Šta je novo?

Stari savski most - Most Miladina Zarica

Gde sa Starim savskim mostom?

  • Povezati Blok 70 sa Adom Ciganlijom

    Glasovi: 177 37,1%
  • Povezati Veliko ratno ostrvo sa Zemunom

    Glasovi: 61 12,8%
  • Neka druga gradska lokacija

    Glasovi: 30 6,3%
  • Pokloniti most drugoj opštini u Srbiji u skladu sa potrebama

    Glasovi: 162 34,0%
  • Most treba da ide u staro gvožđe

    Glasovi: 28 5,9%
  • Ne znam

    Glasovi: 19 4,0%

  • Ukupno glasača
    477
PIGLET":29gvrq8c je napisao(la):
Ne grade se mostovi samo da bi lepo izgledali, oni moraju biti pre svega funkcionalni, i ne zaboravite da je most saobraćajni objekat.

Samo kod nas je estetski kriterijum dominantan pa umesto da se usvoji optimalno (čitaj najsvrsishodnije i najjeftinije rešenje) mi glasamo po netu i biramo jedno od najskupljih.
Svaki most nosi deo svog vremena i tehnologije koja je aktuelna u tom trenutku. Istorija je kriva što nismo u svakom veku gradili po jedan most počev od XV veka, pa što su nam ih rušili tokom ratova...itd.

Za novac koliko će bito utrošeno za izgradnju mosta preko ADE u sklopu UMP-moglo se izgraditi dva jeftinija. Vi razmislite da li vam je bitnije komforno i bezbedno da pređete reku ili da ih gledate na nekim sajtovima kako će (možda) nekad izgledati. Mnogi naši sugradjani ih neće nikad dočekati.

Srbija (nažalost) nije bogata i uredjena zemlja da se bavi kozmetikom već isključivo praktičnim rešenjima!!!

Moje mišeljenje, možda sam ja GLUP??!!
Nisi jedini koji tako misli, samo takvo rezonovanje nije opsteprihvaceno na ovom forumu.
Ma, nece doci ekipe Discovery-ja ili National Geographics-a da snime dokumentarac o tehnoloskom cudu na Adi... U stvari, mozda dodju da pitaju: -A sta vas je navelo da na tako maloj reci napravite toliko veliki most? Pa svi ostali mostovi su vam 4 puta manji....A, to vam je simbol! Blago vama kad imate tol'ko para...
 
Relja drago mi je da si se ponovo ukljucio u diskusiju nije te bilo neko vreme. Samo ja ne bi tako generalizovao misljenje ostalih forumasa koje si pomenuo po pitanju mosta preko ade. To sto se nas par nismo slozili sa tvojim misljenjem ne mora da znaci da i ostali tako misle. Uostalom forum i sluzi za razmenu misljenja.
Inace ta teorija o funkcionalnosti i kvantitetu iznad estetike bi bila odrziva da smo mi normalna i dosledna zemlja, ali u situaciji kada se ovakve stvari grade jednom u 50god mislim da je varijanta skupljeg i lepseg resenja opravdanija.
 
Most je savrsen da na njemu stojis dok prolazi tramvaj!! Uhvatis se za ogradu, ili stavis nogu na onu kutiju sto razdvaja pesake od pruge!! Skoro kao sletanje JATom u London sa mnogo vetra!! Samo jeftinije... :D
 
^^ Mnogo je dobro kada se vracas sa obliznjih splavova Sound Exile i Freestyler kada si malo opijen, i kad prolaze jutarnji tramvaji u svitanje. Mislis da se most rusi a tebe boleeee :D

Mnogo dobar most i ne znam sto toliko raspravljate, kada je pristojan gradski most, bice ih jos dosta, pa nek stoji tu, nije nesto ruzan, a nocu kada bude bio osvetljen mislim da ce mnogo lepse izgledati nego Brankov i donece jos jednu sliku prilikom gledanja sa Kalisha. Most se ne moze rusiti, mada meni nije ni na pameti zasto bi to neko radio. Prvo nemamo pare, drugo nije ruglo od mosta, kao npr Gazela koja je nereprezentativna skrooz, a trece zasto se toliko pljuje most koji je sasvim kul, meni je cak i najlepsi most nakon Novog zeleznickog mosta, a i kada se renovira kolovoz i shine sve ce tu ici glatko. Zastoja na mostu ima samo zbog infrastrukturnih problema jer se na NBG na kraju mosta nalazi semafor. Moze on da stoji ali grad oskuduje mostovima pa je veliki br vozila po mostovima te bi protok trebalo da je brzi.


