Šta je novo?

Gradski prevoz u svetu

[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=695972#p695972:3lf4ejju je napisao(la):
hiavata » 06 Jan 2020 14:12[/url]":3lf4ejju]Kako su u Beogradu resene trolebujske skretnice? Da li je u pitanju samo inercija, da li je onaj fazon gde je potrebno da trolejbus vec "udje" u skretanje i onda papucice ne nalezu u isto vreme na oba ulazna dela skretnice pa to signalizira sistemu da prebaci, ili je onaj tip gde je potrebno da trolejbus povuce vise struje sa mreze na prilazu kako bi se prebacila?
Kako to 100% funkcioniše, ne bih znao, ali viđam da vozači pre skretnice pritisnu neko dugme u troli.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=695972#p695972:3lki0w7f je napisao(la):
hiavata » Пон Јан 06, 2020 2:12 pm[/url]":3lki0w7f]Kako su u Beogradu resene trolebujske skretnice? Da li je u pitanju samo inercija, da li je onaj fazon gde je potrebno da trolejbus vec "udje" u skretanje i onda papucice ne nalezu u isto vreme na oba ulazna dela skretnice pa to signalizira sistemu da prebaci, ili je onaj tip gde je potrebno da trolejbus povuce vise struje sa mreze na prilazu kako bi se prebacila?

Мислим да је већина овог последњег типа
 
I ja sam čuo da je većina takva. Doduše beše to pre jedno 5,6 godina. Ne znam da li su u međuvremenu nešto menjali.
 
:)
Hiavata, svaka skretnica ima deo koji ide pravo i deo koji skreće.
Kada trolejbus ide pravo, dovoljno je da lagano kroz nju prođe na leru.
Kada skreće, elektromagneti u skretnici pomere usmerivače jer ih aktivira struja vuče. Znači, pravo na leru, u odvajanje pod vučom i sve to polako.
Vozač obično tu operaciju posmatra u retrovizoru. Zato su levi retrovizori na trolejbusima podignuti. E, sad, trebalo bi isključivati kroz skretnicu sve potrošače visokog napona, jer se desi da se u trenutku prolaska uključi motor kompresora i taj startni udar struje aktivira skretnicu i motke odu suprotno i ako vozač ne primeti, eto belaja.
To je ono što sam malopre napisao da je teže vozaču trolejbusa jer mora i to da prati.
U temi o trolejbusima pišemo o linijama, a u ovoj o trolejbusima.
 
Samo da dodam da noviji trolejbusi imaju oduzimač struje koji se pritisne pre skretnice. Ali se kod njih može desiti da kočenje otvori skretnicu tj. imaju regenerativno kočenje koje proizvodi struju (ali je to ipak retko)
 
Кроз скретницу је свакако мала брзина па кочење нема неког ефекта.
Савремени системи управљања вучом троше много мање струје, тако да се кроз проласка право морају искључивати потрошачи да не би активирали скретницу кија сада реагује на много мању струју (А).
 
Nalik tramvajima (Katicama) sto imaju onaj prekidac za prelazak preko skretnice.
 
Za Slaviju je karakteristično to otvaranje skretnice, jer mnogi ljudi ne znaju voziti po kružnom toku, pa iseku trolejbus koji mora naglo kočiti.
Takođe treba napomenuti da nemaju sva električna vozila regenerativno kočenje. Npr ZIU i starije katice imaju dinamičko kočenje, gde energija od kočenja nestaje u otpornicima u vidu toplote.
 
Na ziu se taj problem skretnice u gužvi i tesnom prostoru rešavao rešavao pomoću ručne, posebno ako je vozač bio manje vešt. Jednostavno, tik pred skretnicu, vozač povlači ručnu, pritiska pedalu vuče (gas) na najmanje moguće da bi se trolejbus kretao, a onda ručnom, poput kvačila dozirao brzinu i kretanje. Tako je mogao i da se zaustavi u sred skretnice, a da ne prekine operaciju skretanja trola puštanjem vuče, što bi neminovno dovelo da ili trole padnu, ili jedna skrene druga ne, da se ukrste, stane na prekidač... Izlaženje i nameštanje mu ne gine.
 
