

Urađen je veliki broj rešenja, po varijantama: B (glavna putnička stanica je na dunavskoj strani, u produžetku Francuske ulice), C, D, E, M, T, Z, G (glavna putnička stanica je na Hipodromu), P, Sava D, "Cvetni trg", Sava M, GUP-Mostar i drugo. Stručni sporovi, nedostatak saradnje i usaglašenosti između urbanista i železničkih stručnjaka kočili su rad na studijama i otežavali donošenje odluka. Stručnjaci za železnicu su tražili dobro rešenje železničkih problema, bez ulaženja u dublje analize potreba i interesa grada, pri čemu su urbanisti i projektanti bili nepopustljivi.

Sa ciljem pronalaženja najboljeg rešenja 1968. godine je angažovana i Srpska akademija nauka i umetnosti, pa je Odeljenje tehničkih nauka SANU formiralo poseban stručni tim kojim je rukovodio akademik prof. Branko Žeželj. Dugogodišnje analize, studije i rad na izboru optimalnog rešenja okončani su posle dobijanja pozitivnih ocena od Komisije za Generalni urbanistički plan i Stručne komisije Urbanističkog zavoda. Savet za urbanizam Skupštine grada, takođe je usvojio rešenje čvora po varijanti "Prokop". Na sednici Skupštine grada Beograda održanoj 11. marta 1971. godine, svi prisutni odbornici su glasali za ovo rešenje novog Beogradskog železničkog čvora.

Osnovni urbanistički kriterijumi na kojima je baziran koncept novog čvora, u kasnijem periodu više puta proveravan i potvrđen Generalnim planom Beograd 2021. godina su: formiranje mreže čvora sa trasama koje su nezavisne od ostalih vidova saobraćaja u gradu, istovremeno integrisane u gradski saobraćajni sistem transporta putnika i roba; organizovanje putničkog saobraćaja po trasama u obliku trokraka, sa temenom u centru grada i kracima koji vode prema širem gradskom području; razdvajanje teretnog od putničkog saobraćaja i izmeštanje trase teretnog železničkog saobraćaja iz centra na obilaznicu oko grada; postupna zamena zastarelih kapaciteta železnice, novim, koji se razmeštaju po obodu grada.
Koncepcijom novog čvora železnički saobraćaj je najvećim delom spušten pod zemlju i na taj način ustupa najdragocenije i najlepše površine zemljišta za gradnju objekata druge namene, daje se mogućnost da se ostvari istorijska težnja grada da siđe na obale reka, robne i loko-teretne stanice se lociraju po obodu grada, a izgradnja više stajališta u raznim delovima grada omogućava da ovaj železnički sistem dobije i ulogu lokalnog gradskog i prigradskog saobraćaja.[/i]
 
Siniša":f1wyragi je napisao(la):
Матеја Бељан":f1wyragi je napisao(la):
Ja mislim da sirina koloseka nema gotovo nikakve veze... postoje i suburbani vozovi sa metarskim kolosecima, novi metro i novi tramvajski sistemi. Ako se ne varam, u Valensiji je tramvaj standardni kolosek, a metro uski!
U Valensiji i metro i tramvaj imaju metarski kolosek.
I zbog toga su mnooooogo spori, i mnogo sporiji nego tramvaji a kamoli metro-i sa standardnim kolosekom. U valensiji je metro iste brzine kao i autobus, tako da mozes da zamislis...
 
Kakve veze sad pa ima kolosek s brzinom. Ciriski tramvaji imaju metarski kolosek i komotno razvijaju u tunelu 60 km/h.
 
@hazard
+1, sa metarskim kolosekom i ne mozes ocekivati super velike brzine. 60 km/h sasvim dovoljno za ono sto tramvaj i treba da nudi. Najzad metro u Bilbau razvija max, 80 km/h bez ikakvih problema.
@2012
Nisam ni napisao da su Jovinov plan i zeleznicki cvor isto. Oni jesu posebno radjeni. Drugo, ne mozes na istim kolosecima imati sve, zato je i radjena studija metroa i regionalnog metroa koji bi imao zasebne koloseke, a na primeru od Zemuna do Batajnice RM je trebao da ima dva posebna koloseka. Beovoz nije bio planiran 1976 kad je radjena studija. Prva verzija Beovoza je krenula 30. septembra 1984, kada je ideja o metrou bila potpuno odbacena.
2012":3oz43844 je napisao(la):
e sad dodavanje koloseka može pa i najavili su u Zemunu, a Rakovica i Prokop su sasvim dovoljni za uspešno mimilaženje u zadatim intervalima
To, dodavanje koloseka treba raditi, ne samo na stanicama, vec i na trasama ako hocemo da imamo normalnu zeleznicu sa brzim medjunarodnim/medjugradskim vozovima koji razvijaju velike brzine + gradsko/prigradske vozove.
 
