Šta je novo?

Stari savski most - Most Miladina Zarica

Gde sa Starim savskim mostom?

  • Povezati Blok 70 sa Adom Ciganlijom

    Glasovi: 201 35,7%
  • Povezati Veliko ratno ostrvo sa Zemunom

    Glasovi: 74 13,1%
  • Neka druga gradska lokacija

    Glasovi: 33 5,9%
  • Pokloniti most drugoj opštini u Srbiji u skladu sa potrebama

    Glasovi: 173 30,7%
  • Most treba da ide u staro gvožđe

    Glasovi: 55 9,8%
  • Ne znam

    Glasovi: 27 4,8%

  • Ukupno glasača
    563
To je tako očigledno da nemam nameru više to da ponavljam.
Ultimativni argument.

Možemo da zatvorimo temu do daljnjeg, jer je ovime stavljena tačka na svaku raspravu ili polemiku. Ovo je sve objasnilo, nema više šta da se komentariše i sumnja.
A draganu odmah dati počani doktorat Saobraćajnog i Građevinskog fakulteta.
 
Da potkrepiš ovu svoju mesijansku tvrdnju:
Naravno da će moći da se predje Sava, jer preko Starog savskog mosta ima možda samo 10% saobraćaja preko reke i kada se on demontira ostali mostovi, koji su daleko veći, preuzeće taj saobraćaj.

Znači neće biti nikakve katastrofalne situacije, već će biti 10% veći saobraćaj na Gazeli i Brankovom mostu.
 
Više puta sam baš to napisao, tj. da će se par % saobraćaja sa SSM raspodeliti na okolne mostove i da će se za toliko povećati gužve na njima.
To je tako očigledno da nemam nameru više to da ponavljam.
Ај само ћу још једном, па више нећу, јер је заморно. Постоје и саобраћајнице које воде ка мостовима. И онда, кад немаш један мост, један градски правац, добијаш нове правце, нове путање, лева скратања, нове конфликте. Међу главним прилазима Бранковом мосту на НБ су - попречне трансверзале. И кад раде сви мостови, то су неуралгичне тачке, зими у шпицу ту већ неколико годинама не функционише ни жута трака. А без једног моста, то је сасвим нова ситуација, на коју немамо одговор (осим нпр. укидања жуте траке на Бранковом мосту ка НБ, што побољшава проток - доказано током обнове Газеле - али у смеру ка граду, нема помоћи). Квалитетна софтверска симулација дала би приближне одговоре колико је у процентима погоршање ситуације, а оно је далеко изнад 10%, те 2007/08 је било и 100%, можда и више. Сетим се неких својих пешачких путовања одонда: нпр. Фонтана - Америчка амбасада. Мој колега је слетео из Минхена - и онда двапут дуже него у авиону остао на аутопуту на НБ.

Дакле, из искуства знамо како то све изгледа, имали смо експеримент у реалним условима - реконструкцију Старог моста - после којег нисмо смели ни да помислимо на варијанту "сруши па гради". Имамо кратко памћење "и то је", што реко Весић, "тако".

Треба рећи и да си веома одокативно проценио количину саобраћаја на Старом мосту: својевремено се процењивало да је Бранков био на 60-ак, а Стари на 30-ак хиљада дневно; илузија је, посебно у шпицу, да много аутомобила пређе Бранков мост, јер они на њему углавном стоје. А штавише, по Старом иду, уз две аутобуске линије, и трамваји, и то треба заменити са много аутобуса на Бранковом.

Одавно пишем да све то значи хаос, велики хаос. И Београд ће гадно пропатити током тих неколико година.
 
Da, to je "odokativna procena" koliki je danas taj procenat u odnosu na Gazelu i Brankov most. Možda je ranije bio i veći kada se dolazilo radi putovanja vozom.

