Šta je novo?

Tržni centar i hotel u Rajićevoj - [ 57.000m2 ]

Па хајде онда стварно да виша апсолутно ништа не градимо и готова ствар.

Ево како лично видим тај паркинг:

Припадајући паркинг има концепт да довуче лење гузице колима до улаза у радње, управо оне који се увлаче џиповима у садашњу пешачку зону. Ова гаража даје могућност да се тај проблем реши и околина Кнеза очисти од поменутих примитиваца. У суштини није намењена потенциајлно новим корисницима, већ постојећим.

Као што само име пројекта каже, то није шопинг мол, већ шопинг центар, а то су две тотално различите категорије. Шопинг центри су намењени локалним потребама и туристима, док је концепт шопинх мола намењен корисницима целог региона, и зато би се они требали стављати на ободима ширег центра, и зато је Ушће ужасна урбанистичка брљотина, а потенциално је то и Делта планета.

Проблем овог пројекта је јако застарела архитектура, а таква локација заслужује далеко веће поштовање од инвеститора. Док је један инвеститор испоштовао град довођењем архитекте светског калибра, овде се инвеститор понаша као да гради на Лединама, а не у строгом центру.
 
stf":14kxmd96 je napisao(la):
Па хајде онда стварно да виша апсолутно ништа не градимо и готова ствар.

Naravno da su parking mesta neophodna, pogotovo tamo gde ih nema, a jos bolje ako su to podzemne garaze kao ovde. U pitanju je pozeljni redosled njihove gradnje, odnosno redosled lokacija na kojima bi ih prvo trebalo graditi. Ako je taj problem godinama zanemarivan pa postoji ogromna potraznja u siroj okolini buduce garaze, gradnjom prvog veceg parkinga bas u srcu pesacke zone i na samom ulazu u Kalimegdan, a zbog komercijalnih pritisaka pre resavanja infrastrukture, to ce postati fokusna tacka dodatnog automobilskog saobracaja koji nema veze samo sa trznim centrom. Bolje bi bilo da velikih parkinga ima prvo oko pesacke zone, pa da se onda napravi jedan i u samom njenom sredistu. Ne vidim da se sada moze bilo sta uraditi drugacije, prosto kazem da je Vucko u pravu i da ce saobracaj biti ozbiljan problem. Eventualno, ako nesto bude od onog tunela koji se planira ispod kraja Knez Mihajlove, pa da saobracaj ulazi direktno iz tunela u garazu, to bi ga drzalo van pesacke zone, a omogucilo pristup.
 
Две велике и две-три мање гараже већ постоје на ободу пешачке зоне.
 
Nadam se da ove bele linije na platou sa rendera ne predstavljaju parking mesta. Mada, dosta lice na parking :)
 
Taj tunel ispod Pariske stavlja tacku na mogucnost pesacke Karadjordjeve i povezivanje obale i Kosancicevog venca i naravno privlaci jos vise vozila i svih njihovih losih posledica u vec sada pretezno pesacki deo grada, racunajuci pored Knez Mihajlove i okolnih ulica i Kalimegdanski vrt.
 
@Erysimum Cheiri

Nadam se da se samo šališ. Kakva crna parking mesta!? Taj plato ispred ulaza u tržni centar je možda najbolji deo celog projekta - formiranje još jednog javnog prostora u centru grada.

@ Beli grad

Ne vidim kako tunel ispod Pariske "stavlja tacku na mogucnost pesacke Karadjordjeve i povezivanje obale i Kosancicevog venca i naravno privlaci jos vise vozila i svih njihovih losih posledica u vec sada pretezno pesacki deo grada"!?

