Šta je novo?

Stari savski most - Most Miladina Zarica

Gde sa Starim savskim mostom?

  • Povezati Blok 70 sa Adom Ciganlijom

    Glasovi: 200 35,6%
  • Povezati Veliko ratno ostrvo sa Zemunom

    Glasovi: 74 13,2%
  • Neka druga gradska lokacija

    Glasovi: 33 5,9%
  • Pokloniti most drugoj opštini u Srbiji u skladu sa potrebama

    Glasovi: 173 30,8%
  • Most treba da ide u staro gvožđe

    Glasovi: 55 9,8%
  • Ne znam

    Glasovi: 27 4,8%

  • Ukupno glasača
    562
A sta ako ne bude novog mosta?
Samo sruse stari, a ako se "javnost" pobuni:), obecaju tunele, letece automobile, gondole... umesto novog mosta.
 
,,A sta ako ne bude novog mosta?
Samo sruse stari... ,,

Pa onda....
vec svima lako dostupno
- always sa krilcima -
:)
 
Suština nije u njemu takvom kakav je, u kakvom je stanju i kolika mu je trenutna propusna moć, nego u tome da ga ne treba rušiti dok se ne obezbedi alternativa.

A ako su ove tek podignute zgrade u BnV bitnije od toga, onda o čemu pričamo....
Алтернатива је обезбеђена изградњом Моста на Ади. И за друмски, а и за трамвајски саобраћај. Када је Миладин Зарић претходни пут реконструисан, тада Моста на Ади није било, трамвајска веза није постојала, зато су гужве биле такве какве су биле.
 
Па чекај, како ће да помогне Мост на Ади?

Резерву капацитета преко Саве немаш нигде, осим баш на Мосту на Ади у виду леве траке, али онда те резерве нема од петље Радничка до Сајма. Лакше ће бити само онима који иду на Чукарицу и Раковицу, и понекоме ко уме да препречи преко Сењака и Топчидерске звезде до Аутокоманде, Бањице (замена за УМП:) - бар да је он изграђен) и то је све. ОК, тих за Чукарицу и Раковицу неће бити на Газели и на аутопуту као 2007, али Газела и аутопут су сада и без њих већ скоро нон-стоп зачепљени, од Бежанијске косе. Горе је него тада.

Чак ни пристојна веза трамваја на НБ са Мостом на Ади није изграђена, него круже као Шарганска осмица. А ево сад читамо да су ставили соло аутобусе да мењају трамваје у Војводе Степе... Јавни превоз ће бити нокаутиран.
 
Poslednja izmena:
Са том разликом што се саобраћај од последње реконструкције моста у Београду вишеструко повећао.

Ја стварно не видим проблем коришћења понтонских мостова за време изградње. А трамвај ће постати крајње неудобно превозно средство јее се на трасу додаје неких 4-5км и испуштају се блокови ближе Хајату. Шта са тим радити немам идеју...
 
Раније је увек одговор био да за понтонске мостове не постоји довољно добар прилаз. Што је вероватно и тачно.
Можда би се могло нешто импровизовати у зони Старог железничког, да се накачи на Вилсонов булевар.
 
Da, i ja bih voleo da čujem od stručnih ljudi iz građevinarstva kako bi izgledalo i funkcionisalo sa pontonskim mostom, i da li je uopšte moguće. Kapiram da bi najveći izazovi bili plovidba i sam tok Save.

Ako ne može to onda skela jbg. Pa makar da se napravi neko plovilo samo u tu svrhu. Mislim košta i to ali jbg, koštalo bi manje nego da se na 5 godina u potpunosti izgubi rečni prelaz između Gazele i Brankovog. A kad se kompletira most, može da se donira nekoj drugoj opštini za tamošnje skele.

A može i da se iznajmi neki iz inostranstva...

Gledam malo po Gugletu sad... Evo ga jedan na Misisipiju:
brussels-ferry-06302001-alr-6302001.jpg
 
Poslednja izmena:
Koliko mi je ostalo u sećanju iz priče, bio je ponton tamo negde šezdesetih, možda baš kad je prvi put rekonstruisan Stari most, i valjda je to slabo funkcionisalo. Zaboravio sam detalje.
 
Прилаз би вероватно морао да се прави, односно насипи са обе стране да се пробијају - под условам да у њима нема неких елемената који несмеју да се прекидају. Не делује ми да је то неки супер тежек задатак, а ни скуп - колико би се добило да се саобраћај не прекида.

