Šta je novo?

Tehnologija


Ovo je sjajan prilog. Dvema osobama koje su u vezi i očigledno bliske na više raznih načina socijalne mreže serviraju dve sasvim različite realnosti. Kao da žive u različitim svetovima, iako su par i bukvalno sede jedna pored druge. Ovo je zastrašujuće po negativnim potencijalima koje može da ima. Ali nije problem tehnologija. Možda sistem vrednosti vlasnika medija? Šta je NJEMU važno? Očigledno samo da zaradi pare servirajući svakome samo ono što on MISLI da želi da čuje. Ali čak ni ovo nije osnovno. U korenu ove pojave je još više sam politički i ekonomski sistem pošto je i sam taj vlasnik uslovljen ponašanjem drugih vlasnika medija na istom tržištu. Pa ne može da dozvoli da oni ekonomski budu uspešniji od njega pošto će onda bankrotirati. Na kraju ispada da se ovo nužno dešava ako je jedini kriterijum uspešnosti novac i zarada. A to je moguće samo ako se namerno spusti nivo obrazovanja naroda (kroz skupo školovanje i loše medije), pa on ne zna šta TREBA da traži. A onda ne radi ni ionako po krajnjim dometima ograničeni sistem regulacije društva kroz slobodno tržište, jer kupci ne znaju šta od prodavaca treba da traže. Pa u kombinaciji potražnja-ponuda ne radi kako treba strana potražnje, tj ljudi ne znaju šta je to što za njihovo dobro treba da traže na tom tržištu, da bi ponuda uopšte mogla da reaguje na takvu potražnju. Pa ponovo dolazimo do uvek istog zaključka. U korenu problema je namerno spušten nivo opšteg znanja populacije i njihova politička nepismenost.
 
Ispravno si zaključio da tehnologija ne može da izaziva 'probleme' sama po sebi. Kao uostalom ni kamen, koji leži na zemlji. Tek onda, kada su u ljudskim glavama ili rukama, usmerene "u pogrešnom smeru", sve stvari mogu da postanu opasne, štetne, itd. Što se po pravilu i dešava.
 
Nisam video da ovo neko spominje. A bar za nas je važno jer označava propast naše početne "industrije motanja kablova", tj stranih fabrika koje kod nas prave razne klasične setove kablova i jednostavnije senzore u automobilima. To nema budućnost. Kako napreduje razvoj električnih automobila sa autonomnim funkcijama, tako oni postaju sve manje "hardver", a sve više "softver". Tj moderni "inteligentni" električni automobil sve više liči na pokretni računar, a sve manje na neku mehaničku napravu. Što onda otvara pitanje kako mnoštvo pojedinih elemenata takvog automobila međusobno razmenjuje podatke i koordiniše svoj rad. To su do sada radili kilometri veoma specijalizovanih kompleta bakarnih kablova unutar automobila. Tesla i ovde prednjači daleko ispred ostalih pa je već prilično odmakao na putu da svi kontroleri u vozilu postanu autonomni mikro računari opšte namene koji su međusobno povezani klasičnom računarskom Ethernet mrežom, mada sa specijalnim protokolima višeg nivoa koji na njoj rade. Ovo drastično smanjuje cenu i povećava fleksibilnost čitavog dizajna, ali takođe znači da će naši "motači kablova" ostati bez posla.

Set kablova u automobilu.jpg


 
Čitav vatromet prototipova novih uređaja. Od glupih do genijalnih.

 
Pošto je zima:

Neobično detaljni pregled opasnosti i bezbednosnih mehanizama običnih grejalica. Ovo me potseća da treba pogledati da li jeftine Kineske grejalice koje se prodaju kod nas imaju ove zaštite. Za prekidač uspravnog položaja znam da uglavnom nemaju, ali onaj drugi, bimetal sa "PTC grejačem" (positive-temperature-coefficient heating element), toga se nešto ne sećam. Možda postoji, ali nisam obrati pažnju? Ali dobar savet je pregledati sve utikače uz uključenu grejalicu, i onda zameniti sve labave i sve koji se greju.

