Šta je novo?

Stari savski most - Most Miladina Zarica

Gde sa Starim savskim mostom?

  • Povezati Blok 70 sa Adom Ciganlijom

    Glasovi: 196 35,7%
  • Povezati Veliko ratno ostrvo sa Zemunom

    Glasovi: 73 13,3%
  • Neka druga gradska lokacija

    Glasovi: 33 6,0%
  • Pokloniti most drugoj opštini u Srbiji u skladu sa potrebama

    Glasovi: 173 31,5%
  • Most treba da ide u staro gvožđe

    Glasovi: 49 8,9%
  • Ne znam

    Glasovi: 25 4,6%

  • Ukupno glasača
    549
Mozda da stave pontonski most koji moze povremeno da se otvara i zatvara da prodju camci i brodovi.

Skrenu put malo preko placa gde je W residence i tuda spice pontonski most do pola i sa druge strane do pola i na sredini rampa sa zvucnom i svetlosnom signalizacijom.


ovo treba da rentiraju za pesake

a ovako nesto za vozila

evo primer sa rampom
 
Poslednja izmena:
E to je već nešto razumniji predlog, koji je i ranije ovde iznošen (od strane drugih članova). Čini mi se da su se predlagale i skele.
 
Најрационалније решење је да се нови мост направи узводно десетак метара и да се шо његовом завршетку стари размонтира. Али то је сад нажажост онемогућено са изградњом зграда око моста.
 
Ja sam krajem 2019. na temi "Stari željeznički most" (str.5) napisao ovaj post.
Kada se bude demontirao Stari savski most biće povećan saobraćaj na drugim mostovima, pa dok ne bude izgradnjen Novi savski most, morao bi ovaj most samo da se privremeno poploča i osposobi za saobraćaj - kao pomoć i dopuna.

Povezivanje na ulice ne bi trebalo da bude veći problem, ali pošto je dosta uzak saobraćaj bi išao naizmenično samo u jednom smeru, . .
 
Sve ima svoju estetsku i istorijsku vrednost. Ali ta vrednost mora da bude dovoljno velika da bi nesto bilo kulturno dobro. Evo i Staklenac na Trgu ih ima

Tacno, Savski most ima dovoljno veliku vrednost, estetsku i istorijsku, da bi ostao, i to nema veze sa licnim sentimentom.
Istorijsku "vrednost" nemaju samo objekti koje su izgradili dobri momci za dobre svrhe. Savski most je sluzio nacistickoj vojsci i povezan je sa pricom stvaranja konc. logora Sajmiste.
Takodje, bilo bi krajnje cudno da postoji obelezje na kom stoji da je Miladim Zaric "spasao" most od miniranja, a da mosta vise nema. Ako je takav jedan detalj ikome bitan.

Sada je problem to sto su se toliko bili nameracili da ga uklone (premeste, a ne posalju u staro gvozdje, sto ipak govori da svesnost o znacaju mosta ipak negde postoji), da su izgradnjom BGNV prokockali sansu da novi i stari most stoje paralelno jedan sa drugim na bilo kojoj razdaljini. Prvo je trebalo da se izgradi most, pa onda sve ostalo uklopi.
 
Овде је на делу понављање урбанистичког промашаја - ради се нови мост на траси старог који није најпогодније лоциран у односу на урбану матрицу са обе стране реке. Да је памети, имали би смо нови мост са 6 друмских трака, трамвајском баштицом и метро пругом узводно на оси Немањина-булевар Зорана Ђинђића, а овај стари би остао пешачко-бициклистички за спајање Савамале и Старог сајмишта, приобалних бициклистичких трака са обе стране реке и БнВ са НБГ.
 
Ali nisu ga srusili. Most svakako ima estetsku i istorijski vrednost.
Stvarno mi nije jasno kako to ne vidite ili se pravite ludi.
Zbog ovakvog razmisljanja sruseno je vise od pola istorijskog Beograda.
Predlažem da se most ostavi i da se na njega nakači velika tabla sa natpisom: 80 godina nismo sposobni da srušimo ovo ruglo!
 
