Generalno, nije problem potez između Mosta na Adi i Mostara. Problem je prostor između Mostara i Starog savskog mosta. Tu je najviše kretanja, tu su takve ulice da plaču za više mostova (Miloša pocerca, Višegradska, Vojvode Milenka...) i tu su najbrojniji sadržaji - BnV i Galerija. Tu je Došljak skroz u pravu, trebalo je sprovesti još jedan most u produžetku Bulevara Đinćića pa da ide preko Save i sve do Višegradske ili Vojvode Milenka.
Ali jbg... oni koji su to mogli da urade tu su više voleli da drže skladišta, parkinge i šljunkare. A oni posle njih koji su uzeli da promene te šljunkare, parkinge i skladišta, nije ih zanimalo da prave više mosta nego samo da natovare stančuge i tržne centre...
Elem, treba razmišljati u smeru skela. Ako Amerima rođenim u automobilima i odraslim na autoputevima nije ispod časti da ih koriste, neće biti ni nama u ovom izvanrednom slučaju dok se bude pravio novi most. Iznajmiti lepo neki trajekt / skelu od neke zemlje duž Dunava (ili doterati sa Crnog mora ako je moguće) pa da prevozi vozila tih 5 godina dok bude trajala gradnja novog. Uraditi analizu da li bi 1) bilo bolje da linije JGP koje idu sad preko SSM nastave da idu tom trasom pa da im se na skeli da prioritet ili obezbedi rezervisano mesto... ili 2) ostaviti da skela bude samo za privatni saobraćaj (da bi više stalo na skele) a linije JPGa autobusima preusmeriti da idu preko Brankovog pa onda u Karađorđevu. Verovatno bi ovo prvo bilo pametnije ali teško je reći bez detaljne analize koju svakako mora da radi neki tim i sa podacima sa lica mesta, ne napamet i odokativno. A i da se donese procena i sud da li bi bilo bezbednosno adekvatno da se na skelu pušta zglobni autobus sa 160 ljudi ili je to nedopustivo, pa da se zato on šalje na Brankov a na skelu samo privatna vozila.
Ali svakako, ako ponton nije moguć, skela ne gine. Jbg, to je sve kao sa odlaskom kod zubara. Što se duže odlaže, to posle više boli i košta. I to ne samo materijalno. E tako i ovde, pošto se 70 godina nije uradilo ništa, ni po pitanju SSM ni po pitanju brloga oko njega, zato će ili sad da se odradi uz 5X veće cene, ili ćemo opet da odložimo pa da radimo 2035. uz 10X veće cene.