I taksi i servisi poput CarGo i onih nalik Uberu (podvlačim ovo nalik Uberu, ne sam Uber) imaju svoje mesto u budućnosti prevoza. CarGo i slični su idealni za ljude koji su dovoljno digitalno pismeni da mogu da naručuju vožnju putem telefona i da plaćaju isključivo karticama. S druge strane, taksiji su odlična dopuna za one koji prosto ne barataju time, ili žele da plaćaju kešom. Što je razumljivo, i što treba da postoji kao opcija, ne samo u ovom slučaju nego u svim sferama života.
Tačno je da ima mnogo ološa među taksistima, ali ima i korektnih i vrednih ljudi. Ja lično poznajem i redovno angažujem čak trojicu za koje znam da su na mestu, a vozio sam se sa još bar 20ak koji su bili sasvim ok. Štaviše, poslednji put kad me je taksista baš odrao bilo je pre 5 godina, i to zato što sam bio sa pripitim prijateljem genijem koji je usred noći od svih mogućih, zaustavio tetoviranog ''intelektualaca'' u Audi A6. I dok smo došli od Vuka do Brankove ''turbina'' nabila 900 dinara. I to je poslednje loše iskustvo. Istina, slabo se i vozim njima pa i nemam mnogo iskustva, ali opet eto, svih 20ak vožnji nakon toga bile su ok.
Što znači da ima sasvim normalnih i potrebnih taksista. Nego su problem: 1) ovi divlji 2) ovi što su regularni ali što ne vode računa ni o sebi ni o kolima i 3) što taksista generalno u Beogradu ima previše, pa moraju da se dovijaju i služe prljavim trikovima da bi opstali.
Što se tiče CarGo, po svemu što sam video, radi se o ekipi koja očigledno zna gde živi i koja shvata koji je najbolji modus operandi ovde u Srbistanu. Skupili se ljudi sa znanjem, razvili nešto svoje, po ugledu na strano. Radili su bez nametanja, bez mnogo reklame i bez mnogo privlačenja pažnje. Što znači da nisu još jedan gramzivi Uber nego nekolicina ljudi koji su se samo setili kako da zarade i kako da popune rupu u tržištu. A njihovi nastupi tokom ovog cirkusa su i dokazali da nisu monopolisti i bahata bag** nego ekipa koja samo želi da nesmetano pruža usluge onima koji je traže, i to je to. Što je, uz činjenicu da su domaći, meni još jedan veliki razlog da ih podržim.
A taksisti su se opet pokazali kakvi su. Pod time mislim na ove što protestuju i ove što ih predstavljaju. Arogantni, svadljivi, provokatori, ubeđeni da to što je u vreme Jugoslavije važilo ''jednom kad uđeš na neko radno mesto, miran si na njemu narednih 40 godina pa šta god radio'' da to tako funkcioniše i danas. Radije će da remete ceo poredak i idu glavom u zid umesto da se prilagode novim uslovima i vremenu. Ili da bar dovedu jedni druge u red, što je imperativ ne u poslednje dve, nego u poslednjih 30 godina. Al dobro, sve dođe na svoje. Tako su sad taksisti napravili sav ovaj cirkus u nameri da obogalje CarGo a na kraju su mu samo pomogli. Dana kad je bio protest CarGo je dobio 6000 zahteva za vožnju više, a sad su raspisali novi konkurs za prijem na desetine vozača. Ko radi korektno i prilagođava se, on može da ide samo na gore. Ko tera glavom u zid, on će na kraju sam sebe da sahrani.