Šta je novo?

Taksi (Taxi) prevoz

Nije tacno da su svi (ili iko) od vozaca obicno fizicko lice. U pitanju su preduzetnici u pausalnom sistemu operzivanja, registrovni kao limo servis (bar nekoliko ljudi koje sam upoznao a voze tamo tako kazu).

Sto se tice taxi vs. appovi, za mene je kljucno pitanje gde je taksimetar, tj. da li je u vozilu, pa koliko ispadne, ili je na nekom serveru nad kojim vozac nema nikakvu kontrolu, koji deterministicki izracuna cenu, i gde uvek mogu da se vratim, pogledam racunicu i ako treba zalim se.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=541246#p541246:1l9p4g9h je napisao(la):
Pule » Uto Maj 29, 2018 1:32 pm[/url]":1l9p4g9h]
Ali je zato nezakonito i cini mnogima veliki problem nacin na koji on to radi?

A jeste konkurisali kao vozaca pa dajete ove informacije iz prve ruke?
 
A legalni taksisti se nesto ne bore protiv divljaka u svojim redovima
 
Dobro, tu ih i donekle razumem. Divlji taksisti su svakako ilegalni, ali ih nema toliko da bi ugrozili prihode legalnim (ustalom, divljaci su uglavnom mnogo skuplji od legalnih, kad te "navataju" da te voze). Ako bi se desilo da se divljaci namnoze i pocnu da obraju cenu, onda se protest lako moze organizovati, a taksistu tu imaju zakon na svojoj strani.

Car:Go je drugaciji problem. To je potpuno legalan sistem koji je nasao rupu u zakonu po kojoj funkcionise. Ukoliko bi se takav, potpuno legaln model namnozio i time ispraznio taskije, onda je situacija mnogo teza. Mnogo je lakse izdejstvovati izmene zakona sada, kad malo ljudi koristi Car:Go i dok je beznacajan, nego jednog dana kad/ako to postane opste prihvacen i koriscen servis (a dodatni problem nastaje ako se sutra pojavi Uber, sad je poslednji trenutak da se propisi hermeticki zatvore).
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=541246#p541246:18hf4bfk je napisao(la):
Pule » Tue May 29, 2018 12:32 pm[/url]":18hf4bfk]
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=540389#p540389:18hf4bfk je napisao(la):
hiavata » Fri May 25, 2018 1:04 pm[/url]":18hf4bfk]
Opet spinovanje. Definisi "nikome nista ne platis"? Car:go vozacu su registrovani preduzetnici koji placaju fiksni porez.

Gresite gospodine ili mladicu ovde u svojim saznanjima....

Car:Go jeste regularno napravljena i registrovana kompanija od strane svog pronalazaca i vlasnika. I to mu niko ni u kom slucaju ne spori. Na inovativnosti i domisljatosti.

Ali je zato nezakonito i cini mnogima veliki problem nacin na koji on to radi?
(Ovde vam, radi boljeg shvatanja slucaja, mogu navesti primer poredjenja. Npr. vi ste vrstan gradjevinac i posedujete inovativnu tehnologiju za brzo pravljenje zgrada. I to je u redu. Ali ono sto nije u redu i sto vam nece dozvoliti je da okuplate neobucenu i neprijavljenu radnu snagu i da podizete objekte i zgrade gde vi mislite da to treba. A sve pod izgovoriom vidite da radim to bolje i jeftinije od drugih.
E to je ono sto smeta.

Svi vozaci koji su u sistemu usluge te kompanije su obicna fizicka lica sa automobilom. Koji cak ne mora biti ni vas vec jednostavno tog trenutka vama na raspolaganju. Tako da se ovde ne radi niti o kakvim preduzetnicima koji su u obavezi da placaju Drzavi porez.

Vozac u Car:Go sistemu moze biti bukvalno gotovo svako. Jedini uslov je da imate smart phone i automobil. Nekakav.

Posao se obavlja tako sto vas putem app povezu sa klijentom. Vase je da odete na adresu poziva, pronadjete se, odvezete ga do odredista i on jednostavno iz auta izadje. Njemu sa racuna kartice skidaju sredstva za izvrsenu uslugu. Od te bruto cifre kompanija zadrzava sebi 30%. Ostalo je vase.

I to moze da radi svako. A to nije legalno.


OK, ali hajde da rezimiramo, činjenice samo.

car:go vozači su registrovani kao preduzetnici. Znači plaćaju poreze, doprinose i sve što ide uz to. Pored toga moraju da ispune sledeće uslove (zvanična informacija):


Vozačko iskustvo duže od pet godina
Test poznavanja grada
Posedovanje vozačke dozvole
Sopstveni automobil ne stariji od 10 godina
Sopstveni uređaj Android uređaj (minimum 4.0)
Potvrda o nekažnjavanju
Poznavanje savremenih tehnologija (aplikacije, pametni telefoni…)
Test ličnosti

Koji procentat taksista ispunjava ove uslove?
 
