Šta je novo?

Stari savski most - Most Miladina Zarica

Gde sa Starim savskim mostom?

  • Povezati Blok 70 sa Adom Ciganlijom

    Glasovi: 198 35,5%
  • Povezati Veliko ratno ostrvo sa Zemunom

    Glasovi: 74 13,3%
  • Neka druga gradska lokacija

    Glasovi: 33 5,9%
  • Pokloniti most drugoj opštini u Srbiji u skladu sa potrebama

    Glasovi: 173 31,1%
  • Most treba da ide u staro gvožđe

    Glasovi: 53 9,5%
  • Ne znam

    Glasovi: 26 4,7%

  • Ukupno glasača
    557
Eh, da. Lepo rečeno. Kad bi situacija bila bar izdaleka normalna, ovome se ne bi imalo šta prigovoriti. Jer ko ne ume da vidi šta su prioriteti, šta je važnije a šta manje važno, obično neće puno uraditi. Život je uvek pun beskrajnog broja problema koje je jednostavno nemoguće rešavati sve odjednom. Takođe, aktivizam za pogrešne ciljeve ga polako ubija, fragmentira ili odbija ono malo njih koji bi inače bili spremni da nešto doprinesu. Nažalost situacija je daleko od normalne pa uobičajeni pristupi ne pomažu puno.

Pre svega u Beogradu postoji problem nedovoljno raširenog znanja u koliko ogromnoj meri urbanizam utiče na svakodnevni život običnih ljudi. A zatim i šta bi to konkretno u gradu trebalo raditi, pa da se razvija na najbolji način. Tako narod ustvari ne zna čak ni koliko puno ZA NJIH BITNIH stvari u tome ne valja, a kamoli šta bi umesto toga trebalo raditi. Kad pogledaju "Beograd na vodi" vide samo ono što je Vučić rekao da tu treba videti: "Pre je bila neuređena obala puna otpada, a sada je moderno i novo naselje." I zato onda gube interes da o tome dalje slušaju ili razmišljaju. Onda taj problem pogoršava opšta cenzura svih velikih glasila, pa do većine i ne može da dopre ako neko kaže nešto drugačije.

Zbog toga se komentarima MORA pratiti šta god da je trenutno aktuelno, pa makar to bilo manje važno od nekih drugih problema. Jer vi nemate izbora da birate teme. Jedno što se u cenzuri može, je uvek biti spreman da se za informisanje šire javnosti (jer ostali nisu ni bitni) iskoristi bilo šta što je zbog neke slučajnosti ili više sile delimično probilo cenzuru, pa zbog bilo čega izaziva nešto veći interes. Dakle što privremeno dopire do većeg broja slušaoca od uobičajenog. Posledica je pomalo nakaradna situacija gde se naoko ignoriše postojanje "slona u staklarskoj radnji", a naveliko priča samo o tome kako je u radnju uneo blato sa ulice. Ali to nije slobodan izbor nego nužna posledica cenzure, pa se tako uzak fokus i ne može vrednovati na uobičajeni način.

Sem problema cenzure, druga stvar je već spomenuti nizak prosečan nivo urbanističkog znanja u javnosti što onda određuje šta je njima vidljivo. Oni sami od sebe ne mogu lako videti šta to ne valja u (za sada) jarko ofarbanom, čistom, naoko zelenom i urednom novom naselju BNV-a. I to ne možete da im kažete jer vas naravno ne puštaju. Ali narod bi lako i sam MOGAO videti da je neko provukao ogromni most tik pored spavaćih sobe nesrećnika koji tu žive. Što je onda jedna od retkih svima relativno očiglednih ilustracija sistema vrednosti i opštih principa u projektovanju BNV-a. Zato priča o tome ima izvesnog efekta i smisla ma koliko postojala i gomila drugih, važnijih problema.

Treća spomenuta stvar su "branioci mosta". Već sam rekao da je pogrešna njihova ideja da most i sada treba čuvati, dakle sada kad više nema šanse da se pored njega napravi novi, pa da tako ne izgubimo jednu od retkih potencijalnih mostovskih pozicija koje imamo. Ranije je ta mogućnost postojala, sada je više nema. Međutim ipak bi odnos i prema njima morao biti malo više iznijansiran od ovoga što si rekao. Oni bar prave otvor u cenzuri svima prenoseći poruku da po mišljenju nekih, nešto nije redu. A pritom i od izumiranja čuvaju običaj aktivizma i direktne akcije. Što je već više nego što se postiže iz fotelje na Internetu. Naravno da onda lako mogu da se napadnu jer traže pogrešnu stvar, i pritom fragmentiraju opoziciju. Ali stvari nisu crno-bele. Istovremeno su i korisni i prave štetu. A mi ostali, možemo li birati? Ko je to još bio spreman na takve napore? Zašto ti drugi, koji bolje znaju, sami ne izađu na ulicu?