hazard":u1eduycm je napisao(la):
Kakve veze sad pa ima kolosek s brzinom. Ciriski tramvaji imaju metarski kolosek i komotno razvijaju u tunelu 60 km/h.
Ne pricam o maksimalnoj brzini na pravoj pruzi, nego o realnoj/srednjoj. Tramvaji i pogotovu metro-i sa metarskim kolosekom mnogo sporije prolaze krivine nego tramvaji i metroi sa kolosekom od 1435mm. Sta je i normalno, jer mnogo uze "stoji" na sinama, i kod iste visine (kod metro-a je visina vozila jos vislja nego kod niskopodnog tramvaja) to znaci da je maksimalna brzina pre pocetka kipovanja ili naginjenja dosta niza nego kod onog od 1,435m. Samo zamisli kako normalna limuzina ide u krivinu sa 40, i kako bi smart izasao da udje istom brzinom..ili zamisli kako lamborghini (jer su mu tockovi dosta siroko postavljeni) ulazi u krivinu i kako neki normalni auto... (evo pa mozes zamisliti o cemu pricam: http://www.untitledarchive.com/post_images/2761_lamborghini.jpg )
U valensiji je to dosta uocljivo, tramvaji puze kroz male krivine, a metro-om do grada ti treba 15 min za samo 2,3 km, isto, ako ne brze, stignes autobusom.
 
Mislim da se radi i o kapacitetu kada je siri kolosek jer je i vozilo vece,recimo kod nas je raspored sedenja 1+1 sediste,u svajcarskim 2+1 a dok na sirokom koloseku skoro svi su 2+2 sedista.
 
2012":1rr76kx1 je napisao(la):
Takođe, plan razvoja ovog sistema obuhvata proširenje mreže otvaranjem novih linija, odnosno četvrte linije do Karaburme, kojom će se uključiti u sistem stanica Karaburma i pruga oko Kalemegdana, što zajedno sa završetkom radova u železničkoj stanici Beograd Centar predstavlja punu afirmaciju uloge železnice u saobraćajnom sistemu javnog gradskog prevoza putnika u Beogradu.[/b][/i]
Катастрофа ако остане и пруга кок Калемегдана... Као да није довољна она глупост са два колосека до главне... :bash:
 
Oko kalemegdana treba da ostane pruga koju bi koristio turisticki tramvaj. Osim turista u tramvaju, njega bi koristili oni oji odmaknu u setnji uz reku pa ne zele peske nazad i sl.
 
Ne razumem zašto bi nekome smetalo da prolazi pored Kalemegdana Gradskom Ž.? pa pravac Rakovica -Karburma je super stvar,pa zamisli kako brzo ljudi sa Dorćola stižu do Sajma,Ade tim pre ako ne smeta tramvaj u Resavskoj a zašto bi novi lepi vozovi pored Save čak šta više u Evropi je trend postavljanje gradske železnice kao i glavnih Ž.Stanica pored obala reka kao što videh na projektu u Amsterdamu :kafa:
 
То смо прежвакавали зилион пута. Која је сврха Прокопа ако ће да остану и главна станица и пруга око Калемегдана?
 
Pa ostaće samo kao linija 4.Gradske .Ž. i služi će isključivo u svrhu Gradskog prevoza slično je i u Budimpešti :kafa:
 
Некима заиста не вреди објашњавати по 100-ти пут... Ако Беовоз претендује да иде на 15 минута, о5 си одсекао обалу... Још кад крену да тутње РВР гарнитуре... Не, стварно се не вреди упуштати поново у исту дискусију...
 
Bilo bi zalosno da tu jedinstvenu celinu presecaju vozovi. Kao sto je sad zalosno sto tuda idu kamioni. Jednako! Gledas u mir sa tvrdjave i vidis grdosiju od voza. Takodje bi dolazilo do nesreca, ja tu prugu cesto prelazimna crno, jer zelim da sep opnem i na nju i da prodjem s druge strane i slicno. Kad bi tu isao redovno voz to bi bilo nemoguce. A i setnja prema adi uz Savu bila bi cudna uz zvuke vozova kraj staze. RVR nije tramvaj!
 
Zašto RVR? Pa dok oni osposobe i modrnizuju tu liniju stiući će novi Siemens,Caf ili slično a oni su bešumni ;) Sorry dupli post greška!
 
Nisam video da je ovo negde neko vec napisao...

U Savskoj su ponovo sredili travu u basticama i izglada super sve do danas. Samo na par mesta je neko presao kolima i interesantno mi je kako to destruktivno deluje (kada ja u svom dvoristu predjem kolima preko trave, ne bude joj nista, treba to promisliti).
 
Wile E. Coyote":3gvt57s9 je napisao(la):
Некима заиста не вреди објашњавати по 100-ти пут... Ако Беовоз претендује да иде на 15 минута, о5 си одсекао обалу... Још кад крену да тутње РВР гарнитуре... Не, стварно се не вреди упуштати поново у исту дискусију...
Da dodam: sa prugom oko kalisa treba da se uradi jedna jedina stvar - da se povadi, pocupa, odnese, i taj prostor preuredi tako da nikome ni ne padne na pamet da je tu nekada bila neka pruga.

OK, moze da ostane neko parce od 2 m sa spomen plocom....
 
2012":2l1tncsk je napisao(la):
Zašto RVR? Pa dok oni osposobe i modrnizuju tu liniju stiući će novi Siemens,Caf ili slično a oni su bešumni ;)
Znači da budu BEŠUMNI da što efikasnije potamane one koji bi ipak da skoknu do reke? :lol:
Pruga mora da leti odatle što pre! :kk:
 
Vrh