Šta je novo?

Stari savski most - Most Miladina Zarica

Gde sa Starim savskim mostom?

  • Povezati Blok 70 sa Adom Ciganlijom

    Glasovi: 201 35,7%
  • Povezati Veliko ratno ostrvo sa Zemunom

    Glasovi: 74 13,1%
  • Neka druga gradska lokacija

    Glasovi: 33 5,9%
  • Pokloniti most drugoj opštini u Srbiji u skladu sa potrebama

    Glasovi: 173 30,7%
  • Most treba da ide u staro gvožđe

    Glasovi: 55 9,8%
  • Ne znam

    Glasovi: 27 4,8%

  • Ukupno glasača
    563
Jedan od boljih članaka koje pročitah u poslednje vreme ne samo za gužve u Beogradu nego uopšte na temu saobraćaja u gradovima.

Ovaj članak je jeko dobar i veoma važan i zaslužuje istaknuto mesto na sajtu.
Opet da pomenem Madrid u kome sam bio prošle zime, gde je i u špicu teško naći gužvu van centra.
Madrid ima sve:
- 7 milliona stanovnika (doselite celu Srbiju u jedan grad)
- javne vrlo jeftine električne bicikle
- veoma razvijen metro koji ide veoma često
- odličan gradski prevoz, čest, sa novim busevima; istina, nije besplatan, ali očigledno u Madridu nema potrebe za tim
- izazivam sve korisnike sajta da nađu grad sa razvijenijom automobilskom infrastrukturom:
- neverovatno veliki broj autoputeva, ali NE u centru, od kojih su prometniji toliko široki i zapetljani da nema zastoja (i do 20 traka)
- unutar kružnog autoputa nema klasične X raskrsnice između 2 velike ulice, ili je veliki kružni tok (dakle i do 7 označenih traka) sa gomilom semafora koji sve to dobro regilišu, ili je denivelisan kružni tok i to: jedna ulica ide ispod kroz tunel, a druga ide pravo kroz njega, opet sa semaforima, dok za levo skretanje koristite kružni tok (tako je, za ovo je potreban prostor, ali grad je dobro planiran)

Kad bi naši vlaatodršci implementirali male nešto od ovoga, grad bi prodisao.
Prvo javni bicikli, zatim pouzdan javni prevoz sa daljom destimulacijom automobila, i na kraju korišćenje zaista inovativnih saobraćajnih rešenja, a ne neki kružni tokovi. Za grad 4 puta manji od Madrida, bilo bi sasvim dovoljno, čak i bez javnih bicikala.
 
Bas me zanima kako bi se primenio par-nepar koncept u Beogradu.

Ej, ovde ljudi stave masku za lice preko tablice da ih policija ne sankcionise. 50% ulica nema dostupan trotoar.
Svako drugo invalidsko mesto je zauzeto od strane nekog SUV-a, cesto vrednog 100 000+ eura.
 
Zanimljivo je kako je Pancevacki most rekonstruisan bez prekidanja saobracaja.
Stubovi su prosireni u jednu stranu.
Znaci, sva ta prica "da je most morao da se srusi jer ce se novi graditi na istom mestu" predstavlaju jos jednu u nizu radikalskih lazi.

Wikipedia: Године 1965. мост је доживео велику реконструкцију,[7] када је добио данашњи изглед. Пројекат реконструкције израдио је инжењер Љубомир Јевтовић. Масивни стубови су проширени на врху, на низводној страни. Ово је омогућило постављање нове, паралелне мостовске конструкције, која је у оси била 7,53 метара удаљена од старе. Ни у једном тренутку саобраћај није био обустављен јер постављање нове конструкције није ометало коловозне траке. Када је око њега постављена нова конструкција, стара је уклоњена, а нова конструкција је снажним хидрауличним пресама гурнута у пројектовану осу. Радови су у потпуности завршени 1966. године.[3] Неки велики радови на одржавању такође су обављени седамдесетих годинa.
 
Јеси ли се запитао могу ли стубови привременог моста, за које не знамо у каквом су стању носити додатну конструкцију дупло већу од тренутне?
 
Јеси ли се запитао могу ли стубови привременог моста, за које не знамо у каквом су стању носити додатну конструкцију дупло већу од тренутне?
Zasto ne znamo u kakvom su stanju stubovi?
Zar je to tako tesko saznati?

Stubovi pancevackog mosta iz 1946. su u svakom slucaju mogli da nose tezu konstrukciju i nose je i danas.
 
Poslednja izmena:
Панчевачки је прављен као стални мост, ово је био брзински са дрвеним гредама доле, после је то и оштећено у рату и запуштано, више пута реконструисано..

299185554_5909172935805623_7587395247263211994_n.jpg


Не сећам се јесу ли 2008. постављане талпе око стубова и да ли је рађено нешто доле, или су само премазани и мост пуштен у рад.
 