Izgradnjom tunela se samo saobraćaj koji već postoji gura ispdo zemlje dok se površina ostavlja pešacima. Zaista ne vidim kako će to da privuče još više automobila!? I nije mi jasno kako guranje saobraćaja pod zemlju i stvaranje kontinuirane pešačke zone od Terazija do Kalemegdana (i dalje oblakom do Beton hale), ugrožava pešačku zonu? Nije mi takođe jasno zašto bi tunel u Pariskoj ugrozio spajanje Kosančićevog venca sa obalom? Podsetiću te da je Planom detaljne regulacije Kosančićevog venca predviđeno pravljenje još jednih stepenica koje bi Kosančićev venac povezale sa Karađorđevom i još jednih stepenica u tzv. Trouglastom bloku (Pariska - Karađorđeva - Velike stepenice). Ne vidim zaista neki "zli plan" da se obala učini nedostupnom ljudima. No, o tunelu postoji i posebna tema, pa diskusiju možemo nastaviti tamo.
 
Хомере, свака ти је на месту. Такође ми се чини да би требало да се са новог наткривеног трга силази у будућу М1 станицу Академија. Да ли се варам?
 
Iako ima ljudi koji dugo i puno pisu na forumu, iako je puno pisano na razne teme, neverovatno je koliko je tesko celovito shvatiti grad, njegov razvoj i povezati razlicite teme koje treba da prave jednu pricu.

Ali to nije nevolja kada nekom nesvrsenom studentu agronomije koga zanima urbanizam ili nekom ko je upisao neki dizajn na nekoj privatnoj skoli, a san mu je bio da postane arhitekta koji se bave temama na forumu. Nevolja je kada oni koji su strucni i mogu da odlucuju tesko sagledavaju grad u buducim decenijama i ne mogu da povezu teme poput metroa,zeleznickog cvora, obilaznice, mostova,pa i tog najavljenog tunela ispod Pariske.

Beogradu zaista treba jedan tunel najmanje, koji bi spojio savsku i dunavsku obalu, ali to nije taj, taj u Pariskoj je samo jedna denivelacija koja polazi od krivine na raskrsnici sa ul. Sime Markovica do Uzun Mirkove.

A to znaci da ce se sem kroz tunel vozila razlivati i svim okolnim ulicama oko Knez Mihajlove , pa i do buduceg trznog centra, posto u postojecim u okolini ne moze da se prodje od guzve pa nam treba jos jedan Cumic i Staklenac zajedno.

Ako postoji metro i dostupne stanice, onda postoje uslovi da se stvori ceo pesacki deo grada , a ne nekoliko ulica.
Kako bi se posle stepenica sa Kosancica dolazilo do obale, prelazeci preko pesackog prelaza posle nekoliko minuta cekanja na semoforu i uzivanja u recnom mirisu zacinjenom smradom?

Kojim ulicama bi dolazila vozila do Pariske, ako napravimo tu tunel, onda on mora i da, kao i most na Adi ima opravdanje , pa kao sto sad mnogo vise vozila prolazi kroz Topcider, tako ce i tamo mnogo vise da prolazi kroz najuze istorisko jezgro grada.
 
beli grad":lzo6rij8 je napisao(la):
Ako postoji metro i dostupne stanice, onda postoje uslovi da se stvori ceo pesacki deo grada , a ne nekoliko ulica.
Kako bi se posle stepenica sa Kosancica dolazilo do obale, prelazeci preko pesackog prelaza posle nekoliko minuta cekanja na semoforu i uzivanja u recnom mirisu zacinjenom smradom?

Sami mi objasni, molim te, kako danas dolaziš iz Knez Mihailove na Kalemegdan? Samo to, pa da završimo ovu besmislenu diskusiju.
 
urbanisticki dobro, dosta dobro, ali ovo je arhitektonski nesto sto se, u razvijenom svetu, smatralo modernim josh pocetkom 90tih
 
beli grad":26u3kp2h je napisao(la):
Taj tunel ispod Pariske stavlja tacku na mogucnost pesacke Karadjordjeve i povezivanje obale i Kosancicevog venca i naravno privlaci jos vise vozila i svih njihovih losih posledica u vec sada pretezno pesacki deo grada, racunajuci pored Knez Mihajlove i okolnih ulica i Kalimegdanski vrt.

