Šta je novo?

Stari savski most - Most Miladina Zarica

Gde sa Starim savskim mostom?

  • Povezati Blok 70 sa Adom Ciganlijom

    Glasovi: 200 35,6%
  • Povezati Veliko ratno ostrvo sa Zemunom

    Glasovi: 74 13,2%
  • Neka druga gradska lokacija

    Glasovi: 33 5,9%
  • Pokloniti most drugoj opštini u Srbiji u skladu sa potrebama

    Glasovi: 173 30,8%
  • Most treba da ide u staro gvožđe

    Glasovi: 55 9,8%
  • Ne znam

    Glasovi: 27 4,8%

  • Ukupno glasača
    562
U ovom članku se ne spominje ono "proširenje" mosta (profila, kako li su već krstili). Verovatno su ispustili prilikom nabrajanja.
 
Ranije su cesto naglasavali i to prosirenje. Verovatno su ga ovde uvrstili u "rekonstrukciju tramvajskih koloseka".
 
u pa rade se dva velika projekta u gradu, i Juzni bulevar, i stari most. Mislim da je ovo prvi put da se dva veca projekta rrade u isto vreme :cool:
 
Ja mi slim da tu rec prosirenje koriste samu zbog toga sto ce se ukloniti neke kutije ili sta je vec ono pa ce se linije prosiriti !!!
 
Стари савски мост немачко наслеђе
Стари савски мост стигао је на ред за поправку, а јуче су радници почели да руше коловозну конструкцију и припремају терен за уградњу нових шина. И док стручњаци годинама упозоравају на критично стање у којем се налазе Панчевачки мост и Газела, који би после низа најава требало да буду поправљени следеће године, Стари савски мост се још добро држи. Поставили су га Немци далеке ратне 1942. године.
N44517_p4X7v0w1TQmV9FPX1T77gH9gSIplK9pxLDN.jpg

Према речима Михаила Малетина, професора Грађевинског факултета у пензији, Стари савски мост су поставили Немци како би им послужио за потребе превоза, јер је пре тога мост „Краља Александра”, у то време једини који је водио преко Саве, био срушен.

– Конструкција Старог савског моста требало је да буде постављена на Тиси, али после рушења моста краља Александра они су искористили постојећу конструкцију коју су поставили изнад Саве – каже професор Малетин.

Један од разлога зашто је Стари савски мост, и поред тога што је служио као привремено решење, веома постојан и издржљив, објашњава Малетин, јесте и то што је, за разлику од других београдских мостова, одржаван.

– Осим тога, Стари савски мост је веома мало коришћен и није под великим оптерећењем. Преко њега иде мало аутомобила, јер му се веома тешко прилази са новобеоградске стране. Он је још и одржаван у поређењу са мостом Газела, који 30 година није видео ни четку за фарбање ограде – објашњава Малетин.

Стари савски мост је имао дрвени коловоз до 1964. године, а тада су пројектанти предложили градоначелнику Бранку Пешићу да буде обновљен. Радови су трајали до 1969. године, после чега је добио бетонску плочу и нову конструкцију. Почетком осамдесетих година преко њега су прешли први трамваји, а тада је бетонска конструкција замењена челичном.

Стари савски мост је последњи у надлежности града на којем није урађена санација. После поправке, која би требало да траје више од четири месеца, он ће добити проширење дела за пешаке, нове трамвајске шине, биће преуређени средишњи стубови и прилази, а добиће и ново осветљење. Стари савски мост требало би да послужи за знатно озбиљнију, скупљу и проблематичнију обнову моста Газела. Газела се налази на „раскрсници” надлежности између града и Републике и представља најозбиљнији посао у следећој години. Надлежни у јавности тврде да око тога, за сада, постоји добра сарадња и да се чини све да саобраћај у граду функционише приликом затварања коловозних трака у току сређивања моста.

– Требало би грађанима рећи да ће евентуална поправка Газеле изазвати условне ванредне ситуације. То није дизање панике, него чињеница на коју сви треба да рачунају. Није било гужве када је због поправке затворена Аутокоманда, али, поређења ради, Газела представља ситуацију у којој је пет Аутокоманди затворено у исто време – тврди Малетин.
С. Стаменковић
[објављено: 17.10.2007.]
Izvor: Politika Online
Link: http://www.politika.co.yu/detaljno.php?nid=44517
 
^^To je vec mnogo bolje nego ono sto sad imamo. Jos kad se u pozadini budu videli i ostali mostovi (osvetljeni) kao i ceo grad bice pejzaza za razglednice.
 