Sve se svodi na to da je taksista jednostavno previše, da im profit na ličnom nivou opada i da su im redovi puni divljaka i neregulisanih problema. Ali pošto su oni i država otelotvorenje izumrlog SFRJ sistema i mentaliteta, previše su lenji da sve to dovedu u red i prilagode se novim uslovima. Te onda traže dežurnog krivca na koga će sve da svale.

Sve ove njihove proteste i kukanja gledam i slušam već bar 15 godina unazad. Ko šta radi, taksisti kukaju. Kad god ih pitam šta im fali, kažu uvek ''slab promet''. Kad ih pitam da li možda misle da ih možda... mooožda... ima malo previše, i to par puta baš dok krećemo sa prepunjenih taksi stanica od 20 mesta, njihov odgovor se uvek svodi na ''neeee, ne mislim uopšte, otkud vam to???'' A kažem, sve to traje već minimum 15 godina, mnogo mnogo duže nego što CarGo postoji.

I uvek su postojale dve grupe taksista: oni koji ćute, rade i trude se da kvalitetom ostanu traženi i profitabilni - prema takvima gajim maksimalno poštovanje, angažujem ih i želim im sve najbolje, i oni drugi, koji svoj posao rade preko one stvari, jer su u njega ušli iz moranja, i zato misle da im društvo i država duguju nešto. ičim stvari ne idu po njihovoj volji odma izlaze i blokiraju ulice. Mada ima i taksista koji su isto ušli u taj posao iz moranja, ali su naučili da sve u životu ide lakše ako se čovek prilagodi i nauči da voli to što radi. A ovi drugi što su bili mrgudi, ostali su mrgudi, ubeđeni da su svi drugi krivi što njima ne ide dobro.

Tako da uzaludno je uopšte ulaziti u celu tematiku jer taj deo taksista nikad neće biti zadovoljan, te je besmisleno truditi se da im se udovolji. Kad su bili svi ko pušteni s lanca, kukali su što su pušteni s lanca. Kad su počeli prvi (posle 2000.) talasi regulisanja, ljutili su se što moraju svi da se opet registruju. Kad su neki počeli da voze do aerodroma po lično ugovorenim tarifama, kukali su da se i to reguliše. Kad su se uvele te fiksne tarife kukali su što su cene preniske. Sad kad se pojavio CarGo, kukaju na CarGo. Sutra kad se pojavi nešto drugo, kukaće na to drugo. To je prosto jedna igranka bez prestanka i zato se uopšte ni ne treba cimati oko toga, jer kao što rekoh, tu nažalost postoji određen broj ljudi koji će uvek misliti da neko njima nešto duguje.

Što se vidi i po tome koga biraju kao predstavnike i s kakvim stavovima ti predstavnici nastupaju. Drski, bezobrazni, primitivni i ubeđeni da su oni jedini koji treba da imaju pravo da zarađuju i da svet treba da se prilagođava njihovom mentalitetu iz doba socijalizma, a ne obrnuto.
 
Одлучиш после дужег времена да се нађеш са неким старим друштвом да попијете неко пиће у граду, наравно нећеш својим колима ако нећеш да ризикујеш да останеш без дозволе, ГСП ти не пример не одговара због распореда линија или нећеш да ризикујеш да се превише ознојиш у бусуевима у којима не ради клима. Падне ти на памет такси, распиташ се колико кошта и кад схватиш за такси да те кошта вероватно 3 пута више него неколико пива у неком елитном делу града, одеш бусом наравно.

Цена таксија је за наше услове абнормално велика, и исти служи само за странеце и домаћу елиту, а за нас обичне предсавља ванредну околност, тј узмеш га кад баш мораш.

Поменуо бих један други пример, Ужица. Са краја на крај града пређеш пешке за мање од сат времена, те је рецимо пре 20 година такси у УЕ био права реткост. А онда се неко сетио, ај да пробамо са неким приступачном ценама, и на моје изненађење у УЕ се примио такси. Сада их има прилично с обзиром на величину града и кажу да и са оваким ценама имају пристојну зараду (додуше ово сам чуо пре пар година али претпостављам да се није много променило). У прилог им је ишло то што се број возила повећао те је паркирање постало озбиљан проблем. Људима се више исплати да плате 150 дин до фирме него да се врте и траже где да паркирају. Наравно онима којима шетња од пола сата није проблем и даље не користе такси, и то је вероватно већина, али и овај број људи што су почели да користи такси са приступачним ценама је био довољан да тај превоз заживи у граду.

