Šta je novo?

Taksi (Taxi) prevoz

Propast ili ne vreme ce pokazati svoje.
Ali me cudi misljenje mnogih koji se tome raduju a ni sami ne znaju sta time dobijaju? Taksi je zastitni znak svakoga grada i ogledalo njegovih ljudi i posetilaca. Pa kao takav mora biti zasticen kao delatnost od kulturnog znacaja.

A sve lose i negativne pojave se daju vrlo lako i jednostavno otkloniti samo kada bi neko hteo ozbiljno da se zauzme za to.
 
Zar stvarno mislite da će to da uspe u Beogradu? Pa naši taksisti (udruženja) su očigledno jači od svakog sistema. Naći će vrlo brzo da je to nesaglasno sa našim propisima i to je to...
 
Весић: Репресивне мере против „дивљих” таксиста


Изменом Закона о комуналној полицији, који ће омогућити већи број комуналних полицајаца са већим овлашћењима, Град Београд ће увести ред у такси-превоз, рекао је градски менаџер Горан Весић за ТВ Прва.

– Београд ће добити још осамсто комуналних полицајаца, а прошириће се и њихова овлашћења. Тако ће Комунална полиција моћи да легитимише и приводи. Променом прописа моћи ће и да се одузимају возила „дивљих” таксиста. Ако таксиста буде ухваћен у прекршају, изгубиће возило. То ће бити најбоља мера репресије – истакао је Горан Весић и додао да је једна од првих мера која је договорена на радној групи заједно са таксистима да се измени правилник који уређује како треба да изгледају такси-возила.

Према његовимим речима, у сваком возилу ће бити видно означена једна налепница са основним правима путника и правима возача на српском и енглеском језику.

– Исто тако, у возилима ће стајати и број инфо-телефона који је отворен у граду. Путник ће моћи из таксија да окрене овај број ако сумња на неку неправилност, а полиција ће одмах доћи да на лицу места реши проблем – рекао је Весић, који је нагласио да Град има добру сарадњу са такси-удружењима, ради са њима, јер и они желе да ти који каљају углед ове професије више не обављају тај посао.

– Циљ је да у наредних неколико година имамо решен проблем таксирања у смислу да имамо возила која ће бити унифицирана, која ће имати климу, где ће таксисти имати основна знања страног језика, примати платне картице и где ћемо ми преко таксиметра имати могућност да знамо где се налази који таксиста. Тако ће Београд имати уређенији систем него што је сада – рекао је Весић
http://www.beograd.rs/cms/view.php?id=1642049
 
Taksi je zastitni znak svakoga grada i ogledalo njegovih ljudi i posetilaca. Pa kao takav mora biti zasticen kao delatnost od kulturnog znacaja.

Taksisti su negativna pojava koja se ne trudi da poboljsa svoj imidz , ogledalo jeste negativno i iskrivljeno ,zasticen nebi da ima tradiciju kao u londonu , kulturnog znacaja zezas se ili si ozbiljan
 
direktor":hfpaul68 je napisao(la):
Taksisti su negativna pojava koja se ne trudi da poboljsa svoj imidz

Ti i ja se ocito vozimo razlicitim taksijem u ovome gradu! Posto nam se vidjenja istih stvari toliko razlikuju.
 
Изгледа да се возиш таксијем у неком другом граду јер не постоји особа у Београду која има лепу реч о таксистима.
 
Evo ja nemam negativnih iskustava sa taksijem u Beogradu.

Ima taksista koji vole malo više da pričaju, ali nikad nisam imao nijednu neprijatnost.
 
Jako je vazno razdvojiti dve stvari pisuci o taksiju. A to su TAXI kao profesija i TAKSISTA kao karakterna osobina.

Taxi je delatnost koja je veoma dobro uredjena u ovom gradu (Beograd) i funkcionise na veoma zavidnom nivou.
Taksista je ostali deo price. Tu se prelamaju razne stvari. Od istinitih do lovacko-ribolovackih prica o njima. Za nesto su i sami krivi kao pojedinci, ali im se i veliki deo tudjih gresaka pripisuje. Jednostavno vole ljudi o tome da citaju kada se u tekstu pojavljuje cinilac kao "taksista".

Oni su veliki poznavaoci ljudi i njihovih ponasanja.Odlicni su kao psiholozi.
U delicu sekunde, jos dok ulazite u vozilo procenjuju bezbednosnu situaciju i rizik koji se pred njih postavlja. U velikom broju slucajeva vec imaju predstavu o tome ko ce da pobegne na kraju voznje a kome treba utesna prica uz putovanje. Susrecu se sa raznim zahtevima i sa veoma sirokim spektrom razlicitih raspolozenja i karaktera kod musterija. A sve probleme, vezane za posao, moraju da resavaju sami ponekad i na mestima koja su daleko od glavnih pristupnica i dolaska pomoci.
 
