Znaci ne zna se zasto su odlucili da prvo ruse most, pa onda da prave zamenski?
Pa nisu javno rekli, prosto zato što baš nikada ništa vezano za proces odlučivanja javno ne govore, to je uvek svršen čin koji onemogućava pravovremeno reagovanje, ali je i bez toga ipak sasvim jasno šta se desilo. Nisu hteli da žrtvuju ni jedan plac Beograda na vodi, ili da ozbiljno odlažu gradnju na bilo kom mestu BNV-a (možda zbog straha od budućeg gubitka vlasti u Beogradu). Ili malo detaljnije:
Kad je planiran Beograd na vodi, pošto je na obali reke, prva stvar o kojoj su morali razmišljati jeste koliko će mostova Beogradu u budućnosti biti potrebno. I onda je napravljena fundamentalna greška koju je sada ponovio i Šapić oko ovog kružnog toka. Nisu odvojili dovoljno vremena i para da urade ozbiljne saobraćajne studije koje bi dale odgovor na to pitanje. Ja sam još tada, po objavi makete, ovde pisao o nedostajućem mostu na lokaciji kule. Dakle stvarno nije bilo teško odmah proceniti da će to biti problem. Nažalost izgleda da o saobraćaju do sada niko od političara ozbiljno nije razmišljao. To im je očigledno bilo nešto krajnje nepoznato, nezanimljivo i "tehničko" (i tu nema para), samo mali detalj koji nije vredan kašnjenja raznih njihovih grandioznih planova. Tako su očigledno onako "odoka" ocenili da ako se stari most zameni širim, ali sa tunelom u produžetku, to će biti sasvim dovoljno za Beograd. Time dobijaju ne samo jedan dodatni plac na obali (gde je sada kula) na mestu gde je trebalo da prođe nastavak NBG ulice Zorana Đinđića, nego nije potreban ni ozbiljan saobraćajni koridor jedne široke ulice koja sa tog mosta vodi dalje. Plus nisu potrebni ni visoki zemljani nasipi za pristupne puteve na kraju mosta (pošto on zbog plovnog puta ne sme biti nisko), stepenice za pešake, liftovi, biciklističke staze naviše sa obalske Promenade, itd. Zemljište koje bi sve to zauzelo je tako "oslobođeno" (oslobođeno od nas i naših potreba), pa ga onda slobodno mogu prodati.
Sve ostalo maltene nužno sledi. Ako je već usvojeno da je dovoljan
jedan širi most, zašto praviti zamenski
pored postojećeg? Onda bi em "nepotrebno" na kraju dobili dva mosta, em taj novi saobraćajni više ne može biti na istom mestu gde je stari. A to znači i "žrtvovanje" još jednog skupog obalskog placa i pravljenje sasvim novih pristupnih puteva i komplikovanih nasipa, pristupa i raskrsnica. Pošto onda ni ulica ka mostu više nije na istom mestu, i to na obe obale reke. Sledi izmeštanje svih podzemnih instalacija (ogromni magistalni cevovodi koji vezuju Stari i Novi Beograd...), itd, itd. "Sve to samo zbog bednih pešaka po starom, rasklimatanom mostu?" "Ovde je prostor skup, pa nećemo da ga zauzimaju ovde inače nepotrebni, dodatni pešački mostovi, kad će ionako postojati novi most sa trotoarom za pešake" To je, uopšte ne sumnjam, bio način razmišljanja u to vreme.
Ukratko, saobraćaj im tada nije bio bitan, pa su pogrešno procenili buduće potrebe, a zatim nisu hteli da žrtvuju ni malo potencijalnog građevinskog zemljišta na obali reke. Dakle kombinacija pohlepe i neznanja.