Šta je novo?

Stari savski most - Most Miladina Zarica

Gde sa Starim savskim mostom?

  • Povezati Blok 70 sa Adom Ciganlijom

    Glasovi: 196 35,6%
  • Povezati Veliko ratno ostrvo sa Zemunom

    Glasovi: 73 13,3%
  • Neka druga gradska lokacija

    Glasovi: 33 6,0%
  • Pokloniti most drugoj opštini u Srbiji u skladu sa potrebama

    Glasovi: 173 31,5%
  • Most treba da ide u staro gvožđe

    Glasovi: 50 9,1%
  • Ne znam

    Glasovi: 25 4,5%

  • Ukupno glasača
    550
Од 1990. године ово друштво нема достојанство, мој драги Тихомире Станићу.

Пази сад ово. Јуче се враћам пешке са факса јер сам хтео да идем на Еко2 који је стао на Славији, јер не може даље да вози, па сам пешачио од Славије до станице у Кнеза Милоша тамо мало напред од хрватске амбасаде, а падала је киша и покисô сам кô пацов... Онда у инат данас кажем да нећу да идем туда, и укрцам се на Зелењаку у 53. Кад оно, ђока! У Кнеза Милоша застој. 20 минута се аутобус не помера; вожач отвара врата. Сви излазимо напоље, и ја се спуштам низ Вишеградску и пешачим до Галерије... Ето, сад ви мени реците: је ли сам ја луд, или они праве тотални саобраћајни колапс да два дана заредом морам да идем пешке кô лудак? Па то нема ни у Кинсаси и Најробију, мајку му његову!
 
Poslednja izmena:
Од 1990. године ово друштво нема достојанство, мој драги Тихомире Станићу.

!


Tu patetičnu izjavu od Stanica sam vec prenosio ovde. Zbog takve "elite" onaj olos ima da vlada jos barem deset godina.

Znaci ne zna se zasto su odlucili da prvo ruse most, pa onda da prave zamenski?

Deset puta su ti ovde razni forumasi objasnili trenutno stanje vezano za most i prostu cinjenicu da novi most mora da se gradi na lokaciji postojeceg. Ali ti se nekako i dalje pravis da ne shvatas.
 
Tu patetičnu izjavu od Stanica sam vec prenosio ovde. Zbog takve "elite" onaj olos ima da vlada jos barem deset godina.



Deset puta su ti ovde razni forumasi objasnili trenutno stanje vezano za most i prostu cinjenicu da novi most mora da se gradi na lokaciji postojeceg. Ali ti se nekako i dalje pravis da ne shvatas.
Shvatio sam. Izvinjavam se.
 
Znaci ne zna se zasto su odlucili da prvo ruse most, pa onda da prave zamenski?

Pa nisu javno rekli, prosto zato što baš nikada ništa vezano za proces odlučivanja javno ne govore, to je uvek svršen čin koji onemogućava pravovremeno reagovanje, ali je i bez toga ipak sasvim jasno šta se desilo. Nisu hteli da žrtvuju ni jedan plac Beograda na vodi, ili da ozbiljno odlažu gradnju na bilo kom mestu BNV-a (možda zbog straha od budućeg gubitka vlasti u Beogradu). Ili malo detaljnije:

Kad je planiran Beograd na vodi, pošto je na obali reke, prva stvar o kojoj su morali razmišljati jeste koliko će mostova Beogradu u budućnosti biti potrebno. I onda je napravljena fundamentalna greška koju je sada ponovio i Šapić oko ovog kružnog toka. Nisu odvojili dovoljno vremena i para da urade ozbiljne saobraćajne studije koje bi dale odgovor na to pitanje. Ja sam još tada, po objavi makete, ovde pisao o nedostajućem mostu na lokaciji kule. Dakle stvarno nije bilo teško odmah proceniti da će to biti problem. Nažalost izgleda da o saobraćaju do sada niko od političara ozbiljno nije razmišljao. To im je očigledno bilo nešto krajnje nepoznato, nezanimljivo i "tehničko" (i tu nema para), samo mali detalj koji nije vredan kašnjenja raznih njihovih grandioznih planova. Tako su očigledno onako "odoka" ocenili da ako se stari most zameni širim, ali sa tunelom u produžetku, to će biti sasvim dovoljno za Beograd. Time dobijaju ne samo jedan dodatni plac na obali (gde je sada kula) na mestu gde je trebalo da prođe nastavak NBG ulice Zorana Đinđića, nego nije potreban ni ozbiljan saobraćajni koridor jedne široke ulice koja sa tog mosta vodi dalje. Plus nisu potrebni ni visoki zemljani nasipi za pristupne puteve na kraju mosta (pošto on zbog plovnog puta ne sme biti nisko), stepenice za pešake, liftovi, biciklističke staze naviše sa obalske Promenade, itd. Zemljište koje bi sve to zauzelo je tako "oslobođeno" (oslobođeno od nas i naših potreba), pa ga onda slobodno mogu prodati.

Sve ostalo maltene nužno sledi. Ako je već usvojeno da je dovoljan jedan širi most, zašto praviti zamenski pored postojećeg? Onda bi em "nepotrebno" na kraju dobili dva mosta, em taj novi saobraćajni više ne može biti na istom mestu gde je stari. A to znači i "žrtvovanje" još jednog skupog obalskog placa i pravljenje sasvim novih pristupnih puteva i komplikovanih nasipa, pristupa i raskrsnica. Pošto onda ni ulica ka mostu više nije na istom mestu, i to na obe obale reke. Sledi izmeštanje svih podzemnih instalacija (ogromni magistalni cevovodi koji vezuju Stari i Novi Beograd...), itd, itd. "Sve to samo zbog bednih pešaka po starom, rasklimatanom mostu?" "Ovde je prostor skup, pa nećemo da ga zauzimaju ovde inače nepotrebni, dodatni pešački mostovi, kad će ionako postojati novi most sa trotoarom za pešake" To je, uopšte ne sumnjam, bio način razmišljanja u to vreme.

Ukratko, saobraćaj im tada nije bio bitan, pa su pogrešno procenili buduće potrebe, a zatim nisu hteli da žrtvuju ni malo potencijalnog građevinskog zemljišta na obali reke. Dakle kombinacija pohlepe i neznanja.
 
NIKAKO nikako ne dozvoliti da se Starim savskim mostom povezuje Veliko ratno ostrvo sa gradom. Nikako! To je smrtna presuda za Veliko ratno ostrvo i sve vrste koje su tamo. Nestaće još zelenila u ovom zagađenom gradu. Gledaćemo automobile i kvadove kako voye po pešačlom mostu do tamo i divljaju po ostrvu. Nići će ilegalni objekti, vikendice možda, splavovi sigurno.

Bolje je da ide u staro gvožđe nego to. Jer umesto uništavanja jednog prepoznatljivog mesta (Starog savskog mosta), biće uništena dva. Ili neka poveyuju Adu i blokove, ili na otpad.
 
NIKAKO nikako ne dozvoliti da se Starim savskim mostom povezuje Veliko ratno ostrvo sa gradom. Nikako! To je smrtna presuda za Veliko ratno ostrvo i sve vrste koje su tamo. Nestaće još zelenila u ovom zagađenom gradu. Gledaćemo automobile i kvadove kako voye po pešačlom mostu do tamo i divljaju po ostrvu. Nići će ilegalni objekti, vikendice možda, splavovi sigurno.

Bolje je da ide u staro gvožđe nego to. Jer umesto uništavanja jednog prepoznatljivog mesta (Starog savskog mosta), biće uništena dva. Ili neka poveyuju Adu i blokove, ili na otpad.
+1 od mene.

Otišao bih korak dalje. Zabranio bi da ljudi uopšte odlaze na VRO (osim istraživača/čuvara prirode i školskih grupa koje su tamo ciljano vođene da uče o tamošnjoj prirodi).
 
