Koliko košta vožnja taksijem po Srbiji?
Cene taksi usluga u Srbiji variraju od grada do grada. Tako u prestonici samo ulazak u vozilo košta 170 dinara, dok se u manjim mestima start ni ne naplaćuje.
U međuvremenu, svet se odavno navikao na različite aplikacije putem kojih korisnici poručuju vozilo, a takva praksa u Srbiji je zasad poznata samo u Beogradu.
Kako se kreću cene ovog tipa prevoza pročitajte u nastavku.
Beograd
Prema rešenju o najnižoj ceni po kojoj se obavlja taksi prevoz, a koje je usvojila gradska vlast 2014. godine, cena za start je 170 dinara, dok za vožnju cena varira od tarifa. Postoje tri tarife – za prvu, dnevnu, cena je 65 dinara po kilometru, za drugu (od 22 do 6 časova) ona iznosi 85 dinara, a za treću (primenjuje se van obeleženih tačaka gradskog područja) iznosi 130 dinara.
Novi Sad
I "srpska Atina" ima jedinstvene cene na nivou grada. Tamo se za start plaća 85 dinara, kilometar u prvoj tarifi košta 52, u drugoj 66, a u trećoj 98 dinara.
Niš
Nišlije za start naplaćuju više od novosadskih kolega, pa cena iznosi 110 dinara. Ipak, povoljniji su u pogledu naplate po kilometraži - za prvu tarifu cena kilometra iznosi 40 dana, za drugu 50 i za treću 65 dinara.
Manji gradovi
Subotica praktikuje nešto drugačiji sistem, podeljen na dve tarife. Kako su nam objasnili članovi tamošnjih taksi udruženja, tokom prve je cena starta 95 dinara, a kilometra 70 dinara. U drugoj startuje se za 120 dinara, a vozi za 95 dinara po kilometru. U Leskovcu start košta 80 dinara, dok se kilometar u prvoj tarifi naplaćuje 55, u drugoj 60 dinara. Jagodinci se mogu pohvaliti jeftinim startom koji stoji 25 dinara, dok prema rečima taksista, u prvoj tarifi vožnja se naplaćuje 80 dinara po kilometru, u drugoj 90, u trećoj 120 dinara. Ima, naravno i mesta koje nemaju jedinstvenu politiku cena na nivou jedinice lokalne samouprave. Tako je, na primer, u Šapcu moguće naleteti na udruženja koja će vam taksi usluge naplatit sa uračunatim startom od nekoliko desetina dinara, dok druga udruženja to uopšte neće naplaćivati, a cena po kilometru obično iznosi između 60 i 70 dinara.
Šta je sa ostalim firmama koje nude slične usluge?
Firme koje usluge vožnje nude putem mobilnih aplikacija ili sajta zasad su malobrojne i posluju samo na teritoriji prestonice. Među njima najpoznatiji je CarGo. Kako su nam objasnili u ovoj kompaniji, njihov sistem ne obračunava novac po određenoj propisanoj tarifi kao što to čine taksi udruženja, već svakom korisniku koji poruči vožnju sistem automatski izračuna koliko će ga ista koštati na osnovu zadatih lokacija. Moguća su odstupanja od nekoliko desetina dinara, zavisno od gužvi na saobraćajnicama. Ono što korisnici CarGo usluga navode kao glavni razlog njegove popularnosti jesu niže cene u odnosu na taksi prevoz.
Uz to, beogradskim ulicama saobraćaju i vozila kompanije Yandex. Kako se navodi na njihovom sajtu, slično takstistima i oni naplaćuju start 170 dinara. Cena vožnje po gradu, dodaje se, ne može biti veća od 85 dinara, a van grada ne veća od 130 dinara, što takođe ulazi u okvire kojima se rukovode i prestonička taksi udruženja.
Putem aplikacije, građane je prevozila i kompanija Cammeo, ali je ona tokom ove godine prestala sa poslovanjem u Srbiji.
Sistemi prevoza van Srbije
Svetski poznat Uber cenu određuje na sličan način kao CarGo, a na listi zemalja u kojima posluje našla se i Hrvatska. Servis nudi različite tipove vozila, zavisno od broja ljudi i stepena luksuza koji se traži. Komšije se mogu pohvaliti i kompanijom Bolt, preko čije onlajn prezentacije se možete prijaviti i kao vozač i kao onaj koji želi da se vozi. Takođe, kao vredan pomena ističe se svetski brend Lyft gde se takođe, sem poručivanja vožnje, možete angažovati i kao vozač, a kompanija nudi i iznajmljivanje vozila.
https://www.b92.net/biz/vesti/srbija.ph ... id=1751738