Šta je novo?

Stari savski most - Most Miladina Zarica

Gde sa Starim savskim mostom?

  • Povezati Blok 70 sa Adom Ciganlijom

    Glasovi: 199 35,5%
  • Povezati Veliko ratno ostrvo sa Zemunom

    Glasovi: 74 13,2%
  • Neka druga gradska lokacija

    Glasovi: 33 5,9%
  • Pokloniti most drugoj opštini u Srbiji u skladu sa potrebama

    Glasovi: 173 30,8%
  • Most treba da ide u staro gvožđe

    Glasovi: 55 9,8%
  • Ne znam

    Glasovi: 27 4,8%

  • Ukupno glasača
    561
Колапс на Бранковом је замаскиран кружним током и укидањем скретања. Мада се и потражња кретања ка Савском тргу и околини смањила у последњој деценији због гашења главних садржаја ту.
 
Nema ni "zamaskiranog kolapsa"(?!), na svim mostovima je sada u 7:45 protočan saobraćaj, tj. nigde nema zastoja ako se pogledaju snimci kamera.
 
Njie bitno gde stanijem već šta ovde pišem, a pisao sam da neće biti kolapsa i zastoja, već da će se ~12% saobraćaja sa SSM rasporediti na ostale savske mostove.
 
Poslednja izmena:
99% za Novi most i 1% nije još odlučilo.
Greška za nove mostove je 100%, uključujući i one koji protestuju.

Samo je pitanje koliko je za:
1) dok se čekaju nove malo bolje cipele 3 godine, baciti stare i upotrebljive i 3 godine ići bos.
2) dok se čekaju nove malo bolje cipele 3 godine, koristiti stare cipele, pa tek onda baciti
3) dok se čekaju nove malo bolje cipele 3 godine, koristiti stare cipele, a čak i kada stignu nove, stare ne baciti

Prvo je naređeno iz Centralnog komiteta Komunističke partije, 1968. sa prelaskom na "Tržišni socijalizam" i ukidanje lokalnih pruga. To je bilo vreme kada je bilo približno jedna kola na 80 stanovnika, i kada većina naselja u kojima je ukidan voz nisu imala ni jedan asvaltni put. Ta vrsta politike je dovela SFRJ do bankrota. Ne zaboravite da je taj "Novi srpski most", po ceni i performansama (kolko para tolko muzike) znato skromniji od onog preko Ade, a čak i to pokriva ne grad nego republika. Imajući tek cirka trećinu infrastrukture recimo Minska, odlučuje se da je dva postojeća mosta viška. Rekao bi da @dragan smatra da 99% podržava opciju 1). Da Srbija je dosta iznad proseka ludosti i iracionalnosti u Evropi, ali da je to baš 99%, mislim da dosta podcenjuje srpski narod.

Uostalom, na istom mestu bez prekida saobraćaja na starom, mogao je da se gradi rasponski poput Brankovog (temelji stubova na obali), i sa tri lamele (brankov ima 2). Čak može i dve lamele, tako da se prvo radi nizvodno za 1+1 šinski prevoz, pusti šinski prevoz, tek tada ukloni stari, i gradi čisto drumska lamela.
 
Poslednja izmena:
Njie bitno gde stanijem već šta ovde pišem, a pisao sam da neće biti kolapsa i zastoja, već da će se ~12% saobraćaja sa SSM rasporediti na ostale savske mostove.

Pišeš kao da je to "raspodeljivanje" nešto bez posledica. Tobože sve isto, samo vozila idu drugim putem?

