Bloq72":ssoca8cr je napisao(la):
Pa ja ne znam...recimo da su nemci 41.dovukli neki pontonski most i namestili ga umesto starog savskog...da je tako neshto opstalo pola veka da li bi ste svi vi bili i za njegovo ochuvanje?
Namerno karikiram.Stari savski most nije gradjen da traje nego je bio privremeno reshenje...i kao takav na zalost opstao vishe od pola veka.
Problem nije u tome da li je taj most ruzam ili lep,nego shto je preuzak.Ajde da razumem ako bi se nekako saobracaj preko njega ogranichio samo za tramvaje i peshake(ne znam da li je tako neshto uopshte moguce u nekoj perspektivi?)ali ovako..ne drzi mi agrument da je on neki "simbol" Beograda,...po toj logici i Staro sajmishte je simbol ovakvo kakvo je zapushteno i nikakvo,jer je duze ovako nego u obliku u kome je bilo gradjeno,ostalo je ovakvi u secanjima generacija,pa se niko ne zalaze za "ochuvanje" ruine bez obnove.
A argument da broj traka ne igra ulogu u njegovoj funkcionalnosti mozda drzi vodu danas...i to samo delimichno,poshto ce izgradnjom sasvkog amfiteatra njegova nefunkcionalnost tek doci do izrazaja.
Ja podrzavam njegovo"krpljenje"za sada ali u nekoj daljoj perspektivi(recimo 20-30 godina) zamena ovog mosta mi se chini kao neminovnost.
Evo ilustracija za karikiranje, majku im .... nenormalnu fasisticku!
Ne treba gledati ovaj most kao problem. Problem je u svemu drugom – u Zeleznickoj stanici, u Prokopu, u drzavi i drustvu.
Most ne odgovara sadasnjoj nameni, to zna svako ko je bar jednom vozio preko njega – previse usko, neravno, kola se ljujaju levo-desno, mora jako oprezno da se vozi kad je i malo gusci saobracaj. Beogradski tramvaji su isli preko lancanog mosta za Zemun, i trebalo je odmah u startu i na Brankov most staviti sine. Ali veoma razvijena tramvajska mreza je posle rata redukovana u korist trola, i posledice toga trpimo mi danas. Tako je to kad odlucuje politika a ne struka. Uostalom tako je i danas.
Taj most je projektovan i konstruisan za samo i jedino za jedan zeleznicki kolosek, znaci za prugu na pragovima i sljunku, zamisljen je da premosti jednu drugu reku, na jednom drugom mestu, u drugom gradu i u jedno drugo vreme. Ovde ga je prenela okupatorska vojska samo i jedino za svoje tadasnje vojne potrebe, jer to im je u tom trenutku u ratu bilo najlakse i najizvodljivije. Prosto, neki nemac je tada presekao i doneo takvu odluku. Celicni deo mosta je projektovan po tehnologiji XIX veka – masivni odlivci spojeni zakivcima, i noseci betonski stubovi su projektovani shodno tome, i to jos u ratno vreme.
Mostogradnja je od tad daleko napredovala i danas bi se na istim stubovima mogao podici i siri i laksi most, ali dodati na postojecu konstukciju jos traka, tj jos tezine…ma ‘ajte molim vas…
Most nije ni lep ni ruzan, nije problem ni u estetici. Problem je sto se drugi problemi grada vec decenijama ne resavaju.