Узгред паде ми на памет да би (уколико носивост понтонскок моста дозвољава) да би трамвајске линије могле да имају прекид са обе стране а да путнике превозе они катамарани? Не знам колико би се времена губило на преседање?
 
Koliko mi je ostalo u sećanju iz priče, bio je ponton tamo negde šezdesetih, možda baš kad je prvi put rekonstruisan Stari most, i valjda je to slabo funkcionisalo. Zaboravio sam detalje. Beše i JNA ispostavila papren račun.

A bilo ih je u toku oba svetska rata.
 
Алтернатива је обезбеђена изградњом Моста на Ади. И за друмски, а и за трамвајски саобраћај. Када је Миладин Зарић претходни пут реконструисан, тада Моста на Ади није било, трамвајска веза није постојала, зато су гужве биле такве какве су биле.
Mislim da su drugi forumaši u međuvremenu dali adekvatne odgovore na ovu tvrdnju.
 
Раније је увек одговор био да за понтонске мостове не постоји довољно добар прилаз. Што је вероватно и тачно.
Можда би се могло нешто импровизовати у зони Старог железничког, да се накачи на Вилсонов булевар.
Ponton?
To može da predloži samo neko ko ne poznaje Savu, šta sve plovi njom i šta sve ona nosi...

A druga stvar je - gde ga postaviti?
U zoni sadašnjeg mosta to nije moguće.... jer na desnoj obali neće biti mesta za pristupne saobraćajnice pošto će to biti zona gradilišta (i pre toga - "rušilista"), a svuda okolo su već izgrađene zgrade, pošto su genijalci "ispoštovali" katastarske parcele....

O čemu mi uopšte pričamo?
Pa njima stub semafora na uglu Cara Dušana/Despota Stefana već nekoliko mesi stoji krivo, a pored se otvorila rupa ispod čim je pala prva kiša, koju niko ne popravlja... i sad takvi treba da organizuju - zamenu mosta preko Save.... Ma daj bre.
 
Na lokaciji SSM ne može da se planira nikakav alternativni prelaz jer će baš tu biti veliko gradilište za Novi savski most.

Ja sam ovde na forumu već predlagao da se Stari želj.most poploča i osposobi za privremenu upotrebu bar za jedan pravac od bul.J.Gagarina do bul.V.Vilsona kako bi rasteretio Gazelu bar za taj pravac. Povezivanje tog mosta sa ta dva bulevara ne bi bilo skupo i komplikovano, pa ću to predložiti i novoj Gradskoj upravi kada se formira, a i novom Gradonačelniku.

IMG_20220601_132224.png
 
Ne vidim šta bi to stari železnički most mogao toliko da rastereti i pomogne u zatvaranju Starog savskog. Linijama javnog prevoza ništa ne bi značio, jer da bi se sa NBG strane popeli na njega, morali bi da kruže okolo naokolo. A sa desne obale Save svakako ne mogu da se penju na njega jer u Bulevaru Mišića ne postoji skretanje u levo.

Slično važi i za automobilski saobraćaj. Da imamo skretanje ulevo iz BVM pa i da razmišljamo o tome. Ovako je samo skretanje udesno. Koje realno nikome ne treba, jer ko dolazi iz ''centra'' Novog Beograda, on dolazi autoputem, Gazelom i Mostarom, pa onda skreće ka BVM. Ko dolazi iz Bloka 19, čisto sumnjam da ima potrebu da obavlja nešto na Sajmu, na potezu između Mostara i Mosta na Adi. A ko dolazi iz zapadnih delova Novog Beograda, on će koristiti Most na Adi za sve potrebe prelaska preko reka.

Bukvalno se ništa ne bi dobilo. Osim možda za par automobila dnevno (ako i toliko) kojima treba ili odgovara direktna veza između Bloka 19 i Sajma. I to je to.
 
Добила би се веза са Вилсоновим булеваром, тиме и са Савском, Немањином. Није то лоше. Чак има смисла и једносмеран мост, ка центру, јер нам други смер није критичан.

Али може ли Стари железнички да поднесе коловозну конструкцију?
 
Ja ne vidim niti jedan razlog da se prvo stari železnički most preprojektuje, rešetke uklone i zamene gredama koje bi nosile saobraćaj, pa tek onda da se zatvori saobraćaj na Zarićevom.
Buka od tramvaja u stanovima u BnV nije razlog da ceo grad ispašta.
 