I meni je predloženo rešenje prilično nezgrapno i nedovoljno, ali bez NEKIH tunela, da ne ulazimo sad u to kojih i kakvih, biće praktično nemoguće kvalitetno rešiti saobraćaj u ovom delu grada. Taj parking je prirodan pocetak i kraj setnje i po Kalemegdanu i po pesackoj zoni Knez Mihajlove. Deca i stari ne mogu previse da hodaju, pa ce ovo otvoriti mogucnost da i oni, ali i cele porodice, pocnu da dolaze u vecem broju, a ne samo mladi kao do sad. Onima koji kupuju je korisno da u blizini imaju kola da bi ostavili stvari. Takodje, na jednom ulazu u Kalimegdan, u donjem gradu, imacemo jedan ogromni poslovno-trzni centar. Na drugom ulazu, kod Knez Mihajlove, opet imamo trzni centar. Uredjeni i povezani Kosančićev venac i Savska obala ce biti treća velika tacka skupljanja. To znaci da cemo na potezu Brankov most, Savska obala sa Kosančićevim vencom, trzni centar "Rajićeva", trzni centar "Zaha", Dunavska obala sa 25. majom, imati vrlo veliki saobracaj. Ovaj saobracajni tok sad treba nekako ukrstiti sa isto tako ogromnim pesackom saobracajem iz pesacke zone u Kalemegdan i obrnuto. Ako tacno na ovako znacajnoj raskrsnici napravite ogromni parking i veliku zgradu sa svim vrstama usluga, onda ce taj parking vec sam po sebi postati veoma popularan i privuci MNOGO sveta. Dakle, bolje bi nam bilo da vec sada mislimo kako da sav taj saobracaj sprovedemo kroz deo grada u kome ni do sada nije bilo mesta.

Ja vidim samo jedno jedino resenje koje na duzi rok ima smisla. Problem se mora napasti sa oba kraja, istovremeno povecanjem saobracajne "ponude" i smanjenjem "potražnje". U Starom Gradu se ulice ne mogu prosirivati, pa je znacajno i dugorocno povecanje "ponude" moguce samo tunelima. Medjutim, ni ovo nece biti dovoljno ako ne prestanemo da kreiramo potrebe za dodatnim saobracajnim kapacitetima uvodjenjem novih sadrzaja kojima ovde nije mesto, a ionako narusavaju ambijent i smanjuju mu vrednost. Uz usluge, rekreaciju, turizam, zabavu, kulturu, ekologiju, uz elitnu, a ne masovnu kupovinu, jednostavno nije potrebno uvoditi jos i biznis, stanovanje i klasicne masovne komercijalne sadrzaje kao sto su trzni i poslovni centri. Uz ovakav dugoročni pristup, sa planiranim proširenjem pešačkih zona, i sa jednim ili više tunela, Stari Grad bi mogao da procveta, a saobraćaj da bude rešen koliko je to moguće.

Pored gradske biblioteke, dva muzeja, elitnog hotela, pesacke zone, Kalemegdana i jedinstvenih ostataka rimskog logora, rupa u Rajicevoj je bila idealna za neku Srpsku verziju centra Žorž Pompidu, uz dodatak restorana i usluga, i sa izuzetnim vidikom sa visih spratova. Rajićeva rupa je tacno u osi Dunavskog dela ulice Tadeusa Košćuška. Ako je zgrada dovoljno visoka, vidik ce biti skoro 180 stepeni, od Dunava, pa iznad zidina Kalimegdana prema Ratnom Ostrvu i Novom Beogradu, do pogleda daleko uz Savu i Adu Ciganliju. Nesto ovako spektakularno je baš moglo da prodje i bez robne kuce, i bez potrebe da istorijsko i kulturno srce grada prodajemo bilo kome. Ali ... jbg, kao i obicno, niko se nije dovoljno zainteresovao kad je trebalo, pa je sad to samo prosuto mleko ... treba misliti kako rešiti i platiti rešenje bitno povećanog saobraćaja koji nečija bitno povećana zarada pravi nama, a ne njima.
 
