Šta je novo?

Stari savski most - Most Miladina Zarica

Gde sa Starim savskim mostom?

  • Povezati Blok 70 sa Adom Ciganlijom

    Glasovi: 200 35,6%
  • Povezati Veliko ratno ostrvo sa Zemunom

    Glasovi: 74 13,2%
  • Neka druga gradska lokacija

    Glasovi: 33 5,9%
  • Pokloniti most drugoj opštini u Srbiji u skladu sa potrebama

    Glasovi: 173 30,8%
  • Most treba da ide u staro gvožđe

    Glasovi: 55 9,8%
  • Ne znam

    Glasovi: 27 4,8%

  • Ukupno glasača
    562
Mislim da je dosta ljudi koji misle da je most dotrajao i neadekvatan strah da to kažu jer ispada da podržavaju SNS. Ako je stvarno neadekvatan, onda ga treba srušiti, nikako seliti na Veliko ratno ostrvo, a novi most treba da se zove most Miladina Zarića. I na taj način se obeleži i oda počast istorijskom značaju starog.

A druga stvar, što niko ne predlaže tunel od BNV ka NBG ispod Save?
Slatko me nasmeja. Ko je doveo most u takvo stanje? Inace je poznato da objekti koji su stari treba da se prepuste zubu vremena.

Ko normalan moze biti protiv novog mosta? Cenu ta zlonamerna zamena teza.

Taj most je toliko dugo deo ovog grada da je postao deo njegove istorije. Svedoci o nekom dogadjaju, vremenu, periodu, apsolutno je nebitno da li ga je sam djavo napravio.

21 vek je, gradnja treba da bude humana, inteligentna i u skladu sa tehnickim mogucnostima. Ovo je cist primer bahatosti.
 
Slatko me nasmeja. Ko je doveo most u takvo stanje? Inace je poznato da objekti koji su stari treba da se prepuste zubu vremena.

Ko normalan moze biti protiv novog mosta? Cenu ta zlonamerna zamena teza.

Taj most je toliko dugo deo ovog grada da je postao deo njegove istorije. Svedoci o nekom dogadjaju, vremenu, periodu, apsolutno je nebitno da li ga je sam djavo napravio.

21 vek je, gradnja treba da bude humana, inteligentna i u skladu sa tehnickim mogucnostima. Ovo je cist primer bahatosti.
Izgleda da se nismo razumeli. Ja sam hteo da ukažem na polarizaciju čak i oko ovog pitanja, gde nemamo prilike da čujemo različita, nepristrasna, neideološka mišljenja, pa da na osnovu njih formiramo svoja.

Ja idiotu Šapiću i SNS-u ne verujem ništa, ali bih voleo da čujem u kakvom je stanju Stari savski most, od nekoga ko nema ideološke razloge da ga ruši, ili čuva (na primer samo da bi se suprotstavljao SNSu). Na primer, ako bi se popravio i zadržao da bude pešačko-tramvajski, ili samo pešački, da li postoji realna mogućnost da naprave neki tunel od BNV do NBG. Ali bih isto voleo da čujem i da li mu je istekao rok trajanja, jer i taj čelik možda ima svoj vek trajanja posle koga možda nema više pomoći i produžavanja veka.

Razumem da si pod utiscima, iznerviran jer i ja sam. Ja prvi ne želim više rušenje svega i svačega, pogotovo objekata sa estetskom i istorijskom vrednošću. Ali u ovom slučaju, ne znam šta da mislim jer jednostavno nema objektivnih mišljenja.

A napadanje ljudi, samo zato što ne misle isto kao ti, razmisli u koju grupu te to svrstava i da li želiš u njoj da budeš.
 
Evo slika čisto ako se neko pita dal ce moći da stane novi most izmedju zgrada. Ako se ne varam receno je 2+2 trake za kola, 1+1 odvojene šine za tramvaje po sredini i za pešake s jedne ili obe strane to ne znam....

,os.jpg
 
Evo slika čisto ako se neko pita dal ce moći da stane novi most izmedju zgrada. Ako se ne varam receno je 2+2 trake za kola, 1+1 odvojene šine za tramvaje po sredini i za pešake s jedne ili obe strane to ne znam....

