Šta je novo?

Stari savski most - Most Miladina Zarica

Gde sa Starim savskim mostom?

  • Povezati Blok 70 sa Adom Ciganlijom

    Glasovi: 195 35,6%
  • Povezati Veliko ratno ostrvo sa Zemunom

    Glasovi: 72 13,2%
  • Neka druga gradska lokacija

    Glasovi: 33 6,0%
  • Pokloniti most drugoj opštini u Srbiji u skladu sa potrebama

    Glasovi: 173 31,6%
  • Most treba da ide u staro gvožđe

    Glasovi: 49 9,0%
  • Ne znam

    Glasovi: 25 4,6%

  • Ukupno glasača
    547
Kako se to objašnjava?
Moja pretpostavka je uvek bila da:
1. Svi obavljaju sve radnje kolima koje bi inače možda obavljali peške;
2. Ljudi se plaše da će im deca pokisnuti pa idu kolima/taksijem po njih;
3. Češće dođe do malih čukanja pa se desi da na više mesta u gradu u isto vreme celu saobraćajnu traku zauzmu vozači koji su stali da procene štetu ili eventualno da pozovu saobraćajce.

Ako je propusna moć jedne saobraćajne trake u normalnim okolnostima 1.800 vozila na sat, dovoljno je da se doda npr. 200 dodatnih vozila (što nije ništa za veliki grad) ili da se na neko vreme ta traka blokira da izbije opšti haos.
 
Baš tako. Nažalost kolaps danas nema veze sa mostom, već sa tim što naši ljudi zaborave da voze kad ima vode na putu.
Nije do toga da li zaboravis da vozis, nego je vidljivost realno smanjena. Svetla iz suprotnog smera se odsjajavaju na putu i zaslepljuju, retrovizori, stakla, su mokra i tesko da vidis bilo sta osim svetala iza sebe. Pogotovo po mraku u ulicama gde pesake tesko i uocavas kad nose crnu odecu.
Voda na putu mozda skriva neku rupcagu i nikad ne znas koliko je duboka. Ima tu mnogo realnih razloga.
 
Nije do toga da li zaboravis da vozis, nego je vidljivost realno smanjena. Svetla iz suprotnog smera se odsjajavaju na putu i zaslepljuju, retrovizori, stakla, su mokra i tesko da vidis bilo sta osim svetala iza sebe. Pogotovo po mraku u ulicama gde pesake tesko i uocavas kad nose crnu odecu.
Voda na putu mozda skriva neku rupcagu i nikad ne znas koliko je duboka. Ima tu mnogo realnih razloga.
Sve to stoji ali ipak treba imati na umu da veliki broj vozača ne prilagodi brzinu ili bulji u telefon... Juče sam video čukanje kada je četvrti ili peti automobil u koloni udario onog ispred, samo zato što je auto na čelu kolone stao da propusti čoveka na pešačkom prelazu.
 
Svi ti razlozi delimično utiču, ali ima još jedan, koji bi mogao biti najznačajniji. Sem onih bogatih, a takvih je malo, ljudi VEĆ maksimalno izbegavaju da koriste automobil. Prvo što to košta samo po sebi, zatim što je nemoguće naći parking, i zato što je saobraćaj uglavnom već u kolapsu, pa se u znatnom procentu slučajeva više isplati koristili ili gradski prevoz, ili ići peške, ili uzeti bicikl/trotinet. Ali kad pada kiša, onda i ove alternative postaju ili nemoguće ili takođe naporne, pa se tek ONDA reše da koriste svoj automobil. To ustvari znači da je stanje naših ulica (u odnosu na postojeći broj automobila) još gore nego što nam obično izgleda, jer se ljudi VEĆ u znatoj meri uzdržavaju da koriste automobil. Pa treba misliti šta će biti kad postanemo bogatije društvo, jer smo sada daleko ispod EU, pa još mnogo veći procenat građana sebi bude mogao da priušti automobil. Kakav će onda biti saobraćaj?
 
Ima tu istine, s tim sto dobar deo vozaca uopste ne zna da vozi ni po suvom... A kada padne kisa onda je jos teze voziti (slaba je vidljivost kao sto neko gore rece), auto se drugacije ponasa, gume imaju drugaciji grip, brisaci moraju da rade... Juce sam gledao lika u Puntu koji je na raskrsnici Cara Dusana i Francuske na svakih 20 metara izlazio i brisao stakla jer mu brisaci ne rade (upokojili se izgleda).
Hajde sad zamislite barem 10 vozaca koji su nepripremljeni izasli da voze na kljucim tackama u gradu, eto recepta za kolaps...
A o ljudima koji non stop tipkaju telefon, skrolaju, telefoniraju ne moramo ni da trosimo reci.
 
Протести против рушења овог моста, у овом тренутку, имају таман онолико смисла, колико и литије против потапања ваљевске Грачанице.
Da, vidimo, rejting pada, krecu hapsenja.

Kamo srece da svako protestuje protiv onoga sto mu smeta, a svakom smeta mnogo toga i treba da protestuje zbog toga jer se drzava raspada.

