Šta je novo?

Stari savski most - Most Miladina Zarica

Gde sa Starim savskim mostom?

  • Povezati Blok 70 sa Adom Ciganlijom

    Glasovi: 199 35,5%
  • Povezati Veliko ratno ostrvo sa Zemunom

    Glasovi: 74 13,2%
  • Neka druga gradska lokacija

    Glasovi: 33 5,9%
  • Pokloniti most drugoj opštini u Srbiji u skladu sa potrebama

    Glasovi: 173 30,8%
  • Most treba da ide u staro gvožđe

    Glasovi: 55 9,8%
  • Ne znam

    Glasovi: 27 4,8%

  • Ukupno glasača
    561
Da pošto su naši vlastodršci poznati po tome što slušaju glas naroda.
 
Kakva god ova vlast i država bila (a toliko ih volim da ih upravo proklinjem na drugoj temi) činjenica jeste da je taj most bio predviđen za zamenu još pre 80 godina.

I da ova blokada rušenja ne donosi nikakvu korist ni Beogradu kao gradu ni opozicionom delu naroda. Jer ne samo što je apsurdna i promašena bitka, nego će posle kad to prođe a most krene da se ruši, SNS da iskoristi to da nametne narativ kako je, eto, opozicija izgubila još jednu bitku i samo se bezveze izmotavaju. I time će još jedan deo ljudi da se razočara i demorališe.

Ima sto prečih stvari kojima opozicija treba da se bavi. A na stranu i to opozicija-režim, opet kažem, most je predviđen za zamenu još pre nego što se većina nas uopšte rodila.

Kamo sreće da su opozicionari koji blokiraju rušenje mosta bljucnuli malo vatre po svima koji su upravljali Beogradom a nisu se setili i smilovali da maknu i zamene tu šklopociju uz mnogo manju cenu i žrtve. Onda bi srpski narod možda i izvukao neke pouke iz toga. Nego se umesto toga vodi besmislena uzaludna bitka inata koju će opozicija izgubiti a režim iskoristiti da opet izađe kao nedodirljivi pobednik.
 
Poslednja izmena:
1_a.jpg
Ја био убеђен да се ово у црвеном кругу зове шип. Тј постојећи мост има дрвене шипове.
А кесон се користи за израду стубова. То је нека кутија која не дозвољава води да смета кад се изводе радови.

Исправите ме ако грешим.
 
Тако је. За извођење радова на мостовима са бетонским стубовима и шиповима су потребни дубоки кесони, за овај није било потребно јер су дрвени.

Screenshot (4893).png
 
Poslednja izmena:
Оно што знамо јесте да су побијени дрвени шипови, а не бетонски

Screenshot (4922).png


и да су за то коришћени плитки кесони приликом градње, а не дубоки..


И да не знамо шта је тачно рађено приликом реконструкције 1968. Наравно, верујем да је урађено како треба, због чега је и данас стабилан, али да ли би издржао још две трећине његове садашње масе на истим стубовима?
 
Kakva god ova vlast i država bila (a toliko ih volim da ih upravo proklinjem na drugoj temi) činjenica jeste da je taj most bio predviđen za zamenu još pre 80 godina.

I da ova blokada rušenja ne donosi nikakvu korist ni Beogradu kao gradu ni opozicionom delu naroda. Jer ne samo što je apsurdna i promašena bitka, nego će posle kad to prođe a most krene da se ruši, SNS da iskoristi to da nametne narativ kako je, eto, opozicija izgubila još jednu bitku i samo se bezveze izmotavaju. I time će još jedan deo ljudi da se razočara i demorališe.

Ima sto prečih stvari kojima opozicija treba da se bavi. A na stranu i to opozicija-režim, opet kažem, most je predviđen za zamenu još pre nego što se većina nas uopšte rodila.

