Šta je novo?

Taksi (Taxi) prevoz

BATICA":1xacj4ai je napisao(la):
Po ovome što radi cargo taksisti bi trebali svaki put da se okupe u većem broju kada saobraćajni ispektor ili komunalni policajac hoće da im napišu prijavu.
I šta bi ste onda rekli....
Niko ne brani da ti devize kupuješ na ulici po jeftinijem kursu od ljubaznijeg prodavca takođe možeš i milku jeftinije da kupiš na pijaci.
I sve to dok država ne počne da sankcioniše.

Zašto tako Cargo neposluje kao u Švajcarskoj jel se hvali da i tamo posluje.

Kao taksista..zašto
1.Zašto ja moram DVA puta godišnje na tehnički pregled.
2.Zašto ja moram da imam lekarsko uverenje za "C" kategoriju.
3.Zašto ja moram da imam Saobraćajnu školu.
4.Zašto ja moram da imam polaganje ispita "poznavanja Grada"
5.Zašto ja moram da imam odobenje Grad da moje vozilo ispunjava uslove
6.Zašto ja moram da baždarim taksimetar
7.Zašto ja moram da plaćam Gradu produženje taksi dozvole.
8.Zašto ja moram da osiguram putnike.
9.Zašto ja moram skuplje da plaćam osiguranje vozila
10.Zašto ja moram da posedujem protivpožarni aparat.
11.Zašto ja moram da imam 0.0 alkohola
12.Zašto ja moram da duplo više platim kazne nego fizičko lice
I još mnogo toga zašto ......
Kupovina milke na pijaci nije adekvatno poređenje. Ta milka je verovatno švercovana, ne plaća se pdv i državni budžet je oštećen. Međutim već smo apsolvirali da cargo vozači plaćaju paušalni porez (kao i taksisti). Dakle, budžet nije oštećen.

Drugo, te obaveze koje navodiš da taksisti imaju, nisu opravdanje za lošu uslugu, neljubaznost i neprofesionalnost kojoj sam neretko svedočio kao klijent. Ili misliš da to taksisti daje za pravo da se ponaša bahato?

I treće, pored svih tih obaveza (od kojih dobar deo imaju i cargo vozači, uzgred da pomenem), imaš i zaštitu države od bilo kakvog vida konkurencije i zagarantovanu cenu. Malo li je? Verujem da bi taksistima više odgovaralo da sede kod kuće a da pare samo kaplju na račun ali to teško da će da se desi pre penzije :)

Na kraju, šta fali da se zakon modifikuje tako da se ukine obaveza taksimetra, minimalne cene i ograničenog broja dozvola dok bi sve ostale obaveze sa tvog spiska ostale na snazi? Misliš da bi se cargo bunio protiv toga? Ja ne verujem da bi. Ali znam da bi taksisti opet blokirali Slaviju i Nemanjinu.

Sent from my ONEPLUS A6003 using Tapatalk
 
Elem, sa tobom je svaka diskusija suvisna dok ne pocnes da koristis argumente.
Za pocetak, da nam argumentima objasnis potrebu da drzava i grad sa svojim institucijama, instrumentima, osobljem... stite vas monopol.
Kao prvo ne štiti naš monopol jer taksi prevoznici ne odlučuju o ceni prevoza kao i o načinu obavljanja istog a takođe postoje i druge vrsta javnog prevoza.

A ko odlucuje?
Procitaj jos jednom pitanje i svoj odgovor. Nisam ni napisao da taksi prevoznici odlucuju o ceni nacinu obavljanja vaseg biznisa. Upravo drzava i grad svojim odlucivanjem i nakaradnim propisima omogucuju i stite monopol. "Ogranicena konkurencija, propisana, dogovorena cena usluge". Moze li neko da nadje bolju definiciju monopola. Ne znam da li si procitao Zakon o zastiti konkurencije. Tamo su propisane ozbiljne kazne za neke stvari koje je vama gradska uprava omogucila