Ајндховен ме је одушевио својим зглобним електричним Цитеама 8)
VDL Citea SLFA 181 Electric by Somi303, on Flickr
VDL Citea SLFA 181 Electric by Somi303, on Flickr
Ту су и дизел Цитее, подједнако секси
VDL Citea LLE 120 by Somi303, on Flickr
VDL Citea LLE 120 by Somi303, on Flickr
На све то се покакио МАН са погоном на угаљ :notok:
MAN Lion's City 12 by Somi303, on Flickr
 
Нико није савршен, па ни сам центар ЕУ. Ево какве гуме је имао овај цитаро 31.12.2019. :D
Mercedes Benz Citaro by Somi303, on Flickr
Mercedes Benz Citaro by Somi303, on Flickr
Поприлично су им уништени аутобуси, видех једног цитара коме је позади стоп светло залепљено црном (изолир) траком :|
Mercedes Benz Citaro C2 by Somi303, on Flickr
Али ту су ови лепотани да изваде просек 8)
Solaris Urbino 19 Electric by Somi303, on Flickr
Solaris Urbino 19 Electric by Somi303, on Flickr
Прелепи Iveco Urbanway 18 Hybrid 8) 8) 8) 8) 8) 8) 8)
Iveco Urbanway 18 Hybrid by Somi303, on Flickr
Iveco Urbanway 18 Hybrid by Somi303, on Flickr
Iveco Urbanway 18 Hybrid by Somi303, on Flickr
Iveco Urbanway 18 Hybrid by Somi303, on Flickr
 
Ono što je kod njih anomalija/presedan u održavanju, kao ova ćelava guma, to je kod GSPa standard.

Već znam kako bi izgledala sva ova vozila da ih GSP održava.
- novine i miljei preko šoferke,
- izubijajni retrovizori
- maske koje stoje u šreh zakucane ekserima u lim
- displeji koji ne rade pa ih menja papir od bureka
- upaljeni samo ''topovi'' čisto da može da se kaže da vozilu rade svetla
- nagomilana fosilizovana prljavština sa strane sa kulminacijom na zadnjoj strani
- šarenilo na karoseriji što zbog reklama što zbog kanibalizacije delova sa drugih vozila
- prefarbani logotipi i znaci marke vozila
- šarenilo migavaca i drugih svetala
- vrata kod kojih svako krilo vodi svoju politiku

Ovo je nedostižan san za GSP. Daj bože da nam održavanje bude ''loše'' kao što je kod ovih u Briselu.

P.S.
Ovaj Iveco nikad ne bi ni imao šanse da se nađe u GSPu. Suviše je komplikovan za održavanje. Fensi podužna svetla na zadnjoj strani, lampice za reg. tablice, prednja maska iz (pre)više delova, karoserija sa previše izbočina, svuda nalepnice... Mnogo bre bato. Naučna fantastika. Đavolja rabota.
Za GSP samo Ikarbus plastične kutijice za cipele i Krivi FAPko sa svojim prepoznatljivim ''Сделано в СССР 80их година'' dizajnom i šmekom. 8)

Samo čekić i ekser bajo moj. 8) Kaki 21. vek, kaki dizajn, kake novotarije...
 
Pih, pa isekli bi oni to i stavili one cetvrtaste stopke, sta im tesko...:)
 
Što ste se uhvatili za one gume? Uzdužni profil se vidi da je još iznad dozvoljenih 2mm, i ako vremenski uslovi dozvoljavaju, može da ide, posebno ako je na drugoj, beutralnoj osovini, što se na snimku ne vidi
Guma je svakako protektirana što pored uštede nosi i ekološki dobitak. Bogati su i zato što se ne razbacuju.
Ono što je meni palo u oči je da su obe u paru. Kod nas nije retkost da vidite i razlilit profil i stepen potrošenosti što neminovno vodi u pojačno trošenje i optrrećenje jedne. E, to je primer domaćinskog odnosa prrma imovini!
 
Ништа на том цитару није било океј :D Цео је излупан са десне стране, мусав око резервоара, гуме ћелаве, стоп светла и браник расклимани као на Н серији. Не знам које су годиште ти мерцедеси, било је и новијих, Ц2 и они су у идентичном стању. Излупани и скоро сваком који сам ја видео је приколица била ударена или закачена негде. Можда је то вама океј, или за неки ГСП стандард, али мене су баш разочарали. Превише сам очекивао. Солариси изгледају као да су јуче изашли из фабрике у поређењу са њима. Оно по чему су далеко испред Бг је организација превоза, то нећу ни да коментаришем :)
 
Koliko su ta vozila stara? Možda su planirani za remont ili rashod, pa dok čekaju, ne ulažu u njih.
 
Idu po kaldrmi? Onaj bi se naš šlogirao.
Zanimljivi su mi oni bbranici na tramvajima. Ovako smanjuju moguću štetu na vozilima i pešacima.
 
Jesu li ovo na poslednjoj slici dva paralelna koloseka u istom smeru?
 
Nisu, nego ovi tramvaji imaju komande i napred i pozadi.
 
Возила су им прилично једнолична, што потпомаже одржавање. Могао би и ГСП да сведе возни парк на три модела, али неће.
 
Vrh