Kamo sreće da su opozicionari koji blokiraju rušenje mosta bljucnuli malo vatre po svima koji su upravljali Beogradom a nisu se setili i smilovali da maknu i zamene tu šklopociju uz mnogo manju cenu i žrtve. Onda bi srpski narod možda i izvukao neke pouke iz toga. Nego se umesto toga vodi besmislena uzaludna bitka inata koju će opozicija izgubiti a režim iskoristiti da opet izađe kao nedodirljivi pobednik.

Umislili neki tamo da su nekakvi Zarići u principu su ovim pokazali koliko su plitki po pitanju ove tematike.

Ocekivao sam barem od Djilasa koji je po struci inzenjer neki racio stav kada ono lik salje svoje partijaske drugove da izigravaju Valtera na mostu. Svakako slika i prilika društva u celini.
 
Veoma je indiaktivno zasto se bas oko mosta pravi najveca frka. Oko stvari koja je trebala biti promenjena jos davno, koja nema neku osnovu da bi se pravio neki bunt, bas tu se napravio hajp.

A tamo gde treba napraviti najvece proteste , tu nema nikoga. Kao da neko instruise sve. Eto napravi se od mosta neki protest, a godinama razglabamo ovde kako ga treba zameniti . Dakle nema to neku potporu cak ni medju gradjanima Beograda. Gde je protest zbog rupa u ulicama, raspada GSPa, cescih polazaka BG voza, ispitivanja kako je Brnabic postavio nove semafore po gradu, i jos mnog mnogo toga. Sve na papir pa protest. Ne, nego bas ovaj most.

Pitanje za razmisljanje. Za mene veliko razvodnjavanje. Izgleda da radi.

Zasto npr ne traze protestanti od gradske vlasti da se obnovi most Kralja Aleksandra po novom projektu?
 
Most je trebao biti zamenjen bilo kada u prethodnih 50 godina.

Problem nastaje pod kojim okolnostima se to sada radi:

- Gradnja Beograda na Vodi traje već deset godina, bilo je vremena i mesta da se napravi i više od jednog novog mosta i da taj novi most ili mostovi budu pušteni u saobraćaj pre zatvaranja Zarićevog mosta
- Plansko neodržavanje mosta kako bi se ogadio građanima
- Vređanje inteligencije sa "nećemo srušiti most, demontiraćemo ga"
- I finalno da se podsetimo da razlog za zamenu mosta nije što je dotrajao već što tramvaji previše galeme cenjenim stanarima Beograda na Vodi. A nisu ni Zarić ni Prle ni Tihi ni Đilas zalepili stambene zgrade bukvalno tik uz most.
 
Није раније планиран друмски мост између Старог савског и Газеле, управо због ударања под правим углом у Савску, која је малог капацитета и у "врачарски брег". О томе је својевремено писао колега форумаш који је иначе архитекта, а који је успешно отеран са форума.

Не знам зашто би разлог за замену био бука у Бнв, када ће им нови и шири мост, а са њим у бука бити буквално уз прозоре. Замена моста је, претпостављам, покушај смањења саобраћајних гужви између старог и Новог Београда.
 
Dobro kazes,pokušaj,ali imamo dve varijante,metod pokušaja I metod popušaja. Po svemu sudeći biće ovo drugo.
 
Sve se naopako radi, to je neverovatno.
 
Није раније планиран друмски мост између Старог савског и Газеле, управо због ударања под правим углом у Савску, која је малог капацитета и у "врачарски брег". О томе је својевремено писао колега форумаш који је иначе архитекта, а који је успешно отеран са форума.

Не знам зашто би разлог за замену био бука у Бнв, када ће им нови и шири мост, а са њим у бука бити буквално уз прозоре. Замена моста је, претпостављам, покушај смањења саобраћајних гужви између старог и Новог Београда.
Iznenađen sam da neko, ko na ovom forumu važi za nekog ko dobro poznaje istoriju beogradskog urbanizma, kaže ovakvu neistinu. Svi urbanistički planovi od 2.sv.rata pa sve do skoro su predviđali mostove u Savskom amfiteatru, neki samo drumski, a neki i drumski i metro most.

urb_plan_sa.PNG

Metro plan iz 1982. Branislava Jovina
jovin_metro_most.PNG


I ne znam kako će taj novi most da reši smanjenje gužvi bez tunela jer će prelaskom mosta saobraćaj da se ulije u Karađorđevu koja ima samo 2 trake.
 