Objektivno, jedino sto zeza taj most da bude ok je to sto sa obe strane vec pomenuta infrastruktura koja je nesredjena, narocito na NBG, gde je potrebno par dobrih zahvata da se sve sredi i denivelise. I jos nesto vremena da tu izraste nova zona sa zgradama, jednog lepog dana kad nam zemlja procveta, a mi budemo to gledali sa nebesa ;)
 
Ponavljam, nije problem u mostu. A da ce posle rekonstrukcije biti sve u redu - tesko, svake godine se most zatvara zbog rekonstrukcije kolovoza i sina.
Zivi bili pa videli, iduce godine u ovo vreme cemo doziveti opet zatvaranje, asfalt ce biti u katastrofalnom stanju.
Nije stvar samo u semaforima na raskrsnicama ispred mosta. Kolovoz na mostu je uzi od vecine dvosmernih ulica u gradu, nema ivicnjaka vec postoji opasnost da ako malo cimnes volan u desno da zveknes u zid. Par meseci posle svake rekonstrukcije kolovoza stanje se vraca na pocetak i tako godinama i godinama i godinama... I na praznom mostu je rizicno voziti 60.

@ Igor - ma tu sam ja, malo gvirenem na pauzama, ali mora da se sljaka...
Ja sam za velelepne mostove ali na Dunavu. A taj problem sto se gradi jednom u 50 godina je problem stalnog i opsteg rasipanja novca na sve strane, a most na Adi je samo jedna od novijih stavki u tom nizu. To je moje misljenje, ocekujem da se ovde mnogi nece sloziti.
 
Ja mislim da most preko Ade uopshte nije reprezentativan....u smislu da je neka luksuzacija.Taj most je potreban,da malo rastereti Gazelu koja je do sada "glavni"gradski most,most i za gradski i medjgradski saobracaj.Bolje jednom izgraditi neshto kako valja,poshteno,pa nek je i skuplje nego ne graditi ko u sluchaju sa starim savskim pa stalno krpiti iz godine u godinu jer ne odgovara nameni.Na duze staze prva opcija se vishe isplati.E sad to da jeste reprezentativan u odnosu na ostale nashe mostove u gradu ko npr. ovaj o kome govorimo stoji,ali ne znachi da zbog toga nije potreban.Ovde se izgleda ide na tezu da chim nije u raspadu ili ruzan odma mora da je i skuplji i ne treba nam zbog toga.I nije poenta u tome da li je stari savski ruzan ili lep,n-puta je ponovljeno da je to nevazno,stvar ukusa koja ni na shta ne treba da utiche,nego da li takav most na tom mestu odgovara nameni....niko ni ne kaze da nije funkcionalan,on funkcionishe ali KAKO funkcionishe je sushtina priche.U ostalom niko od pobornika zamene tog mosta novim u koje i sam spadam nije blesav da to predlaze sada iz vishe razloga koji su u toku rasprave navedeni,mislim da se svi slazu i podrzavaju njegovo"krpljenje" kao trenutno reshenje.Kada(ako) se izgrade obe obale reke,mislim da ce pitanje zamene samo po sebi postati svima jasno-sam razvoj grada ce nametnuti reshenje kao nuznost i oko toga nece biti ovakvih dvoumljenja.Slichno ce se desiti i sa npr. sadashnjom kontraverzom oko toga kao terazijska terasa treba da izgleda-ukomponovanost sa nadovezivanjem na izgradjeno oko reke gde su danas shine i skladishta odredice namenu tog prostora...koja po meni nije park :) ...ili nece.Vreme ce pokazati. :)
 
10.08.2007.
SANACIJA STAROG TRAMVAJSKOG MOSTA

Radovi na sanaciji starog tramvajskog mosta počeće krajem avgusta, a radove će izvoditi firma koja pobedi na tenderu, koji je još u toku, izjavio je gradski menadžer Bojan Stanojević.

