Koristite zastareli preglednik. Možda se neće pravilno prikazivati ova ili druge veb stranice. Trebalo bi da nadogradite ili koristite alternativni preglednik.
Slučajno sam snimio prolazak jednog konvoja šlepova ispod mosta, pa je ispalo da se tu lepo vidi jedan od razloga za želju da se proširi otvor ispod mosta.
Problem je što konvoji šlepova ispod mosta često idu ukoso. Razlog je leva krivina reke. Voda teži da nastavlja da teče pravo, što znači da ona brodove na krivini teži da gurne ka desnoj obali. Veliki i masivni konvoji imaju i veliku inerciju, pa samo okretanje kormila nije dovojno. Da bi na levoj krivini reke blagovremeno skrenuo ulevo, konvoj mora pre te krivine da se postavi ukoso, da bi mu vodeća strana koja seče vodu bila u odnosu na pravac matice ukošena bočna ivica korita šlepa. Još ako je reka i brza, a Sava to jeste, idući nizvodno tek tako može dovoljno brzo da skrene i ažurno prati krivinu reke pre nego što ga reka previše brzo odnese napred i udesno. Ako ima tri ili četri naporeda šlepa, pa je konvoj još i dugačak, recimo ima bar dva šlepa po dužini (2x3 ili 2x4), onda između stubova mosta mora biti dovoljno mesta za koliko je god dugačka dijagonala cele te složene kompozicije šlepova, plus sigurnosna margina za greške u prilazu mostovskom otvoru (recimo zbog bliskog mimoilaska sa nekim drugim plovilom). Zato je most sa bliskim stubovima posebno nezgodan baš na krivini reke, pa su verovatno zato tražili da se stubovi na plovnom putu rašire, tj da plovni put ovde bude širi i da se pomeri ulevo. To je još jedan argument za novi most.
Ovaj veb sajt koristi kolačiće radi prilagođavanja sadržaja, poboljšanja korisničkog iskustva i očuvanja prijave ako se registrujete.
Nastavkom korišćenja ovog veb sajta saglasni ste sa našom upotrebom kolačića.