Dva malo ostrija protesta i vec se stvari menjaju. Trenutno cisto estetski, no dobro, mora se poceti nekako.

Koliko pritisnemo, toliko cemo dobiti, samo smo glupi da shvatimo.
 
Svi ti razlozi delimično utiču, ali ima još jedan, koji bi mogao biti najznačajniji. Sem onih bogatih, a takvih je malo, ljudi VEĆ maksimalno izbegavaju da koriste automobil. Prvo što to košta samo po sebi, zatim što je nemoguće naći parking, i zato što je saobraćaj uglavnom već u kolapsu, pa se u znatnom procentu slučajeva više isplati koristili ili gradski prevoz, ili ići peške, ili uzeti bicikl/trotinet. Ali kad pada kiša, onda i ove alternative postaju ili nemoguće ili takođe naporne, pa se tek ONDA reše da koriste svoj automobil. To ustvari znači da je stanje naših ulica (u odnosu na postojeći broj automobila) još gore nego što nam obično izgleda, jer se ljudi VEĆ u znatoj meri uzdržavaju da koriste automobil. Pa treba misliti šta će biti kad postanemo bogatije društvo, jer smo sada daleko ispod EU, pa još mnogo veći procenat građana sebi bude mogao da priušti automobil. Kakav će onda biti saobraćaj?
Razmisljao sam da li to utice, neko ce zbog kise krenuti kolima, ali ocekivano je da ce neko zbog kise odustati od nekih aktivnosti koje nisu obavezne. Tako da po tom bi dosli na neutralno. Povecace se broj vozaca kako budu odumirale generacije koje sada imaju 40+ godina, jer zene u tim generacijama nisu skoro ni polagale za vozace. Dok danas svako polaze.
 
Sve to stoji ali ipak treba imati na umu da veliki broj vozača ne prilagodi brzinu ili bulji u telefon... Juče sam video čukanje kada je četvrti ili peti automobil u koloni udario onog ispred, samo zato što je auto na čelu kolone stao da propusti čoveka na pešačkom prelazu.
To sa telefonom...
Išao sam bla bla carom u Češku, i naš vozač je vozio 160 u Mađarskoj i buljio u telefon.
 
Ima tu istine, s tim sto dobar deo vozaca uopste ne zna da vozi ni po suvom... A kada padne kisa onda je jos teze voziti (slaba je vidljivost kao sto neko gore rece), auto se drugacije ponasa, gume imaju drugaciji grip, brisaci moraju da rade... Juce sam gledao lika u Puntu koji je na raskrsnici Cara Dusana i Francuske na svakih 20 metara izlazio i brisao stakla jer mu brisaci ne rade (upokojili se izgleda).
Hajde sad zamislite barem 10 vozaca koji su nepripremljeni izasli da voze na kljucim tackama u gradu, eto recepta za kolaps...
A o ljudima koji non stop tipkaju telefon, skrolaju, telefoniraju ne moramo ni da trošimo reci.
Ja vozim bicikl i po snegu i gledam kako ostali bespomoćno stoje, posebno uoči nove godine.
 
Sada je suvo, sunčano i toplo.

Saobracaj kod SIVa, 2024.11.21 15.05.png


Saobracaj na Gazeli, 2024.11.21 15.06.png
 
Председник Вучић је коментарисао и протесте против демонтирања Савског моста.
"Мост, чудо је да није пао, реч је о нацистичком мосту. Нацисти су га направили, фирма из Дортмунда, нацистички војници су то брзо извели. Тај мост, људи треба да знају, само дрво је обложено, то нису бетонски стубови, то је све труло и питање је кад ће да падне. Ми хоћемо да урадимо тај мост, а да га сачувамо да буде пешачки мост, као неко историјско сећање, ружна језива времена, а да ту изградимо један велелепни мост који ће да буде понос Београда, кажу немојте, а нико не зна да објасни зашто", рекао је председник.

Jel istina da su stubovi drveni?
 
Drveni šipovi, tokom rekonstrukcije mosta šezdesetih godina ojačani betonom.

Ovaj je izgleda postao i ekspert za stanje mostovskih konstrukcija....
 
Venecija je isto na drvenim sipovima, mnogi su stariji od 1000 godina i nikad nisu zamenjeni. Posto nema kiseonika u recnom/morskom dnu to je prilicna trajna i stabilna osnova za gradnju, ali se slazem da je vreme za novi most. Ako nista drugo bice lepsi, a i znatno veci i funkcionalniji od postojeceg.
 
Venecija je isto na drvenim sipovima, mnogi su stariji od 1000 godina i nikad nisu zamenjeni. Posto nema kiseonika u recnom/morskom dnu to je prilicna trajna i stabilna osnova za gradnju, ali se slazem da je vreme za novi most. Ako nista drugo bice lepsi, a i znatno veci i funkcionalniji od postojeceg.
Velika je razlika kad su stubovi u moru slana voda ih okameni i mnogo su trajni nego u rečnom mulju
 
Vrh