Tako da, nažalost, u praksi je situacija retko takva da možemo proći a da u glavi nemamo par istovremenih i međusobno suprotnih stavova. To treba prihvatiti kao normalno. Model sveta u našim glavama i ne može biti potpun, pa su kontradikcije ustvari nužne, a ne neka mana u mišljenju. Takođe, ocena dobro/loše se skoro uvek odnosi samo na neke delimične aspekte svakog problema, a vrlo je retko pouzdana i potpuna ocena celog problema. Zato se silom prilika stalno moramo prilagođavati onome što je u svakom pojedinom trenutku uopšte moguće, a onda, od mogućeg, što ima najveću težinu. Od čistih kategorija retko ima puno koristi.
Lepo si sve ovo rekao, nema šta. Skidam kapu :sesir:

Ne mogu reći da se sa svim stavkama doslovce slažem, ali bože moj ne moramo ni oko svega uvek da se slažemo - a temu bi upropastio sad kad bi krenuo da cepidlačim.
 
IMG_5986.jpeg
IMG_5959.jpeg
IMG_5957.jpeg
IMG_5953.jpeg
IMG_5952.jpeg
IMG_5947.jpeg
IMG_5945.jpeg
IMG_5937.jpeg
 
Па, ето стана за социјалне случајеве, град може да преузме. Тако нешто није ретко у европи. Наслушао сам се о таквим становима од гастоса.
Питам се, колико сви учесници требају да буду алави да од готовог направе вересију.
 
Koja je ovo prevara, čovek stvarno ostaje bez reči. Znate li kako će sve ovo izgledati posle nekih 10 godina? Neverovatna je razlika između propagandom stvorenih očekivanja kupaca stanova i stvarnog budućeg izgleda, odnosno urbanističkih standarda, što se posle svodi na kvalitet života na ovom mestu. Koliko kvadratnih metara zemlje ovde ide po čoveku? Kako će deca da rastu OVDE? Gde će da izađu? Da trče? Da se druže? Čime će se tinejdžeri zanimati? Krvavim tučama za životni prostor? I šta će od njih na kraju ispasti kad porastu u ovakvom okruženju? Način na koji je ovde provučen most, "kroz iglene uši", najbolje govori o prirodi "dizajna" i pravim namerama čitavog BNV-a. Iako su posle izmeštanja železničke stanice imali gigatsko prazno polje da sa njim rade šta god žele. Da i mostove i zgrade postavljaju bilo gde.
Sad ima i BG svoj Nightingale Estate
 
Kaže Gangula novi srpski most se otvara početkom 2027.
 
Poslednja izmena:
https://beobuild.rs/počelo-uklanjanje-starog-savskog-mosta-p3208.html

Došao sam ovde samo da pohvalim tekst, kao i uvek vrhunski napisano, sagledane sve moguće perspektive, objektivna kritika uključena, svaka čast za taj zapis u istoriji.

Znam da je verovatno sebično, ali meni kao biciklisti ne smeta potencijalni saobraćajni haos, štaviše mislim da Beograd dugo čeka ovako smele saobraćajne projekte i da je bilo krajnje vreme da se nešto uradi povodom haosa u Brankovoj, Terazijskom tunelu, Bul. D. Stefana... Pritom, novi most izgleda vrhunski. Nadam se da radovi neće štucati i da će ići po planu.

Još uvek sumnjam u tunel doduše, ali realno bolje da se prvo fokusiraju da završe most.
 
https://beobuild.rs/počelo-uklanjanje-starog-savskog-mosta-p3208.html

Došao sam ovde samo da pohvalim tekst, kao i uvek vrhunski napisano, sagledane sve moguće perspektive, objektivna kritika uključena, svaka čast za taj zapis u istoriji.
+1

Znam da je verovatno sebično, ali meni kao biciklisti ne smeta potencijalni saobraćajni haos, štaviše mislim da Beograd dugo čeka ovako smele saobraćajne projekte i da je bilo krajnje vreme da se nešto uradi povodom haosa u Brankovoj, Terazijskom tunelu, Bul. D. Stefana... Pritom, novi most izgleda vrhunski. Nadam se da radovi neće štucati i da će ići po planu.
+1
Još uvek sumnjam u tunel doduše, ali realno bolje da se prvo fokusiraju da završe most.
i +1
 
Boli me uvce da li ce nekome sa terase okolnih zgrada smetati saobracaj i sirina buduceg mosta.

Mali samo osvrt na one cuvare mosta, sa kamere koja snima mosta 24 sata kamere, jasno se vidi da ih redovno obilaze neki automobili, kapiram da imaju svoju logistiku.

Steta sto je cela ta energija usmerena na cuvanje mosta okrenuta u potpuno pogresnom i besmislenom smeru. Da su se odlucili da protestuju dokle god se ne krene sa izgradnjom tunela pa da kazem protest ima smisla, i cuvari imaju smisla. Ovako nista drugo do politicki cirkus za sticanje jeftinih politickih poena pojedinih politicara.

