@nikolas27 Kao jedan od glavnih argumenata zašto se donose infrastrukturno katastrofalne odluke, navodi se "interes stanara u Beogradu na vodi". Navešću samo najkatastrofalnije:
pod 0, ukidanje Železničke stanice Beograd. Vi sami ste izjavili da vam ne smeta u blizini stana aerodromski ekspres i voz za 200km/h (ne znači da svi tanari dele to mišljenje).
pod 1, uzurpacija obale visokogradnjom pre definisanja logične ulične matrice u kontinuitetu sa postojećom, uključujući i rezervisanje pozicija novih mostova.
pod 2, preusmeravanje metroa sa konsenzusom struke definisanih najopterećenijih pravaca na ono što je ovakva vlast zamislila kao građevinske placeve za svoje Čardake ni na nebu ni na zemlji. Forsiranje najskuplje metode gradnje, koje Amsterdam i Sankt Petersburg koriste zbog istorijskog nasleđa. "Beograd na vodi" nije istorijsko nasleđe, i tu svako normalan pravi metro most.
pod 3. propuštanje šanse da se napravi logična bulevarska mreža tamo gde to može. Evo, za Savsku su imali nacrtanu situaciju za 3+3 trake, a na Savskom trgu po 4 trake pred semaforom da bude. Vudrua Vilsona bi bila logična "longitudinala" paralelna sa Kneza Miloša-Takovska tako da od Čukarice do Dunavske bude sa tunelom od bivšeg BAS-a do Dunavske (paralelno sa železničkim tunelom između 2 obalne zone. A tamo podunavski bulevar i most ka Kotežu. Još postoji šansa za to, ali sve manja i manja.
pod 4. s***nje od transportne mreže u procesu, potpuno betoniranje mogućnosti ekonomičnog i razumnog metro pravca, prekid saobraćaja tri godine. Lupanje ogromnih para u most bez petlje. Bez petlje, ili minimum Y račvanja i tunel će imati nisku efikasnost. Zamena kružnog toka ispred mosta raskrsnicom od strane neke buduće razumne vlasti će samo ublažiti probleme.
Vezano za merenje protoka i uticaja zatvaranja mosta, Centralni komitet Srpske napredne stranke je 2014. ukinuo
Institut za puteve, a time napravio javnu pretnju za sve koji se usude da se planiranjem saobraćaja bave profesionalno. Ranije, ako su se političke strukture i oglušivale o preporuke uskoprofilisanih stručnjaka koji se decenijama u kontinuitetu bave nekom u razumnom svetu priznanom naukom, makar nisu gasile cele institute i sprečavale razvoja novih kadrova u toj oblasti. Baš u petak 1.11.2024. se desio za javnost jako upečatljiv slučaj posledice kapitulacije struke.
Jako sam zabrunut za vas ako vi niste zabrinuti za bezbednost mosta za čije projektovanje, kvalitet i nadzor Ministarstvo GSI ne odgovara po rečima samog Ministra. A sadašnji Stari savski most jedino što ima asvalt u lošem stanju. Nije prošao ni pola ciklusa kapitalnog remonta od poslednjeg, urađenog u vreme kada je Ministarstvo garantovalo kvalitet i nadzor.