Sta drustvo u celini i mi kao korisnici i poreski obveznici (cijim novcem se placa cela ta bulumenta) dobija time sto samo vas par hiljada ima ekskluzivno pravo da obavlja tako rudimentarnu delatnost
Isto ono što se dobija od onih koji ima ekskluzivno pravo da obavlja tako rudimentarnu delatnost kao što je gradsi prevoz(GSP)

Malo ti je tanko poredjenje. O tome mozemo kada uvedete pretplatne mesecne karte, povlascene cene za djake, studente, nezaposlene, penzionere, invalide, veterane ratova.... kada uvedete red voznje koji postujete, kada uvedete voznje na neisplativim relacijama u i oko grada, kada .... mnogo uslova vi treba da ispunite da bi mogli da se poredite sa javnim, komunalnim deltanostima koje su osnovane radi opsteg dobra.
Izvoli nabroji to "isto ono" sto gradjani imaju od taksija i GSP-a. Ostavljam mogucnost da nisam primetio to o cemu pises?

Pri tom, propisom odredjuje obaveznu, minimalnu cenu cime direktno zabranjuje slobodnu trzisnu utakmicu cak i izmedju vas nekoliko ekskluzivaca.
I u GSP-u je propisana cena gde samo nekoliko ekskluzivaca obavlja tu
-------------------------------------------------------------------------------------------
-------------------------------------------------------------------------------------------

Kao sto rekoh gore, uz povlastice koje uzivaju GSP i ostale komunalne delatnosti koje sluze manje ili vise opstem dobrum, idu i neke obaveze.

Cime se vasa delatnost razlikuje od bilo kog drugog biznisa?

Najbitnija razlika je u tome što se delatnost taksi prevoza obavlja na JAVNIM POVRŠINAMA tj. saobraćajnicama.
--------------------------------------------------------------------------------------------------------
-----------------------------------------------------------------------------------------------

A gde svoju delatnost obavljaju kurirske sluzbe, dostavljaci svega i svacega, selidbe i sve druge transportne delatnosti?
Kakve uopste veze ima mesto obavljanje delatnosti sa konkurencijom? Ne vidim da kurirske sluzbe na bilo koji nacin ugrozavaju javne povrsine ni sve nas ostale koji ih koristimo iako im broj nije ogranicen ni minimalna cena njihovih usluga.

Sta bi smo to izgubili liberalizacijom i konkurencijom?
U prvo vreme korisnici bi imali povoljniji prevoz a kasnije bi se stvorio monopol jakih kompanija koji bi damping cenama uništili male preduzetnike a onda diktirale svoje cene i uslove.
U većini Evropskih zemalja je ograničen broj taksi prevoznika ,mali broj zemalja gde je liberalizacijom uređen taksi prevoz , pa čak i Uber se morao prilagoditi zakonima većine evropskih gradova.
Eto primera iz Hrvatske gde je Uber skoro uništio male preduzetnike i osvoji tržište a sad svake godine polako dižu cenu prevoza.
Takođe i prvih godina stvorile bi se opšte gužve u saobraćaju jer bi bilo previše taksi prevoznika
https://dnevnik.hr/vijesti/hrvatska/gra ... 20804.html

