Da li će se taksisti opet buniti, kako Jandeks može, a Kar go ne?
U Beogradu počinje da radi najveći ruski onlajn servis za naručivanje taksija Jandeks.
Zaustavljanje na zvižduk, ili telefonskim pozivom polako odlaze u istoriju. I mladi u Beogradu sve više koriste aplikacije za telefon da bi pozvali taksi.
"Uvek naručujem preko aplikacije, lakše mi je nego da zovem.“
" Za Uber znam, ali u inostranstvu, ne znam da li postoji u Beogradu još uvek.“
"Da, da, znam sve, koristim većinu njih“, kažu anketirani Beograđani.
I turisti, kojih je sve više kod nas, navikli su da koriste aplikacije. Jedan par iz Holandije u Beograd je došao zbog provoda, ali nisu se raspitali o mogućnostima prevoza u gradu.
"Uber koristimo u Holandiji, koristili smo ga i u Aziji, ali ovde nismo uspeli.“
Kod nas još nema Ubera, ali donedavno je mogla da se koristi aplikacija Kar go (CAR GO), zbog čega su protestovala taksi udruženja, jer su ih smatrali nelojalnom konkurencijom. Sada je na naše tržište ušao Jandeks taksi, najveći ruski onlajn servis za naručivanje taksija.
"Jandeks je za nas kao i svaka druga firma, strana, međutim, oni su mudrije ušli na naše tržište, oni su se a priori odredili da sarađuju samo sa legalnim taksi prevoznicima i preduzetnicima. Tako da su nam sa te strane vezali ruke, što nam i nije nešto krivo“, kaže, Boško Vukojević iz Privredne taksi komore.
Kompanija Kar go poslovala je u skladu sa Zakonom o turizmu, a ne sa Zakonom o prevozu putnika. U ministarstvu saobraćaja kažu da oni izdaju rešenja za obavljanje delatnosti prevoza putnika u javnom linijskom, vanlinijskom i posebnom linijskom prevozu, a da su za taksi delatnosti zadužene lokalne samouprave.
"Zakon o prevozu putnika definiše uslove za obavljanje delatnosti prevoza putnika. Ukoliko Yandex posluje na srpskom tržištu kroz isključivo angažovanje vozača koji poseduju odobrenje za obavljanje taksi delatnosti, ne postoji prepreka za njihovo poslovanje. Ukoliko se pridržavaju tarifa koje su propisane gradskom odlukom o uslovima obavljanja taksi delatnosti, takođe ne postoji prepreka za obavljanje delatnosti“, kažu u resornom ministarstvu.
Jedino što taksi udruženjima smeta kada je Jandeks aplikacija u pitanju jeste popust od 30 posto, koji su najavili za korisnike njihove aplikacije.
"Mi ćemo na radnoj grupi Ministarstva saobraćaja raspravljati o tome, voleli bi da znamo da li na to imaju pravo, i koliko će to sve dugo da traje. Ukoliko to bude uzelo maha na duži vremenski period, u opasnosti su naša udruženja, koja mi ovom prilikom želimo da zaštitimo.“
Dakle, kada koristite aplikaciju Jandeks, po vas može da dođe i vozilo nekog od taksi udruženja koja već rade na ovim prostorima.
izvor:
b92.net