Šta je novo?

Taksi (Taxi) prevoz

Pre neki dan mi se na Instagramu pojavila reklama na Bolt na srpskom jeziku - regrutuju vozače. Tako da - možda dolaze bar oni, kad već nema Ubera, što bi bilo super.
 
Super. Što veća konkurencija to bolje, plus je dobro imati neku app koju možeš da koristiš u pola sveta, kako našima kad odemo u random Beč, tako i strancima koji će radije koristiti aplikaciju koju inače koriste i kući, nego alternative.
 
Ja mislim da neki taksisti treba da idu da ponove poznavanje pravila, a pogotovo kako funkcionišu kružni tokovi.
Išao sam iz smera crvene linije i baš sam se prestrojavao kao na slici sa naravno uključenim desnim migavcem kako bi dao do znanja da se isključujem. Ne sačekavši mene taksista sa bele linije ušao u kružni tok u spoljnoj traci i preseče me.
Pitao sam ga zašto ne čeka, kaže on dal sam normalan sečem tri trake.... i krenuo da se svadja samnom, kako ja sečem i da razmislim šta sam uradio...
Navikao sam da većina vozača ne znaju da koriste kružne tokove ali taksista...


taksista.png
 
Kako je dobar kruzni tok kod nas neverovatno. Meni je prosto cudno koliko smo mi sposobni da organizujemo stvari normalno a kako malo cenimo.

Pogledajte samo ovaj primer kruznog toka u debilani
 
 
Искуства из Ниша са https://www.prvitaxi.com

Сва возила или електрична или хибриди, видео сам и Теслу, Цена 150 дин старт, 60 дин километар. Апликација ради одлично, примају картице, таксисти љубазни и ненаметљиви...
 
Iako postoje stubovi, on je preko zelene povrsine presao da bi se parkirao na trotoar.
Profesionalni vozac nema sta, jedino sta je profesionalno uradio je sto je skinuo taxi oznaku sa krova.


viber_image_2024-06-06_19-28-42-373.jpg
 
Lepo rekoh ranije da je uveliko vreme da se što više ovakvi stubići postavljaju svuda gde su zone za pešake.
 
Pričam skoro sa taksistom oko toga kako je fino što su se putnici navikli da sednu na zadnje sedište a ne do vozača osim ako je više putnika.
Iggy, i ja imam tu naviku da sednem napred kada sam prinuđen da se vozim taksijem/cargom.

Meni je van pameti da sednem pozadi ako auto nije ozbiljna limuzina. Ako će taxi biti Mercedes S/E class/Audi A8/A6/BMW 7/5 (ili drugi automobili iz slične kategorije) to je meni OK da sednem pozadi jer su to vozila u kojima je normalno da se voziš pozadi i da te vozač vozi.

Ali mi je van pameti da sednem pozadi u npr. Škodu Rapid, Tojotu Korolu ili tako nešto. Tako da razumem i ribe koje sede napred, ali i druge ljude, jer i sam neću se dovatiti kvake zadnjih vrata ako su mi opcije Škoda Rapid, Fiat 500L i slična vozila u izboru na taksiju.
 
Ne razumem. Tebi treba S klasa, A8 i slična vozila da bi seo pozadi. Ovi običniji automobili nemaju sedišta pozadi? Biće da imaš plave plemićke krvi. Šta sve neću pročitati. Za vaše gospodstvo znači mora auto od 150000 evra ne bi li seli tamo gde inače sedaju putnici u taksi kad putuju sami, ili u dvoje naravno. Ja generalno nisam ljubitelj taksista, jer ima svega i svačega, pre svega među vozačima, plus je u Beogradu i podosta skup zadnje vreme, al baš kad pomenu 500L, realno idealan za taksi. Uđeš da se prevezeš. Bitno da je u dobrom stanju, da radi klima kad treba, i da je naravno čisto. Šta sve teraju na taksiju, mada sad i nema krševa kao pre, 500L je još i odličan, a za vas koji baš preferirate ozbiljna kola iz premijum segmenta, izvolte pa ih sebi sami priuštite, da ne jurite taksiste bezveze, jer teško da se ikom isplati da taksira sa kolima od preko 100000 evra. I kad sam viđao tako dobra kola na taksiju, a bilo je svega, uvek je me fasciniralo gde je taksisti tu računica. Na kraju krajeva, mislim i da postoji VIP taksi u Begradu sa ozbiljnim kolima, al to i više košta, što je i normalno.
 
Zanimljivo, mora da su vozači iz BG
Lupiti ogromnu kazu, uber vozaču oduzeti kola i UBER proterati i trajno zabraniti povratak u Hrvatsku.
 
Pa mislim ljudi su stvarno nerealni nekad. Ne pridajem toliko značaju da auto na taksiju mora biti ne znam šta. Bitno mi je da ima mesta, da je čist, ispravan itd. Pa ne kupujem ga, nego se samo vozim tim kolima obično ne više od dvadesetak minuta. Ko hoće da se pokaže, ipak mora kupiti sebi auto, a ne zavisiti od taksija. Bilo je ranije dosta automobila iz B segmenta, tipa Punto, 208 itd., e to već nije za taksi. Treba veći auto, a kola poput Scenic-a, 500L, Merive i ostale bratije, vala za taksi idealni. Skoro sam išao taksijem od centra do Labudovog brda, noćna tarifa pa skoro 2000 ceh. I ne sećam se šta me je vozilo, al bio je ok auto sasvim. Više mi smeta cena, al bože moj. Ne koristim onda i ćao, tj. smanjio sam korišćene taksija na minimum.
Toyota Corolla 5 zvezdica na NCAP inače.
Ma odlična je Corolla, pa čak i da ima 4 zvezdice za bezbednost, ne bi se bunio. Kad sam koristio ranije Car&go, zadnje vreme malo slabije, jer mi je lakše da dođem do taksija, često sam dobijao Artreona ili Camry. Toyota je za dve dužine ispred Volkwagena. Camry je toliko udoban i prostran pozadi, dok Artron udara dobrano. I to je bitno za taksi, da auto ipak ide u kategoriju sa mekšim udobnijim vešanjem. Ja sam sebi uzeo Astru K sa točkovima od 18 inča, i niskim profilom guma (40). Inače tvrđi auto po prirodi, al meni to ne smeta. To je moj ukus, al ipak mislim da takav auto, reč je o sportskoj opremi, prosto nije za taksi.
 
Pričam skoro sa taksistom oko toga kako je fino što su se putnici navikli da sednu na zadnje sedište a ne do vozača osim ako je više putnika. Reče mi da devojke masovno i dalje sede napred i to sa povučenim sedištem kako bi mogle da prekrste noge a i zgodno im je za šminku zbog ogledala.

Predložio sam mu da kao dodatnu prodaju uvede kafu.
Мислио сам да се то подразумева јер је ваљда теби као путнику (странци како они воле да кажу) пријатније да не седиш поред њега. Ја буквално увек седам позади, и то не да би њима чинио услугу него себи.
 
Vrh