Šta je novo?

Stari savski most - Most Miladina Zarica

Gde sa Starim savskim mostom?

  • Povezati Blok 70 sa Adom Ciganlijom

    Glasovi: 201 35,7%
  • Povezati Veliko ratno ostrvo sa Zemunom

    Glasovi: 74 13,1%
  • Neka druga gradska lokacija

    Glasovi: 33 5,9%
  • Pokloniti most drugoj opštini u Srbiji u skladu sa potrebama

    Glasovi: 173 30,7%
  • Most treba da ide u staro gvožđe

    Glasovi: 55 9,8%
  • Ne znam

    Glasovi: 27 4,8%

  • Ukupno glasača
    563
Slučajno sam snimio prolazak jednog konvoja šlepova ispod mosta, pa je ispalo da se tu lepo vidi jedan od razloga za želju da se proširi otvor ispod mosta.

IMG_6413.JPG


Problem je što konvoji šlepova ispod mosta često idu ukoso. Razlog je leva krivina reke. Voda teži da nastavlja da teče pravo, što znači da ona brodove na krivini teži da gurne ka desnoj obali. Veliki i masivni konvoji imaju i veliku inerciju, pa samo okretanje kormila nije dovojno. Da bi na levoj krivini reke blagovremeno skrenuo ulevo, konvoj mora pre te krivine da se postavi ukoso, da bi mu vodeća strana koja seče vodu bila u odnosu na pravac matice ukošena bočna ivica korita šlepa. Još ako je reka i brza, a Sava to jeste, idući nizvodno tek tako može dovoljno brzo da skrene i ažurno prati krivinu reke pre nego što ga reka previše brzo odnese napred i udesno. Ako ima tri ili četri naporeda šlepa, pa je konvoj još i dugačak, recimo ima bar dva šlepa po dužini (2x3 ili 2x4), onda između stubova mosta mora biti dovoljno mesta za koliko je god dugačka dijagonala cele te složene kompozicije šlepova, plus sigurnosna margina za greške u prilazu mostovskom otvoru (recimo zbog bliskog mimoilaska sa nekim drugim plovilom). Zato je most sa bliskim stubovima posebno nezgodan baš na krivini reke, pa su verovatno zato tražili da se stubovi na plovnom putu rašire, tj da plovni put ovde bude širi i da se pomeri ulevo. To je još jedan argument za novi most.
 
Radi li se nesto na mostu? Do sad su mogli da ga iseku na 3 dela
Prolazio sam juče ispod mosta dok sam vozio bajs, grupica od 10-ak radnika je nešto čeprkala u blizini početka luka sa strane BnV. I to je sve. Ostatak je bio potpuno prazan, i nikoga od radnika nisam video.

Bitno da je dežurna marica, uvek prisutna. Više pandura, no građevinara.
 
"Do kraja 2026. i početka 2027. moći ćemo da vidimo novu konstrukciju na novim stubovima, širu tri puta. Kao i uređen pešački most", kazao je Čučković.

 
Pa msm dočekaće ga bez gotovog mosta, kao što će ga dočekati i bez metroa. I sa raspalom kanalizacijom i odvodima, grafitima, rupčagama, divljom gradnjom, divljim buvljacima, itd...
 
Vrh