Šta je novo?

Tržni centar i hotel u Rajićevoj - [ 57.000m2 ]

Zuma":birm3i80 je napisao(la):
Jedan primer poboljšanja. Kad bi se u garažu ulazilo i izlazilo direktno iz ovog tunela, ispod zemlje, to bi bilo daleko bolje. Pariska ulica bi se mogla ukloniti, pešačka zona ne bi bila fragmentirana, Kalemegdan odvojen od Knez Mihajlove, ne bi bilo zagađenja ni buke, a gust saobraćaj koji će ovoliki objekat izazvati baš tamo gde je to najmanje poželjno bi se preselio pod zemlju. Ali koliko znam ova veza nije predviđena, a sumnjivo je da li će se moći naknadno ubaciti.

pesacki-plato.jpg


Ljudi, ovaj tržni centar je monstruozan, ne uklapa se u stari deo grada. Ta zgrada, na tom mestu izgleda kao čir na d*petu.
Zbog megalomanskog šoping centra i 500 parking mesta, mi treba da prilagođavamo infrastrukturu tom objektu ??? Najbolje je da se napravi metro, čija će prva i poslednja stanica biti Rajićeva, treba povezati UMP, sa Rajićevom i novim mostom kod Vinče i sa koridorom 10 i 11 ?!? Čisto ludilo...
 
U toj garaži kola neće moći da se ostave ceo dan - besplatno parkiranje biće ograničeno, verovatno na dva sata, a posle toga sigurno papreno skupo - dakle, otpada problem dodatnog opterećenja saobraćajnica u špicevima, zbog dolaska na posao i potom odlaska sa njega (ovde moram da kažem da u tim ulicama i inače nema nekakvog teškog "kolapsa", potez ulica od Pop Lukine do Pariske zapravo i nije naročito uzan za beogradske prilike).
Dakle, imaćemo vremenski duže gužve tokom dana, ali ne skokove amplituda onda kad je najkritičnije (8-9 ujutro i 16-18 popodne).

Velike garaže u zgradama sa kancelarijskim prostorom su glavna opasnost za pretvaranje nekog dela grada u "automobilski"; ova garaža to ipak nije.
 
Тај план за Париску је потпуна будалаштина поред тога што је неизводљив без разарања арехеолошког локалитета испод улице и утрошка десетина милиона евра.

И волео бих да ми Зума објасни како то аутомобилски тунели у центру града мање загађују средину? Да ли је свестан постојања теразијског тунела и Бранкове улице?
 
Kad bi bilo vise tunela u gradu, kao sto je terazijski, bilo bi bolje. Tuneli smanjuju zagadjenje. Zagadjenje nije samo gasovima koje udisemo vec i bukom koju slusamo.

Cak i gasovi koji se skupljaju u tunelu mogu se kanalisati i preciscavati. Na otvorenim ulicama to nije moguce.
 
RioBL":2o4ecald je napisao(la):
Kad bi bilo vise tunela u gradu, kao sto je terazijski, bilo bi bolje. Tuneli smanjuju zagadjenje. Zagadjenje nije samo gasovima koje udisemo vec i bukom koju slusamo.

Cak i gasovi koji se skupljaju u tunelu mogu se kanalisati i preciscavati. Na otvorenim ulicama to nije moguce.

Аутомобилски тунели у градској средини једино концетришу загађење а њихово прочишћавање је знатно компликованије и скупље у таквој средини него на неком аутопуту. И мука ми је више да по ко зна који пут објашњавам очигледну ствар - Било који вид денивелисаног аутомобилског пута није пожељан у градском ткиву, поготово не централном јер је у директном сукобу са свиме што карактерише један цивилизован град почев од те основне интеракције саобраћаја, грађана, друштвених и економских садржаја дуж пута па до баналних ствари као што је просто функционисање мобилне мреже у тунелима а што је иначе данас један од проблема у несрећном Бостону по којем је дивљао, наше горе лист, Вукан Вучић.

Ако је теразијски тунел и био нужно зло због низа фактора, почев од ширења НБГ-а и ширења Бранковог моста и чињенице да се врх теразијског гребена као главна пешачко-трговачка траса у центру града морала ослободити толиког саобраћаја такву нужност више немамо нигде у граду. У осталом, у то време су у европском урбанизму дували сасвим други ветрови где су такви тунели били једна краткотрајна заблуда која је убрзо потиснута развојем јавног превоза и метро система.

И очигледно је да први следећи тунел који се буде копао мора бити за метро.
 
relja":109odlz9 je napisao(la):
TC će neminovno napraviti gužve u saobraćaju u okolnim ulicama, počev od dostavnih vozila (kamiona) preko posetilaca. A ako se dogodi suprotno - ono o čemu ti pričaš, da će "klijentela" da smiri doživjaj posle nekog vremena - onda će TC da odmure, jer njegova ciljna grupa klijenata i inače koristi kola, neće da ide u "šoping provod" (muka mi je) trolom, dvojkom ili peške kroz Knez.
А где су кола свих тих стотина и стотина, чак и хиљда посетилаца Кнеза који се сваки дан шетају туда? А где су доставна возила и камиони хиљаде локала по Кнезу и целом Дорћолу?