Lepo, lepo... :D Neka ga samo ofarbaju u neku zvilju boju od ove grozne JNA zelene.
 
^^Znaci krenuli su i kod nas sa tom metodom. Skoro su kod mene ovde radili tako jedan most. Prekrili ga i na kraju ga otrkili zavrsenog.
 
Najverovatnije pokrivanje zbog peskiranja i farbanja čelika...
 
ma jok bre, nije most prekriven, ili barem meni tako nije delovao, s obzirom da se ceo onaj lucni deo ispred vidi, meni iskreno ono izgledalo kao da su na sred onog mosta zakacili to plavo:) mada tako sa Brankovog mosta deluje :S
 
POČELA ZAMENA ŠINA NA STAROM SAVSKOM MOSTU
12:08 12.11.2007.
Intermost započeo zamenu tramvajskih šina i betoniranje nosećih šinskih ploča na Starom savskom mostu. Na novobeogradskoj strani završena sanacija priobalnog stuba i prilaznih ploča.

Direktor Beokom servisa, Snežana Voštinarov, kaže da su završena geodetska ispitivanja tri noseća stuba savskog mosta.

„U toku je čišćenje stubova i sanacija raspuklih delova koja su ustanovljena tokom ispitivanja terena. Kako bi se zaštitili sanirani stubovi i priobalni delovi neophodno je postaviti antikorozivnu zaštitu„ kaže Voštinarov.

Za Stari savski most urađen je i projekat javne rasvete i dekorativnog osvetljenja, koje će bit postavljeno po završetku rekonstrukcije.

Direktor Beokom servisa ističe da radovi neće kasniti, ali da loši vremenski uslovi delimično otežavaju tok radova. Rekonstrukcija Starog savskog mosta zapošeta je 15. oktobra i planirano je da traje 120 dana.

Za savski most izdvojeno je 800 miliona dinara.
Izvor: Studio B
 
PREKO MOSTA PRVI KREĆU TRAMVAJI
Tramvaji preko mosta od januara
Autor: G.S. | 05.12.2007 - 06:00
most-v.jpg

Tramvaji na linijama 7, 9 i 11 krenuće preko Savskog mosta prvih dana posle Nove godine, najavljuju u „Beokom servisu“. To će u velikoj meri olakšati svakodnevne muke Beograđanima koji u nepreglednim kolonama prelaze preko Gazele i Brankovog mosta.

Preko mosta prvi kreću tramvaji ali se očekuje da, kako je pre početka radova najavljeno, most bude otvoren i za automobile, autobuse i kamione pre završetka rekonstrukcije.
- Ne možemo da tvrdimo kada će kompletan saobraćaj biti pušten, ali će to sigurno biti pre završetka rekonstrukcije, kao što je ranije najavljeno. Tramvaji sigurno kreću prvi, odmah posle Nove godine - kaže Snežana Voštinarov, direktor „Beokom servisa“ i dodaje da radovi teku po planu.
Nakon rekonstrukcije na Starom Savskom mostu biće proširen saobraćajni profil. Most je pre rekonstrukcije imao protočnost oko 15 hiljada vozila dnevno, a nakon rekonstrukcije njegov kapacitet će biti duplo veći. To će u velikoj meri pomoći da se rastereti Gazela i Brankov most, a završetkom dela obilaznice od Ibarske magistrale do Ostružnice između 15 i 20 hiljada tranzitnih vozila biće izmešteno iz Beograda. Gazela će time pre rekonstrukcije biti rasterećena, a deo vozila će prihvatiti i Stari savski most, čiji će kapacitet nakon rekonstrukcije biti oko 30.000 vozila.
Savski most je najmanji most u funkciji drumskog saobraćaja u Beogradu. Dugačak je 430m dok je raspon između dva noseća stuba pre rekonstrukcije bio 157m. Sagradili su ga Nemci 1942. jer je most kralja Alkesandra, tada jedini preko Save, bio srušen. Nakon rata, Beograđani su most zvali „nemački“ ali danas retko ko zna da je on ikada nosio to ime.