Ok, koristilo bi automobilima koji dolaze iz zapadnog dela Novog Beograda a žele da se upute ka Savskom trgu ili njegovoj široj okolini (Nemanjina, Karađorđeva, Slavija možda...)
Ali nikome drugom. Osim dakle možda ako imamo neke stanovnike Bloka 19 koji rade baš negde između Mosta na Adi i Mostara. Možda ih i ima, ali verujem da ih je svega par desetina. A verovatno koriste javni prevoz u tu svrhu (88 ili pak i 17, 18 i 70).

Javnom prevozu i njegovim putnicima svakako ništa ne bi značilo jer bi na NBG strani linije 88 i 601 morale da se isključuju sa autoputa još kod Arene, pa da kruže okolo sve do Bloka 42, ulaze u Jurija Gagarina i tek onda se penju na most. A u kontra smeru tek ništa ne bi značilo, jer skretanje iz BVM ka SŽM ne postoji. Tako da bi opet koristili Mostar i Gazelu u povratku ka NBG.
Stari zelenicki most trase.jpg
 
Generalno, nije problem potez između Mosta na Adi i Mostara. Problem je prostor između Mostara i Starog savskog mosta. Tu je najviše kretanja, tu su takve ulice da plaču za više mostova (Miloša pocerca, Višegradska, Vojvode Milenka...) i tu su najbrojniji sadržaji - BnV i Galerija. Tu je Došljak skroz u pravu, trebalo je sprovesti još jedan most u produžetku Bulevara Đinćića pa da ide preko Save i sve do Višegradske ili Vojvode Milenka.

Ali jbg... oni koji su to mogli da urade tu su više voleli da drže skladišta, parkinge i šljunkare. A oni posle njih koji su uzeli da promene te šljunkare, parkinge i skladišta, nije ih zanimalo da prave više mosta nego samo da natovare stančuge i tržne centre...


Elem, treba razmišljati u smeru skela. Ako Amerima rođenim u automobilima i odraslim na autoputevima nije ispod časti da ih koriste, neće biti ni nama u ovom izvanrednom slučaju dok se bude pravio novi most. Iznajmiti lepo neki trajekt / skelu od neke zemlje duž Dunava (ili doterati sa Crnog mora ako je moguće) pa da prevozi vozila tih 5 godina dok bude trajala gradnja novog. Uraditi analizu da li bi 1) bilo bolje da linije JGP koje idu sad preko SSM nastave da idu tom trasom pa da im se na skeli da prioritet ili obezbedi rezervisano mesto... ili 2) ostaviti da skela bude samo za privatni saobraćaj (da bi više stalo na skele) a linije JPGa autobusima preusmeriti da idu preko Brankovog pa onda u Karađorđevu. Verovatno bi ovo prvo bilo pametnije ali teško je reći bez detaljne analize koju svakako mora da radi neki tim i sa podacima sa lica mesta, ne napamet i odokativno. A i da se donese procena i sud da li bi bilo bezbednosno adekvatno da se na skelu pušta zglobni autobus sa 160 ljudi ili je to nedopustivo, pa da se zato on šalje na Brankov a na skelu samo privatna vozila.

Ali svakako, ako ponton nije moguć, skela ne gine. Jbg, to je sve kao sa odlaskom kod zubara. Što se duže odlaže, to posle više boli i košta. I to ne samo materijalno. E tako i ovde, pošto se 70 godina nije uradilo ništa, ni po pitanju SSM ni po pitanju brloga oko njega, zato će ili sad da se odradi uz 5X veće cene, ili ćemo opet da odložimo pa da radimo 2035. uz 10X veće cene.
 
Добила би се веза са Вилсоновим булеваром, тиме и са Савском, Немањином. Није то лоше. Чак има смисла и једносмеран мост, ка центру, јер нам други смер није критичан.

Али може ли Стари железнички да поднесе коловозну конструкцију?
Preko tog mosta su išle kompozicije raznih vozova, a stručnjaci neka kažu da li on može da se koristi prema mom predlogu.

Moj cilj je da ubedim budućeg Gradonačelnika da on zatraži mišljenje od relevantnih gradskih institucija, nap. CIP, Direkcija, Urbanistički zavod, Sekretarijat za saobraćaj, Beograd put, . . itd., pa na osnovu tih stručnih mišljenja onda donese odluku.
 
Не мислим да предмети који пивају Савом могу да буду препрека постављању понтона, јер ти исти предмети плове после и Дунавом, тј у рекама заиста свашта плови, али нисмо ми изузетак тако нешто постоји свуда.
Друго, понотон ће због пловидбе морати да се отвара неколико пута у току дана. То је неминовност.
 
Vrh