Овде је на делу понављање урбанистичког промашаја - ради се нови мост на траси старог који није најпогодније лоциран у односу на урбану матрицу са обе стране реке. Да је памети, имали би смо нови мост са 6 друмских трака, трамвајском баштицом и метро пругом узводно на оси Немањина-булевар Зорана Ђинђића, а овај стари би остао пешачко-бициклистички за спајање Савамале и Старог сајмишта, приобалних бициклистичких трака са обе стране реке и БнВ са НБГ.

Ja sam laički imao neku zamisao da se iz Nemanjine, kod Savskog amfiteatra, ulazi u tunel (denivelisana raskrsnica). Tunel bi izlazio na početak Bul. Z. Đinđića, takođe sa denivelisanom raskrnicom. Verovatno bi razlika u visini bila ogromna pa ne bi ni bilo izvodljivo.

Uvek mi se to činio kao prirodni tok saobaćaja između starog i novog dela Beograda kao npr. Bulevar/29. Nov. - Bul. Mihajla Pupina, E-75 preko Gazele, Rakovički put - J. Gagarina/Bul. heroja sa Košara.
 
Predlažem da se most ostavi i da se na njega nakači velika tabla sa natpisom: 80 godina nismo sposobni da srušimo ovo ruglo!
Nekoliko ideja:

1. Na ovom mestu je postojao most koji nisu srušili Nemci, ali jesu domaći vizionari, uz snažno protivljenje i podršku građanstva
2. Na ovom mestu je postojao most koji nisu srušili Nemci, ali jesu domaći vizionari, i koji je u očima dela građanstva bio rugoba, a drugom delu imao estetsku i istorijsku vrednost
3. Na ovom mestu je postojao most koji nisu srušili Nemci, ali jesu domaći vizionari, i koji je bio sačuvan od miniranja, zahvaljujući profesoru Miladinu Zariću
4. Na ovom mestu je postojao most koji nisu srušili Nemci, ali jesu domaći vizionari, pošto je bio snažan otpor građanstva da isti postane most na suvom, sa kafićima ispod istog, u parku Ušće, te se prilikom demontaže shvatilo da ne može ni da bude pešačko - biciklistički na potezu blok 70 - Ada Ciganlija
5. Na ovom mestu je postojao most koji nisu srušili Nemci, ali jesu domaći vizionari, i koji je izazivaio buru razmirica, kako međ' grašanstvom, tako i međ' strukom
6. Na ovom mestu je postojao most koji nisu srušili Nemci, ali jesu domaći vizionari, jer je užasno škripao i izazivao nemir međ' stasnovnicima BNV i međ' delom običnog građanstva

A može i tabla ukoliko most ostane, gde bi zasluge bile pripisane stanovnicima BNV, uprkpos njihovom protivljenju da isti ostane, jer su se uselili u zgrade koje su suviše blizu mostu, te isti nije bilo moguće zameniti sa novim koji bi bio širi, čime je umireno i građanstvo koje je upozoravalo na gužve koje bi se stvarale na okolnim mostovimas i delu saobraćajnica u gradu, tokom radova na izgradnji novog
 
Ovde se stalno guraju priče kako problematika i promašane odluke sa SSM počinju od 2012. Aj se ne zavitlavamo, mrzim i ja ovaj sadašnji talog, i rekao sam da su krivi i odgovorni za to što su počeli izgradnju čitavog grada duž reke, a da nisu do kraja rešili saobraćaj u i oko njega. I jesu krivi i odgovorni što su nabili zgrade toliko blizu mostu da učine gradnju novog pored njega - izvodljivom, ali neisplativom (te da lakše zguraju priču o uklanjanju ovog PA ONDA gradnji novog).

Sve to stoji. Ali ajde da ne žmurimo pred slepilima, debilizmima i lenjostima vezanim za njega od 1945. do 2012.


Lično mogu da se kladim da cele ove frke i podele i kvazinostalgije sa odnosno za ovim mostom ne bi bilo da BnV nikad nije izgrađen i da cela priča nema veze sa naprdnjacima. Ovako pošto je tu BnV, čim nekome nešto zasmeta, lako može da konstruiše priču da je za sve kriv BnV, a nikako i svi od 1945. do 2012. To isto važi i za one koji iz šatro sentimentalnih razloga ne mogu da se oproste od ovog mosta. Glavu dajem da se ne bi ni oglašavali da u celu problematiku nisu upleteni i BnV i SNS. Ali pošto jesu, odjednom sve ima veze sa svime. Miladin Zarić, Beton hala, Stari Savski most, Staro sajmište, Biblioteka na Kosančićevom vencu, Jajinci, Avala... odjednom je sve povezano i sve je kulturno i istorijsko blago.

