Odslusao sam ovu emisiju iz decembra. Neverovatno ali za svo troje je bilo trenutaka gde sam se potpuno slagao s nekim od njih, a isto tako je bilo i trenutaka gde su me nervirali.
I Bjelic, i Vujanic i Jovana.
Iskoristiću ovu emisiju da istaknem u čemu je, po meni, svaka strana u pravu a u čemu nije. Ne zato što je ova emisija od nekog nacionalnog značaja i gledanosti, nego zato što je dobro obradila stavove sve tri strane. Pokrila je maltene sve tačke sukoba između taksista, CarGo i javnosti.
Jer je dugo i trajala, skoro sat vremena.
Koliko i treba da traje TV rasprava o važnim temama. Ovo je jako bitno jer gomila "emisija" i "debata" danas nisu to, nego služe samo da ekspresno sukobe strane, daju hipnotisanim masama instant prepucavanja, i onda se zavrže pre nego što se išta konkretno iznese, a kamoli reši i razume.
Elem,
Za šta je Vujanić u pravu:
- Skoro ceo svet, uz postojeće taksiste, uvodi i servise poput CarGo ili još gore - Ubera. Naspram kog će CarGo delovati kao UNHCR - i taksistima i vozačima i putnicima... Za to vreme, samo taksisti u Srbiji žele da idu mimo sveta i volje naroda i uvek žele nešto više i uvek su im svi krivi za sve osim njih samih. Isti su ko malinari. Večiti kukatori.
- Ako je CarGo toliko grozan, zašto ga ljudi i dalje koriste? Kako opstaje ako je toliko grozan? I šta će taksisti kad se pojavi nešto drugo umesto ili uz CarGo?
- Taksisti izvoljevaju i prave izgovore se da ne izađu na ulicu i ne rade kada im ne odgovara iz bilo kog razloga, a s druge strane se busaju da su ''element javnog prevoza''
Za šta Vujanić ispada žešce jaje:
- Forsiranje da je on "striktni legalista" koji će slepo da se drži svakog upuvanog slova na papiru a ne razuma i prakse u realnosti. Pa čekaj, onda ja mogu da otvorim ''tezgu'' nasred ulice koja će da radi po principu: dođe mušterija, ''ispadne'' mu 1000 dinara ispred mene, ja to pokupim i krenem, a onda meni ''ispadne'' npr parfem ili tašna ili naočare njemu pred noge. I šta kao, to nije divlja prodaja? Nijedan zakon nije prekršen? Nije u redu da me inspekcija kazni za to? Pa nemoj se zaje...amo bre.
Napomena - ovo ne znači ni da napadam CarGo ni da ih branim, trenutno mi je neutralno mišljenje o njima a nikad ih nisam ni koristio... Ali mi ide na živac kad mi neko u Srbistanu govori ''ma ja ću samo da se robotski držim zakona i briga me da li je to ispravno ili ne''. A Srbistan prepun imbecilnih zakona, i još mnogi od njih se primenjuju selektivno ili se ne primenjuju uopšte.
- Onda se nadovezuje na tu imbecilnu jajarsku priču ''samo slepo slediti šta piše u zakonu'' i sam se HVALI kako parkira svoj automobil na mestu gde nije ni propisno ni korektno, jer eto... on zna rupu u zakonu. Profesor bezbednosti, veštak i jedan od ljudi koji su uticali na pisanje zakona, se hvali na TVu kako je baja koji zna kako da krši i savija zakone. Alo bre...
Čekaj, ti si beše neko mudo iz bezbednosti saobraćaja? A hvalisaš se kako hvataš rupe u zakonu i kako se parkiraš tako da nekoga blokiraš ili ometaš preglednost? Ma marš bre...
I nisu Bjelić i taksisti jedini koji imaju jako loše mišljenje o njemu. Lično poznajem ljude koji su predavali na smeru gde i on, i znam pouzdano da ga mnogi smatraju jajarom i plaćenikom
Za šta je Jovana, kao reprezent "običnih ljudi" i mušterija (u ovom slučaju) u pravu:
- Kad kaže da taksisti mnogo izvoljevaju, izbegavaju rad u težim uslovima i biraju mušterije
- Kad kaže i čudi se kako taksisti ne vide problem koji prave svojom zadrtošću kao i imidž koji time emituju
- Verovatno bi ga iskritikovala i da je u vreme emitovanja ove emisije bila najavljena blokada centra, i to na 5 dana, radnih dana...