Monopol jakih kompanija moze da traje samo dok su spremni da finansiraju te damping cene. Cim ih podignu iznad nivoa isplativosti, eto sveze konkurencije kada je trziste otvoreno. Ocigledno vrlo slabo poznajes principe i nacine funkcionisanja slobodnog trzista ali ukratko - jake kompanije imaju glomaznu, skupu i inertnu unutrasnju infrastrukturu. Sto je vise ljudi zaposleno, smanjuje se stepen njihovog iskoriscenja ali imaju neke druge prednosti u kompleksnim zadacima.
Zato takve kompanije nikada ne mogu konkurisati cenom u jednostavnim delatnostima koje ne zahtevaju puno raznih znanja, novca ili jakih referenci pa se ni ne bave takvim poslovima.
Stvarno si ozbijno uzeo primer starog Dubrovnika za poredjenje sa taksi uslugom u Beogradu? Imas li jos neki slican primer iz grada sa vise od 3 dvosmerne ulice?
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=604839#p604839:3rlvssni je napisao(la):
BATICA » Uto Feb 26, 2019 9:45 pm[/url]":3rlvssni]
Kao taksista..zašto
1.Zašto ja moram DVA puta godišnje na tehnički pregled.
2.Zašto ja moram da imam lekarsko uverenje za "C" kategoriju.
3.Zašto ja moram da imam Saobraćajnu školu.
4.Zašto ja moram da imam polaganje ispita "poznavanja Grada"
5.Zašto ja moram da imam odobenje Grad da moje vozilo ispunjava uslove
6.Zašto ja moram da baždarim taksimetar
7.Zašto ja moram da plaćam Gradu produženje taksi dozvole.
8.Zašto ja moram da osiguram putnike.
9.Zašto ja moram skuplje da plaćam osiguranje vozila
10.Zašto ja moram da posedujem protivpožarni aparat.
11.Zašto ja moram da imam 0.0 alkohola
12.Zašto ja moram da duplo više platim kazne nego fizičko lice
I još mnogo toga zašto ......

Evo recimo da ja hocu i mogu da ispunim sve te uslove, da li mogu da obavljam istu tu delatnost? Ne mogu, jer grad ne dozvoljava.
Da li onaj ko je vec dobio dozvolu od grada moze sam da odredi cenu? Ne moze!
E vidis, to se zove monopol. A nasa drzava je donela neke zakone i osnovala neka tela da to spreci. U svemu osim u taksiju gde radi upravo suprotno.

Da li znas koliko uslova postoji da otvoris apoteku, na primer? Ispunis ih sve i radis. Moze da ih bude 14 u istoj ulici. A bave se poslom koji je daleko vazniji za opste dobro i gde greske mnogo vise kostaju. I pored toga, moraju da izbore svoju egzistenciju u konkurenciji ne samo istih takvih apotekara nego i raznih nadrilekara, pasuljara.... i mislis da to nekog zanima i da neko osniva "ultimate SWAT timove" da love one koji im ugrozavaju posao?
 
Dobro sve ste upravu,svaka rasprava je POSTALA suvišna.
Jer svi taksisti su neradnici, mafijaši,lopovi,prevaranti,ne plaćaju porez itd.
Nemaju konkurenciju i monopolisti su.
Konkurencija će doneti jeftiniji prevoz , bolje automobile,ljubazniju uslugu itd


ps
pozdrav za sve
Batica napušta ovaj forum :sesir:
 
Ja do juče nisam čuo da je postojala konkurencija taksistima. Sa Car: go sam to dobio. Meni kao korisniku bilo koje usluge , nije presudna cena koliko je kvalitet same usluge. Ako imam dva taxi vozila na razmaku od 100m , a i jedan i drugi su isti po kvalitetu , čista i uredna vozila , isti rang vozila... , za istu željenu destinaciju , jedan traži 1.000 din , drugi 350 din , normalno da ću da odaberem onog jeftinijeg. Isto tako , u slučaju da su dva taxi vozila jedno do drugog , a jedno vozilo izgleda očajno , a drugo je OK , odabraću ono koje je OK , čak i u slučaju da traži više da platim , zato što smatram da to vredi više cene.
Kako se tržište telefonije i interneta liberalizovalo , tako je sve ono što nije bilo moguće odraditi , sada izuzetno jednostravno i lako izvodljivo. Dok je Telekom (sada MTS) bio monopolista , za sve živo je morao vlasnik na čije ime se vodi račun , da dolazi lično i podnosi zahteve za dodatne usluge , koji em što su se plaćali i čekalo se i po nekoliko meseci na odobrenje , em što nisu sve te dodatne usluge bile jeftine , danas za pola sata odradiš , i ništa neplatiš , a usluge koje uzimaš , te izađu daleko jeftinije u mesečnom računu.
Kako je duže vreme SBB bio jedini operater kablovske televizije , nije baš imao uslugu i službu kojom je mogao da se pohvali. Kasnije su postali i operateri za telefon i internet , ali su i dalje nastavili sa starom poslovnom politikom , te si više visio po hodnicima čekajući da dođeš na red da prijaviš problem , što je znalo da traje i po 5h. Problemi sa cenom računa za telefon , sa samim aparatom koji je njihov (njihove utičnice ne podržavaju klasične tefone sa mobilnim aparatom) , ugradnja interneta (sam proces do realizacije , od trenutka prijave za isti , je trajao i po 9 meseci) , naplaćivanje D3i uređaja za svaki televozor ponaosob , često nemanje signala za kablovsku , ukidanje kanala bez obaveštenja ili prebacivanje u pakete koji se dodatno naplaćuju... Kako su korisnici počeli da ih napuštaju i prelaze kod drugih , tako su počeli da mi , minimum dva puta mesečno nude besplatno dodatni D3i uređaj , besplatan internet godinu dana , malo malo pa dobijem novi kanal iz premium paketa u osnovnoj ponudi...
 
