Šta je novo?

Stari savski most - Most Miladina Zarica

Gde sa Starim savskim mostom?

  • Povezati Blok 70 sa Adom Ciganlijom

    Glasovi: 177 37,1%
  • Povezati Veliko ratno ostrvo sa Zemunom

    Glasovi: 61 12,8%
  • Neka druga gradska lokacija

    Glasovi: 30 6,3%
  • Pokloniti most drugoj opštini u Srbiji u skladu sa potrebama

    Glasovi: 162 34,0%
  • Most treba da ide u staro gvožđe

    Glasovi: 28 5,9%
  • Ne znam

    Glasovi: 19 4,0%

  • Ukupno glasača
    477
Pa ako je ovoj vlasti problem da izgradi taj tunel kako će tek onda naći pare za metro.
 
Sa koliko se traka planiraju most i tunel?
2+2.

@Piccolo
Taj tunel je mnogo skupli objekat od metro tunela iste dužine... (problem sa metroom je što mi hoćemo sve u tunel, pa nam se metro tunel oduuuuuuužio...)

Tek dva i po puta duži drumski tunel od toga u istom profilu u Pragu je koštao 1,5 milijardi evra, pre eksplozije cena. Ovde znamo da je geologija loša - pokušali smo već da ga napravimo pedesetih, pa nismo mogli - koliko to može da košta?

Do Šapića, niko nije veziivao gradnju mosta za gradnju novog tunela, jok.

Trebalo je na Savskom trgu napraviti jednu traku više, pa bi se skretalo u Nemanjinu kao i dosad... Velika mudrost, znala bi i moja baba - imala je vozačku dozvolu - ali se apsolutizovala vrednost umetničkog uređenja trga.
 
Poslednja izmena:
Jednom mi je jedan stari saobracajni inzenjer pricao. Ne znam da li je to tako, slozite se ili ne.

Rekao je: "Kod mostova, najvaznije je saobracaj koj je vec ubrzan, sto pre dovesti k mostu."
U tom smislu mi je rekao da su dva najbolja pravca za prelazak Save,
1. od Nemanjine na neki nadvoznjak, pa most.
2. od Cukaricke padine, pa most preko Ade (Na zalost). Od ovoge se odustalo iz ekoloskih razloga.
 
Pa ako je ovoj vlasti problem da izgradi taj tunel kako će tek onda naći pare za metro.
Ja sam sa eksplozijom ovih svetskih veštački stvorenih krizetina (neke zbog džapanja svetskih moćnika, a neke baš namerno stvorene radi bogaćenja, još pre 24.2.) i odustao od misli da će Beograd ikad dobiti metro. Jedino se još nadam da će deo para koje (valjda?) bili namenili za metro, da iskoriste za poboljšanje ili širenje površinskog prevoza.
 
2+2.

@Piccolo
Taj tunel je mnogo skupli objekat od metro tunela iste dužine... (problem sa metroom je što mi hoćemo sve u tunel, pa nam se metro tunel oduuuuuuužio...)

Jeste skup tunel, ali gradimo slične tunele po autoputevima pa nije sf ni ovde izgraditi, prosto ovima su puna usta budžeta i blagostanja, a ništa bitno ne grade u gradu već deceniju a opterećenje na saobraćajnu mrežu značajno se povećalo u istom periodu. Prosto mora da se uđe u neki ovakav veći projekat ako želimo vidljive rezultate.
 
Sa koliko se traka planiraju most i tunel?
Most sa dve trake za saobraćaj, plus tramvajske baštice, plus dvosmerna bici staza i plus pešačka staza, a na sve to trebaq pridodati i prostor za dva luka, koji će za razliku od Starog savskog mosta, biti zaseban deo mosta, dok su trenutno lukovi iznad pešačkih staza.

Jeste skup tunel, ali gradimo slične tunele po autoputevima pa nije sf ni ovde izgraditi, prosto ovima su puna usta budžeta i blagostanja, a ništa bitno ne grade u gradu već deceniju a opterećenje na saobraćajnu mrežu značajno se povećalo u istom periodu. Prosto mora da se uđe u neki ovakav veći projekat ako želimo vidljive rezultate.
Ne gradimo tunele kroz vodeno područje.
 
Čekaj bre, kako toliko širok most može da se gradi kad su one zgradurine tik uz sadašnji put?
 
To se svi pitamo, pošto degenerisani stvorovi nisu mogli da odole da ne popune svaki kvadrat pa tako sve dok nisu došli na 10ak metara od postojećeg mosta.
Ili možda nije 10ak, ali će biti veselo kada bude trebalo da se izgradi širi most sam po sebi, iii uz to da oko njega budu skele i pristupni prostor jelte.
E baš me živo zanima kako to misle da izvedu sad kada su sve nabili jedno uz drugo.
 
Prolazi taj novi most izmedju zgrada bez problema.

Prolazi ali će se stanovnici elitnih zgrada odjednom prebaciti u novu Brankovu.

Glavni problem tu je da zbog tih zgrada više ne postoji mogućnost da se novi most izgradi pored postojećeg, pa posle kad otvore novi nek vide šta će sa starim, a ovako stari prvo mora da se ruši i praktično osuđuju Beograd na jedno 3-4 godine bez tog mosta.
 
Ne znam koliko je realno da se prvo počnu graditi stubovi novog mosta pa zatim da se krene sa rušenjem starog. Most kao most, može se sigurno izgraditi za 2.5 godine. Dve za gradnju i poča godine za neko opremanje i šminkanje.
 
