Ај само ћу још једном, па више нећу, јер је заморно. Постоје и саобраћајнице које воде ка мостовима. И онда, кад немаш један мост, један градски правац, добијаш нове правце, нове путање, лева скратања, нове конфликте. Међу главним прилазима Бранковом мосту на НБ су - попречне трансверзале. И кад раде сви мостови, то су неуралгичне тачке, зими у шпицу ту већ неколико годинама не функционише ни жута трака. А без једног моста, то је сасвим нова ситуација, на коју немамо одговор (осим нпр. укидања жуте траке на Бранковом мосту ка НБ, што побољшава проток - доказано током обнове Газеле - али у смеру ка граду, нема помоћи). Квалитетна софтверска симулација дала би приближне одговоре колико је у процентима погоршање ситуације, а оно је далеко изнад 10%, те 2007/08 је било и 100%, можда и више. Сетим се неких својих пешачких путовања одонда: нпр. Фонтана - Америчка амбасада. Мој колега је слетео из Минхена - и онда двапут дуже него у авиону остао на аутопуту на НБ.
Дакле, из искуства знамо како то све изгледа, имали смо експеримент у реалним условима - реконструкцију Старог моста - после којег нисмо смели ни да помислимо на варијанту "сруши па гради". Имамо кратко памћење "и то је", што реко Весић, "тако".
Треба рећи и да си веома одокативно проценио количину саобраћаја на Старом мосту: својевремено се процењивало да је Бранков био на 60-ак, а Стари на 30-ак хиљада дневно; илузија је, посебно у шпицу, да много аутомобила пређе Бранков мост, јер они на њему углавном стоје. А штавише, по Старом иду, уз две аутобуске линије, и трамваји, и то треба заменити са много аутобуса на Бранковом.
Одавно пишем да све то значи хаос, велики хаос. И Београд ће гадно пропатити током тих неколико година.