Dakle, da nije izgrađen BnV i da SNS nije upleten u sve ovo, nego da samo u 2022. godini želimo da zamenimo ovaj dotrajali, prevaziđeni most novim, većim i boljim, 90% ljudi koji se suprotstavlja sad, u tom slučaju ne bi imali ništa protiv. Bunili bi se samo oni najokoreliji, oni što bi i stari poklopac od šahta i stari kontejner za đubre očuvali kao istorijsko blago. A ovako, pošto je sve postala politička stvar, odjednom sve ima veze sa svime, sve je kulturološko blago, sve je istorijski objekat, sve je spomenik, sve je UNESCO materijal...
 
Хајде сада да разбијемо један мит о томе да би изградњом новог моста поредс тарог био избегнут саобраћајни колапс. И да је то некада тако мудро планирано а онда су дошли неспособни. То људи није истина.

Претходни мост према плану Бране Јовина и екипе је физички био изузетно близу старог моста и имао је велике и компликоване приступне путеве са обе стране. Изградња и позиција тих приступних путева и петљи је била тако замишљена да је у потпуности онемогућавала кориштење старог моста за време радова на изградњи новог. Такав је случај и данас.

Случај Старог Савског моста није упоредив са случајем Бранковог моста или моста Бешка чије паралелне конструкције се налазе на истој висинској коти и са обе стане нису имале петље које мењају конфигуарицју саобраћаја.
 
@Bender Rodriguez
Samo da podsetim da nije od 1945 godine postojala potreba da se isti ukloni zbog neadekvatnosti za obim saobraćaja u Beogradu.

@stf
Da razbijemo još jedan mit, kad se već bavimo time. Nije istina da Stari savski most ne bi bio neupotrebljiv tokom gradnje novog mosta. Bio bi neupotrebljiv samo tokom izgradnje pristupnih saobraćajnica.
 
Predsednik Demokratske stranke i gradonačelnik Beograda Dragan Đilas izjavio je da je sa prvim potpredsednikom Vlade Aleksandrom Vučićem ranije postigao konsenzus o značaju projekta "Beograd na vodi", koji bi uz metro mogao da promeni sliku Beograda. Gradonačelnik Đilas je rekao da je sa njim već razgovarao na tu temu i ukazao da se o tome priča desetinama godina, a da su gradske vlasti već počele da se bave njime. "Verujem da uz saradnju republičke Vlade i gradskih vlasti na projektu metroa i ovom projektu možemo da uradimo ono što je zaista dobro za sve Beograđane", uveren je Đilas. Na pitanje da li je to jedini zajednički projekat sa Vučićem, Đilas je rekao da je to jedino o čemu je konkretno razgovarano, ali da je sasvim logično da Vučić, kao predsednik najveće vladajuće stranke, i on, kao predsednik opozicione stranke, razgovaraju o temama na kojima je potrebno postići konsenzus zbog boljitka cele Srbije.

 
Bendere, ponavjas se kao pokvarena ploca. Nostalgija i sentimentalnost u vezi sa mostom nije kljucna stvar. Ne znam otkad su ta osecanja uopste postala nesto cega bi se stideli ili nesto nepoeljno..
BGNV je pokvario bolji koncept za most preko Save, tako sto je izgradjen, pa sada ne mozemo da sagradimo most tamo gde bi u nekom najidelanijem smislu mogao da postoji.
Posebno bih izvojio novu zgradu koja je najbliza savskom mostu, jer je njenim podizanjem unistena mogucnost da novi savski most bude pored, ili u skolopu starog.
 
Neki ljudi moraju da nauče da prestanu da vide istorijsko bogatstvo u svemu što je starije od 50 godina. Tačno znam da kada se sutra budu rušile ruine Pamučnog kombinata u Despota Stefana (koje su propale još ranih 2000ih), da će i tu biti naricanja kako je to bog zna kakvo istorijsko blago i da ih treba sačuvati kao spomenik svim majstorima koji su ga sazidali.