Написао сам друмски између Старог савског моста и Газеле (правац бул. АВНОЈ)..

jovin_metro_most.PNG

urb_plan_sa (1).PNG


Дакле у ранијем периоду није озбиљно од стране саобраћајних стручњака разматран друмски мост између Старог савског и Газеле.

Не мислим притом на маштарије архитеката типа Варош на води са прокопавањем два рукавца и изградњом острва у Сави.

Зато је и предвиђен тунел.
 
Poslednja izmena:
Замена моста је, претпостављам, покушај смањења саобраћајних гужви између старог и Новог Београда.​
:ROFLMAO: :ROFLMAO: :ROFLMAO:

Moram ovako da se nasmejem zato što se to njihovo ne može nazvati ni pokušajem. Proširivanjem ulazne strane levka se ne postiže bolja protočnost izlazne strane. To se uči na onoj vrsti fakulteta koja je trenutno u blokadi, a ne na raznoraznim akademijama i privatnim fakultetima.​
 
Мост ће имати 2+2 траке, тунел има 2+2 ако се не варам, 29. Новембра 3+3.
 
Poslednja izmena:
Most je trebao biti zamenjen bilo kada u prethodnih 50 godina.

Problem nastaje pod kojim okolnostima se to sada radi:


- I finalno da se podsetimo da razlog za zamenu mosta nije što je dotrajao već što tramvaji previše galeme cenjenim stanarima Beograda na Vodi. A nisu ni Zarić ni Prle ni Tihi ni Đilas zalepili stambene zgrade bukvalno tik uz most.
Most se menja zato sto su stubovi na drvenim talpama, a to sto tebi servira nova s i nin da je zbog beograda na vodi je druga stvar.
 
Засигурно је ојачан током реконструкција, проблем је у томе што је заправо трамвајски 1+1, а користи се и за друмски саобраћај у истом капацитету.
 
Мост ће имати 2+2 траке, тунел има 2+2 ако се не варам, 29. Новембра 3+3.
I svi koji budu išli novim mostom će isključivo ići pomenutom rutom a ne nekim drugim trasama.

Kada sam pisao o levku, nisam se ograničavao samo na Novi Savski most i tunel, nego uopšteno na odnos infrastukture Novog Beograda i starog Beograda, gde je NSM samo jedan mali delić koji neće nešto specijalno pomoći u rasterećenju gužvi.​
 
Увек може плоча преко целог тока Саве кроз Бг па бираш..
 
Poslednja izmena:
Most se menja zato sto su stubovi na drvenim talpama, a to sto tebi servira nova s i nin da je zbog beograda na vodi je druga stvar.​
To šta nam sve kao izgovore za uklanjanje mosta serviraju mediji MTS kablovskog operatera i čelnici grada i države, kao i njihove pristalice, serviraju, je treća stvar.​
 
Онда да рушимо стари део града да би саобраћај могао да се одвија несметано..На месту централне зоне једна веелика раскрпетља.
 
Pa da bi smo imali nekog efekta od "one more lane" na NBG, potrebno je upravo to, da rušimo u starom delu Beograda.​
 
Još jedna sa ebay, iz vremena gradnje mosta.
Vidi se Sava na jako niskom vodostaju i vidi se koliko se povukla u odnosu na nasip koji je štitio Sajmiušte.
To je taj prostor sa koji se priča da su tu možda sahranjivani logoraši - ali se i vidi i da se taj prostor nalazi odmah do mosta na drvenim stubovima i pored gradilišta sadašnjeg mosta koji se ovih dana uklanja...

s-l1600 (8)most izgradnja.jpg


A svi znamo kako se brzo vodostaj Save menja u Beogradu i kako izgleda kada se reka povuče, kakav je to zapravo mulj....
 
Vrh