Šta je novo?

Stari savski most - Most Miladina Zarica

Gde sa Starim savskim mostom?

  • Povezati Blok 70 sa Adom Ciganlijom

    Glasovi: 193 35,4%
  • Povezati Veliko ratno ostrvo sa Zemunom

    Glasovi: 72 13,2%
  • Neka druga gradska lokacija

    Glasovi: 33 6,1%
  • Pokloniti most drugoj opštini u Srbiji u skladu sa potrebama

    Glasovi: 173 31,7%
  • Most treba da ide u staro gvožđe

    Glasovi: 49 9,0%
  • Ne znam

    Glasovi: 25 4,6%

  • Ukupno glasača
    545
@Bender Rodriguez
Шта то сад значи? Београђанин-који-вози-аутомобил и Њујорчанин-који-вози-аутомобил, у чему је разлика? Оба града неуређена за западноевропске стандарде и хаотична. Слична ситуација. Сигурно неће цена тунеларине бити код нас као тамо. А кад су градили Холандов тунел (1920-их), били су економски отприлике на нивоу као ми данас, или мало бољи.

Нема ту ништа клошарски, ово је најнормалнија ствар на свету. Користиш услугу високог нивоа-платиш.

@blagic
Ту тек нема ништа чудно, скупи мостови и тунели се често екстра наплаћују. Нпр. у Аустрији. Од овог тунела, скупљи тешко да је могућ.
Даље, обилазница нам "брани" град од аутомобила - логично је да се вожња кружним прстеновима подстиче, а право кроз град - дестимулише .
 
Poslednja izmena:
Београђанин-који-вози-аутомобил и Њујорчанин-који-вози-аутомобил, у чему је разлика?
U svemu.

Drugo, bajo moj, u Njujorku sam tunel ima 2 trake po smeru, a ulazi odnosno rampe imaju 10 traka. Kako se to uklapa u ovu i ovu lokaciju? Objasni mi, gde bi ti ovde nabio naplatne rampe? I to još pod uslovom da tunel uopšte može da izbije kod Banije, za šta lično mislim da je apsolutno nemoguče.

Izvini, ali cela tvoja sadašnja priča o ovom tunelu i rešenjima za njega se bazira na ŠBB KBB pretpostavkama i površnim idejama bez ikakvog truda da se uopšte vizuelizuje kako bi to izgledalo u praksi.

Slično kao i Spatio kad kaže ''ima ovde mesta za most, proterao bih ja most ovuda''. Super je što ima mesta fizički za gabarite budućeg mosta. Ali jedno je imati mesta za gotov most, bez računanja procesa izgradnje, a drugo je imati mesta i za samu izgradnju i propratne radnje. Ovako sa nasipima s obe strane koji se završavaju na 10ak metara od nečijih prozora, malo teže. A i to opet ne menja činjenicu da su slepčine alave nabile kvadrate i pretvorili ''elitno naselje'' u betonsku džunglu, umesto da su napravili naselje sa drukčijim konceptom, rasporedom, spratnošću i istom populacijom, ali bolje raspoređenom na tom prostoru BnV.
 
Poslednja izmena:
Не мораш данас да имаш наплатне рампе, може преко препознавања таблица да се наплаћује, као у Даблину на "УМП"-у.

Крај тунела је предвиђен код СУП-а. Сад пишем о траси коју предвиђа ГУП - само да се, у првој фази, због економске одрживости, гради у полупрофилу.

Оствариво је то, у потпуности.
 
Onda u startu napiši tako. I dopiši na koji način bi stizali računi odnosno naplate ljudima, u okviru čega bi se plaćali.

Izlaz iz tunela kod SUPa je sasvim na mestu, i ja sam više puta pisao da tu varijantu podržavam.
 
How do I pay the M50 toll in Dublin?

M50 toll payment
  1. Online at www.eflow.ie.
  2. Calling 0818 50 10 50 / +353 1 461 0122 to pay by credit card.
  3. Paying in Payzone branded outlets nationwide.
  4. Registered drivers can use their electronic toll tag or video account.