On je precizirao da će radovi na sanaciji tog beogradskog mosta trajati naredna tri meseca i naglasio da tokom sanacije most neće sve vreme biti zatvoren za saobraćaj.

Direktor Saobraćajnog instituta CIP iz Beograda Milutin Ignjatović kazao je agenciji Beta da je taj institut projektovao tramvajske šine na mostu, a da je projekat konstrukcije mosta radila firma "Most projekt".
izvor Studio B
link http://www.studio-b.co.yu/vest.php?Id=8213
 
Neimari na Savskom mostu
R. Dragović, 17. avgust 2007

RADOVI na rekonstrukciji tramvajskih šina na deonici od Ulice Milentija Popovića do Starog savskog mosta počinju danas, a po njihovom okončanju biće zaokružen planirani posao na obnovi koloseka na Novom Beogradu. Neimarima predstoji uređenje ukupno 600 metara koloseka, od kojih će se do početka septembra raditi na delu od 200 metara trase. Ostatak posla biće obavljen zajedno sa radovima na sanaciji mosta, koji će početi za oko mesec dana.

Novi izgled već su dobili koloseci u ulicama Milentija Popovića, Proleterske solidarnosti i Trećem Bulevaru. Radovi na ovoj trasi koštali su oko 11 miliona evra, a posao je poveren preduzeću "Balkangradnja", koje je zanat ispeklo na sličnom poslu u Savskoj ulici prošle godine.

Prema rečima Snežane Voštinarov, direktorke "Beokom servisa", dve faze posla uslovljene su režimom gradskog saobraćaja, obzirom da ubrzo slede radovi na mostu preko koga se odvija tramvajski saobraćaj.
- Tokom radova na Starom mostu biće rekonstruisano svih osam stubova - kaže Voštinarovljeva. - Uz to, temeljno će biti obnovljena kompletna konstrukcija, a proširenjem saobraćajnog profila prostor za automobilski saobraćaj biće proširen.

Savski lepotan od jeseni će dobiti i novi kolovoz, a punim sjajem će zasijati posle postavljanja dekorativnog osvetljenja. U potpunosti će biti promenjeni koloseci i kontaktna mreža. Uz rekonstrukciju prilaza iz Karađorđeve ulice saobraćajni protok na ovoj izuzetno opterećenoj deonici, biće znatno ubrzan.
Iako planova ne manjka, još uvek je neizvesno koje preduzeće će se prihvatiti posla. Tenderska procedura nije još uvek okončana, mada se izbor izvođača radova očekuje u sledećih nekoliko dana.

Obnova Starog savskog mosta trajaće nekoliko meseci, što se neće značajnije odraziti na režim saobraćaja u gradu. Kompletan posao trebalo bi da se završi do Nove godine, kako bi ova ćuprija bila alternativni pravac za saobraćaj koji će značajne izmene pretrpeti prilikom obnove mosta "Gazela".

"NEMAČKI" MOST
PROJEKAT obnove starog savskog mosta uradio je Saobraćajni institut CIP. Ovaj most izgradili su Nemci 1942. godine, budući da je Most kralja Aleksandra, koji se nalazio na mestu današnjeg Brankovog, srušen godinu dana ranije.
izvor Novosti
link http://www.novosti.co.yu/code/navigate.php?Id=14&status=jedna&vest=107457&datum=2007-08-18
 
Lele... Stari mostkao alternativa Gazeli. Moze li on uopste da podnese tu ferkvenciju saobracaja?
 
^^Pa mozda ce malo da ih "isturpijaju" :) Ja sam se uvek pitao cemu te kutije. Verovatno mogu da se skinu pa da kolovoz onda ide do konstrukcije mosta, tj. trotoara.
 