Zbog takvog načina razmišljanja imamo spomen-rupčagu od bombe na Kosančiću već 70 godina. Imamo brlog od Starog sajmišta i njegove okoline. Imamo spomen-ruine u Nemanjinoj preko 20 godina, spomen-katakombe u Kneza Miloša takođe...

Zato što ovde kada se ruše ili uklanjaju savršeno funkcionalne i očuvane stvari, deo ljudi ćuti i kulira. A kada se povede priča o realnim, potrebnim zamenama i promenama, onda ti ljudi koji su prećutali i iskulirali bitne događaje, pronalaze istoriju i značaj u rupčagama, ruinama, fabrikama, privremenim mostovima, šahtovima, trafo stanicama...


Pritom da istaknem da se slažem da ne treba srljati u rušenje nečeg starog i iole interesantnog ako u datom kraju grada (bilo kom) ima još mesta i mogućnosti za nove gradnje bez rušenja starog. To je ok. Ali u ovom slučaju, NEMA mogućnosti za nove, druge gradnje. NEMA alternative. Tu smo gde smo. Jbg. I sa svakom godinom odlaganja ovog poduhvata, biće nam posle sve gore, sve mučnije, sve skuplje i sve komplikovanije.

To je cena koja se plaća kada se ima 100 godina kretenizma umesto urbanizma, kad se imaju ološi od političara i vladara kroz vekove, i kada se pogrešno postavljaju prioriteti.
 
Poslednja izmena:
P.S.

Da pre SSM nije postojao prelaz preko Save u Beogradu, pa i da razumem tu dodatnu istorijsku vrednost. Ali postojao je itekako, i njegovi ostaci i temelji i dan danas ne samo da postoje, nego služe kao potpora i konstrukcija njegovog naslednika, Brankovog mosta. Tako da ova kvazinostalgija za SSM, to je, ne znam... to je otprilike kao kada bi neko rekao da je parking kod Sava Centra istorijsko blago jer je jedno vreme (2000ih) bio prvi i jedini parking u sistemu Park and ride na području cele bivše Jugoslavije. Dobro, bio je. Svaka mu čast. I šta s tim, zbog toga je istorijski... Eto, bukvalno tako ja vidim pokušaje da se SSM predstavi kao neki bog zna kakav istorijski objekat. A niti je prvi u bilo čemu, niti je unikatnog dizajna, niti je dovoljan današnjim potrebama i uslovima, niti je ugodan onima koji ga koriste, a kamoli onima koji žive ili rade oko njega.

Odmah da podsetim da sve ovo ne znači da sam za to da se isecka i istopi. Najviše bih voleo da se njegova konstrukcija premesti negde gde je potrebna i gde će biti korisna. Ali te priče o istorijskom značaju tog mosta, o slavljenju čoveka kroz držanje mosta, o kulturnom bogatstvu svega što je starije od 50 godina... To mi je krajnje apsurdno.

Prvo, treba insistirati na očuvanju konstrukcije ovog mosta. Drugo, treba insistirati na tome da se preseli negde gde će značiti i nastaviti da služi (umesto da bude Gremlinov cirkus na suvom). I treće, treba insistirati na tome da Zarić dobije kršten spomenik i obeležje na tom mestu. I to je to. Nikakve dalje mistifikacije i glorifikacije nečega što je podignuto samo kao prelaz preko reke i odavno, još te decenije kad je podignuto, određeno da bude samo privremeno i da što pre bude uklonjeno i zamenjeno.
 
Poslednja izmena:
A jel ti se mnogo čuje kad prolazi tramvaj,a jel mnogo ružan? More marš ,daj drugi a ne da mi rušiš a posle neka prolaze preko njega i rikše I pešaci svejedno mi
 
Стари мост је урбанистички лоше позициониран пошто је ратна импровизација. Грешка би било да и нови има исту позицију.
 
Колико схватам он ће имати исту или веома сличну позицију, а грешка се раширила и на десну обалу Саве
 
Нажалост, због БНВ. А логичније би било да пут за мост креће одмах после Савског трга преко данашње БАС.
 
Sad je bitno samo da krenu u rusenje! Sve ostalo je manje bitno.
 
Vrh