када би у БГ драстично смањили цену, претпостављам да би људи мнго више користили такси, и могуће да би приходи таксиста заправо порасли, јер би имали много више вожњи.
 
Nije cilj njima da imaju sto vise voznji dego za 3 voznje uzmu 7 000 dini da moze da se ide kuci
 
što bih ja udovoljavao bilo kome? Hajde onda da udovoljimo i maxiju i svima redom kad smo već tu... Ja taxiste lično baš ne volim ali ne zbog ne znam čega nego zato što voze kao najgori divljaci po gradu. Plus imaju dozvolu da voze žutom trakom! Cargo nema? Što ja ne bih odabrao čime ću da se vozim i kome ću da platim? gde je tu slobodno tržište? Šta ja kao potrošač imam od njihovog ograničenja broja vozila? ili od fiksno propisane cene? svaka radikalna intervencija takve prirode na tržištu je zlo! a to da li neko plaća ili ne plaća neki porez je pitanje za finansijsku policiju i inspektore.. Ali da bi se bavili prevoznicima treba da sredimo poresku politiku i onda da je doslovno primenjujemo a ne ovako kao sada gde većina preduzetnika i onako seče porez gde stigne i pri tome samo tako i može da opstane na tržištu
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=541648#p541648:22ginafh je napisao(la):
paradox polje » May 31st, 2018, 12:00 pm[/url]":22ginafh]када би у БГ драстично смањили цену, претпостављам да би људи мнго више користили такси, и могуће да би приходи таксиста заправо порасли, јер би имали много више вожњи.
Ovo me podseti na jedan događaj sa pijace od pre par godina. Došao čovek na pijacu sa kombijem punim gajbi jagoda. Stavio cenu jagoda za trećinu nižu od najniže , i za dva sata rasprodao sve. Tolka je gužva bila kod njega , da se čekalo dvadesetak minuta da se dođe na red.
 
Kamo sreće da imamo i takve taxiste , a ne da me "divljaci" čekaju kod Maxija.
 
VEST KOJA ĆE OBRADOVATI BEOGRAĐANE: STIŽE Yandex.Taxi - Ruska kompanija olakšava prevoz građanima prestonice

Vrata se polako otvaraju. Dovoljno da i drugi mogu da udju.
Ovo je dobro. Jer gde ima konkurencije tu je i borba za musteriju.

Rusi najavljuju da ce raditi po vazecim zakomima koje je grad propisao.

http://pink.rs/vesti/73604/vest-koja-ce ... prestonice
 
ako ako, nek se proširi tržište, a postojećim taxistima mogu da poručim i to da bi svejedno trebalo malo da se prešaltaju i na druge zanate, vožnja polako ali sigurno odlazi u prošlost, pa sad neka i za 30 godina, neke taxiste to sigurno kači.
 
Ruski Jandeks taksi dolazi u Beograd?

http://www.novosti.rs/vesti/beograd.74. ... u-Beogradu


I sad umesto da se podrži priča sa domaćim CarGo, produktom domaće pameti i napora, koji je jedna od retkih firmi, ne samo u Srbiji nego i u svetu, koja uspešno posluje i pravi profit a bez uspostavljanja monopola, nametanja i prljavih trikova... naši degenerici u državi će njega da sahrane i sataniziju da bi na kraju doveli Američke i Ruske monopoliste. :bash:
 
Instalirao sam aplikciju, vidim da ima vozila pa javljam cim budem iskoristio prvu voznju o cemu se radi.
 
Da to su te crvene beretke, cuj mene crvene beretke htedoh da kazem taxisti.

"Iz Udruženja taksista Srbije kažu da su upoznati sa dolaskom ruske kompanije i da će, ako se to dogodi, vozilima u znak negodovanja, blokirati celu Srbiju!"
 
Jedino se sa taksistima pregovara dok su u blokadi, ko j*** sve ostale, nisu toliko bitni.
 
Istalirao Jandex i naruci voznju i otkazao i narucio voznju preko CarGo-a.
Jandex kod nas posluje tako sto se placa kesom, izbaci vam odmah rutu i cenu voznje i placate vozacu kad stignete na adresu.
A od CarGo vozaca sam dobio info da su sklopili ugovor sa nekom taxi firmom, zaboravih kojom, u glavnom stize vam vozilo sa tx tablicom i naplacuje vam koliko je pisalo u app-u.
Posto su danas krenuli daju 30% popusta na prvih 30 voznji.
Cena je jaca od CarGo-a za istu rutu CarGo me kostao 383din a u Jandex-u mi izasla cena 470din.
 
Cargo dolazi vozilo sa TX tablicom a vamo se bune protiv istih
 
Vrh