Postoje metalne kutije ali postoje i stubovi. Plus, ja ozbiljno sumnjam da postojeca konstrukcija mosta moze da izdrzi jos jednu ili vise traka. Most ocito nije pravljen za veliki promet saobracaja.
 
vrachar":39kfm6cd je napisao(la):
Postoje metalne kutije ali postoje i stubovi. Plus, ja ozbiljno sumnjam da postojeca konstrukcija mosta moze da izdrzi jos jednu ili vise traka. Most ocito nije pravljen za veliki promet saobracaja.
Tesko da ce se most prosirivati, ali sadasnje trake verovatno mogu da se prosire za bar 30-40 cm sto bi se i te kako osetilo pri voznji jer danas mostom jedva da mogu dva automobila da se mimoidju.
 
Stari Savski pa i da ga nekim chudom i proshire ne moze nikada biti alternativa Gazeli.To su priche za malu decu,taj most ovakav kakav je obnovljen moze da funkcionishe ako bi bio samo za tramvaj i peshake sa strane...ali poshto kuburimo s mostovima to otpada.
 
Поправка Старог савског моста у октобру
Ових дана ће бити потписан уговор са извођачима радова

Сређивање би, како је најављено, требало да траје четири месеца

Радови на Старом савском мосту требало је, према најавама из градске власти, да почну око 15. августа. Према речима надлежних, ових дана ће коначно бити потписан уговор уговор са извођачем радова, тако да ће обимну поправку овог моста започети у октобру.

Бранко Смиљанић, заменик градског секретара за саобраћај, каже да ће име главног извођача ускоро бити познато.

– Не можемо да откријемо име изабраног главног извођача, међу осам који су се пријавили на конкурс, док банка која одобрава кредит не потврди потпис уговора. Тада ће постојати могућност жалбе за фирме које су изгубиле на тендеру, али то не одлаже почетак радова и следећег месеца би свакако требало да почнемо са поправком – говори Смиљанић.

Према његовим речима, сређивање Старог савског моста трајаће четири месеца, а цена радова је 400 милиона динара. Мост ће бити затворен за саобраћај два месеца. До сада је у Новом Београду обновљена трамвајска пруга у Улици Милентија Поповића, Трећем Булевару и Улици Пролетерске солидарности, а радови на мосту представљају наставак зацртане поправке трамвајских шина у овом делу града. Поред трамвајских шина, биће поправљена и конструкција моста а планирано је и проширење коловоза, који ће после поправке моћи да прими више возила. Мост ће добити и ново декоративно осветљење. Првобитно је било планирано да поправка моста буде завршена до Нове године, али с обзиром на то да је дошло до непланираног кашњења, до фебруара грађани не могу да рачунају на вожњу трамвајем и до даљег ће на располагању имати аутобусе уместо шинског превоза.
С. Б. С.
[објављено: 18.09.2007.]
Izvor: Politika Online
Link: http://www.politika.co.yu/detaljno.php?nid=41316
 
Санација Савског моста почиње за две недеље
Понедељак, 24. септембар 2007.
Град Београд је са предузећем „Интермост” 21. септембра потписао уговор о санацији Савског моста, вредној око 823 милиона динара. Санација почиње за две недеље и трајаће 120 радних дана. Стручни надзор ће обављати конзорцијум „Дисконсалтинг” и „Дуобек”.

Радови ће обухватити санацију мостовске конструкције и проширење саобраћајног профила, санацију стубова моста и средњих стубова испод постамента, санацију навозних конструкција испред и иза моста, реконструкцију трамвајских колосека и контактне мреже на приступним саобраћајницама, навозним конструкцијама и мосту, санацију функционалног и постављање декоративног осветљења на мосту.

Ово је последњи мост у надлежности Града над којим до сада није рађена санација. О организацији саобраћаја и јавног градског превоза грађани ће бити благовремено обавештени.
Izvor: BeoInfo
Link: http://www.beograd.org.yu/cms/view.php?id=1291296
 
Šta se podrazumeva pod proširenjem saobraćajnog profila? Tamo jedva stanu i ove dve trake.
 