Још кад ми неко каже, "мегаломански" шопинг мол .... 13 500 квдарата је некоме мегаломанија? Е, весело.

ТЦ те квадратуре, и таквог концепта не може направити саобраћајни колапс у граду јер он није намењен неким имагинарним новим корисницима, већ као додатна понуда већ постојећим. Као што написа Делија, они који колима долазе у шопинг мол са периферије, зашт би, за име света ишли у малу Рајићеву и гужвали се по семафорима у централном делу града уместо да оду у Делту или Ушће где имају већи избор и мању цену паркирања?

Занима ме којом то логиком се имлицира неко не знам ни ја какво сабраћајно загушење. Као да ће хиљаде кола да навали на центар због омањег ТЦ?

relja":109odlz9 je napisao(la):
Ne razumem kako niko ne vidi sličnost između guranja besmislenog, suludog i koruptivnog "Beograda na vodi" i naprasnog početka radova u Rajićevoj sa dolaskom Vučića, Malog i Vesića....

Виде сви сличност. Пуштање Рајићеве, Плазе, ИКЛ јесу политичке одлуке ... али оно што ја видим је да се деценијско стопирање свих тих пројеката нашироко пљувало и пљувало као висока корупција, уцењивање инвеститора, утицај тајкуна ... значи, кочење свих ових пројеката нам није ваљало. Сад видим, не ваља ни што су "откочени" .... занимљиво.
 
Zašto bi dolazili iz unutrašnosti i sa periferije? Zbog seljačkog mentaliteta "bili smo u Beogradu i kupovali smo exclusivnom TC Rajićeva u Knez Mihajlovoj", isto kao što sada dolaze u Ušće. Daleko im lepa kuća.

Rajućevu nije stopirala korupcija, kao što to veoma dobro znamo. Rajićeva je nastala korupcijom. Samo je tebi "zanimljivo".
 
Delija":pmx2n2p2 je napisao(la):
Аутомобилски тунели у градској средини једино концетришу загађење а њихово прочишћавање је знатно компликованије и скупље у таквој средини него на неком аутопуту.
koliko znam jedini razlog zbog kog je preciscavanje gasova u tunelima skuplje od onih sa autoputa je sto gasove na autoputevima ni ne preciscavaju. :roll:

Delija":pmx2n2p2 je napisao(la):
И мука ми је више да по ко зна који пут објашњавам очигледну ствар - Било који вид денивелисаног аутомобилског пута није пожељан у градском ткиву, поготово не централном јер је у директном сукобу са свиме што карактерише један цивилизован град почев од те основне интеракције саобраћаја, грађана, друштвених и економских садржаја дуж пута па до баналних ствари као што је просто функционисање мобилне мреже у тунелима а што је иначе данас један од проблема у несрећном Бостону по којем је дивљао, наше горе лист, Вукан Вучић.

Pa sta da radimo kad je stari dio Beograda sam po sebi...denivelisan. Mislim reljefom. Na Novom BG treba izbjegavati denivelizaciju ali na ovoj brdovitoj strani ne.

Delija":pmx2n2p2 je napisao(la):
Ако је теразијски тунел и био нужно зло због низа фактора, почев од ширења НБГ-а и ширења Бранковог моста и чињенице да се врх теразијског гребена као главна пешачко-трговачка траса у центру града морала ослободити толиког саобраћаја такву нужност више немамо нигде у граду.

Ako nemamo onda odlicno. Sjedimo i uzivajmo!
 
stf":2vs8uwju je napisao(la):
relja":2vs8uwju je napisao(la):
TC će neminovno napraviti gužve u saobraćaju u okolnim ulicama, počev od dostavnih vozila (kamiona) preko posetilaca. A ako se dogodi suprotno - ono o čemu ti pričaš, da će "klijentela" da smiri doživjaj posle nekog vremena - onda će TC da odmure, jer njegova ciljna grupa klijenata i inače koristi kola, neće da ide u "šoping provod" (muka mi je) trolom, dvojkom ili peške kroz Knez.
А где су кола свих тих стотина и стотина, чак и хиљда посетилаца Кнеза који се сваки дан шетају туда? А где су доставна возила и камиони хиљаде локала по Кнезу и целом Дорћолу?

Nema ih jer nemaju gdje parkirati a sad ce da imaju.

Poenta je da otvaranje parking mjesta samo generise saobracaj a ne umanjuje ga. Kad bi imao neku malu ulicu kojom dnevno prodje 3 auta i na kraju te ulice otvoris veliki parking vidio bi kako bi ulica idjednom postala prometna.
A ja licno nebih volio mnogo automobila oko Rajiceve.
Mogu samo da se nadam da ce sve na kraju ispasti dobro. Inace nisam protiv trznog centra, vec me samo malo brine saobracaj :)
 
relja":1h8aet2v je napisao(la):
Zašto bi dolazili iz unutrašnosti i sa periferije? Zbog seljačkog mentaliteta "bili smo u Beogradu i kupovali smo exclusivnom TC Rajićeva u Knez Mihajlovoj", isto kao što sada dolaze u Ušće. Daleko im lepa kuća.
A зар није исти сој људи из истог разлога можда и читав 20. век долазио у Кнез Михаилову и на Теразије?
 
