Verujem da će vas zanimati ovaj tekst, ja sam autor.
Ostatak teksta na
http://radnik.rs/2019/03/za-koga-rade-v ... BH4-8sMEzs
Za koga rade vozači i članovi udruženja CarGo?
www.radnik.rs
Za razliku od taksista koji imaju registrovane preduzetničke radnje za ovu delatnost, vozači koji rade kao članovi udruženja CarGo (Kargo) imaju veoma zamršeni radni angažman – formalno se ne bave taksi prevozom, već vrše uslugu „inovativne pomoći na putu” za članove udruženja CarGo; ipak, njihov poslodavac nije udruženje CarGo, već preduzetnička radnja koja radi u okviru udruženja; vožnje ne naplaćuje vozač, već novac inkasira treće pravno lice – firma „CarGo Tehnologies“ koja je vlasnik aplikacije.
Iz Sekretarijata za inspekcijske poslove Grada Beograda naveli su 8. marta za Radnik.rs da je doneto četiri rešenja o oduzimanju vozila tokom vršenja nadzora nad javnim prevozom putnika, naručenim i naplaćenim preko CarGo aplikacije jer su vozači, kako navode, „obavljali taksi prevoz, a ne poseduju odobrenje nadležnog organa za obavljanje taksi prevoza“.
Dodatni posao – između preduzetnika i udruženja
Dvojica vozača koji su radili kao članovi udruženja CarGo pristali su da pod zaštićenim identitetom govore za Radnik.rs o uslovima rada u ovom udruženju.
Jedan od njih dvojice kaže da ima stalni posao, a da mu je CarGo predstavljao dodatni izvor zarade. Kako objašnjava, njegov posao kao vozača je bio sličan poslu taksiste, s tim što im je dozvoljeno da prevoze samo one putnike koji traže prevoz preko CarGo aplikacije.
Prvi ugovor, kako kaže, potpisao je prošle godine sa firmom „Non-stop SD“ doo koja je partner CarGo-a i registrovana je za „ostali prevoz putnika u kopnenom saobraćaju“.
„Potpisao sam ugovor o dopunskom radu u okviru koga nam uplaćuju staž 2.900 dinara i potpisali smo ugovor sa tom firmom da smo pozajmili kola za usluge“, navodi on.
U ugovoru o dopunskom radu koji nam je dostavio piše da će radnik obavljati posao „vozač-limo servis“, da će raditi četiri dana u nedelji, ukupno 9h nedeljno, i da će za svoj rad dobiti 5.000 dinara neto na kraju obračunskog perioda. Prema Zakonu o radu, zaposleni koji radi sa punim radnim vremenom kod poslodavca može da zaključi ugovor o dopunskom radu sa drugim poslodavcem najviše do jedne trećine punog radnog vremena.
Takođe, dostavio nam je Ugovor o ustupanju motornog vozila na korišćenje koji je takođe potpisao sa istom firmom, a u skladu sa ugovorom on ustupa firmi „Non-stop SD“ svoje vozilo.
Bez obzira na to što u ugovoru piše da je zarada 5.000 dinara mesečno, on kaže da zarada vozača zavisi od broja vožnji i da im se isplaćuje jednom nedeljno. Kako navodi, ovaj posao može biti samo dodatni izvor zarade.
„CarGo nam uzima 30% zarade od vožnje, od ostalih 70% što nam ostane plaćamo i gorivo i kvarove automobila. Start nam je jeftiniji nego kod taksi vozača, pa tako za svakodnevni rad sa vikendima, osam sati dnevno možemo da zaradimo oko 50.000 dinara mesečno, ali na to imamo troškove održavanja automobila“, kaže on.
Drugi vozač za Radnik.rs kaže da je kao vozač udruženja CarGo radio samo mesec dana jer, kako kaže, zarada je bila ispod očekivane. Navodi da je morao da poštuje instrukcije o tome šta znači biti vozač udruženja CarGo.
„Putnici koje prevozimo se ne nazivaju putnicima, već klijentima. To mi je izričito rečeno – mi smo udruženje građana, a ne taksi“, kaže on.
Ostatak teksta na
http://radnik.rs/2019/03/za-koga-rade-v ... BH4-8sMEzs