Kraj radova u februara
Ovo je poslednji most u nadležnosti grada na kojem do sada nije rađena sanacija. U „Bekokom servisu“ kažu da neće biti probijanja rokova i da će radovi biti završeni na vreme ukoliko vremenske prilike to budu dozvolile, a to je polovina februara 2008. godine.
Izvor: Blic
Link: http://www.blic.co.yu/beograd.php?id=22159
 
Odlicno je sto ce pustiti tramvaje. Cudi me da je bilo moguce prosiriti ga. Meni je taj most dosta lep i posle rekonstrukcije moze da bude lepo istaknut i da bude pravi simbol Beograda.
 
^^ I ja mislim da ce biti lep, i uz gazelu i novi most na Adi u buducnosti ce to biti jedan jako lep vecernji pogled sa Kalisha na tu stranu :)

A i cenim da ce, posto su obnovljene sine na NBG, nakon obnavljanja u Karadjordjevoj neko poceti da razmislja i o novim tramvajima...
 
KASNI OBNOVA JUŽNOG BULEVARA I SAVSKOG MOSTA
Radovi probijaju rokove
Autor: Goran Svilar | 28.12.2007 - 06:00

Radovi na Starom savskom mostu i u Južnom bulevaru sigurno probijaju rokove zbog, kako nadležni tvrde, lošeg vremena ili tehničkih nedostataka na koje su radnici nailazili tokom rekonstrukcije.

Sneg koji je poslednjih dana zavejao Beograd i niska temperatura usporili su radove na Savskom mostu. To znači da od najavljenog prolaska tramvaja preko mosta početkom godine ipak neće biti ništa.
- Problem je što antikorozivna zaštita ne može da se nanosi u ovakvim vremenskim uslovima jer bi bila oštećena. Bolje je i sačekati, malo produžiti radove, nego da posle ponovo moramo da obustavljamo saobraćaj. Ipak, nadamo se da će radovi biti zarvšeni u roku - kaže za „Blic“ Snežana Voštinarov, direktor „Beokom servisa“.
Radovi na Starom Savskom mostu počeli su 13. oktobra i prema prvim planovima trebalo je da traju četiri meseca. Trenutno je u toku postavljanje levog tramvajskog koloseka.
- Ostaje nam da se nadamo da će se vreme prolepšati. U ovim uslovima je zaista nezahvalno prognozirati kad će krenuti tramvaji i kad će rekonstrukcija biti završena - dodaje Voštinarov.
Izvor: Blic
Link: http://www.blic.co.yu/beograd.php?id=25001
 
Meni je tu ipak carica Gorica Mojović. Pričala je na Studiju B o rekonstrukciji Kalemegdana, mislim da je bilo u Gradologiji, i onda kaže u stilu: "Jednog dana, ja tako došla na Kalemegdan, sunčan dan, a vidim nema nigde radnika! I iznerviram se, i pozovem direktora, i pitam ga gde su mu radnici. On mi kaže da je progonoza bila da će tog dana padati kiša, pitam ga da li igde u ugovoru piše da neće raditi kad pada kiš. On mi odgovori da ne piše, rekla sam im nek nabave neke kabanice radnicima i nek rade i po kiši. Sačekala sam ih dok se nisu pojavili na gradilištu." :D
 
Hahah... kod nas su padavine k'o elementarne nepogode! Znaci, sneg se vec granici sa Armagedonom :) Nije ni cudo sto su putari stalno "zateceni"!
 
Pada kisa !!! ----Dunav ......Pazi Tsunami !!! Neverovatno da se po pitanju rada kod nas ama bas nista nije promenilo. Ajde da se ovo desava u Leskovcu pa da jos nekako razumem ili okolini ali Beograd !!!! Nema nam spasa !
 
Jel se kod vas u EU izvode radovi, kao 'antikorozivna zaštita', po kiši i snegu ?

Mnogo se nešto isčuđavate, a nisam siguran da bi i prepešačili most po takvom vremenu.
 
Moj komentar se lepo odnosio na ono sto je Ambassador napisao u svom postu, a tog dana OCIGLEDNO nije padala kisa zbog koje su radovi bili obustavljeni! E, da znas da se u EU tako ne radi!

Drugo, u severnijim delovima Evrope je kisa svakodnevna pojava. Kada bi se svaki put obustavljali svi radovi zbog kise, verovatno bi sada bili na nivou srednjeg veka.
 
Vrh