Број таксиста мода да буде ограничен ако ни због чега другог онда због привилегије што могу да користе жуту траку. Са друге стране баш због те привилегије сектераријат за саобраћај би требало да води рачуна о томе да такси буде доступан у свим крајевима града. Рецимо на Ж станици у Батајници увек је трка ко ће улетети у један једини такси који стоји на такси станици а ван шпица нема ни тог једног и немогућа је мисија доћи до таксија.
Генерално такси треба посматрати као неку врсту јавног сервиса са свим правим и обавезама које то доноси.

Наравно и под тим условима остаје могућност за конкутенцију у смислу квалитета возила, цене, попуста за сталне кориснике...

Да би све ово било могуће потребна је ИТ подршка која би олакшала посао секретаријату, удружењима, путницима и таксистима.
 
Можда да се врати цела такси служба под ГСП као 70их када су били црвени тристаћи? Или да се организује некакво јавно-приватно партнерство па да сваки таксиста лично потписује уговор са градом, а град да организује такси службу према реалним потребама.
 
Ma kakve realne potrebe? Bilo bi jako teško u početku za taksiste ali onda bi se sve to kristalizovalo, deo ljudi bi otpao deo bi ostao i sve bi se uredilo. Danas ne može da postoji takav prevoz bez moderne tehnologije. Na kraju krajeva sa autonomnim vozilima ceo taj segment privrede će isčeznuti ako ne za 10 onda obavezno za 20. Taj auto može da radi 24/7 osim kad se puni. ne umara se i tako dalje, mašina nikad neće biti gora od čoveka kad se razvije. Gsp treba da ostane na masovnom transportu i da ubaci metro. a grad treba da razvija dalje infrastrukturu. Dupli tehnički je čista glupost, zdravstveno nije. osiguranje je verovatno skuplje zbog povećane izloženosti rizicima.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=604909#p604909:1k9lmj71 je napisao(la):
Дошљак » 27 Феб 2019 10:24 am[/url]":1k9lmj71]Можда да се врати цела такси служба под ГСП као 70их када су били црвени тристаћи? Или да се организује некакво јавно-приватно партнерство па да сваки таксиста лично потписује уговор са градом, а град да организује такси службу према реалним потребама.

Сувише би било комплексно да Град ангажује таксисту по таксисту. Мислим да би требало да се комуникација своди на ниво удружење-секретаријат за саобраћај. То би значило да удружења буду одговорна секретаријату за то да приступ таксију буде равномеран, а удружења да воде рачуна да им таксити имају исти приступ ексклузивним локацијама и оним која нису баш профитабилна. Ово можда делује утопистички али са данашњом технологијом ово је изводљиво. Са оваквом политиком био би јасан потребан број возила и у складу са тим број лиценци.

Такође трабало би да буде регулисана минимална цена таксија (за већину других делатности сам за чист тржишни приступ). Такси треба да се посматра као нека врста луксузног превоза али поуздан и који треба да буде доступна свима. Старт и цена по КМ да буде јасно истакнута на возилу, приликом поручивања возила преко апликације да је јасно која класа возила се поручује и у складу са тим и цена, забрањено пушење у возилу, обавезан фискални рачун и могућност плаћања картицом, 0% алкохола за таксисте, ригорознији тестови за издувне гасове, осигурање...
 