Inače, tramvaji bi trebalo da idu preko mosta na Adi, ako sam dobro zapamtio. U svakom slučaju će biti veća gužva na mostovima i to nisam sporio. Pitanje je samo da li će baš biti "veliki haos", "kolaps", " katastrofa", . . i ostale kataklizme. :)
 
Ај само ћу још једном, па више нећу, јер је заморно. Постоје и саобраћајнице које воде ка мостовима. И онда, кад немаш један мост, један градски правац, добијаш нове правце, нове путање, лева скратања, нове конфликте. Међу главним прилазима Бранковом мосту на НБ су - попречне трансверзале. И кад раде сви мостови, то су неуралгичне тачке, зими у шпицу ту већ неколико годинама не функционише ни жута трака. А без једног моста, то је сасвим нова ситуација, на коју немамо одговор (осим нпр. укидања жуте траке на Бранковом мосту ка НБ, што побољшава проток - доказано током обнове Газеле - али у смеру ка граду, нема помоћи). Квалитетна софтверска симулација дала би приближне одговоре колико је у процентима погоршање ситуације, а оно је далеко изнад 10%, те 2007/08 је било и 100%, можда и више. Сетим се неких својих пешачких путовања одонда: нпр. Фонтана - Америчка амбасада. Мој колега је слетео из Минхена - и онда двапут дуже него у авиону остао на аутопуту на НБ.

Дакле, из искуства знамо како то све изгледа, имали смо експеримент у реалним условима - реконструкцију Старог моста - после којег нисмо смели ни да помислимо на варијанту "сруши па гради". Имамо кратко памћење "и то је", што реко Весић, "тако".

Треба рећи и да си веома одокативно проценио количину саобраћаја на Старом мосту: својевремено се процењивало да је Бранков био на 60-ак, а Стари на 30-ак хиљада дневно; илузија је, посебно у шпицу, да много аутомобила пређе Бранков мост, јер они на њему углавном стоје. А штавише, по Старом иду, уз две аутобуске линије, и трамваји, и то треба заменити са много аутобуса на Бранковом.

Одавно пишем да све то значи хаос, велики хаос. И Београд ће гадно пропатити током тих неколико година.
Искрено питање без троловања - како други велики градови решавају такве проблеме кад морају да блокирају мост ради реконструкције или замене? Без обзира да ли би овај мењали свакако ће у једном тренутку морати да се макар комплет реконструише што ће захтевати његово затварање

Који би нпр. начин могао да постоји да се то реши? Мени на памет пада само да се сачека до изградње метроа у нади да ће то смањити притисак, не знам шта друго
 
Inače, tramvaji bi trebalo da idu preko mosta na Adi, ako sam dobro zapamtio.
Most na Adi za današnji Beograd i potrebe, a i za buduća planirana širenja tramvajske mreže, nije dovoljan kao jedini prelaz preko reke za tramvaje. I to bi trebalo da znaš.
Da, to je "odokativna procena"
Ja sam bio pri utisku da ti raspolažeš nekim konkretnim i utemeljenim podacima kojima ćeš oduvati i ućutkati nas ostale na temi, kad ono kod tebe opet sve odokativno...
Pitanje je samo da li će baš biti "veliki haos", "kolačs", " katastrofa", . . i ostale kataklizme. :)
Pa tebi sa Fruške gore sigurno neće biti kataklizma, pa imaš luksuz da te boli Vučić kako i koliko će sve to trajati i koštati. Ali kada bi živeo ovde ili bio gurnut u masu besnih ljudi i putnika koji će morati svašta da trpe godinama, mislim da bi promenio i poglede i izjave. Pogotovu kada bi pokušao nekome ko već ko zna koji put na +40 ili -15 pešači preko Brankovog jer je sve stalo, da objasniš da ''nije to ništa strašno''. :)

Što kaže naš narod - lako je tuđim k... gloginje mlatiti. Ti si dragane odličan primer toga. :)
 
Šta da "potkrepim"?! . . Nije ti jasno da je saobraćaj na SSM daleko manji nego na susednim mostovima?! . . To je očigledno i nema šta da se objašnjava.
Odgovori ti na postavljeno pitanje, umesto što vrtiš politiku kojom se služi predsednik. Nisam ja tražio da mi objašnjavaš "šta ti nije jasno u tome što tvrdim da je daleko manji obim saobraćaja na starom savskom mostu nego na okolnim", nego da daš konkretan odgovor na pitanje: "Na osnovu kojih proračuna si došao do toga da će uklanjanje Starog savskog mosta, gde je daleko manji obim saobraćaja nego na okolnim mostovima, imati mizeran efekat na gužve, za vreme gradnje novog mosta?". Tako je očigledno da taj ključni deo koji tražimo, uredno izostaje, a nekoliko "argumenata" sa tvoje strane, koji su u rangu "verujte mi na reč", vrtiš u krug.​
 