Poenta je da sam most novi ce imati pravi smisao tek sa izgradnjom tunela.
 
Poenta je da sam most novi ce imati pravi smisao tek sa izgradnjom tunela.
To je sigurno tačno što se tiče motornih vozila, ali što se tiče tramvaja (a realno i buseva), pešaka i biciklista, novi most će od samog otvaranja imati neki smisao jednak ili veći nego stari most.
 
https://beobuild.rs/počelo-uklanjanje-starog-savskog-mosta-p3208.html

Došao sam ovde samo da pohvalim tekst, kao i uvek vrhunski napisano, sagledane sve moguće perspektive, objektivna kritika uključena, svaka čast za taj zapis u istoriji.

Znam da je verovatno sebično, ali meni kao biciklisti ne smeta potencijalni saobraćajni haos, štaviše mislim da Beograd dugo čeka ovako smele saobraćajne projekte i da je bilo krajnje vreme da se nešto uradi povodom haosa u Brankovoj, Terazijskom tunelu, Bul. D. Stefana... Pritom, novi most izgleda vrhunski. Nadam se da radovi neće štucati i da će ići po planu.

Još uvek sumnjam u tunel doduše, ali realno bolje da se prvo fokusiraju da završe most.
Hvala Laki na lepim komentarima od mene i Dejana koji uređuje informativni deo i piše tekstove.

Nezahvalno je bilo pripremiti bilo šta u okolnostima u kojima se nalazimo a koje su se praktično preslikale na tekst, bez preterane priče o samim radovima već kao rezime trenutnog stanja.
 
Još uvek sumnjam u tunel doduše, ali realno bolje da se prvo fokusiraju da završe most.
Tunel i most su dva sasvim različita projekta, a koji su deo iste saobraćajne veze. Planirano je da most bude ranije završen, a tunel nešto kasnije i tu nema nikakve "sumnje." Poenta je da oba ta projekta ostvare vezu od Save do Dunava.
 
Tek sam sad obratio pažnju na pešačku vezu Promenade i mosta. Na nizvodnoj strani desne obale, treba da bude "lift i dvokrako stepenište". A na uzvodnoj strani će biti pešačke "rampe širine 3 metra". Zato je ovde most još širi od onih 38,1 metar, pošto zbog stepenica i rampe ima još 3 + verovatno takođe 3 metra. Dakle 44 metra. To se vidi ovde:

Odnos uzvodne zgrade i silazne rampe Novog Savskog mosta, situacioni pl.jpg


Kad se tu ucrtaju i obližnje zgrade, što se može videti na slici sa analizom oblasti uticaja buke, onda to izgleda ovako:

Odnos uzvodne zgrade i silazne rampe Novog Savskog mosta, sa konturom zgrade.jpg


Ali na ovoj slici izgleda kao da zgrada sa uzvodne strane bukvalno ULAZI u pešačku rampu !

Ovo je ili pogrešno nacrtano ili se plave konture zgrade možda odnose na podzemni deo zgrade. Ali kad pričamo o blizini mosta i zgrada, tj o tome da izgleda kao da su jedan ovakav most naknadno i silom proturili kroz verovatno ranije definisane položaje BNV zgrada, u oba ta slučaja ovo već prelazi u urbanističku farsu. Pešačka rampa za magistalni most (el. trotineti, bicikli, pešaci, rekreativci) ide tik pored zgrade? Ali recimo da i zaboravimo stanare, pošto ovde mnogi zamišljaju da je svako zaslužio šta god tobože "prihvati", bez obzira na njegove sposobnosti i znanje da unapred predividi sve što mu ne kažu. Tobože to je kapitalizam. E pa možda jeste i biće, ako ga tako zamišljate, ali u razvijenim zemljama ne bi trebao da bude. Ali ostavimo to. Naprimer, kuda će onda da prođu pešaci sa uzvodne strane, oni koji sa obale neće na rampu i most, tj ne žele u Novi Beograd? Da prođu kroz zgradu? Ili imaju recimo dva velikodušna metra pored izloga zgrade ako je ovo kontura podruma? Postoji li negde plan te uzvodne zgrade da vidimo da li se ona zaista nalazi tačno ovde i kako joj izgleda prizemlje? Pošto ovo ipak deluje malo previše glupo, pa se nadam ja nešto nisam razumeo.
 
Poslednja izmena:
Zuma, ovde je tema "Stari savski most", a ti uporno pišeš o Novom mostu i BnV što je za ovu temu :
 
Poslednja izmena:
Godinama se ovde pisalo kako će posle ukidanja saobraćaja na SSM biti kolaps, zastoj i katastrofa na drugim mostovima. Od toga nema ništa, već kako sam pisao tih ~12% saobraćaja je rasporedjeno na ostale savske mostove, tj. nema kolapsa već nešto većeg prometa na tim mostovima.
 
Vrh