Sam pristup gde se propisuje minimalna cena nema veze sa trzisnom ekonomijom niti sa konkurencijom. Treba propisati maksimalnu cenu, a sve ispod je trzisna utakmica.

Sent from my LG-H440n using Tapatalk
 
Nije dobra ideja ni propisivanje maksimalne cene , zato što onda 99% njih radilo po toj tarifi , a onaj 1% ne bi mogao da uhvatiš , jer bi bili non stop zauzeti.
 
pitanje je da li bi bilo tako, uvek bi bilo onih kojima je jasno da je bolje imati više jeftinijih vožnji nego manje skupljih. ali ni ja nisam ni za maksimalnu cenu, može bi neko taksirao u bentliju ili rolsu ako nema maksimalne, meni lično ne znači ništa ali što ne bi imali tako nešto ako za to ima mušterija?
 
PROTEST CAR:GO Okupljanje u 15.00 ispred Vlade Srbije, traže smenu ministarke Mihajlović

Članovi Udruženja građana CarGo najavili su za 15 časova protest ispred zgrade Vlade Srbije pod nazivom “Budućnost Srbije - Borba protiv mafije”.

- Ovo nije bitka za CarGo. Ovo je borba za budućnost Srbije – za modernu i digitalnu Srbiju. Ovo je borba za sve mlade ljude, da ne odlaze iz zemlje - istakao je predsednik udruženja Aleksandar Vučić i dodao da je došlo vreme da se stane na put taksi mafiji koja vodi glavnu reč u ovoj državi.

On je kao jedan od glavnih ciljeva istakao smenu ministarke saobraćaja Zorane Mihajlović jer je, kako tvrdi, “zloupotrebila institucije i prevarila građane, a sve u cilju zaštite taksi mafije”.

- Gde živite vi, gospođo ministarka? U Severnoj Koreji? Od Beograda pravite logor, da bi taksisti mogli da rade šta hoće - izjavio je Vučić i pozvao sve Beograđane da im se pridruže.

Direktor kompanije CarGo Vuk Guberinić je rekao da “CarGo nije taksi i da se ne bavi taksi prevozom”, te da “CarGo uSrbiji ima najviše digitalnih transakcija, a ministarka Mihajlović hoće da ugasi aplikaciju”.

On je najavio da će kolona vozila krenuti u 12 časova sa Novog Beograda, nakon čega će produžiti ka Vladi Srbije, a usput će napraviti pauzu ispred Skupštine grada Beograda kako bi „pozdravili gradskog čelnika“.

- Pozivamo sve građane da nam se pridruže u protesnoj vožnji ka Vladi. Svi građani Koji žele pešaka da dođu, čekamo ih ispred zgrade Vlade od 15 časova - kazao je Guberinić.

izvor: blic
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=605369#p605369:1vbircf8 je napisao(la):
Misha V » 01 Мар 2019 12:21 pm[/url]":1vbircf8]Sam pristup gde se propisuje minimalna cena nema veze sa trzisnom ekonomijom niti sa konkurencijom. Treba propisati maksimalnu cenu, a sve ispod je trzisna utakmica.

Sent from my LG-H440n using Tapatalk

Mиминална цена и те како има везе са конкуренциојом поготово оном нелојалном. Нпр Телеком је морао да подигне цене фиксних телефона како би се омогућио долазак нових оператера (не бих улазио у оправданост овога и задржаћу се на таксију али је наведено управо правдано принципима тржишне економије).

Формирање минилалне цене управо елиминише нелојалну конкуренцију и омогућава формирање тржишта такси услуга.
 