NIKAKO nikako ne dozvoliti da se Starim savskim mostom povezuje Veliko ratno ostrvo sa gradom. Nikako! To je smrtna presuda za Veliko ratno ostrvo i sve vrste koje su tamo. Nestaće još zelenila u ovom zagađenom gradu. Gledaćemo automobile i kvadove kako voye po pešačlom mostu do tamo i divljaju po ostrvu. Nići će ilegalni objekti, vikendice možda, splavovi sigurno.

Bolje je da ide u staro gvožđe nego to. Jer umesto uništavanja jednog prepoznatljivog mesta (Starog savskog mosta), biće uništena dva. Ili neka poveyuju Adu i blokove, ili na otpad.

Najbolja opcija je da se taj most postavi između Blokova i Ade. Građani bi odmah i cele godina imali korist od toga.
 
Pa nisu javno rekli, prosto zato što baš nikada ništa vezano za proces odlučivanja javno ne govore, to je uvek svršen čin koji onemogućava pravovremeno reagovanje, ali je i bez toga ipak sasvim jasno šta se desilo. Nisu hteli da žrtvuju ni jedan plac Beograda na vodi, ili da ozbiljno odlažu gradnju na bilo kom mestu BNV-a (možda zbog straha od budućeg gubitka vlasti u Beogradu). Ili malo detaljnije:

Kad je planiran Beograd na vodi, pošto je na obali reke, prva stvar o kojoj su morali razmišljati jeste koliko će mostova Beogradu u budućnosti biti potrebno. I onda je napravljena fundamentalna greška koju je sada ponovio i Šapić oko ovog kružnog toka. Nisu odvojili dovoljno vremena i para da urade ozbiljne saobraćajne studije koje bi dale odgovor na to pitanje. Ja sam još tada, po objavi makete, ovde pisao o nedostajućem mostu na lokaciji kule. Dakle stvarno nije bilo teško odmah proceniti da će to biti problem. Nažalost izgleda da o saobraćaju do sada niko od političara ozbiljno nije razmišljao. To im je očigledno bilo nešto krajnje nepoznato, nezanimljivo i "tehničko" (i tu nema para), samo mali detalj koji nije vredan kašnjenja raznih njihovih grandioznih planova. Tako su očigledno onako "odoka" ocenili da ako se stari most zameni širim, ali sa tunelom u produžetku, to će biti sasvim dovoljno za Beograd. Time dobijaju ne samo jedan dodatni plac na obali (gde je sada kula) na mestu gde je trebalo da prođe nastavak NBG ulice Zorana Đinđića, nego nije potreban ni ozbiljan saobraćajni koridor jedne široke ulice koja sa tog mosta vodi dalje. Plus nisu potrebni ni visoki zemljani nasipi za pristupne puteve na kraju mosta (pošto on zbog plovnog puta ne sme biti nisko), stepenice za pešake, liftovi, biciklističke staze naviše sa obalske Promenade, itd. Zemljište koje bi sve to zauzelo je tako "oslobođeno" (oslobođeno od nas i naših potreba), pa ga onda slobodno mogu prodati.

Sve ostalo maltene nužno sledi. Ako je već usvojeno da je dovoljan jedan širi most, zašto praviti zamenski pored postojećeg? Onda bi em "nepotrebno" na kraju dobili dva mosta, em taj novi saobraćajni više ne može biti na istom mestu gde je stari. A to znači i "žrtvovanje" još jednog skupog obalskog placa i pravljenje sasvim novih pristupnih puteva i komplikovanih nasipa, pristupa i raskrsnica. Pošto onda ni ulica ka mostu više nije na istom mestu, i to na obe obale reke. Sledi izmeštanje svih podzemnih instalacija (ogromni magistalni cevovodi koji vezuju Stari i Novi Beograd...), itd, itd. "Sve to samo zbog bednih pešaka po starom, rasklimatanom mostu?" "Ovde je prostor skup, pa nećemo da ga zauzimaju ovde inače nepotrebni, dodatni pešački mostovi, kad će ionako postojati novi most sa trotoarom za pešake" To je, uopšte ne sumnjam, bio način razmišljanja u to vreme.