Poslednja izmena:
Панчевачки је прављен као стални мост, ово је био брзински са дрвеним гредама доле, после је то и оштећено у рату и запуштано, више пута реконструисано..

Pogledajte prilog 222273

Не сећам се јесу ли 2008. постављане талпе око стубова и да ли је рађено нешто доле, или су само премазани и мост пуштен у рад.
Preko tog mosta 1944. presli su nemacki, a zatim i sovjetski tenkovi.
Zatim si godinama preko njega isli autobusi od BAS-a ka Vojvodini.
Da ne govorimo o teskim kamionima koji su uglavnom isli tuda, dok je Brankov most vise sluzio za gradski saobracaj.
A tramvaji vec 40 godina prolaze tuda.

I sad su stubovi odjednom slabi. Cak nisu ni betonsko jer je monstrum takobrekao na TV.

Nema nikakve analize nezavisnih eksperata. Ipak svi SNS entuzijasti znaju da su stubovi losi.
To je prica za neki.lokalni odbor stranke u provinciji.
 
Не могу да верујем да можеш бити тако безобразан, то што је онај то недавно "открио" писано је и по овом форуму много пута и генерално у јавности је позната чињеница.

Стубови моста јесу бетонски, али се ослањају на дрвене шипове, не на бетонске кесоне.

Screenshot (4893).png



И написао сам да не знам у каквом су стању стубови да би могли носити још практично два моста ове ширине, како си ти предложио. Ти, као неко ко предлаже проширење моста на истим стубовима за претпостављам још четири траке и једном пешачком стазом би то требао знати, јер у супротном предлог тако нечега не би био озбиљан.
 
Poslednja izmena:
Понављаш се, кућа је једно, а нешто друго мост који трпи оптерећење и вибрације тешких возила, плус што се овде предлаже додавање оптерећења два пута већег од досадашње тежине.
Да је то тек тако, свуда на свету би се правили мостови са дрвеним шиповима а не бетонским кесонима.
Претпостављам да је током реконструкције 1968. све то ојачано, али опет ми, као што рекох, не знамо у каквом је све то стању.

Што се тиче рушења, колико сам разумео, оно се врши да би се на том месту нашао други мост, већег капацитета.
 
Za to vreme ludisti najavljuju "oslobadjanje" mosta. Ludilo se nastavlja.
 
Tramvajske šine su postavljene na most 1980. i ja sam sasvim siguran da su tad izvršene analize i mosta i konstrukcije kako bi bili sigurni da će most biti siguran za prelazak tramvaja. Osim toga, most je ubrzano krenuo da propada kad su počeli svakodnevno da prelaze teški kamioni sa gradilišta BnV pri čemu most nije uopšte održavan u tom periodu.
 
То је сигурно да су вршене анализе и да је мост ојачан.

Пропадао је асфалт и раније, постављао сам моје фотографије својевремено да је убрзо после реконструкције 2008. асфалт почео да се деформише и "разлива" под теретом возила по металној подлози. Иначе, мост је оригинално имао дрвени коловоз..

298932333_5909150842474499_16728741921654989_n.jpg
 
Neće biti tako, jer se postojeći most stavlja van funkcije, pa tek onda kreće gradnja novih stubova i uklanjanje starih, što period bez upotrebljivog mosta višestruko uvećava..

Ono što je trenutno poznato, jeste da će most biti rastavljen na delove koji će privremeno biti smešteni u skladištu izvođača radova. O trajnoj poziciji starog mosta odlučivaće se kasnije.

Paralelno sa ovim radovima, gradiće se stubovi i konstrukcija novog savskog mosta, za koji je prošle nedelje Ministarstvo građevinarstva, saobraćaja i infrastruktureizdalo građevinsku dozvolu.

Istog dana kada budu počeli radovi na uklanjanju Starog savskog mosta, biće i obustavljen saobraćaj u potpunosti.

Drugačije ne bi bilo moguće da završetak novog bude 2026/27 godine...
 
Да ли ти имаш некакав проблем са разумевањем написаног или шта, бетонски стубови овог моста леже на дрвеним гредама. Као што стубови савремених мостова леже на бетонским кесонима.

1_a.jpg


Ти немаш никакав кредибилитет јер не знаш ни основне појмове, а притом ти треба да доказујеш да садашњи стубови могу издржати практично још два бетонска моста на себи, уз овај метални, јер ти ту идеју заступаш, дакле када ти будеш поставио анализу стања и носивости стубова, можеш писати о томе каква би надоградња долазила у обзир.

Не бих се брукао да сам на твом месту цитирајући дотичног.
 