Искрено питање без троловања - како други велики градови решавају такве проблеме кад морају да блокирају мост ради реконструкције или замене? Без обзира да ли би овај мењали свакако ће у једном тренутку морати да се макар комплет реконструише што ће захтевати његово затварање

Који би нпр. начин могао да постоји да се то реши? Мени на памет пада само да се сачека до изградње метроа у нади да ће то смањити притисак, не знам шта друго
U San Francisku je njihov Golden gate konstantno u rekonstrukciji. Čim završe s jednog na drugi kraj, kreću ispočetka. I to sve pod saobraćajem, tako da narod to ni ne oseti.
 
To može tačno da se vidi ako se pronadju podaci o saobraćaju preko tih mostova. Ko hoće neka se potrudi i to pronadje.
Ako neko hoće da mu napišem neku Studiju, to mora da plati.
Ovde sam uputio da se pronadju podaci na netu, pa ko hoće . . .

Oni što misle da će "sve da stane", bolje da prestanu da "misle".
 
Poslednja izmena:
Искрено питање без троловања - како други велики градови решавају такве проблеме кад морају да блокирају мост ради реконструкције или замене? Без обзира да ли би овај мењали свакако ће у једном тренутку морати да се макар комплет реконструише што ће захтевати његово затварање

Који би нпр. начин могао да постоји да се то реши? Мени на памет пада само да се сачека до изградње метроа у нади да ће то смањити притисак, не знам шта друго
А нема шта, реконструише се кад мора. Али овде не говоримо о реконструкцији... Три месеца и три године никако није исто.
 
Da ovi iz Bg na vodi nisu stavili zgrade tik uz most sada bi lagano mogao da se gradi novi most pored postojećeg i da još stari most ostane za pešake/bicikliste, ovako je profit pojedinaca stavljen iznad interesa građana celog grada pa ćemo morati da trpimo 3-4 godine zbog tih majmuna.
 
Искрено питање без троловања - како други велики градови решавају такве проблеме кад морају да блокирају мост ради реконструкције или замене? Без обзира да ли би овај мењали свакако ће у једном тренутку морати да се макар комплет реконструише што ће захтевати његово затварање

Који би нпр. начин могао да постоји да се то реши? Мени на памет пада само да се сачека до изградње метроа у нади да ће то смањити притисак, не знам шта друго

Drugi gradovi ne zavise od ratne improvizacije okupatora od pre 80 godina... i drugi gradovi kada znaju za taj problem, ne grade soliterčine tik do ivice parcele na kojoj je pristup mostu, kada već znaju da je taj most problematičan.... ili ne prave druge soliterčine na svim mestima na kojima može da se postavi alternativni most.
 
Ako neko hoće da mu napišem neku Studiju, to mora da plati.
Ovde sam uputio da se pronadju podaci na netu, pa ko hoće . . .

Oni što misle da će "sve da stane", bolje da prestanu da "misle".
Oni što misle, bolje da prestanu da misle. Ima ko je plaćen da za naše pare govori nama kako da mislimo. ;)
Izvinjavam se unapred svima koji su se pronašli, jer to govori više o njima i o društvu.
Mali nagoveštaj, poenta je nešto drugo. I ne, nije biser koji nameravate da prospete (pišem u množini).
 
Čačani su most rešili ovako :D


1653579216445.png
 
Zato što most nema nikakvu estetsku vrednost, niti specifičnost, a i primarna namena mu je diskutabilna.
Napravljen je u vreme okupacije da služi da se preko njega prebacuje vojska i tehnika i da se izvlače opljačkana dobra.
Da je država posle rata bila u boljem stanju verovatno bi ga i tada srušili i podigli normalan most.

Ali nisu ga srusili. Most svakako ima estetsku i istorijski vrednost.
Stvarno mi nije jasno kako to ne vidite ili se pravite ludi.
Zbog ovakvog razmisljanja sruseno je vise od pola istorijskog Beograda.
 
U San Francisku je njihov Golden gate konstantno u rekonstrukciji. Čim završe s jednog na drugi kraj, kreću ispočetka. I to sve pod saobraćajem, tako da narod to ni ne oseti.
Bilo mi cudno sto si to napisao pa sam proverio. To je samo mit
There’s a tall tale about how the Golden Gate Bridge is painted, and the rumor has stretched far past the icon’s 4,200-foot span.