Pogledajte prilog 219479

Ovde se dobro vidi još nešto. Novi most je jedini Savski koji će imati 2 umesto 3 saobraćajne trake po smeru. A to je traćenje jedne lokacije za most kojih ionako posle BNV-a imamo manje nego što nam treba. Ranije sam u nekom od intervuja pročitao da je originalna ideja i bila da na mostu budu 3+3 saobraćajne trake, plus ove ostale. Pogotovo uzevši u obzir da su upravo oni ukinuli mogućnost za još jedan most po sredini BNVa, u produženju Zorana Đinđića. Međutim 3+3 automobilske trake po širini više nisu mogle da stanu u već fiksirani BNV plan blokova. Tako smo, opet zbog BNV-a, završili sa novim mostom koji tek treba da se gradi, a koji će, kad se jednog dalekog dana izgradi, ipak imati manji kapacitet za automobile od onih građenih pedesetak godina ranije. Kad niko nije ni sanjao da će stotine hiljada novih ljudi neko ubaciti baš u stari deo grada, umesto pored velikih saobraćajnica kako je bilo predviđeno ukinutom studijom visokih objekata. Naravno, ukinutom maltene tajno, bez rasprave ili bilo kakvih analiza budućih potreba. Na slici se sada lepo vidi koliko je malo mesta ostavljeno. Ovde će, nekako, moći da se provuče sada planirani suženi most sa 2+2 automobilske trake, doduše maltene pored prozora stanara, ali 3+3, plus tramvaj, to već zaista ne može.

Slika je divan pogled sa visine koji jasno vizuelno ilustruje kako nam pohlepa i glupost kroje sudbinu.

219479
 
Poslednja izmena:
Može da bude izgrađeno i 20 novih traka, to ne menja činjenicu da će se neko ko pređe most zakucati u urbanu matricu palanke u kojoj nije ništa bitno urađeno u poslednjih 80 godina. Da ne pominjem što kola i ne treba da budu glavno prevozno sredstvo, već javni prevoz.
 
To se rešava tunelima i sa što više mostova koji smanjuju preveliku prostornu koncentraciju vozila zbog prelaska reke na malo mesta. Dakle raspršivanje saobraćaja, prostorna distribucija. Što ima više mostova to manje saobraćaja po svakom, a onda i uže ulice u njihovom nastavku manje smetaju. Više mostova je bolje prilagođeno uskim i malim, ali zato češćim ulicama starih gradova. Međutim, u našem slučaju, tuneli su neophodni i tada. Podrazumeva se i da ima vrlo malo tranzitnog saobraćaja, to se rešava zaobilaznicama i tunelima, nego samo lokalnog.
 
Da dodam i ovaj predlog. Od toga naravno sada nema ništa, ali čisto da se vidi i ta mogućnost. Novi, ali pomereni most, je i dalje moguć direktno i savršeno pravo od kružnog toka ili petlje kod Vladimira Popovića. U BNV ulici Kraljice Drage Obrenović i dalje ima mesta za 2+2 trake bez ostrva po sredini. Na desnoj obali čak može da ide i bez oštrog skretanja u levo ako se nastavi po sada praznoj lokaciji bivše autobuske stanice. Naravno, to bi podelilo jedan ili dva građevinska bloka na pravcu ulaza u budući tunel kod Ekonomskog fakulteta. Ako se skreće u Bulevar Vudroa Vilsona, onda ne mora da se gubi ni taj plac. Onda bi stari most mogao da ostane tu gde je, i da uštedimo puno para, živaca i vremena.

Ili ... možda ... da ta dva mosta zamene mesta? Stari se pomeri malo uzvodno kao uspomena i pešačko-biciklistički, a novi onda ne mora da ima biciklističke staze. Onda ni pristupne ulice do starog na novom mestu ne moraju da se menjaju. Naravno, onda smo opet bez ijednog mosta više godina, ali je stari bar sačuvan skoro tamo gde je i bio, kao uspomena, istorija, ukras i saobraćajni "bekap" (za svaki slučaj), a i dalje ima korisnu funkciju. Mada nisam siguran da bi ovako nešto uopšte trebalo raditi, ali eto, moguće je i to.