Delija":1ocox054 je napisao(la):
relja":1ocox054 je napisao(la):
Zašto bi dolazili iz unutrašnosti i sa periferije? Zbog seljačkog mentaliteta "bili smo u Beogradu i kupovali smo exclusivnom TC Rajićeva u Knez Mihajlovoj", isto kao što sada dolaze u Ušće. Daleko im lepa kuća.
A зар није исти сој људи из истог разлога можда и читав 20. век долазио у Кнез Михаилову и на Теразије?

Nije.
 
Delija":1982t3dj je napisao(la):
...па до баналних ствари као што је просто функционисање мобилне мреже у тунелима а што је иначе данас један од проблема у несрећном Бостону по којем је дивљао, наше горе лист, Вукан Вучић.

Malo off topic...Sta mislis Delija kad bi grad angazovao Vukana Vucica i Branu Jovina da zajedno rade kao urbanisticki savjetnici. To bi mogao biti pun pogodak :)
 
Не видим како један страни аутомобислки лобиста са једне и бескомпромисни урбаниста који је свој живот посветио овоме граду са друге стране могу да сарађују.
relja":dhrul8h1 je napisao(la):
Аха, ја сам мислио да је појављивање на градском корзоу и пазарење у најскупљим радњама била ствар престижа и у Србији као што је било и у целој Европи. Мора да сам био у заблуди.
 
Delija, prvo, tada ljudi nisu masovno dolazili automobilom za Beograd, u šoping iz razonode, kao danas, nisu dolazile eksurzije ispred "znamenitosti" TC Ušće. Automobil nije imao svako ni u Beogradu, a kamoli u unutrašnosti, a ulice oko Rajićeve su iste širine kao i tada, osim što su Knez i okolina zatvreni za saobraćaj, tako da je protočnost još manja, i imao zonirana mesta za parking na kolovozu. Niti je ljudima bio ispiran mozak da postanu "potrošači" i materijalisti, kao danas.
 
Ето, а је сво време мисл'о да су сељаци у првој половини 20. века масовно долазили у Кнез Михаилову својим њемачким аутомобилима (фул опрема, алу фелне) да купују крпице у Зари и ХиМ-у а потом у Страхињића Бана на један кратки еспресо и да меркају силиконуше. Шта ти је живот, човек сваки дан научи нешто ново. :roll:

А иначе, рекао бих да је потрошачка и трговачка култура у Срба била на далеко вишем нивоу до 41е него у наредним, братскијим и једнакијим деценијама.
 
Iščešljah net i ne mogu da nađem ni jednu fotku stare trolejbuske okretnice.. Sem ovog zaostalog na satelitu, kad je već bila ograđena i van upotrebe... Da nije možda neko od vas naišao na neku? Puca me nostalgija =)
 
Navike i svetonazor su se mnogo manje promenili nego što mi (želimo da) verujemo. Moj deda je, recimo, pre 1941. imao automobil i koristio ga je, između ostalog, za odlazak na skijanje i na fudbalske utakmice (pošto je bio fudbalski sudija). Naravno, i za posao, i za odlazak u trgovinu. Mislim da ja znatno manje vozim od svog odavno pokojnog dede (imam i manje para, a i nekako javni prevoz bolje ide na Bežanijskoj kosi nego tamo gde je on živeo onomad).

Ali, ljudi neće nagrnuti iz cele Srbije kolima i autobusima u TC Rajićeva, jer već postoji znatno privlačniji TC Ušće, gde zaluta i poneki autobus iz Rumunije. A i da navale, neće to biti strašno - ne treba se baš toliko plašiti gužve kad se živi u gradu.
 
Је..еш град у којем нема гужве, а о метрополи да не причам!
 
Iznenađen sam, blago rečeno. (ne i uvređen, samo iznenđen)
 
Реља, капацитет једне саобраћајне траке је 2.000 возила на сат. Прецењује се утицај гараже за 500 аутомобила који сви не улазе у 8.55 и не излазе у 17.05, на саобраћајну слику града.
 
Ja samo kažem: imao postojeći saobraćaj, imamo ulice koje se ne mogu proširiti, imamo situaciju da su okolne ulice zatvorene i sad imamo novu robnu kuću. Ne sluti na dobro. A to što je neko to dozvolio ne znači da će sve biti u redu (primera koji potvrđuju ima na pretek).
 
Пантограф":1qfg1li0 je napisao(la):
Реља, капацитет једне саобраћајне траке је 2.000 возила на сат. Прецењује се утицај гараже за 500 аутомобила који сви не улазе у 8.55 и не излазе у 17.05, на саобраћајну слику града.

Ja nisam protiv izgradnje TC Rajićeva, ali samo napominjem da je kapacitet jednog semafora mnogo jači od kapaciteta saobraćajne trake. :grand:
 
Vrh