Šta je novo?

Taksi (Taxi) prevoz

[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=605608#p605608:26x8uozn je napisao(la):
kolombaja » 02 Мар 2019 02:49 pm[/url]":26x8uozn]Kao što vidimo, propisivanje minimalne cene a ujedno i ograničavanje broja dozvola dovodi do niza negativnih efekata koji se pre svega ogledaju u odsustvu prave konkurencije i veoma niskom kvalitetu usluge. Može na kraju krajeva taksi da ostane kakav jeste (uz modernizaciju, pre svega izbacivanju taksimetra i elektronskoj naplati vožnje) ali da se omoguće i drugi vidovi prevoza poput ubera / lyfta u inostranstvu ili cargoa kod nas. Taksi bi i dalje imao neke prednosti poput taksi stanica i korišćenja žute trake pa kome se više žuri nek uzme taksi i plati malo više. Ne moramo mi da izmišljamo toplu vodu, već samo da prepišemo postojeća rešenja.

Sent from my ONEPLUS A6003 using Tapatalk

Oво што видимо је потпуни распад и предлог за минимални цену нема везе са постојећим стањем. Рецимо када би се сада увела минимална цена само би се легализовала пљачка туриста или неупућених. Предлог за минималну цену је у контексту решавања саобраћајних проблема укупно а не посматрањем такси превоза као изолованог проблема.
Има смисла и то да се регуларан такси регулише у смислу броја и минималне цене а да постоје и сервиси слични уберу или комби превозу који би били регулисани на неки други начин. Ту пре свега мислим на мере безбедности и плаћање пореза.

Користио сам Убер у Загребу, поручим такси, дође на време, супер лик каже како му је убер супер има редован посао, сад ће да одвози пар тура и таман има за пиво на Адвенту вечерас, сутра ујутру поново посао. Овакав темпо рада је неиздржив, код нас је таква ситуација гарантовано би их било доста који би дану радили редован посао а ноћу таксирали.
Више пута сам користио и комби превоз без неких проблема али сваки пут је возач био добар део пута на телефону док вози, прво прича и куцкање са путницима које треба да покупи а онда јурњава и договор са следећим возачем да се врати комби и започне нова тура.

Нико не спомиње бла бла кар, користио сам и тај сервис, у однови делуј екао добра идеја и од користи је и возачима и путницима али ако се реално сагледа ипак је нека врста сиве економије.

У сваком случају какви год сервиси били треба да буду у систему ПДВ а не паушално да плаћају порез. Сваки путник да добије рачун са јасним ставкама. Мислим да је одлука о паушалном порезу због тог ашто су знали да н емогу да натерају таксисте да издају рачуне па је ово најбезболнији начин да се уведу како тако у легалне токове.
 
Da li je broj taksista u Beograd više manje konstantan?

Ja mislim da jeste.

A zašto onda imamo nove tablice sa što većim brojevima? Mislim da su trenutno petocifrene na 13.

Kad se menjaju tablice, šta se dešava sa starim kombinacijama?
 
Не ради се само о замени таблица, сваки пут кад таксиста купи нови аутомобил иду и нове таблице.
 
Uopšteno, stare kombinacije registarskih brojeva se ne vraćaju u opticaj nakon odjave. Pretpostavljam da isto važi i za TX. To bi značilo, kad neko odjavi TX tablice, ne može neko drugi da kasnije dobije već odjavljeni broj.

Sent from my ONEPLUS A6003 using Tapatalk
 
Što je idiotizam par ekselans. ceo sistem novih tablica nema smisla zbog toga. a zašto? samo zato što štamparija nema opciju da bira random brojeve. kad sam ja registrovao auto prošle godine nije bilo tablica jedno nedelju dana jer je otišlo slovo O i onda PO tablice nisu mogle da se rade... Setite se i da prikolice imaju svoje tablice, posebne. sa promenom zakona ja sam svoju prikolicu prodao. za 6000 platim 3 traktora, nekad i više godišnje. a tu je uračunat i utovar i istovar. ako je šljunak onda je i šljunak uračunat u cenu. na kraju ćemo imati 251 215 21 TX tablicu :) nego, kontam da zato i postoji onaj reset na 7 godina od koga se odustalo ili koji se odloio?
 