Poslednja izmena:
Na više raznih tema se govori o stanju u saobraćaju, pa i na ovoj jer je zatvaranje SSM doprinelo u nekom % povećanju gužvi na ostalim savskim mostovima.
Ali, gužve stvara povećanje broja vozila u gradu jer se u širem centru grade zgrade sa većim brojem stanova umesto starih pa tako povećava gustina naseljenosti i broj vozila. Posebna priča je gradnja na NBG i pojedinim lokacijama u centru sa stambeno-poslovnim objektima veće spratnosti.​
Tačno sam znao da ćeš tako da odgovoriš. Pridikuješ drugima po drugim temama kako pišu izvan teme, a kada ti to sam uradiš, onda je to ustvari u okviru teme.
"Funkcionalan most"?! . . sa dve trake i prugom na njima. Istekao mu je rok.
1000003991-jpg.222019
Ova slika samo pokazuje da most nije ni najmanje održvan.

I dosta već sa ovim pričama. Skoro svi smo za zamenu ovog mosta, ali glavni problem je BnV koji je sprečio razvoj grada, pa samim tim i pravljenje mostova na planiranim pravcima i mogućnost pravljenja novog mosta pre uklanjanja ovog.​
Tačno tako. Sve što se ne održava, naravno da će da propadne u jednom trenutku. A sve preko čega se premošćuje reka je bolje imati nego nemati na određeni period, pa je tako i Pančevački most bolje imati ovakav kakav je, a graditi novi (bilo pored ili u blizini), pa onda uklanjati isti.

Uprkos tome što je BNV ukanalio mogućnost gradnje novog mosta bilo gde između Gazele i SSM, još uvek imamo mogućnost da izgradimo polovinu mosta pored postojećeg SSM, dok bi smo koristili SSM, pa da onda po izgradnji novog dela, uklonimo SSM i počnemo koristiti novi segment mosta dok se gradi drugi deo na mestu postojećeg SSM.
Nije bitno održavanje, već mali kpacitet mosta. Zato se on uklanja.​
A da smo napisali da je problem u malom kapacitetu, ti bi rekao da se uklanja zbog neodržavanja.
Ja ovde vidim da automobili i pesaci prelaze preko mosta -> funkcionalan most.​
Sa ovim se slažem. Gore iznad sam objasnio kako može da se radi.
Grad je dovoljno razvijen i u porastu je, te možemo da gradimo reprezentativne javne objekte i infrastrukturu, a ne da se fokusiramo na jeftinu i funkcionalnu gradnju kao da živimo u posleratnoj Jugoslaviji.​
Ala smo se fokusirali na reprezentativne objekte i infrastrukturu, 'ebali smo mu kevu. Beogradski urbanizam je počeo da me podseća na nekog ko ide u teretanu i radi samo na gornjem delu tela koji vremenom postane razvijen, a noge su mu i dalje zakržljale.
Svako ko ovaj most naziva Hitlerov, nacistički i slično je debil (bot, svejedno, isto je značenje). Zna se kako se zove ovaj most i kako ga narod zove. Šapić i Vučić nisu narod niti imaju vezu sa narodom.​
(y)
U svakom slučaju, slažem se da smo siromašni. Ali, ne baš toliko da treba da spuštamo gole betonske grede preko reke gde god nam to zatreba.​
Ja sam pre i za betonske grede nego za mostove ala Novi Savski most i Most na Adi, koje bi smo gradili boga pitaj koliko vremena. Radije bih da imamo i deset mostova poput Brankovog, nego li 2 - 3 "grandiozna".
Kako bi Beograd bio što uspešniji, treba da bude i što lepši. Ili, ako vam to para uši, treba da se na njemu vidi da je uspešan, kako bi privukao k sebi još više "uspeha".​
Ja ne vidim da mi radimo išta na tome da grad bude lepši i uspešniji.
Hahahaha jaoj komedije, funkcionalan most, nastavi sa biserima molim te barem se slatko ismejah. Da li si ti ikada u zivotu presao preko tog mosta?

Nema biciklisticke staze, nema pesačke staze u smeru ka Novom Beogradu, ima svega dve trake koje se dele sa tramvajskim šinama.

Ako je tebi ovo funkcionalan most onda ok.​
Gazela je nefunkcionalan most jer nema bici i pešačke staze.
Ovo je već trolovanje teme. Stanje asfalta je posledica namernog neodržavanja a ne generalno stanja mosta koliko god on bio prevaziđen.
I na Brankovom mostu odvališ trap na autu kad pređeš preko dilatacije.​
Ali zato imaš pešačku i bici stazu u oba smera. Dobro sad što negde kroz te staze vidiš Savu, bože moj.
Nije održavan jer se odavno znalo da će biti uklonjen.​
Znači zato se ništa po gradu ne održava, jer unapred znamo da će biti uklonjeno, srušeno ili rekonstruisano (zavisno od tipa objekta i zamisli pojedinih ljudi).
Ogranicis uvoz polovnjaka, uvedes sistem par, nepar tablica, posebne takse za ulaz u centar grada. Ali tesko sve to bez metroa i kvalitetnijeg gradskog prevoza.

