Šta je novo?

Stari savski most - Most Miladina Zarica

Gde sa Starim savskim mostom?

  • Povezati Blok 70 sa Adom Ciganlijom

    Glasovi: 195 35,6%
  • Povezati Veliko ratno ostrvo sa Zemunom

    Glasovi: 72 13,2%
  • Neka druga gradska lokacija

    Glasovi: 33 6,0%
  • Pokloniti most drugoj opštini u Srbiji u skladu sa potrebama

    Glasovi: 173 31,6%
  • Most treba da ide u staro gvožđe

    Glasovi: 49 9,0%
  • Ne znam

    Glasovi: 25 4,6%

  • Ukupno glasača
    547
Трамвајски мост је и раније био предмет политичких играрија, нпр.

мост је 31. марта 2008. као реконструисан, уклоњених скела, свечано пуштен у саобраћај, пред изборе за одборнике Скупштине града Београда који су се одржавали 11. маја 2008.


А истина је била да доњи део моста није био реконструисан, о чему сам тада писао по форумима.


DSCI0009.JPG
 
Nabacili su crne kese preko znakova koji vode ka starom mostu u Milentija Popovića (što ih jednostavno nisu skinuli?)...
Paraleleno sa time su definitivno precrtali sve žute trake u toj ulici belom bojom. Tako da je sada Milentija Popovića celom dužinom 3+3.
 
Najzad neki ažurni podaci o saobraćaju. Dakle, iz ovog intervjua, ovo je do sada bio promet po Savskim mostovima. U pitanju je broj prelazaka LJUDI na dan, a ne vozila na dan (pošto se u jednom vozilu javnog prevoza može nalaziti puno ljudi, pa je to bolji indikator njihove saobraćajne koristi).

Most
Broj
Prelazaka
Brankov50.000ljudi dnevno
Stari Savski most20.000 - 25.000 (recimo 22.500)ljudi dnevno
Gazela120.000ljudi dnevno
Most na Adi40.000ljudi dnevno

Pošto je najveće saobraćajno zagušenje u starom delu grada, a Gazela i most na Adi su prilično daleko da bi većini mogli da služe kao uobičajene zaobilaznice, ima smisla uzeti da u gužvama onog dela saobraćaja koji prolazi kroz stari centar grada u najvećoj meri učestvuju samo dva mosta, Brankov i Stari Savski. Pa onda možemo proceniti procente korišćenja tih mostova za prelaske Save, po čoveku :

Brankov: 69 %
Stari savski: 31%

To je blizu trećine. Na kraju ispada da će zbog zatvaranja ovog mosta jedna trećina onih koji putuju preko Save pa idu kroz stari deo grada morati da promeni način na koji to radi. Tj zatvaranje će pogoditi trećinu tih putnika preko Save.

Međutim ovo je SAMO procenat onih koji moraju menjati način ili trasu putovanja. Nema veze sa povećanjem prosečnog vremena provedenog u putovanju zbog smanjenja saobraćajnih kapaciteta za prelazak reke. Pošto će to, doduše u različitoj meri, pogoditi obe te grupe. Taj deo pogoršanja je nažalost bez ozbiljne saobraćajne simulacije na modelima nemoguće proceniti pošto je zavisnost protočnosti od broja automobila na putevima veoma nelinearna.
 
Konacno neko pametan da objasni koje su opcije.
Dosta vise sa ,,Ne damo most! Mostovi se ne ruse, vec se prave novi".
A gde da napravimo onda taj novi? ,,E pa ne znam".
 
Mislim da je dosta ljudi koji misle da je most dotrajao i neadekvatan strah da to kažu jer ispada da podržavaju SNS. Ako je stvarno neadekvatan, onda ga treba srušiti, nikako seliti na Veliko ratno ostrvo, a novi most treba da se zove most Miladina Zarića. I na taj način se obeleži i oda počast istorijskom značaju starog.

A druga stvar, što niko ne predlaže tunel od BNV ka NBG ispod Save?
 
Konacno neko pametan da objasni koje su opcije.
Dosta vise sa ,,Ne damo most! Mostovi se ne ruse, vec se prave novi".
A gde da napravimo onda taj novi? ,,E pa ne znam".
Праве се али у овом случају по примеру из Москве који је @Прле овде објавио, прво се поред постојећег моста изгради једна мостовска конструкција, па се на њу пребацује саобраћај, затим се прелази на демонтажу постојећег, и након градње нове конструкције, у нашем случају треба још једна мост. конструкција до Саванове за две траке ( смер ка Новом Београду).
 
Poslednja izmena:
НС има свеже исуство са демонтажом друмско-железничког моста..

Screenshot (4561).png
Screenshot (4560).png
Screenshot (4559).png

 
Najvise mi se dopada taj istorijski momenat mosta... ,,Svabe se povlacile tuda".
Toliko arheoloskih nalazista imamo na raznim lokalitetima i kad se prave putevi i zgrade (ili sredjuje Trg republike), niko paznju ne obraca na to.
Samo zatrpaju, uruse, ostete i niko ni rec. A sad ovaj most ima ogromnu istorijsku vrednost.
 
Нпр. археолошко налазиште на Бањици није истражено а од седамдесетих година се на њему граде зграде и куће..

Neolitski lokalitet Usek na Banjici bio je najdugovečnije vinčansko naselje​

„Vinčanska kultura je sinonim za pozni neolit centralnog Balkana, a vinčansko naselje na Banjici je naseljeno na samom početku vinčanske kulture, oko 5000. godine pre nove ere i živelo sve do 4600. godine pre nove ere. Jako je važno što je u tih 400 godina, koliko je postojalo neolitsko naselje na Banjici, mi možemo da ispratimo razvoj različitih fenomena i materijalne kulture koju vezujemo za samu vinčansku kulturu“, objašnjava Miloš Spasić, kustos Muzeja grada Beograda.

Na Banjici, prilikom naseljavanja, ljudi su osnovali jedno veoma skromno naselje i objekti u kojima se živelo bili su plitko ukopane poluzemunice, dok su na kraju postojanja naselja ljudi živeli čak i u dvospratnim velikim kućama, koje su mogle imati i do 220 kvadratnih metara, dodaje kustos.

„Banjica je jedan od najznačajnijih lokaliteta vinčanske kulture, upravo zato što se mogu ispratiti razvoj i evolucija arhitektonskih objekata, od vrlo skromnih, do najsloženijih formi. Na Banjici su istražene kuće najvećih površina. Najinteresantnije je što mi vidimo dinamiku svakodnevnog života u ovom naselju – vidimo da su se kuće proširivale nakon proširivanja porodice. Dolazak novog člana domaćinstva zahtevao je i nove kvadratne metre u samoj kući, što znači da su te kuće bile dozidane. To se u arhitekturi Banjice jako lepo vidi“, navodi Spasić.
 
Beogradjani ce dugo ziveti bez ovog mosta, ako ikad i dobiju drugi.
Osnovna ideja je bila da se tramvaj ukloni iz blizine Bgd. na vodi.
Ljudi koji tamo zive ne vole bas sinski prevoz.
 
Лично мислим да није од станара, пре ће бити да је фикс идеја оних који су осмислили и овај бизнис са БнВ. И то су јавно наши људи, јер само ми имамо проблем са шинама. У Москви ће направити бизнис апартмане поред Ж/с веће од ове која је била у Савском амфитеатру(на пример на територији бившег хлебзавода бр.5) . И народ купује. Шта више, био сам на 21ом спрату. Поглед је фантастичан. А пруга је још и занимљиве.
 
Vrh