Taj reset nakon 7 godina je zbog trajnosti reflektivne folije na tablicama. To je barem zvanična priča i razlog. Mislim da se na kraju odustalo od toga delimično pa su produžili sa 7 na 9 godina. Dakle naše registarske tablice imaju rok trajanja verovao ili ne. Kakav je to tek idiotizam? Par ekselans mi nekako nije dovoljan nivo gradacije :)

Sent from my ONEPLUS A6003 using Tapatalk
 
Tako je to kada jedan čisto matematički problem uzmu da rade Sega Mega menadžeri i bezmozgovići kojima sujeta smeta da konsultuju nekoga stručnog.
 
Što se tiče minimalne cene, ona ima smisla u sistemima gde je usluga takva da su veliki povlašćeni u odnosu na male. Primer Telekoma na primer, jer Telekom ima već razgranatu infrastrukturu i manji provajderi usluga na mogu da prate. U Taksi sistemu je obrnuto, minimalna propisana cena se direktno koristi kao gušenje manjih. Odgovarajuća paralela bi bila "Zamislite da velike avio kompanije proguraju minimalnu cenu leta". Šta bi onda bilo sa low-cost firmama? Da je tako urađeno 90ih i dalje ne bi mogao da se nađe let ispod 200€ na bilo kojoj relaciji.
 
Maksimalnu cijenu propisati a udruzenjima dozvoliti da voze ispod makmalne cijene
Daju popuste na poziv popuste na lojalnost razne kombinacije tipa 9 voznji 10 ta za dinar itd .
Pa bi se udruzenja borila boljim kolilma bboljom uslugom reklamom brendiranjem itd itd ...
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=605971#p605971:1y329h1g je napisao(la):
hiavata » 04 Мар 2019 10:10 am[/url]":1y329h1g]Što se tiče minimalne cene, ona ima smisla u sistemima gde je usluga takva da su veliki povlašćeni u odnosu na male. Primer Telekoma na primer, jer Telekom ima već razgranatu infrastrukturu i manji provajderi usluga na mogu da prate. U Taksi sistemu je obrnuto, minimalna propisana cena se direktno koristi kao gušenje manjih.

Управо велики могу да спусте цену у таксију. Они могу да оборе цену аутомобила кад купују флоте и сигурно имају мање трошкове од малих. Друга ствар је што је тренутно омогућено да се возе возила која су узгубила економску вредност а да уместо малог сервиса таксиста сам замени уље. Могу да се кладим да старо уље не третира онако како је прописано, у уређеним земљама би за то казна била огромна.


[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=605971#p605971:1y329h1g je napisao(la):
hiavata » 04 Мар 2019 10:10 am[/url]":1y329h1g] Odgovarajuća paralela bi bila "Zamislite da velike avio kompanije proguraju minimalnu cenu leta". Šta bi onda bilo sa low-cost firmama? Da je tako urađeno 90ih i dalje ne bi mogao da se nađe let ispod 200€ na bilo kojoj relaciji.
Low-cost нису мале фирме, напротив често су веће и утицајније од регуларних авиокомпанија и потпуно другачије послују. Авио превоз је такав да повећање броја путника неће довести до колапса у саобраћају (или је бар све лакше држати под контролом) док би смањење корисника градског превоза на рачун повећања броја таксиста сигурно само повећао проблеме за застојима.

Можда је добра паралела цена ел енергије (не улазећи у то да ли је тренутна добра). Уколико би цена била ниска и било свима исплативо да се греју на струју систем би био у гадном проблему.

@direktor
Зашто прописати максималну цену, као што рече gorstak89 можда неко жели да се вози у луксузном таксију, можда неко удружење жели да ради само са луксузним возилима, лепо плате порез на луксус и то расподеле на своје кориснике.
 