Alternativna pozicija Savskog mosta.png
 
Poslednja izmena:
Prosto mi je muka kad vidim kako neko bez i grama mozga dozvoljava Beogradu na vodi da gradi ove zgradurine, koje ne lice ni na sta.
Sto je najgore, tek smo na polovini, a mozda ni toliko, sto se izgradnje tice.
Da je neko toliko malouman da zarad stambenih kvadrata unisti potencijalne nacine rasterecenja saobracaja u gradu... Ko vise tu kupuje stanove i dokle to ide, ja ne znam, a verujem da niko i ne zna.
 
Da dodam i ovaj predlog. Od toga naravno sada nema ništa, ali čisto da se vidi i ta mogućnost. Novi, ali pomereni most, je i dalje moguć direktno i savršeno pravo od kružnog toka ili petlje kod Vladimira Popovića. U BNV ulici Kraljice Drage Obrenović i dalje ima mesta za 2+2 trake bez ostrva po sredini. Na desnoj obali čak može da ide i bez oštrog skretanja u levo ako se nastavi po sada praznoj lokaciji bivše autobuske stanice. Naravno, to bi podelilo jedan ili dva građevinska bloka na pravcu ulaza u budući tunel kod Ekonomskog fakulteta. Ako se skreće u Bulevar Vudroa Vilsona, onda ne mora da se gubi ni taj plac. Onda bi stari most mogao da ostane tu gde je, i da uštedimo puno para, živaca i vremena.

Ili ... možda ... da ta dva mosta zamene mesta? Stari se pomeri malo uzvodno kao uspomena i pešačko-biciklistički, a novi onda ne mora da ima biciklističke staze. Onda ni pristupne ulice do starog na novom mestu ne moraju da se menjaju. Naravno, onda smo opet bez ijednog mosta više godina, ali je stari bar sačuvan skoro tamo gde je i bio, kao uspomena, istorija, ukras i saobraćajni "bekap" (za svaki slučaj), a i dalje ima korisnu funkciju. Mada nisam siguran da bi ovako nešto uopšte trebalo raditi, ali eto, moguće je i to.

Pogledajte prilog 219484

Možda bi imalo smisla tipa da bi stari most ostao u funkciji dok se gradi novi... Posle bi stari most mogao da ostane samo za tramvajski, a novi samo za automobilski saobraćaj. Mada, ne znam šta bi se time postiglo, pošto se oba mosta nadovezuju na isto mesto na NBG i uključuju praktično na istu saobraćajnicu na BnV.

Ako bi na kraju bio ipak samo jedan most, svejedno je na kom je mesto od ova dva - isto je.
 
Mozda je ideja graditelja Bgd na vodi da isti izoluju od ostatka grada da bi se dobilo zatvoreno naselje ili closed/gated resort, kao sto ima u Brazilu.
U tom.smislu oni ne zele mnogo saobracaja u tom gradu elite.

U svakom slucaju nicu ce tu jos mnogo zgrada, gustina ce se jos povecati jer nova srpska elita ima snaznu potrebu da zivi bas tu.
 
Није то први пут, током Другог светског рата Немци су уз Стари железнички направили још један мост, практично близанац, после ослобођења обновљен је само предратни, док близанац није. На њега подсећа само преостали стуб на обали..

Yugoslavia-Twin-Sava-river....jpg

28516001_10215906726838721_1258722530333660286_o.jpg
20210809080930_IMG_6399.jpg
 
Ne vredi sada trositi vreme na hipoteticne rasprave o boljim opcijama.
Rusenje mosta bez izgradjene alternative je svakako najgora opcija i ona je odabrana.
Beogradjani su prihvatili smanjenje kapaciteta za prelazak reke za 25-30% bez reci. Sami su odabrali Sapica.
Prihvatili su zlocin u Ribnikaru, Mladenovcu i NS, pa ce i ovo. Svejedno im je.
Svako vuce za sebe, celinu i sustinu problema ne vidi niko, bas kao oni vlasnici automobila koji sada voze u kontra smeru.
 