Sigurno i za Kneza Miloša čekaju da se stavka nađe u budžetu. 😁
 
Да понудим могуће решење и тему за размишљање: Како ипак, можда, на одржив начин, изградити и тунел у наставку моста.

Решење видим у етапној градњи (цев по цев) и - концесији.

Концесионар би, наиме, био у обавези да изгради тунел у профилу 1+1 (и неопходан паралелни пешачки тунел за евекуацију, у том случају), после чега би почео наплату.

Двапут дужи тунел Созина у истом профилу брзо се исплатио Црногорцима; мада није реч о истој врсти саобраћаја, реално је да би током шпицева сва возила у транзиту НБ - Палилула и Чукарица - Палилула користила тунел уз плаћање извесне накнаде. Велико питање је - шта ван шпицева и ноћу, да ли оставити да се пролази бесплатно, или уз минималну наплату (типа 20 динара).

Обавеза концесионара би била да, по достизању одређеног обима саобраћаја, сагради и другу тунелску цев, уз аутоматско продужење рока концесије.

Алтернативно, град би могао да проба да изгради тунел у профилу 1+1 и да почне да га наплаћује и даље развија по истој логици као концесионар - али, зар није боље јавни новац користити за оно за шта не може да се користи приватни капитал? Тако, за исто време, може да се добије доста више.

У општем саобраћајном (урбанистичком) смислу, увођење тунела са наплатом можда уопште и није неповољније решење од бесплатног објекта, јер би индуковало мање додатног саобраћаја (привукао у кола оне који иначе не би возили), а обавило би посао.
 
И да потраје заувек, није нека штета: сад га ни нема.
 
Идеја са концесијом није лоша, генерално али ми сада имамо пример како концесија изгледа док се гради на аердорому.
Наш највећи проблем је недостатак контроле тј недостатак компетенција:
1. У току писања уговора
2. У току надгледања радова


Незналице на руководећим местима, боји се да притисне да не исплива колико не зна, шлихта се странцима, шлихта се партији.
 
Велико питање је - шта ван шпицева и ноћу, да ли оставити да се пролази бесплатно, или уз минималну наплату (типа 20 динара).
Mislim da bi stvarno bilo previše i klošarski da se naplaćuje prolazak kroz tunel usred centra grada. Pride, potpisujem da bi se u roku od nedelju dana našao neko ko ne zna da se prolazak plaća, pa bi bilo zaustavljanja ispred, pa okretanja, pa svađanja, pa isčuđavanja... I tako svake noći. Pogotovu sad kad je Beograd prepun i gastarbajtera koji su se vratili zbog kriza (ništa loše ne mislim, samo konstatujem da ih ima) i raznih Rusa, Ukra i svega i svačega drugog što se ovde ne snalazi ili je naviklo da radi po svome. A verujem da bi bilo i dosta slučajeva da ljudi, naši ljudi, znaju da postoji taj neki novi tunel, ali uopšte ni ne pomišljaju da se plaća jer ko veli kad se ne plaća onaj na Terazijama što bi se ovaj plaćao. I onda isto dođu do njega pa se predomisle na licu mesta, pa hajde staj u mestu, pa okreći, pa slušaj trubnjavu, pa traži kako beše ide alternativna ruta...

Bolje je da ostane besplatan prolazak a da se finansijski drukčije reši i dogovori, pa makar mi to posle otplaćivali neko duže vreme. Nemam problem da otplaćujem stvari koje koriste nečemu. Imam problem da otplaćujem stotine miliona na kretenski fudbal ili stadion ili jarbolčinu. Ili pak najgori od svih primera - svinjarije i štetu svinje sa Ibarske magistrale i nelečenog skota koji ga doveo na čelo EPSa. A ovako kad se radi o nečemu korisnom i potrebnom, nije mi žao ni teško da dam koji dinar više. Kao što sam rekao i na temi o naplati JGP da se ne bih bunio da dam koji procenat više ako bih imao garancije da će se JGP makar malo poboljšati.
 
Poslednja izmena:
  • Sviđa mi se
Reagovanja: lol
Mislim da bi stvarno bilo previše i klošarski da se naplaćuje prolazak kroz tunel usred centra grada. Pride, potpisujem da bi se u roku od nedelju dana našao neko ko ne zna da se prolazak plaća, pa bi bilo zaustavljanja ispred, pa okretanja, pa svađanja, pa isčuđavanja... I tako svake noći.
Што би било клошарски? Да прођеш испод пола града у тунелу, колима, то је луксуз - имаш горе бесплатно. Плати. Још ако, услед мање потрошње, уштедиш мало пара (нема стани-крени кроз Бранкову и Теразијски), једва да си и платио. Град се задужује не за то, него за друго - а недостаје му штошта - а то се ипак гради, дакле ради се више пројеката истовремено. Вин-вин ситуација за све.

На исти начин смо мост Земун - Борча могли да добијемо још негде 1970. прву половину, 1985. другу, 2005. да се укине наплата. Овако смо га добили 2014, а дотле смо дрндали Панчевца.

Ено у Њујорку тунел испод реке под наплатом, тек 500 метара дужи од овог нашег, стоји већ скоро 100 година. Не прави се проблем.
 
Realno, malo je klošarski. Funjarski. Onda bi i tunel ispod Terazija trebalo da se naplaćuje.

Ako možemo da otplaćujemo stotine miliona bačene na gluposti, možemo i ovo. Pogotovu što metroa ionako neće biti.
но у Њујорку тунел испод реке под наплатом, тек 500 метара дужи од овог нашег, стоји већ скоро 100 година. Не прави се проблем.
Pa jel Beograd Njujork? Jel su Srbi Njujorčani?
 
Vrh