Za šta Jovana svira onoj stvari:
- Kad pita ''šta je problem da me/nas taksista sačeka 5 minuta dok siđemo?'' Alo, princezo, kada pozoveš taksi i očekuješ da stigne, ima da budeš spremna da se stvoriš pored njega za manje od 60 sekundi, koliko ti treba od vrha Beograđanke do ulice. Jer ne samo što je nekorektno prema njemu da čeka, nego je često nekorektno i prema drugima u saobraćaju jer su Beogradski sokaci i inače tesni, a tek sad su pretrpani kolima i nije svejedno očekivati od nekog da stoji 5 minuta u npr Krunskoj ili nekoj tesnoj saobraćajnici
- Što pravi emisiju koja ne samo što nije formata za debatu (jutarnji program, kakve debate bre, kakve duboke teme...) a ona bi u njoj da rešava velika pitanja... Nego ona šatro zove suprotstavljene strane kojima će ona da bude moderator a od starta otvoreno umanjuje jednu stranu a forsira drugu.
Za šta je Bjelić u pravu:
- Verujem da je sa dodatnim srozavanjem institucija i sankcija na ulicama drastično povećan broj debila koji nepropisno voze po žutim trakama. Saobraćajni bumbari sve prebacuju na lelemude iz Komunalne, a njih zabole da rade svoj posao ili se oslanjaju na Oko ćoravo i slične gluposti. Naravno da to ometa taksiste i razumem što se bune zbog toga
- Verujem da se dešava da taksistima stigne kazna od Oka Ćoravog dok čekaju princeze poput Jovane, čak i ako stoje na mestu gde zaista ne smetaju nikome ili smetaju minimalno, ali jbg, Oko Autistično a njegovi operatori željni da napune budžet, pa lakše opaliti taksistu kamerom sa Oka nego juriti lerdija bolida u G500 koji tutnji kroz žute trake
Za šta se Bjelić pravi mutav:
- Kad mu odgovara da taksisti ubiraju sve beneficije koje imaju kao element javnog prevoza, onda poteže argument ''mi smo javni prevoz''. A kada mu odgovara da ostane režim i pravni okvir gde svaki taksista može da bira kad će, koliko će, i DA LI će uopšte raditi i izaći na ulicu, onda poteže argument ''mi smo preduzetnici''. Pa ne bajo, ako hoćeš da se poistovećuješ sa autobusom koga vozi nesrećnik koji mora da bude u vozilu kad mu se naredi i koliko mu se naredi, onda se poistoveti s njim u svemu. A ako si preduzetnik, onda mi nemoj pričati ''mi smo javni prevoz'' i ''mi smo jedan od najvažnijih elemenata funkcionisanja grada''. Ili si javni prevoz, ili si preduzetnik. Ne može benefiti i jednog i drugog, a ništa od obaveza.
- Iako ovde nije na svoju ruku smarao sa CarGo, znam i vidim da koliko taksisti kidišu na CarGo, toliko se oglašavaju samo kad moraju kad se priča o divljim taksistima. I dok oni od CarGo prave Sotonu koja ih ubija i maltretira, ne kapiraju da je pitanje momenta kad će uz CarGo doleteti neka strana firma koja će im biti još jača i gora konkurencija
- Nije bilo u emisiji ali se sada priprema: Način održavana protesta i izražavanja nezadovoljstva s ovim blokadama. S jedne strane, vidim da je fokus na blokadama ulica oko Vlade, Skupštine, Nemanjine i Vučićevog venca, i jasno mi je da se obavlja radnim danom da bi drndali stvorenja iz tih zgrada. Što u neku ruku i razumem. Ali s druge strane, mislim da će sebi na duže staze ponovo previše srozati već jako nisu reputaciju i imidž među narodom.
U pitanje cene neću da ulazim jer znam da je kompleksna tema i nisam upućen u detalje da bih imao sud kolika treba da bude. Kao što neću da ulazim u još neke sporne tačke a o kojima ne znam dovoljno. E sad, verujem da je sve ovo što pišem većinski bezvredno, jer Bjelić će verovatno da nastavi da tvrdo insistira na ideji da su taksisti za sve u pravu a da ne treba ništa da menjaju u svom nastupu i odnosima s javnošću. Vujanić će kao prof dr mr kr da nastavi da insistira da je on u pravu za sve i da ''zakon je zakon'' pa makar bio imbecilan i nekorektan. A Jovana će da nastavi da poistovećuje taksi sa limo servisom.