Ne može vožnja taksijem da bude jeftinija od vožnje autobusom, niti može biti baš toliko puno taksista na ulicama, ne brigaj. i ako ih ima manje su štetni od ovih kao ja što se sami voze u autu. Pride, ubaciti punjače sa besplatnom strujom za registrovane taksiste i dati im neke povlastice, možda ima onih koji bi to prihvatili i pri tome manje zagađivali. Što se tiče udruženja i sl, jel nama neko brani da nas 4 npr kupimo jedan auto i da ga vozimo na smenu?
 
Izvor: B92.net

Zašto su od grada do grada različite cene taksi usluga?
12179754725c800b8ca3530717719383_w640.png


Video prilog na linku https://www.b92.net/biz/vesti/srbija.ph ... id=1513898
 
Di ga je neoplanta na spisku ... valjevo .....cacak ...
 
B92 је писао чланак.

Sent from my SM-G950F using Tapatalk
 
mene gorivo košta oko 12 dinara po kilometru. i auto mi je daleko od štedljivog. čisto poređenja radi. Novi Clio dizel treba da troši 2.7l na 100km e sad, pitanje je koliko u gradskoj vožnji, i to nije baš taksi auto. al eto, poređenja radi, moj troši preko 8 benzina na 100 u gradu. 170 je baš puno za start. pogotovu na stajalištu gde se ne radi ništa da bi ja ušao u sam taksi.
 
UMESTO PROTESTA, CAR:GO BESPLATAN ZA SVE ŽENE, 8. MARTA♀️

Povodom 8. marta, Dana žena, CarGo vas sa zadovoljstvom obaveštava da u petak, na praznik svih dama, neće održati najavljeni protest pred Vladom Srbije, jer podržavamo rodnu ravnopravnost i pobunili smo se samo protiv pokušaja da nam se oduzme pravo na rad, i da se u ovoj zemlji ukine slobodno tržište.

Sve žene će 8. marta, u periodu od 08 do 17 časova, moći da koriste CarGo potpuno besplatno, a CarGo tim je specijalno za njih pripremio i poklon.

Pored toga, poseban buket poslaćemo i gospođi ministarki.
Protest pomeramo za sledeći petak, 15. mart, a gospođu ministarku ćemo svakog drugog dana podsećati na sve ono loše što je uradila i što radi.

Napad na CarGo je napad na svakog preduzetnika u Srbiji, napad na konkurenciju i slobodno tržište oslobođeno kartela i monopola.
Sve ovo što ćemo raditi 8. marta nikako ne znači da je CarGo odustao od svojih zahteva ili od načina na koji iskazujemo nezadovoljstvo ponašanjem dela uprave.

Pošto se gospođa ministarka poziva na Evropski sud pravde, možemo da je obavestimo da ćemo se obratiti i toj i svim drugim relevantnim institucijama u Evropi, i da će vrlo brzo imati prilike da upravo njima objasni koji smo to zakon prekršili i kakvo krivično delo počinili.

Takođe, moraće i domaćoj i stranoj javnosti, i institucijama, da kaže zašto je insistirala na neustavnom zakonu koji ukida konkurenciju i koji štiti samo jednog učesnika na tržištu – taksiste – i omogućava im da gotovo dva miliona stanovnika Beograda drže kao taoce visokih cena i loše, nekvalitetne usluge.

Za čiji račun je to uradila, i šta je njen interes u tom ukidanju elementarnih sloboda i prava na izbor – pitanja su koja će gospođa ministarka od nas da čuje svakog drugog dana, osim 8. marta. Postavljaćemo ih zato što ne samo da mislimo, nego znamo, da je svaki preduzetnik u ovoj zemlji, njenim potezom, doveden u poziciju državnog roba, sa kojim neki osioni birokrata može da uradi šta hoće i kad god hoće.

