Ne znam samo kako si našao istu paralelu između GSP-a i taksi prevoznika. GSP nema nikakvo ekskluzivno pravo da vrši uslugu javnog prevoza putnika na teritoriji grada Beograda, već je od pomenutog osnovan, a zbog obavljanja javno komunalne delatnosti od opšteg interesa gradjana naše prestonice. Znači spada u opšte dobro, i čini deo komunalnih delatnosti, pored čistoće, vodovoda, kanalizacije, javne rasvete, pogrebnih usluga itd, bez kojih grad jednostavno ne može funkcionisati. Privatni prevoznici su angažovani od strane Grada, a putem javnog tendera, za obavljanje istovetne delatnosti kao i GSP, i za to dobijaju unapred određeni paušal. Njihova zarada, neophodna za održivo poslovanje, mora biti zagarantovana, jer vrše delatnost od javnog značaja poput GSP-a. Cene se ne formiraju za interes GSP-a, već zarad ekonomske održivosti svih podsistema javnog prevoza. Delatnost, koja je retko gde profitabilna, pa se s toga daju subvencije, jer opet, to je nešto bez čega grad ne može funkcionisati.
Taksi prevoz nam jeste neophodan, ali ipak ne spada u one osnovne delatnosti bez kojih bi grad bio paralisan. Niko vas ne tera da se bavite taksi prevozom. Jednostavno, postoje uslovi koji se moraju ispuniti, kao i neophodna sredstva za obavljanje predmetne delatnosti. Vi ne radite za opšte dobro, već za profit, i naravno, lični interes. Iskreno, ne zanima me mnogo taksi prevoz. Koristim ga tek nekoliko puta na godišnjem nivou. Povremeno posetim ovu temu ne bi li se malo informisao o problematici zvanoj CAR:GO. Nisam hteo da ulazim u raspravu, mada kako čitam komentare, sve manje imam razumevanja za taksiste. Jasno mi je da ste krenuli sa nekim kapitalom, uložili sredstva i vreme da dođete do neophodnih dozvola, pa s toga i očekujete zaštititu vaših interesa, prvenstveno od zakonodavca, al opet, ne možete očekivati ni da vam se da sve na tacni, a da vi radite samo onoliko koliko vi mislite da treba. Ne treba sad ni dozvoliti svakom da obavlja tu delatnost, a sigurno da treba da postoji i neko ograničenje po pitanju broja taksi prevoznika. No, ne mislim da je CAR:GO loša stvar, jer ipak donose neke novine, a pritom nude i izbor, što opet znači zdravu konkurenciju. Kapiram da se osećate ugroženim, ali hvatati se za njih, jer tobože ne plaćaju porez, a plaćaju ga, odnosno, kao glavni argument potežeš, bar ti lično, to što im delatnost nije prijavljena pod "adekvatnom šifrom". I to donekle razumem, ali ipak mislim, da bi ti smetali, verovatno i većini taksista, i da su "čisti" i sa te strane.
Ima dosta primera masovnih pobuna taksista širom sveta, među najvećima je mislim ona u Južnoj Koreji od pre par meseci. Razumem u većini u čemu je problem, ali kod nas taksisti, ipak, sa teškom mukom uspevaju da opravdaju toliko negodovanje. Očigledan nedostatak pravih argumenata.