Pisali smo o tome na nekoj od prethodnih stranica. Oko kolovoza su neke metalne kutije celom duzinom mosta. Moguce je da ce njih nekako skinuti ili sta li vec. Konkretno sta se misli pod prosirivanjem nije jos poznato.
 
Uklanjanjem tih "kutija" (dotične verovatno nečemu služe) bi se dobile šire postojeće trake - ne verujem da postoji druga mogućnost za bilo kakvo proširenje tog mosta.
 
Pa da. Cesto sam prolazio tim mostom i uvek sam se pitao cemu sluze te "kutije". Most je inace stravicno uzak, sto je i logicno uzimajuci u obzir njegovu istoriju.

No, videcemo.. Intermost dobro radi svoj posao tako da se nadam da ce se most po obnovi preporoditi.
 
Санација Старог савског моста почиње у суботу
Четвртак, 11. октобар 2007.
У суботу, 13. октобра, почеће санација Старог савског моста, улица Земунски пут и Владимира Поповића, као и реконструкција трамвајске пруге од улице Милентија Поповића до Карађорђеве, најавио је председник Скупштине града и в.д. градоначелника Београда Зоран Алимпић на данашњој конференцији за новинаре. Радови ће трајати четири месеца, а изводиће их предузеће „Интермост”. Вредност радова је 823.653.456 динара.

– Санација Старог савског моста представља наставак радова на обнови градске инфраструктуре, а претходила јој је реконструкција Немањине и Савске улице, саобраћајног чвора „Аутокоманда”, улица Милентија Поповића, Трећег булевара и Пролетерске солидарности. На овај начин повећаће се проточност саобраћаја, што ће бити изузeтно важно у време реконструкције „Газеле” – рекао је Алимпић.

Током четири месеца санираће се мостовска конструкција са лежиштима и стубовима, мост ће се офарбати, обновиће се јавна расвета, поставиће се ново декоративно осветљење и реконструисаће се трамвајски колосеци и контактна мрежа.

Радови се финансирају делом из кредита Европске инвестиционе банке (ЕИБ), а делом из буџета града.

Алтернативни правци за путничка возила

Због реконструкције Старог савског моста, која почиње у суботу, 13. октобра, биће затворена раскрсница улица Владимира Поповића и Земунске, као и улица Драгана Јевтића. У функцији остаје раскрсница улице Зарија Вујошевића и Земунског пута (затворен је само прилаз мосту).

Секретаријат за саобраћај за путничка возила препоручује следеће алтернативне правце: у смеру ка старом делу града: Бранков мост – силазна рампа (Поп-Лукина) – Гаврила Принципа – Краљевића Марка или Михаила Гавриловића – Карађорђева или мост „Газела“ – Мостарска петља – Савска – Карађорђева, а у смеру ка Новом Београду: Карађорђева – Милована Миловановића или Загребачка – Гаврила Принципа – узлазна рампа (Поп-Лукина) – Бранков мост.

Измене режима јавног градског превоза

Радови на Старом савском мосту мењају режим рада аутобуских линија јавног градског превоза на следећи начин: линије 7А, 78, и 83 саобраћаће преко Бранковог моста у смеру ка Новом Београду: Главна железничка станица – Карађорђева – Црногорска, Поп-Лукина – Бранков мост – Булевар Михаила Пупина и даље редовним трасама.

У смеру ка Главној железничкој станици: Булевар Михаила Пупина – Бранков мост – силазна рампа са Бранковог моста – Поп-Лукина – Гаврила Принципа – Краљевића Марка – Карађорђева – Главна железничка станица и даље редовним трасама.

Укида се стајалиште Економски факултет (код моста) и измешта се у Карађорђеву улицу: у смеру ка Новом Београду на платоу испред улаза у паркинг код Економског факултета, а у смеру ка Главној железничкој станици на палтоу у висини парка преко пута кућног броја 71.

Укида се стајалиште „Старо сајмиште” у оба смера, а успоставља се привремено стајалиште у смеру ка Главној железничкој станици на силазној рампи са Бранковог моста.
Izvor: BeoInfo
Link: http://www.beograd.org.yu/cms/view.php?id=1293745
 
Vrh