Pariska jednostavno treba i moze da postane pesacka ulica sa stalnom izlozbom rimskog nalazista na otvorenom, bez tunela.

Pa zar i danas nemamo prugu oko Kalemegdana, pitanje je samo sta treba da ide njenom trasom, gradska zeleznica, metro ili tramvaj.
 
beli grad":211o63od je napisao(la):
Pariska jednostavno treba i moze da postane pesacka ulica sa stalnom izlozbom rimskog nalazista na otvorenom, bez tunela.

Pa zar i danas nemamo prugu oko Kalemegdana, pitanje je samo sta treba da ide njenom trasom, gradska zeleznica, metro ili tramvaj.

Ma da, ceo grad izmedju Autokomande, Pancevca, Dunava i Save treba da bude pesacka zona. Samo se pitam ko bi tu onda ziveo i kako bi se snabdevao.

OK, preterujem, ali stvarno, KM je vec i tako jedna od najduzih gradskih pesackih zona za koje znam. A pesacke zone uz Savu i Dunav su verovatno blizu svetskog rekorda. Ukljucujuci i puno veca gradove od Beograda.

Zato sam za zatvaranje manjih ulica tu i tamo koje i tako nemaju neku saobracajnu svrhu, ili uredjenje zapustenih prostora koji nicemu ne sluze. Onaj Rascianov trg izmedju Kneza Milosa i SKCa mi je odlican primer. Takodje i pretvaranje ulicica u Savamaloj (Savamali?) mi zvuci odlicno. JG, grad da bi mogao da funkcionise treba mu relativno lak ili bar podnosljiv saobracaj, i ta realnost ce biti sa nama jos vekovima a ne decenijama.

Istina, lepo bi bilo i da se Knez Mihajlova poveze sa Kalemegdanom ali ja to uopste ne vidim kao goruci problem u svom ovom haosu koji nas okruzuje.
 
а што о томе не причате на теми о том тунелу?
 
Ako neko misli da reke vozila prolaze i dalje pored Saborne crkve, pored vrta na Toplicinom vencu ili vrlo lepom ulicom Carice Milice neka misli i dalje, ali najstariji i graditeljski vredan deo Beograda zasluzuje da se sagledava sa mirnih i nezagadjenih lepo poplocanih ulica. I to nije nikakav poseban izum, jer takvi delovi grada postoje i sve vise ih je po svetu. Postoji i jedan ceo grad bez vozila i ima bezbroj radnji, restorana i kafea, galerija, pijaca i pozorista, pa nije stao vec takav postoji vec hiljadu godina i donosi svojim gradjanima i njihovom narodu pravo bogatstvo. Nije tesko pogoditi da je to...
 
drum1":3b8ficw9 je napisao(la):
а што о томе не причате на теми о том тунелу?

Zato što je valjda najzad postalo jasno da se uz svaki projekat mora pričati i o celini, o opštim principima uredjenja čiji bi izraz morao biti taj projekat. Inače svako sudi po proizvoljnim, i obavezno potpuno različitim ličnim kriterijumima, uništavajući tako svaku nadu da forum ikada može postati mesto racionalnog suda koji se sluša zato što uspeva da dođe do bar nekih zajednickih zaključaka koji se mogu obrazložiti i braniti. Bez toga, preteranom fragmentizacijom tema, ne postoji argument kojim se mozete suprotstaviti projektu koji sam za sebe ima neosporne kvalitete ali je destruktivan u kontekstu u kome je predlozen. Niko ne moze da prati sve. Podeliti grad u 1000 tema, pa u svakoj posvetiti maksimalno dve rečenice "bitnom" pitanju da li je vec podignut nekakav stub, je siguran put u besmisao, ako ne postoji nista drugo, ako sem toga nije dat i malo siri pogled. Samo tako mogu da nam prodaju privatizaciju grada i uništavanje urbanističkog nasledja sada već obaveznom marketinškom formulom kako ćemo dobiti svetski poznati brand hotela, svetski poznatog arhitektu, super modernu arhitekturu, a da niko nema predstavu šta ustvari želimo da postignemo na tom mestu, čega je to "super moderno nešto novo" ustvari deo?
 