No, o svemu tome ćemo govoriti čim prođe taj svečani i lep dan – praznik žena, koji, ovom prilikom, čestitamo svim ženama u Srbiji, u čitavom svetu, pa i gospođi Zorani Mihajlović.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=606682#p606682:1hlvra4v je napisao(la):
Igor » 06 Мар 2019 08:23 pm[/url]":1hlvra4v]Izvor: B92.net

Zašto su od grada do grada različite cene taksi usluga?
12179754725c800b8ca3530717719383_w640.png


Video prilog na linku https://www.b92.net/biz/vesti/srbija.ph ... id=1513898

Због тога што свака локална самоуправа има надлежности над такси превозом. Бројем и ценом лиценци могу утицати на цену таксија. Хипотетички лицена може бити бесплатна и може их бити неограничен број. Можда је идеја да неко оснује странку коју може назвати страка слободних таксиста (ССТ) и изаће на БГ локалне изборе и понуди између осталог неограничен број лиценци за такси возила и формирање тржишних цена.
 
"Uber" plaća kaznu u Holandiji

http://www.rts.rs/page/stories/sr/story ... ndiji.html

Tako to rade uređene države
Izgleda da i u Holandiji imaju zastareli hardver i ne žele moderan softver.

Još nešto,juče dobio informaciju da su prestavnici naših taksista(SATUS,Taxi Komora) tražili od grada Beograda da hitno donese novu odluku o taksi prevozu i uvođene TAKSIMETRA koji ŠTAMPA račun,valjda ovako nešto(http://www.servisstevcevic.co.rs/stampac.html) takođe da poseduje i GPS, da sve TAXI oznake NA KROVU budu ISTE.
Kako bi se stalo lopovluku i bezobrazluku pojedinih legalnih taksista.
Možda nam se napokon i uredi taksi,bar malo
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=607151#p607151:mwb8ajrv je napisao(la):
emkuraža » 09 Mar 2019 09:30 am[/url]":mwb8ajrv]

Još nešto,juče dobio informaciju da su prestavnici naših taksista(SATUS,Taxi Komora) tražili od grada Beograda da hitno donesu novu odluku o taksi prevozu i uvođene TAKSIMETRA koji ŠTAMPA račun a takođe i poseduje GPS,takođe i da sve TAXI oznake NA KROVU budu ISTE.
Kako bi se stalo lopovluku i bezobrazluku pojedinih legalnih taksista.
Možda nam se napokon i uredi taksi,bar malo

Još jedna stvar koja se isključivo dešava zbog Cargo-a. Možda na kraju taksisti počnu i sa spuštanjem cena?
 
Nece, zato sto su sad na propisanoj minimalnoj.


Sent from my iPhone using Tapatalk
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=607151#p607151:37omb86a je napisao(la):
emkuraža » Sat Mar 09, 2019 9:30 am[/url]":37omb86a]"Uber" plaća kaznu u Holandiji

http://www.rts.rs/page/stories/sr/story ... ndiji.html

Tako to rade uređene države
Izgleda da i u Holandiji imaju zastareli hardver i ne žele moderan softver.

Još nešto,juče dobio informaciju da su prestavnici naših taksista(SATUS,Taxi Komora) tražili od grada Beograda da hitno donese novu odluku o taksi prevozu i uvođene TAKSIMETRA koji ŠTAMPA račun,valjda ovako nešto(http://www.servisstevcevic.co.rs/stampac.html) takođe da poseduje i GPS, da sve TAXI oznake NA KROVU budu ISTE.
Kako bi se stalo lopovluku i bezobrazluku pojedinih legalnih taksista.
Možda nam se napokon i uredi taksi,bar malo

Super, možda kad već štampa da se uradi u formi fiskalnog računa?
 
Taksisti se okupljaju na aplikaciji Telegram na kanalu TAXI Srbija radi udruzenog i organizovanog
delovanja protiv svake vrste konkurencije.

Da li mislite da je to zrelo za neku tuzbu?
 
Vrh