 
Znamo da su počeci razvoja raketa vezani za Rusa Ciolkovskog, Amerikanca Goddarda i Nemca Obertha. Međutim prvu zaista profesionalno napravljenu i veliku raketu je ipak razvio Nemački Vermaht tokom rata. Ono što do sada nisam znao da su Nemci još tokom rata imali i izuzetan sistem za komuniciranje svetlošću, nešto dovoljno usavršeno i modularno, što se moglo bez problema ubaciti na bilo koje mesto u običnoj telefonskoj mreži da bi se bez žica povezale udaljene tačke razdvojene prirodnim preprekama. Iako bi se to danas naravno moglo napraviti, ipak mi ni danas nemamo komuniciranje svetlošću kao deo standardnog sistema veza. U ovom videu se prikazuje i testira jedan takav uređaj Nemačke vojske iz 2. svetskog rata. Nemoguće je prisluškivanje, ometanje, a nije moguće znati čak ni da li veza dve tačke uopšte postoji. Kvalitet izrade, ideje i funkcionalnost su zaista impresivni. Sem zamene svetlosnog detektora zbog prirodne degradacije foto-osetljivog materjala, foto-telefon i dalje savršeno radi osamdeset godina kasnije. Čitav dizajn je fascinantan.

German WW2 unique Light Communication system, Lichtsprechgerät 80/80

 
Vizuelni dnevnik putovanja cepelinom od Nemačke, preko Atlantskog okeana, do Brazila.

 
Ispravno si zaključio da tehnologija ne može da izaziva 'probleme' sama po sebi. Kao uostalom ni kamen, koji leži na zemlji. Tek onda, kada su u ljudskim glavama ili rukama, usmerene "u pogrešnom smeru", sve stvari mogu da postanu opasne, štetne, itd. Što se po pravilu i dešava.
Tehnologija nikad ne postoji sama po sebi. Ona se vrlo razlikuje od kamena koji tu postoji milijardama godina.
Zato, tehnologija izaziva probleme samim svojim postojanjem i upotrebom.
 
Можда је глупо питање али се не разумем баш у технологију и због чега се нешто дешава:)
Наиме, кад сам у тролејбусу и када слушам музику на блутут слушалицама, увек се прекине сигнал када тролејбус треба да пређе скретницу код светогорске у таковској.. Зашто се то дешава?
 
Можда је глупо питање али се не разумем баш у технологију и због чега се нешто дешава:)
Наиме, кад сам у тролејбусу и када слушам музику на блутут слушалицама, увек се прекине сигнал када тролејбус треба да пређе скретницу код светогорске у таковској.. Зашто се то дешава?
Najverovatnije je da otvaranje skretnice stvara kratkotrajni strujni impuls vece snage.
Ovaj impuls genersie elektromagnetno polje, koje ometa blutut, na kratko.
 
Najverovatnije je da otvaranje skretnice stvara kratkotrajni strujni impuls vece snage.
Ovaj impuls genersie elektromagnetno polje, koje ometa blutut, na kratko.
Sto onda dovodi do toga da su vozači trolejbusa ko zna čemu izloženi tokom svoje smene ?
 
Sto onda dovodi do toga da su vozači trolejbusa ko zna čemu izloženi tokom svoje smene ?
Postoje radovi o tome. Postoje neki standardi.


file:///D:/Downloads/policyreport_assessment_of_magnetic_fields_in_electrified_vehicles_final2.pdf

Ne znam koliko je vozac trolejbusa udaljen od motora i ostalih elektricnih instalacija. Sto je udaljeniji, to bolje.

Trebalo bi meriti el. mag. polje u kabini. AKo se smao radi o kratkom impulsu kad ase skretnica menja, onda to i nije toliko strasno. Ne znam koliko puta dnevno se to dogodi.
 
Можда је глупо питање али се не разумем баш у технологију и због чега се нешто дешава:)
Наиме, кад сам у тролејбусу и када слушам музику на блутут слушалицама, увек се прекине сигнал када тролејбус треба да пређе скретницу код светогорске у таковској.. Зашто се то дешава?
Te skretnice kada rade, stvaraju elektromagnetno polje oko sebe. Ako se dobro sećam, kada vozač želi da skrene motke na jedan smer, (ne znam koji, levi ili desni), on dodaje "gas" odnosno struju. A kada želi da skrene na drugi, onda pušta gas . U oba slučaja se stvara indukcija i magnetno polje koje gura trolne glave na jednu ili drugu stranu.

Evo sad sam pretražio forum, imaš ovde objašnjenje od člana branik-a vezano za rad skretnica.


Što se bluetooth slušalica tiče, one su verovatno dovoljno osetljive da manifestuju promene kada uđu u to polje. E sad ne bih ni ja očekivao da to polje bude toliko veliko da tvoje slušalice unutra, na 2 metra od skretnice i ispod krova, i dalje budu ometene tim poljem. Al šta ga znam...

Inače što se vozača tiče, njih više zrače vodovi i prekidači u kabini. Sad koliko tačno u toku životnog veka, ne znam stvarno.

Možeš da pitaš i na temi Trolejbusi u podforumu Javni prevoz.
 
Vrh