Videh sad na nekom snimku da ima brdo metli ispred vlade, prepostavljam da ih je cargo doneo u fazonu da ociste bagru iz nemanjine ili je nesto drugo?
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=605435#p605435:8hi3wcwb je napisao(la):
orion » Pet Mar 01, 2019 4:58 pm[/url]":8hi3wcwb]Формирање минилалне цене управо елиминише нелојалну конкуренцију и омогућава формирање тржишта такси услуга.
Zamisli recimo situaciju u kojoj je minimalna cena propisana , a ona iznosi , recimo 500 din po km. Zamisli sad situaciju u kojoj se konstantno povećava cena minimalne usluge , kako bi se uskladila sa rastom troškova života. A sad zamisli situaciju u kojoj se nalazi većina zaposlenih ljudi , kojima se konstantno ne povećava visina plate , iako bi i to moralo , kako bi bilo uskladjeno sa rastom troškova života.
 
Добро запажање али овде постojе две битне ставке.

Прво, минималма цена не треба да прати трошкове живота зашто би таксисти имали већу привилегију од осталих запослених. Минимална цена треба да прати реалне трошкове које има таксиста у свом послу. Основ за подизање минималне цене би било нпр поскупљење осигурања. Ипак пре него што се посегне за повећањем минималне цене требали би проверити да ли је поскупљење осигурања последица картела међу осугуравајућим кућама, уколико јесте казнити их и омовућити здравз кокзренцију. Наравно причам о хипотетички уређеном друштву.

Друга ствар је да такси превоз није социјална категорија јер није баш неопходно тако да се не може правити аналогија између цене таксија и нпр. струје. Таксисти кад штрајкују нико није угрожен због недостатка њихове услуге већ због тога што блокирају саобраћај и онемогућавају функционисање града. Да су битни за фубкционисање шртајковали би тако што би обуставили рад и паркирали возила.
 
Primera radi , određeni prehrambeni aretikli poskupe u marketima. Pre nego što se poveća plata zaposlenima , prvo treba proveriti da li je povećanje cena posledica kartela među lancima marketa , pa ukoliko jeste , kazniti ih i omogućiti normalnu i prihvatljivu cenu hrane.
 
Iskreno, ja bih pustio taksiste da formiraju cenu kako hoce, od udruzenja do udruzenja...cisto da se smejem kako bi se to zavrsilo.
 
Formiranje minimalne cene ne vodi ničemu. More stvari bi zeznuo tako. Ne pravimo ih na drugim mestima pa što bi ovde? nema minimuma, ako neko hoće neka vozi za 10 dinara po km. Ako je damping u pitanju onda ga kazniti. Imamo mi zakonska rešenja za skoro sve vidove kršenja lojalnosti konkurenciji. Ja i dalje ovde nisam dobio neki realni trošak taksiste.
 
Вероватно ти је промакло, већ сам навео пример где је регулисана цена и то баш минимална.

Формирање слободне цене и омогућавањем неограниченог броја таксиста гарантовано би се смањила цена. То би довело до стимулисања коришћења таксија а по мени треба стимулисати градски превоз. Стимулација коришћења градског превоза омогућава да такси буде брза и луксузна услуга.
 
Kao što vidimo, propisivanje minimalne cene a ujedno i ograničavanje broja dozvola dovodi do niza negativnih efekata koji se pre svega ogledaju u odsustvu prave konkurencije i veoma niskom kvalitetu usluge. Može na kraju krajeva taksi da ostane kakav jeste (uz modernizaciju, pre svega izbacivanju taksimetra i elektronskoj naplati vožnje) ali da se omoguće i drugi vidovi prevoza poput ubera / lyfta u inostranstvu ili cargoa kod nas. Taksi bi i dalje imao neke prednosti poput taksi stanica i korišćenja žute trake pa kome se više žuri nek uzme taksi i plati malo više. Ne moramo mi da izmišljamo toplu vodu, već samo da prepišemo postojeća rešenja.

Sent from my ONEPLUS A6003 using Tapatalk
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=605574#p605574:20f36sw0 je napisao(la):
Gorstak89 » Sub Mar 02, 2019 12:29 pm[/url]":20f36sw0]\Ja i dalje ovde nisam dobio neki realni trošak taksiste.

Ima pre 3-4 strane, batica davao stavku po stavku... (mada se mini cini malo da je sve malo pojacano)
 
Vrh