Šta je novo?

Stari savski most - Most Miladina Zarica

Gde sa Starim savskim mostom?

  • Povezati Blok 70 sa Adom Ciganlijom

    Glasovi: 195 35,6%
  • Povezati Veliko ratno ostrvo sa Zemunom

    Glasovi: 72 13,2%
  • Neka druga gradska lokacija

    Glasovi: 33 6,0%
  • Pokloniti most drugoj opštini u Srbiji u skladu sa potrebama

    Glasovi: 173 31,6%
  • Most treba da ide u staro gvožđe

    Glasovi: 49 9,0%
  • Ne znam

    Glasovi: 25 4,6%

  • Ukupno glasača
    547
Од 1990. године ово друштво нема достојанство, мој драги Тихомире Станићу.

Пази сад ово. Јуче се враћам пешке са факса јер сам хтео да идем на Еко2 који је стао на Славији, јер не може даље да вози, па сам пешачио од Славије до станице у Кнеза Милоша тамо мало напред од хрватске амбасаде, а падала је киша и покисô сам кô пацов... Онда у инат данас кажем да нећу да идем туда, и укрцам се на Зелењаку у 53. Кад оно, ђока! У Кнеза Милоша застој. 20 минута се аутобус не помера; вожач отвара врата. Сви излазимо напоље, и ја се спуштам низ Вишеградску и пешачим до Галерије... Ето, сад ви мени реците: је ли сам ја луд, или они праве тотални саобраћајни колапс да два дана заредом морам да идем пешке кô лудак? Па то нема ни у Кинсаси и Најробију, мајку му његову!
 
Poslednja izmena:
Znaci ne zna se zasto su odlucili da prvo ruse most, pa onda da prave zamenski?
 
Од 1990. године ово друштво нема достојанство, мој драги Тихомире Станићу.

!


Tu patetičnu izjavu od Stanica sam vec prenosio ovde. Zbog takve "elite" onaj olos ima da vlada jos barem deset godina.

Znaci ne zna se zasto su odlucili da prvo ruse most, pa onda da prave zamenski?

Deset puta su ti ovde razni forumasi objasnili trenutno stanje vezano za most i prostu cinjenicu da novi most mora da se gradi na lokaciji postojeceg. Ali ti se nekako i dalje pravis da ne shvatas.
 
Tu patetičnu izjavu od Stanica sam vec prenosio ovde. Zbog takve "elite" onaj olos ima da vlada jos barem deset godina.



Deset puta su ti ovde razni forumasi objasnili trenutno stanje vezano za most i prostu cinjenicu da novi most mora da se gradi na lokaciji postojeceg. Ali ti se nekako i dalje pravis da ne shvatas.
Shvatio sam. Izvinjavam se.
 
Znaci ne zna se zasto su odlucili da prvo ruse most, pa onda da prave zamenski?

Pa nisu javno rekli, prosto zato što baš nikada ništa vezano za proces odlučivanja javno ne govore, to je uvek svršen čin koji onemogućava pravovremeno reagovanje, ali je i bez toga ipak sasvim jasno šta se desilo. Nisu hteli da žrtvuju ni jedan plac Beograda na vodi, ili da ozbiljno odlažu gradnju na bilo kom mestu BNV-a (možda zbog straha od budućeg gubitka vlasti u Beogradu). Ili malo detaljnije:

Kad je planiran Beograd na vodi, pošto je na obali reke, prva stvar o kojoj su morali razmišljati jeste koliko će mostova Beogradu u budućnosti biti potrebno. I onda je napravljena fundamentalna greška koju je sada ponovio i Šapić oko ovog kružnog toka. Nisu odvojili dovoljno vremena i para da urade ozbiljne saobraćajne studije koje bi dale odgovor na to pitanje. Ja sam još tada, po objavi makete, ovde pisao o nedostajućem mostu na lokaciji kule. Dakle stvarno nije bilo teško odmah proceniti da će to biti problem. Nažalost izgleda da o saobraćaju do sada niko od političara ozbiljno nije razmišljao. To im je očigledno bilo nešto krajnje nepoznato, nezanimljivo i "tehničko" (i tu nema para), samo mali detalj koji nije vredan kašnjenja raznih njihovih grandioznih planova. Tako su očigledno onako "odoka" ocenili da ako se stari most zameni širim, ali sa tunelom u produžetku, to će biti sasvim dovoljno za Beograd. Time dobijaju ne samo jedan dodatni plac na obali (gde je sada kula) na mestu gde je trebalo da prođe nastavak NBG ulice Zorana Đinđića, nego nije potreban ni ozbiljan saobraćajni koridor jedne široke ulice koja sa tog mosta vodi dalje. Plus nisu potrebni ni visoki zemljani nasipi za pristupne puteve na kraju mosta (pošto on zbog plovnog puta ne sme biti nisko), stepenice za pešake, liftovi, biciklističke staze naviše sa obalske Promenade, itd. Zemljište koje bi sve to zauzelo je tako "oslobođeno" (oslobođeno od nas i naših potreba), pa ga onda slobodno mogu prodati.

Sve ostalo maltene nužno sledi. Ako je već usvojeno da je dovoljan jedan širi most, zašto praviti zamenski pored postojećeg? Onda bi em "nepotrebno" na kraju dobili dva mosta, em taj novi saobraćajni više ne može biti na istom mestu gde je stari. A to znači i "žrtvovanje" još jednog skupog obalskog placa i pravljenje sasvim novih pristupnih puteva i komplikovanih nasipa, pristupa i raskrsnica. Pošto onda ni ulica ka mostu više nije na istom mestu, i to na obe obale reke. Sledi izmeštanje svih podzemnih instalacija (ogromni magistalni cevovodi koji vezuju Stari i Novi Beograd...), itd, itd. "Sve to samo zbog bednih pešaka po starom, rasklimatanom mostu?" "Ovde je prostor skup, pa nećemo da ga zauzimaju ovde inače nepotrebni, dodatni pešački mostovi, kad će ionako postojati novi most sa trotoarom za pešake" To je, uopšte ne sumnjam, bio način razmišljanja u to vreme.

Ukratko, saobraćaj im tada nije bio bitan, pa su pogrešno procenili buduće potrebe, a zatim nisu hteli da žrtvuju ni malo potencijalnog građevinskog zemljišta na obali reke. Dakle kombinacija pohlepe i neznanja.
 
Vrh