Ovde se dobro vidi još nešto. Novi most je jedini Savski koji će imati 2 umesto 3 saobraćajne trake po smeru. A to je traćenje jedne lokacije za most kojih ionako posle BNV-a imamo manje nego što nam treba. Ranije sam u nekom od intervuja pročitao da je originalna ideja i bila da na mostu budu 3+3 saobraćajne trake, plus ove ostale. Pogotovo uzevši u obzir da su upravo oni ukinuli mogućnost za još jedan most po sredini BNVa, u produženju Zorana Đinđića. Međutim 3+3 automobilske trake po širini više nisu mogle da stanu u već fiksirani BNV plan blokova. Tako smo, opet zbog BNV-a, završili sa novim mostom koji tek treba da se gradi, a koji će, kad se jednog dalekog dana izgradi, ipak imati manji kapacitet za automobile od onih građenih pedesetak godina ranije. Kad niko nije ni sanjao da će stotine hiljada novih ljudi neko ubaciti baš u stari deo grada, umesto pored velikih saobraćajnica kako je bilo predviđeno ukinutom studijom visokih objekata. Naravno, ukinutom maltene tajno, bez rasprave ili bilo kakvih analiza budućih potreba. Na slici se sada lepo vidi koliko je malo mesta ostavljeno. Ovde će, nekako, moći da se provuče sada planirani suženi most sa 2+2 automobilske trake, doduše maltene pored prozora stanara, ali 3+3, plus tramvaj, to već zaista ne može.

Slika je divan pogled sa visine koji jasno vizuelno ilustruje kako nam pohlepa i glupost kroje sudbinu.

219479

Bolje bi bilo da je 3+3, ali nema mesta zbog toga što je po sredini predviđena tramvajska i metro ruta, ali i široki pešački trotoar...
Dobra strana je što će moći da se suzi torotoar na 0.5m, pa da se tako dobije po još jedna traka u nekom budućem proširenju :)

Saobraćajni pravac mosta predviđa dve kolovozne trake širine po 6,5m, tramvajsku bašticu, dvokolosečni tramvajski, metro koridor u sredini profila minimalne širine 8m i obostrane trotoare od po 3m koji uključuju jednosmerne biciklističke staze.
 
^
Ovo nema logike sto pise. Dve trake po 6.5m + 8m i trotoari od po 3m sta je pre ovo 30 metara sirine most?! :ROFLMAO:
 
Razne varjante sa novim mostom odmah pored starog, koji za pristup koristi istu ulicu, takođe više nisu moguće. Već je dobro odmaklo pravljenje zgrade tik pored starog mosta. A još ga nisu ni srušili, a kamoli izgradili novi. Čovek bi pomislio da je bolje sačekati sa pravljenjem susedne zgrade da bi se prostor na obali pored mosta iskoristio za njegovo gradilište. Ali naravno, u (našoj) praksi nije tako. Eventualnu buduću neprijateljsku vlast treba što pre staviti pred svršeni čin. Investitori nemaju vremena za gubljenje, bar kad je kupovina rečnih obala i zauzimanje bivših javnih prostora u pitanju. Ko zna šta sutra nosi, i ko će prekosutra ispitivati ugovore. Fait accompli je važniji od svega drugog. Problematičan ugovor se može oboriti, ali ogromna i skupa zgrada ne, pa kakav god ugovor bio. Zato ...

IMG_5183.JPG


IMG_5184.JPG


IMG_5188.JPG


IMG_5187.JPG


A nekada je upravo ovde sve bilo javno zemljište uz reku i pripadalo je nama. Čekali smo decenijama kao zapeta puška da najzad "siđemo na reku". Samo još da skinu šine i ... obala je najzad naša, kao što su nam urbanisti odavno obećali!

Ali ...

IMG_7909.JPG
 
^
Ovo nema logike sto pise. Dve trake po 6.5m + 8m i trotoari od po 3m sta je pre ovo 30 metara sirine most?! :ROFLMAO:

To sam i ja mislio, ali sam proverio još jednom koliko je definisana širina trake (min. 2.5m). Misli se, očigledno, da je 6.5m širina obe trake zajedno.
Loše su napisali u tekstu koji sam citirao.
 
Vrh