A kod nas bi svakako moglo i SMS-om, npr. 24 sata od korišćenja.
 
Samo da podsetim da se pokušavaju naći načini kako da se poveća naplata karata od 90 din u gradskom prevozu.
 
Али са наплатом паркирања нема проблема. Није упоредиво са превозом - аутомобил има таблице, годишњу регистрацију, власника са адресом.
 
  • Sviđa mi se
Reagovanja: lol
Zato što imamo vlast i policiju koja to toleriše. Svi ti problemi se vrlo lako mogu rešiti, samo kada bi neko smeo da uđe u tu borbu.
 
Ako je vrlo mali broj ljudi, zašto sve češće viđam masku ili nalepnicu preko tablica, a nije sad da jurim i da tražim takve slučajeve?
 
Ne znam, ja vozim, pa ne vidim nikog da vozi sa maskom preko tablice, među 700.000 vozila u Beogradu. A moguće da su mi promakla dvojica, to stoji.

Čemu rasprava o glupostima?
 
Nije rasprava o glupostima, bilo ih je jedno vreme svuda. Pisali smo o tome najviše na temi Bahato parkiranje. Kačili smo i slike bogami. Izgleda da su u međuvremenu smanjili doživljaj, jer se čini da jeste ređe sad nego pre. Možda su se Bumbari smilovali pa počeli da kažnjavaju koga zateknu sa prekrivenom tablicom u vožnji.

Kažem, sad ih jeste manje, ne pamtim kad sam zadnji put video neki auto u pokretu a da je imao prekriveno. Ali prethodnih mesci i prošle godine ih je bilo svuda.

Sad je među Beogradskim vozačima aktuelna druga moda - vožnja danju sa ugašenim svetlima. A neki bogami i noću. Višnjica je npr prepuna degena koji voze s ugašenim svetlima i danju i noću. Na temi Bahato parkiranje sam krajem leta pisao da oko 5% automobila u Beogradu vozi sa ugašenim svetlima danju. To možda zvuči malo ali to je oko 35.000 degena.

Inače, mislim da je prekrivanje tablica opalo i kada se među Srbendama prenelo umeće kako da izvrdaju kaznu od Oka Ćoravog odnosno kako da se žale na nju ili izbegnu primanje.
Zato je propispanja automobilčina po kolovozima ulica gde prolazi JGP u naglom porastu. Ljudima se očigledno sve više na-na-na za Oko Ćoravo kad je ceo sistem truo i bolestan pa može sve da se izvrda na sto načina.


Ali da, da se vratimo na fokus - da li to ima veze sa naplatom putarine kroz tunel putem kamere? Nema. Mislim - nema, ako svako ko u njega uđe ima otkrivenu tablicu. Samo naravno što bi se Srbende i tu setile 100 načina da izvrdaju sistem ali dobro, tako je uvek i sa svime, tj. nije to do tunela nego prosto smo takvi i takve nam institucije.
 
Poslednja izmena:
@Пантограф Možda su tebi gluposti to o čemu pišem i misliš (naravno i drugi koji dele mišljenje) da bi bilo super naplaćivati prolaz kroz tunel, a ostaviti koridor preko Brankovog mosta i Terazijskog tunela besplatnim, ali ja vidim stvari drukčije. Ako je toliko natezanje za 90 dinara za kartu u gradskom prevozu, pa čak i među jednim delom stanovnika gledaqnje da se parkira tik uz objekat koji mu je bitan, a da pritom ne plati parking, zašto misliš da će masovno da se ide kroz tunel u produžetku Savskom mosta, i pritom plaćaju korišćenje, a ne kao što je sada, preko Terazijskog tunela, koji bi i dalje bio besplatan? Poslednji pasus posta @Bender Rodriguez oslikava ono o čemu sam pisao, na neki način.

