Slatko me nasmeja. Ko je doveo most u takvo stanje? Inace je poznato da objekti koji su stari treba da se prepuste zubu vremena.Mislim da je dosta ljudi koji misle da je most dotrajao i neadekvatan strah da to kažu jer ispada da podržavaju SNS. Ako je stvarno neadekvatan, onda ga treba srušiti, nikako seliti na Veliko ratno ostrvo, a novi most treba da se zove most Miladina Zarića. I na taj način se obeleži i oda počast istorijskom značaju starog.
A druga stvar, što niko ne predlaže tunel od BNV ka NBG ispod Save?
Izgleda da se nismo razumeli. Ja sam hteo da ukažem na polarizaciju čak i oko ovog pitanja, gde nemamo prilike da čujemo različita, nepristrasna, neideološka mišljenja, pa da na osnovu njih formiramo svoja.Slatko me nasmeja. Ko je doveo most u takvo stanje? Inace je poznato da objekti koji su stari treba da se prepuste zubu vremena.
Ko normalan moze biti protiv novog mosta? Cenu ta zlonamerna zamena teza.
Taj most je toliko dugo deo ovog grada da je postao deo njegove istorije. Svedoci o nekom dogadjaju, vremenu, periodu, apsolutno je nebitno da li ga je sam djavo napravio.
21 vek je, gradnja treba da bude humana, inteligentna i u skladu sa tehnickim mogucnostima. Ovo je cist primer bahatosti.
Pa hoce li moci?Evo slika čisto ako se neko pita dal ce moći da stane novi most izmedju zgrada. Ako se ne varam receno je 2+2 trake za kola, 1+1 odvojene šine za tramvaje po sredini i za pešake s jedne ili obe strane to ne znam....
Evo slika čisto ako se neko pita dal ce moći da stane novi most izmedju zgrada. Ako se ne varam receno je 2+2 trake za kola, 1+1 odvojene šine za tramvaje po sredini i za pešake s jedne ili obe strane to ne znam....
Pogledajte prilog 219479
Da dodam i ovaj predlog. Od toga naravno sada nema ništa, ali čisto da se vidi i ta mogućnost. Novi, ali pomereni most, je i dalje moguć direktno i savršeno pravo od kružnog toka ili petlje kod Vladimira Popovića. U BNV ulici Kraljice Drage Obrenović i dalje ima mesta za 2+2 trake bez ostrva po sredini. Na desnoj obali čak može da ide i bez oštrog skretanja u levo ako se nastavi po sada praznoj lokaciji bivše autobuske stanice. Naravno, to bi podelilo jedan ili dva građevinska bloka na pravcu ulaza u budući tunel kod Ekonomskog fakulteta. Ako se skreće u Bulevar Vudroa Vilsona, onda ne mora da se gubi ni taj plac. Onda bi stari most mogao da ostane tu gde je, i da uštedimo puno para, živaca i vremena.
Ili ... možda ... da ta dva mosta zamene mesta? Stari se pomeri malo uzvodno kao uspomena i pešačko-biciklistički, a novi onda ne mora da ima biciklističke staze. Onda ni pristupne ulice do starog na novom mestu ne moraju da se menjaju. Naravno, onda smo opet bez ijednog mosta više godina, ali je stari bar sačuvan skoro tamo gde je i bio, kao uspomena, istorija, ukras i saobraćajni "bekap" (za svaki slučaj), a i dalje ima korisnu funkciju. Mada nisam siguran da bi ovako nešto uopšte trebalo raditi, ali eto, moguće je i to.
Pogledajte prilog 219484
Ovde se dobro vidi još nešto. Novi most je jedini Savski koji će imati 2 umesto 3 saobraćajne trake po smeru. A to je traćenje jedne lokacije za most kojih ionako posle BNV-a imamo manje nego što nam treba. Ranije sam u nekom od intervuja pročitao da je originalna ideja i bila da na mostu budu 3+3 saobraćajne trake, plus ove ostale. Pogotovo uzevši u obzir da su upravo oni ukinuli mogućnost za još jedan most po sredini BNVa, u produženju Zorana Đinđića. Međutim 3+3 automobilske trake po širini više nisu mogle da stanu u već fiksirani BNV plan blokova. Tako smo, opet zbog BNV-a, završili sa novim mostom koji tek treba da se gradi, a koji će, kad se jednog dalekog dana izgradi, ipak imati manji kapacitet za automobile od onih građenih pedesetak godina ranije. Kad niko nije ni sanjao da će stotine hiljada novih ljudi neko ubaciti baš u stari deo grada, umesto pored velikih saobraćajnica kako je bilo predviđeno ukinutom studijom visokih objekata. Naravno, ukinutom maltene tajno, bez rasprave ili bilo kakvih analiza budućih potreba. Na slici se sada lepo vidi koliko je malo mesta ostavljeno. Ovde će, nekako, moći da se provuče sada planirani suženi most sa 2+2 automobilske trake, doduše maltene pored prozora stanara, ali 3+3, plus tramvaj, to već zaista ne može.
Slika je divan pogled sa visine koji jasno vizuelno ilustruje kako nam pohlepa i glupost kroje sudbinu.
Saobraćajni pravac mosta predviđa dve kolovozne trake širine po 6,5m, tramvajsku bašticu, dvokolosečni tramvajski, metro koridor u sredini profila minimalne širine 8m i obostrane trotoare od po 3m koji uključuju jednosmerne biciklističke staze.
^
Ovo nema logike sto pise. Dve trake po 6.5m + 8m i trotoari od po 3m sta je pre ovo 30 metara sirine most?!
Itekako. Ima tu dosta mesta i nece biti toliko blizu stanova kao sto se misliPa hoce li moci?