Kad ulice i raskrsnice dostignu svoj maksimalni kapacitet, onda u izvesnom rasponu povećanja broja vozila ona saobraćaju jednom fiksnom brzinom. Jer više ne može. Dakle onoliko koliko ta kombinacija ulica i raskrsnica omogućava. Povećana gužva se onda (u tom opsegu povećanja broja vozila) manifestuje ne tako što se kolona na mestu gde je gužva kreće manjom trenutnom brzinom (zbog tog dodatnog povećanja broja vozila), nego tako da su takve gužve sada u više ulica nego ranije, tj na većoj površini grada, gde ih ranije nije bilo, pa je zato PROSEČNA brzina tokom čitavog puta manja. Tj u koloni idu istom malom brzinom kao i ranije, ali se sada tom malom brzinom vozi u više ulica jer sada gužva i kolone postoje na većoj površini grada. Ovaj režim postepenog širenja područija gužvi, ali sa istom briznom kretanja kolone unutar zone tih gužvi (što je sada na većoj dužini ulica), važi sve dok kolone ne postanu toliko dugačke da jedan semafor stvori kolonu koja onda zatvori i sledeći semafor odakle vozila dolaze. Tj kad vozila više ne mogu da napuste sledeću raskrsnicu pre novog crvenog svetla zato što je negde daleko napred drugo crveno svetlo i spajanje dva velika saobraćajna toka. Tako se efektivno smanjuje trajanje "pravog", "iskoristivog" zelenog svetla. Tek se onda i TRENUTNA brzina vožnje u koloni drastično smanjuje (a ne samo prosečna za ceo put) i tek tada to postaje svima očigledno. Tako da povećanje broja vozila u nekim ulicama može da ima više različitih efekata koje nije uvek lako videti, ali svi oni ipak povećavaju prosečno vreme putovanja.
 
Poslednja izmena:
Драганче гледа ситуацију на мостовима, но недостаје му шира слика - од дрвета не види шуму. Закрчењем Бранковог моста у смеру ка НБГ, сада је сваког јутра (од 8:30 до 9:30) практично направљена стајанка у следећим улицама: Поп Лукина, Бранкова, тунел, Дечанска, Деспота Стефана, и Булевар Краља Александра ка Дечанској.

Али, обзиром да то не пише у саопштењима у новинама, нема Драганче одакле да се информише.
 
Врхунац бесмисла: изградња кружног тока је неповољније утицала на саобраћај него затварање моста...

За Нобелову награду, ко ово успе.
 
Nema tu nikakve rasprave, evo trenutnog stanja.
1000003974.jpg
 
Trebalo mi prekjuče 40 minuta od Sava centra do Dušanovca. Sve redovno.
Danas iz nekog razloga nije gužva na očekivanim mestima.
 
Ma nema više pravila kad je gužva. Poenta je da onda kad jeste gužva, kružni tok ništa nije pomogao već je napravio još gore stanje, naročito u smeru ka NBG gde nikad nije bilo zastoja. A vozila sa starog mosta su se rasporedila na svim ostalim, a neki su, poput mene, prešli potpuno na javni prevoz.
 
Врхунац шпица почиње око 8:10, и траје до 9:20. То се на гугл мапама види са 5-10 минута закашњења. Ко жели да види најцрњу слику, нека погледа у 9:05.
 
Ali Draganče koji besposlen sedi na Fruškoj gori, čeka onaj jedan radni dan jutro mesečno kad nisu gužve i onda brže bolje doleće na temu da to kači, sa demagogijom kako uklanjanje 1 od 4 mosta preko Save nema neki značajniji uticaj... 🤣
 
Kada se vozite tokom špica i uključite Google Maps tamo imate one boje koje označavaju intenzitet saobraćaja. Tamo se lepo vidi, sve ulice budu tamno crvene, a samo kružni tok bude žut ili čak bez boje... To valjda govori gde je usko grlo i kolika je propusna moć tog kružnog toka.

Evo to sam slikao kada sam krenuo sa NBG 45 minuta ranije da bih stigao na Dorćol... Posle 20 minuta vožnje, ni na pola puta... Trebalo mi je sat i 20 min...
U to vreme u kružnom toku se juri nekoliko automobila...

IMG_5365.JPG
 
Poslednja izmena:
Vrh