 
Nemoj da mi menjaš teze tu, molim te - postao je to omiljeni sport ovde, ne znam zašto sebe opterećujete tom jalovom rabotom - kao 'glupost' je okarakterisana pretpostavka da će značajan broj automobila da pohrli u tunel bez tablica, ili sa tablicama prekrivenim maskom. Jer - neće, pošto su to statistički beznačajni ekscesi, osim na parkiralištima, a ti ako parkiran auto proteraš kroz tunel, pobio si Njutnovu fiziku svakako, a Ajnštajnovu najverovatnije.

Dakle, to je jedno - teza 'ne može da se naplati tunelarina prepoznavanjem tablica' ne stoji.

Za ovo drugo što pišeš u polednjem postu, ja ne verujem da postoji čovek koji radi na NB a živi u Profesorskoj koloniji, i koji ne bi platio 200 dinara da prođe kroz taj tunel u 5 popodne - jer to traje 4 minuta, a gore, kroz Terazijski 44 minuta. I još se sagori goriva pri stajanju u mestu, a litar je tu negde oko 200 dinara... Dakle, troška nema.

Znaš, pored sveta švercera, ebivetara, gradskih foliranata i prevaranata, forumskih večitih dečaka, postoje i ljudi zaposleni, koji rade za npr. 1.500 evra mesečno - gle čuda, ti više i voze kola od one prve kategorije! - posle posla razvoze decu na treninge, škole jezika, rođendane... i niko od njih ne bi krenuo stani-kreni kroz Brankovu. Jer niko tu nije lud. Uostalom, eno Ibarske besplatne ko i uvek, pa poneko vozi za Čačak i novim autoputem.
 
Ti veruješ da neko ko neće da plati 90 dinara za kartu u gradskom prevozu, će hteti da plati 200din 2x dnevno, pet do šest dana u nedelji? Takođe, po tvom pisanju ispade da u Beogradu većinom žive jako dobrostojeći građani, jer eto oni većinom voze kola. Ja razumeh tako tvoje pisanje.​
 
A ko onda radi u svim tiom silnim kladionicama, marketima, tehnomarketima, piljarnicama, fast fudovima, kurirskim službama (tu računam i dostavljače hrane) i sl. , koji niču k'o pečurke posle kiše i za koju lovu?

To što ti bez problema plaćaš parking 1.000 din, i što nisi jedini, ne znači da je Beograd grad "buržuja", kao što ne znači ni da je grad sirotinje.
 
Добро, ај сад зарад политичке коректности да напишем очигледно, као прави Master of obvious: гужву нам у Београду не праве запослени у "Скроз доброј пекари" (мада тамо већ нуде 70.000 месечно), него запослени у Скроз доброј фирми у Ерпорт ситију. За њих се тунел и прави.

(Да ли је онда, можда, и праведније да они кроз плаћање накнаде тај тунел и отплате, него да се узме из масе у коју уплаћује и радница Скроз добре пекаре, питам се?)
 
Не видим места драми, ако концесионар сноси трошкове изградње, а алтернатива том тунелу постоји. Концесионари нису будале да не могу да оцене колико би људи користило тај тунел. Ако би оценили да је мршава кравица, после јавног позива јавило би се три заинтересованих концесионара које би послали нула понуда. У супротном, да концесионар процени да ту може лепо да се заради, техниччка решења за наплату, шта ако се неко зезне па хоће назад и слично, верујем да би били у стању да ураде.

Ипак, постоји једна важна разлика од оваквог једног пројкета у срцу гарда од рецимо аеродрома. Експроријација и расељавање. Са тим је код нас сложено, некретнине су светиња људи нису лаки на покрет (старију екипу могу да схватим, све остале који су сада на аутомобилима не). Ту без знатне помоћи државе тешко да може концесионар сам да одради. То је фактор који прилично усложњава причу у самом старту, јер морао би прво да постоји јасан план, политички већ решен да је такав тунел заиста потребан и да постоји воља да се тако нешто уради без обзира на проблеме који могу да никну. Стога је потребно и неко предпројектовање, процена а колико би то стварно могло да кошта.
 
Lagano prolazi 3+3 izmedju zgradurina.
1m.jpg
 
Vrh