95% taxista su zesci bolidi, ili puse u kolima, ili su im kola strokava, ili smrde, smaraju sa debilnim pricama, psuju najgore, prave s ludi kad treba da vrate kusur, obuceni ko najgore sofercine....
 
Pule":327v8qbe je napisao(la):
Taksi je zastitni znak svakoga grada i ogledalo njegovih ljudi i posetilaca. Pa kao takav mora biti zasticen kao delatnost od kulturnog znacaja.

ahahaah, važi - posebno ovo da su beogradski taksisti ti koji obavljaju delatnost od kulturnog značaja. LOL.

Beogradski taksisti su ruglo ovog grada i ono po čemu smo i dalje grad koji pripada zemljama trećeg sveta, a ne Evropi.

Pule je verovatno taksista - nema drugog objašnjena za takve izjave.
 
Preteraste ga sa pljuvanjem po taksistima.

Najčešće zovem taksi telefonom i u 90% slučajeva su čista kola i vozači koji ne smaraju.
 
Čitam ovo i ne verujem šta čitam, ispade da treba napraviti ekspertizu pre nego što sedneš u taksi, k'o da sedaš u avion majku mu.
O kojoj bre mi profesiji pričamo, ko nije imao šta da radi ili je otvorio auto školu ili počeo da taksira... O tome kako taksisti voze, nebih puno komentarisao, samo znam da bi bar jednom 15 ili 20 puta dnevno imao debele razloge da isprebijam nekog od taksista, em što se kurče, em što parkiraju gde hoćeš, a o bahatosti neću trošiti reči, trenutno su samo oni gori od vozača u javnom prevozu...
 
2ptp44j.png

http://mondo.rs/a756232/Info/Ekonomija/ ... ksiju.html

Dobro ili ne?
 
Добро због овога
Stvar je vrlo jednostavna, zato što je i razlog prost – vožnja je jeftinija jer Uber državi u kojoj radi (osim SAD gde je registrovan) ne plaća porez. Kada od taksi cene odbijete poreze i doprinose, cena je ista. Drugim rečima, taj deo vaše vožnje koji ne platite (budžetu svoje države, kroz porez) plaćaju svi ostali poreski obveznici.

Upravo to je najvažniji razlog zbog kojeg su Uber zabranili u mnogim gradovima u EU ali u SAD, a tako će, izgleda, biti u celoj Srbiji.

Наравно сваки динар који се заради у таксију увести у легалне токове што данас није случај у БГ

И да не буде забуне, можда бих овако могао да зарадим неки деинар, можда и да некад прођем јефтинеије али говорим са аспекта интереса државе.
 
Ono što bi u Beogradu brzo dovelo mnoge stvari u red (u odsustvu političke volje) jeste aplikacija HAILO, ili njoj slična.

Tu je poenta u osvajanju već registrovanih taksista, koji se plaćajući proviziju od 10% od vožnje umrežuju (u Londonu već oko 50% takvih) pa tako posredstvom GPS-a u realnom vremenu i prostoru trenutno odgovaraju na poziv. Znači da najbrži i najbliži stiže, u principu kao i kod radio-taxija. Za taksistu je vreme stajanja na stanicama bitno skraćeno, mušterija od prvog trenutka prati tok situacije, prilikom plaćanja čak ne mora da ima keš, itd. itsl.

Sada treba zamisliti da bi slična pojava u slučaju Beograda mogla da uključi i pozitivnu diskriminaciju, prihvatajući samo automobile i vozače koji zaista ispunjavaju sve zakonske kriterijume i obaveze, uz to se obavezuje da će nivo besprekorno održavati, a neobavezni dodatni kriterijumi kao ljubaznost, komfor i čistoća, sigurnost u vožnji i sl.bili bi ocenjivani od strane putnika, preko aplikacije.

Bio bi to neviđeno dobar filter za mnoge "probleme" koji haraju u postojećem taksi sistemu, u kome svako svakog reketira, pa imamo to što imamo.

http://www.telegraph.co.uk/finance/...o-boss-on-driving-UKs-most-ambitious-app.html

http://www.independent.co.uk/news/u...axi-app-thats-taking-over-london-8835429.html
 
Evo i jednog mišljenja iz prve ruke, iz komentara na gornji link u MONDOu:

"Zivim u SAD i I vozim za uber u Cikagu. Ovo sto ste napisali je smesno I neprovereno, novinar pise o tracevima. Uber je u SAD legalan, vozaci prolaze kroz proveru Back ground check (kriminalna provera) I proveru vozacke dozvole. Porez se place tako sto GRAD uzme svoj procenat tj porez od voznje, uber svojih 20 procenata a ostalo ide vozacu. U SAD se placa redovno porez za sve a pogotovo velike kompanije kao Uber. Osiguranje je kasko sa odgovornoscu 100-300 (sto hiljada-trista hiljada) plus extra osiguranje isto kao taksi kompanije u SAD i isto se naplacuje vozacu. Sto se Tice iskustva to je skoro isto nov taxi vozac i nov uber vozac. Razlika je u starijim vozacima koji su normalno trenutno iskusniji. Uber nema samo UberX ima u svom sastavu Ubertaxi. I Uber black (limo). Pomenute pojedine zemlje koje nisu odobrile Uberu da radi je jedan od razloga da ne dozvoljavaju provere vozaca kao u Indiji i u pojedinim zemljama Evrope. Gospodin koji se vozio u Sofiji u Uberu ocigledno se nije navikao na prijateljsko ponasanje taxi tj uber vozaca ocigledno bi mu prijalo da vozac mirise na beli luk, pusi cigaru i slusa turbo folk, I za kraj sto se tice aplikacije vasi izvori su netacni. Svaka musterija vidi na svom telefonu koliko je vozaca u okruzenju, kada izabere vozilo ima sliku vozaca, njegov rejting i cenu u okruzenju. Kada musterija posalje poziv vozacu izlazi na Uber telefonu ime, rejting, adresa, i koliko minuta ima do musterije. Kad dodje vozac na adresu i potvrdi dolazak izlazi mu adresa gde musterija ide, za to vreme uber sve to prati u svom centru. Za Beograd i ostale zemlje u okruzenju za bolji transport gradjana potrebna je kompanija kao Uber da bi Taxi kompanije dobile konkurenciju. I da bi servis prevoza bio bolji. Novinar pise o sigurnosti, da li ste zaboravili koliko nas je dugo gradski prevoz i privatnici vozili neispravnim autobusima poslednja 20 godina, i koliko su nezgoda izazvali. I da li se secate da li je neko od povredjenih naplatio stetu?"
 
U kom slucaju taksista sme da bude bez tx tablica osim kada kupi novo voziilo pa ima rok 8 dana da prebaci?
 
Ni u jednom normalnom slucaju REGULARNO taksi vozilo ne moze da bude u prometu bez registarskog TX obelezja. Ovako vozilo, iako vozac ima taksi dozvolu, ne poseduje takozvanu potvrdu o klasifikaciji ili izvrsenom estetskom pregledu. Sto znaci da je vozac ispravan i poseduje dozvolu za taksiranje ali to radi sa autom koji nije registrovan za tu vrstu namene.

Mnogo veci problem, u gradu Beogradu, od neobelezenih TX vozila predstavljaju vozila koja imaju TX obelezje ali su vozaci bez vazecih dokumenata. Ili su sa taksi dokumentima izdatih iz drugih gradova Srbije a koji rade na teritoriji grada. Tako da ima veliki broj pancevackih taksista koji poseduju regularna TX obelezja a dolaze i na "divlje" rade po prestonici.
Ovo nije regularno iz prostog razloga sto je taksi delatnost uredjena po nivoima lokalnih samouprava koje od svojih clanova ubiraju porez.
Isti primer ovakog slucaja imate sa lovnim i ribolovnim dozvolama. Kupite dozvolu i posedujete je ali samo za odredjenu teritoriju ili revir gde mozete da lovite. Van tog podrucja dozvola vam ne vazi. Tako je i sa taksi dozvolama vaze samo na teritoriji za koju su izdate. Svi ostali slucajevi rada se nazivaju "divljacenje".
 
I dodjosmo do toga da treba da sa sobom vodimo pola inspekcija i da na licu mesta treba da vrse ekspertizu, da bi utvrdili vozimo li se sa pravim taksistom. Medjutim, najveci trn u oku im je onaj Uber, najgora kategorija vozaca su upravo taksisti, na sve moguce nacine muljaju, vataju krivine, a stalno neka svoja prava apeluju, naravno cast izuzetcima. Idiotima koji idu po stanicama i skupljaju putnike pritom zadrzavajuci autobuse, pa i tramvaje bi momentalno oduzimao i dozvolu i automobil, toliku kolicinu idiotizma ne podnosim. Da ne pricam o tipovima koji voze linijski taxi u spicu, na odredjenoj autobuskoj liniji, staju na stanice i skupljaju putnike kao busevi, a potom normalno rade na svojoj taxi stanici, vidis dok se takve stvari ne srede taxiste treba maksimalno izbegavati. Ako vama u intresu nije da se vi 'pravi' prepoznajete, zasto bi i putniku to trebalo da bude vazno?!
 
Uprvo su pocupali 3 stubica kod ulaza u garazu vukov spomenik kako bi se moglo parkirati jos jedno taksi vozilo na divlje , nece da moze
 
Vrh