Ukratko, saobraćaj im tada nije bio bitan, pa su pogrešno procenili buduće potrebe, a zatim nisu hteli da žrtvuju ni malo potencijalnog građevinskog zemljišta na obali reke. Dakle kombinacija pohlepe i neznanja.
Mislim da je mogao da stane pored ovog mosta jedn manji tramvajski most. Mogli su da naprave tremvajski most pored, a onda ovaj da rekonstruisu.
Taj tramvajski most je mogao da bude maksimalno uzak, bez staze za pesake i dok se ne sagradi novi most, mozda su mogli da idu njime i automobili za nuzdu.
 
Adi ne treba most. Adi treba tunel koji povezuje Omladinskih brigada i Trgovacku u Zarkovu. Sa prinudnim izlazom na Adu samo za hitne slucajeva, pesake, bicikle i sa podzemnim autobuskim stajalistem.

To će biti 2050. u najboljem slučaju... Pričamo o pešačkom mostu koji pošto-poto hoće da stave negde u narednih par godina.
 
To će biti 2050. u najboljem slučaju... Pričamo o pešačkom mostu koji pošto-poto hoće da stave negde u narednih par godina.
Sinoć gledao Marku Žvaku u Poljskoj. Deo emisije je bio o tome kako Poljaci baštine svoje industrijsko nasleđe - znam da su oni sad jedno dve-tri decenije ispred nas - ali bilo bi lepo da i mi nešto slično postignemo premeštanjem mosta na Adu (ukoliko se uspostavi da je to uopšte moguće).

Kao što su već neki komentarisali - most do VR ostrva bi bio zločin.
 
Najbolja opcija je da se taj most postavi između Blokova i Ade. Građani bi odmah i cele godina imali korist od toga.
Geometrija ovog mosta i dimenzije lučnog, glavnog raspona, su dovoljan argument da se ovaj most ne pebacuje na još širi deo Save od onoga na kojem se sada nalazi. Imali bi još više stubova u reci, ba mestu gde brodovi inače mogu da se mimoilaze. Ideja o prebacivanju u blokove gubi kredibilitet nakon jednog minuta utvrđivanja osnovnih gabarita mosta i širine Save... ali birokratija i inercija su jači od logike a papir trpi sve, pa se predlog i dalje provlači kroz dokumenta i online....
Priču o svrsishodnosti i pravim motivima za takav most imamo na drugoj temi, nema potrebe da se ova još više guši.
 
Geometrija ovog mosta i dimenzije lučnog, glavnog raspona, su dovoljan argument da se ovaj most ne pebacuje na još širi deo Save od onoga na kojem se sada nalazi. Imali bi još više stubova u reci, ba mestu gde brodovi inače mogu da se mimoilaze. Ideja o prebacivanju u blokove gubi kredibilitet nakon jednog minuta utvrđivanja osnovnih gabarita mosta i širine Save... ali birokratija i inercija su jači od logike a papir trpi sve, pa se predlog i dalje provlači kroz dokumenta i online....
Priču o svrsishodnosti i pravim motivima za takav most imamo na drugoj temi, nema potrebe da se ova još više guši.
Možda grešim, ali zar nije Sava zapravo uža na mestu gde se planiralo premeštanje mosta?
 
Верујем да има још места, где би мост био користан, нека мања река, Тиса, Тамиш, Сава код Шабца, Сава код Обреновца (таман да се врати метраски колосек).
ВРО не треба ни у лудилу. А поготову не толико улагања
 
Možda grešim, ali zar nije Sava zapravo uža na mestu gde se planiralo premeštanje mosta?
Google meri:
sadašnja pozicija 250 m
Omaldinskih brigada 373m

Plus, plovni put i prostor za manevrisanje ograničava dužina glavnog raspona mosta....
 
Poslednja izmena:
Vrh