Osim što za kolski saobraćaj na desnoj obali teško da će se saglasiti za petlju, osim troška 250.000.000 evra vrednovano dodatno vreme građana u zastojima, naprednim rešenjima će i metro da sj***bu.
Sa te strane ima smisao napraviti odmah i samo metro most.
Varijanta 1.
Varijanta 2
Ako šinsku trasu ne lome kamioni i autobusi, odnosno na podlogu se prenose samo usmerene sile, lakše je održavati metalogumene elemente koji upijaju buku. Od buke direktno točkova štiti zatvorena zastakljena konstrukcija sa krovom. Stari savski most, relativno nedavno kapitalno remontovan ostaje za kola kao izduvni ventil za Brankov i Gazelu, mostove na celovitim pravcima.
Eventualni drumski tunel ka Dunavskoj obali treba da počne od parkinga BAS-a, sa par bočnih rampi sa Karađorđeve, kao deo pravca Milutina Milankovića - Železničko drumski most - Vudrua Vilsona - tunel - Petlja Dunavska - Most Dorćol - Kotež - Krnjački bulevar - Železnička stanica Krnjača - Železnička stanica Ovča. Naravno, između Sajma i Gazele trokraka petlja.
Bez potpuno denivelisanog prilaza sa mosta u drumski tunel sa Savskog mosta, kao i sa Dunavske strane, cela zamisao gubi i na kapacitetu, i na kvalitetu i ekonomskoj isplativosti. Na tako malom prostoru od Savske obale do Gavrila principa, moguće je napraviti poniranje po graničnim kriterijumima, ali samo i samo tako što će se napraviti barijera od silazne rampe dužine oko 250 metara od Hercegovačke do Karađorđeve, odnosno "velelepna" Vudrua Vilsona bi udarila ili u nefunkcionalno, ili u estetski paradoksalno. Treća opcija je da estakade (mostovske konstrukcije, "vijadukti") idu od obale do padine brda, kako je optimalno za metro. To je funkcionalno, ali je čudovište u centralnom gradskom prostoru, sa auspusima iznad glave.
Dakle, u tom izboru rešenja, SNS se opredeljuje za nedarovito/netalentovano rešenje, projekat koji se zbog dugih zatvaranja i nefunkcionalnosti na kraju završava gubitkom, ali zbog mnogo traka preko Save daje privid "da je nešto bolje urađeno". A za optimalan metro se ne sekiraju, kako ga ionako već 12 godina ne grade.