beli grad":196r8ual je napisao(la):
Ako neko misli da reke vozila prolaze i dalje pored Saborne crkve, pored vrta na Toplicinom vencu ili vrlo lepom ulicom Carice Milice neka misli i dalje, ali najstariji i graditeljski vredan deo Beograda zasluzuje da se sagledava sa mirnih i nezagadjenih lepo poplocanih ulica. I to nije nikakav poseban izum, jer takvi delovi grada postoje i sve vise ih je po svetu. Postoji i jedan ceo grad bez vozila i ima bezbroj radnji, restorana i kafea, galerija, pijaca i pozorista, pa nije stao vec takav postoji vec hiljadu godina i donosi svojim gradjanima i njihovom narodu pravo bogatstvo. Nije tesko pogoditi da je to...

Ako mislis na Dubrovnik ili Veneciju, to su gradovi koji odumiru. Ili se pretvaraju u nekakve evropske verzije Diznilenda, jedino su gradjevine zaista stare ali sve drugo je vestacko, odnosno umjetno. Igralista za turiste i/ili ultra-bogate, dok se posluga dovozi ko-zna-odakle i/ili obitava ko-zna-u-kakvim-budzacima.
 
JohnyBgood":j55zq73e je napisao(la):
Zato sam za zatvaranje manjih ulica tu i tamo koje i tako nemaju neku saobracajnu svrhu, ili uredjenje zapustenih prostora koji nicemu ne sluze. Onaj Rascianov trg izmedju Kneza Milosa i SKCa mi je odlican primer.

Imam neki osecaj da ce taj prolaz/trg postati novi trzni centar. Na suvise je dobroj lokaciji da bi se drzava i (pojedinci koji njom upravljaju) odrekli potencijalne zarade.
 
vranac":68rzo3df je napisao(la):
JohnyBgood":68rzo3df je napisao(la):
Zato sam za zatvaranje manjih ulica tu i tamo koje i tako nemaju neku saobracajnu svrhu, ili uredjenje zapustenih prostora koji nicemu ne sluze. Onaj Rascianov trg izmedju Kneza Milosa i SKCa mi je odlican primer.

Imam neki osecaj da ce taj prolaz/trg postati novi trzni centar. Na suvise je dobroj lokaciji da bi se drzava i (pojedinci koji njom upravljaju) odrekli potencijalne zarade.

U sustini bi bilo idealno da, kao sto je na datoj temi u radionici predlozeno, tu koncentrisu administrativne zgrade, da se recimo skupstina grada najzad iseli iz dvora koji je odavno morao postati muzej otvoren za posetioce. Jos da obnovljeni generalstab daju sudstvu koje i tako ima nameru da se siri, em bi sredili jedan zapusten prostor u gradu, em bi administraciju ucinili (naravno potencijalno, za to treba i politicke volje da se neki otpuste) efikasnijom jer bi bila u namenskom prostoru, em bi NAJZAD otvorili one dve lepe zgrade za posetioce. Znam da je verovatnoca nula ali bilo bi lepo.
 
To je restoran park koji je izdavoa pripada valjada varos kapiji koji je izdavao veliku montaznu salu i kuninju na poslugu.Dok je manj dio u zgradi ili tzv mala sala radila kao restoran park prije ivanovica tu je zakupac drzao bg promet ,zaku je radjen na 6 mjeseci za cini mi se 100 000 e
 
BelgradeLove, ako neko zaista ima sveže vesti o Rajićevoj onda bi ih:

a) napisao na forumu

b) zadržao za sebe jer iz nekog jakog razloga (poslovnog npr.) ne sme da ih iznese u javnost

Treća opcija - da neko zna nešto, a da to bez razloga čuva sebično za sebe - ne verujem da je moguća na ovom forumu.

Kada bude bilo nekih vesti, siguran sam da ćeš to ovde prvi saznati :)
 
Vrh