Pre ili kasnije broj automobila ce morati da se smanji.​
Sa ovakvim planom metroa kakav nam se nudi samo će se povećati broj vozila, kako u ukupnom zbiru, tako i aktrivnih u saobraćaju na dnevnom nivou.
Smanjiće se tek kada i samom gradu krene da se smanjuje populacija.

Nema ovom gradu spasa (do daljnjeg).​
Jedino na čemu se radilo itenzivno je nakrcavanje što većeg broja kvadrata na što manjem prostoru, odnosno maltene svaka slobodna se površina koristila za stanogradnju / poslovnu gradnju, a ne za saobraćajnu infrastrukturu. Zato sada imamo levak infrastrukturu.
Bas me zanima kako bi se primenio par-nepar koncept u Beogradu.

Ej, ovde ljudi stave masku za lice preko tablice da ih policija ne sankcionise. 50% ulica nema dostupan trotoar.
Svako drugo invalidsko mesto je zauzeto od strane nekog SUV-a, cesto vrednog 100 000+ eura.​
Par - nepar bi se rešio tako što bi ista vozila jednog dana imala tablice sa parnim brojem a drugo dana tablice sa neparnim brojem.​
 
Da li ti realno poredis kapacitet gazele, sa brojem traka koje ima i širinom sa SSM. Naveo sam bici stazu kao primer jer se povela prica. Suština je šta sada, da ostavljamo most te minimalne širine i da ostane status kvo?
 
Да ли ти имаш некакав проблем са разумевањем написаног или шта, бетонски стубови овог моста леже на дрвеним гредама. Као што стубови савремених мостова леже на бетонским кесонима.

Pogledajte prilog 222310

Ти немаш никакав кредибилитет јер не знаш ни основне појмове, а притом ти треба да доказујеш да садашњи стубови могу издржати практично још два бетонска моста на себи, уз овај метални, јер ти ту идеју заступаш, дакле када ти будеш поставио анализу стања и носивости стубова, можеш писати о томе каква би надоградња долазила у обзир.

Не бих се брукао да сам на твом месту цитирајући дотичног.
E dobro, ovom slikom si me ubedio. Izvinjavam se.

Zasto je Miroslav Cuckovic onda izasao sa gornjom idejom onda, koja deluje super?
 
Немаш на чему, ово је изглед новог моста, претпостављам и да стари изгледа тако испод стубова, само са дрвеним гредама уместо кесона, које су после ојачаване.

Било је пуно рендера у вези овог моста, заиста не знам пуно у вези тог предлога.
 
Uprkos tome što je BNV ukanalio mogućnost gradnje novog mosta bilo gde između Gazele i SSM, još uvek imamo mogućnost da izgradimo polovinu mosta pored postojećeg SSM

Није раније планиран друмски мост по средини СА.
 
Da li ti realno poredis kapacitet gazele, sa brojem traka koje ima i širinom sa SSM. Naveo sam bici stazu kao primer jer se povela prica. Suština je šta sada, da ostavljamo most te minimalne širine i da ostane status kvo?​
Naravno da ne poredim kapacitete Gazele i SSM, već druge stvari koje su navedene kao mane SSM. Sve što sam imao da kažem na temu ostanka SSM i izgradnje NSM sam izneo u prethodnom postu gde sam citirao više postova. Samo da dodam da sam ranije spominjao i da i dan danas stojim pri stavu da je potrebnije da se radi prvo Pančevački most pa onda SSM, jer je prvi u gorem stanju i sa njega su u nekoliko navrata otpadali delovi ograde.​

Није раније планиран друмски мост по средини СА.
Što ja nisam ni naveo.
 
Ipak, zasto je Miroslav Cuckovic onda izasao sa gornjom idejom onda (prosirivanje stubova i inkorporiranje starog mosta izmedju dva nova segmenta)?
Da nas zbunjuje? Vidite da je ideja bila da stari most ostane izmedju.

1733677840328.jpeg
 
Poslednja izmena:
Ipak, zasto je Miroslav Cuckovic onda izasao sa gornjom idejom onda (prosirivanje stubova i inkorporiranje starog mosta izmedju dva nova segmenta)?
Da nas zbunjuje? Vidite da je ideja bila da stari most ostane izmedju.

Pogledajte prilog 222348
Zato sto je retardiran. Ideje, dizajn i renderi su jedno. A realno stanje i statika su drugo.
Bolje da se srusi nego ovaj frankenstajn u svakom slucaju.
 
Ovi sto brane rusenje mosta da su tako bili glasni i pravljenju novog mosta pored svih postojecih u BG vec bi imali barem tri mosta i sada bi oko ovog sramnog rusenja bili besposleni.
 
Vrh