Local lore told of paint crews beginning at one end of the bridge to gradually paint to the other, and once complete, starting all over again in an almost Sisyphus-like undertaking.

Fred Mixon, paint superintendent for the Golden Gate Bridge, Highway and Transportation District, has heard this one before.

“It is a myth,” he clarifies. “Our inspection team inspects areas on the bridge and then numbers them from high to low priority. If there is a section that is high, we jump on it right away.”
 
Ali nisu ga srusili. Most svakako ima estetsku i istorijski vrednost.
Stvarno mi nije jasno kako to ne vidite ili se pravite ludi.
Sve ima svoju estetsku i istorijsku vrednost. Ali ta vrednost mora da bude dovoljno velika da bi nesto bilo kulturno dobro. Evo i Staklenac na Trgu ih ima, jer je bio medju prvim i retkim takvim zgradama na tlu Srbije, a uz to je svedocio mnogobrojnim dogadjajima na Trgu i sa nama je vec 30 godina.
Pa jel to znaci da je spomenik kulture i istorije? Ne.

Drugo, ako se ovde slavi podvig i delo Miladina Zarica, onda njemu treba da se digne zaseban spomenik. Njemu, njemu samom, njemu kao coveku. Da bude spomenik, bista posvecena Miladinu Zaricu. Ne da most bez ikakve table, obelezja i personifikacije bude spomenik coveku.
 
Ima obeležje pored mosta koje je postavio Filip Vukša.
Sa druge strane, slavimo lik i delo Mihajla Pupina, pa eto osim mosta i bulevara nema nikakvo drugo obeležje.
 
Naravno da će moći da se predje Sava, jer preko Starog savskog mosta ima možda samo 10% saobraćaja preko reke i kada se on demontira ostali mostovi, koji su daleko veći, preuzeće taj saobraćaj.

Znači neće biti nikakve katastrofalne situacije, već će biti 10% veći saobraćaj na Gazeli i Brankovom mostu. A kada se izgradi Novi savski most, umesto ove zardjale skalamerije koji će biti mnogo većeg kapaciteta, ostali mostovi će biti značajno rasterećeni.
Ne mogu da verujem da ozbiljno mislis da nece stanje biti katastrofalno kad sklone stari savski most... pa vec sad je katastrofa na gazeli a i na ostalim mostovima. Nije niko panicar samo treba biti realan i reci da debili hoce da sklone most a nemaju nikakvo drugo resenje niti su izgradili novi most. Novi most nece biti izgradjen 5 godina to mogu da potpisem.
 
Obeležje je davno uklonjeno, kada se radila obaloutvrda u zoni mosta.

A ovako je to bilo https://imamoplan.com/akcije/stari-savski-most/

Inače i tabla na koju je nalepljen plakat sa posvetom ima svoju priču i kao da je predskazala budućnost ove lokacije i nameru da se izgradi novi most.

5.jpg
Jedan od događaja za koje sam ponosan mogu da kažem da sam bio svedok.
Svaka čast momcima.
(a ako sam i malo doprineo tekstu na tabli, na bilo koji način, srce će mi biti presrećno :) )
Sramota što su sklonili tablu.
 
Ima obeležje pored mosta koje je postavio Filip Vukša.
Sa druge strane, slavimo lik i delo Mihajla Pupina, pa eto osim mosta i bulevara nema nikakvo drugo obeležje.
Vukši svaka čast, ali treba da mu se digne kršten spomenik. Naravno, da Grad učestvuje u tome, jer on i jeste zadužio ceo grad.
I Pupinu bi trebalo da se digne jedan spomenik.
 
Sve to stoji, samo što oni koji daju imena zabačenim i zavučenim sokacima po umetnicima, sportistima i drugim značajnim ljudima iz naše istorije, preimenjuju ulice sa hrvatskim toponima koji imaju veze sa srpskom istorijom, daju duple nazive ulicama i sl. , ne ulivaju baš neko poverenje, jer ili taj neko dobije megalomanski spomenik, ili dobije nešto poput onoga Despotu Stefanu, ili se pak prihvataju spomenici kao onaj Kopitaru i onaj planirani Đinđiću, ili se planiraju duplikati, ili se uopšte ni ne sete da bi neko trebalo da dobije spomenik...​
 
Vrh