Boco, hvala na podršci. Nažalost, bar što se tiče onog dela mojih primedbi koje se tiču trajnosti potrebe da ankeri preuzmu na sebe bočni pritisak na zidove jame, ja i ti nismo u pravu, a Milanče jeste. Ja sam originalno spomenuo dva problema. Prvi je da je na ovaj način izrešetano jedno od najvažnijih arheoloških nalazišta u gradu, ono koje se nalazi ispod sve četri okolne ulice, što je praktično i jedina površina na kojoj nije bilo gradnje, pa su dublji slojevi nalazišta verovatno netaknuti (što je i dokazano ostacima ispod šina u Pariskoj ulici). Kao drugi problem sam spomenuo prepreku koje ankeri prave ispod ove četri ulice. Ovo prvo i dalje stoji, ali ovo drugo ne, mada je i dalje problem u drugom smislu. Kada se izgrade horizontalne betonske spratne ploče donjih nivoa, one će na sebe prihvatiti bočni pritisak okolnog zemljišta, povezati i ukrutiti sve zidove, pa bi se spoljašnji ankeri onda mogli izvaditi. Tako da moja prva primedba i dalje stoji, a ova druga se sada svodi na pitanje da li će nam ta dubina ikada trebati (naravno da hoće), i ko će tada platiti uklanjanje ovih prepreka, ako to "usput" i "besplatno" ne bude radila mašina koja kopa tunel za metro (a sigurno neće u bar tri od četri okolne ulice, a verovatno ni u četvrtoj).
Videvši ovako visoke podrumske zidove palo mi je na pamet da možda žele da i na tom nivou imaju ogromne prostorije veoma visokih plafona koje možemo videti i po svim drugim tržnim centrima u gradu (Merkator, Ušće, itd). Tada bi bilo neophodno trajno obezbediti visoke bočne zidove, ankerima ili nečim drugim čega nije bilo ni na vidiku, dok ankera ima u ogromnim količinama. Zato sam to spomenuo kao njihovu moguću nameru. Međutim Milanče me je podstakao da pogledam šta su stvarno planirali za podrumski prostor, pa je ispalo da tu treba da bude podzemna garaža. Garažama nisu potrebni visoki plafoni, već baš suprotno, puno nivoa, pa će tako horizontalne betonske ploče biti sigurno postavljene. Što onda znači da su ankeri zaista samo privremeno potrebni. Međutim to onda otvara novi problem njihovih uklanjanja, vremena i novca potrebnog za to, budućeg ometanja saobraćaja, kao i ključno pitanje ko će onda to da plati. A što se arheologije i istorije Beograda tiče, e pa tu možemo samo da plačemo. Toliko smo slobodni.