Pričali smo o tome ranije, most na mestu Kulčine bi mogao da vodi u direktnu vezu ka Bolničkom krugu. Ovako je sve bangavo, ideš preko Gazele, pa u Kneza Miloša, pa u Višegradsku.
Generalno je sramota i apsurd kako izgledaju prilazi najvećem i najbitnijem medicinskom centru u zemlji. Zakržljale ulice iz 19. veka, uvek dodatno zakrčene parkiranim bolidima, javni prevoz koji u potpunosti maši taj bolnički krug, brdo jednosmernih ulica koje vode u klupko... Što ti kažeš, treba da postoji taj Vračarski bulevar, a ne ovako sve skarabudženo, mreža i raspored iz 19. veka sa malo šminke i puno buvljačke srpske improvizacije.
Kažem ja, ovo je sve akumulirani efekat 100 godina slepačkog vođenja i razvijanja Beograda. Ovo što sada vidimo i živimo je samo metastaza tumora koji je nastao još 1920ih. Još 10-20 godina ovako i ceo grad će kolabirati. Ne samo saobraćajno nego i infrastrukturno, funkcionalno, institucijski...
P.S.
Šta je gore od milion Srba na jednom mestu?
- Dva miliona Srba na jednom mestu!
Zapravo, most na mestu Kule ne bi baš vodio do KC Srbije, već bi "udario" na raskrsnicu Savske i Višegradske odakle bismo opet morali da dumimo kako da saobraćaj sa tog hipotetičkog 3+3 mosta kanališemo u te "zakržljale ulice iz 19. veka, uvek dodatno zakrčene parkiranim bolidima"
Moje neko iskustvo govori da je pristup automobilom KCS-u "najbezbolniji" sa auto-puta, odnosno petlje Hitna pomoć. Budući da će ta petlja biti dodatno rekonstruisana u okviru izgradnje pristupnica Prokopu s jedne, i Tiršovoj dva (i budućoj Onkologiji) s druge strane, onda verujem da će ova veza zapravo postati "primarni" ulaz u KCS. Jedino što me iritira u toj priči je što se popustilo pritisku Dane Grujičić da se ne gradi tzv. transvezala, odnosno veza Manceove ulice, bolničkog kruga i Bulevara oslobođenja.
Naravno, za sve "laganije" slučajeve, dolazak javnim prevozom u KCS bio bi najbolji scenario da donosioci odluka nisu do te mere ograničeni da to uporno ignorišu, kao što su ignorisali i incijativu "Po meri metro" sa ciničnim objašnjenjem da će izgraditi eskalator od Mostarske petlje do kule Skyline
U vezi sa Vračarskim bulevarom, od te priče je odustao još DS 2000-ih, budući da je Vračar bila njihova jaka baza (i kada je reč o članstvu, i kada je reč o glasačima), i bilo je dosta mrštenja na ideju da se "ruši pola Vračara". Stoga je doneto "utešno" rešenje u vidu planiranog prošitenja Trnske i njenog "probijanja" na Bulevar, odakle bi dalje "štrpnula" malo parka Ćirila i Metodija, i ulila se u Ulicu kraljice Marije.
No, čak je i "fake news" da se krenulo u realizaciju te ideje (u vreme kada je započeta izgradnja poslovne zgrade Revolucija) izazvao popriličnu paniku među Beograđanima, i u situaciji kada se svaki kućerak na Vračaru proglašava za istorijski spomenik neprocenjive vrednosti, verovanje da će neko porušiti čitav niz objekata kako bi se provukla nekakva ulica, ravno je verovanju da će Vučič sutra podneti ostavku
Sve u svemu, što se drumske infrastrukture u starom delu grada tiče, verujem da će za mog života možda da probiju UMP do Autokomande (odakle više nikada maknuti dalje neće), proširiti Makenzijevu do Maksima Gorkog, proširiti Dunavsku i vezati je sa Pančevcom, izgraditi deonicu SMT-a od Borske do petlje Lasta, i eventualno uspeti da "spuste" Bulevar Peka Dapčevića do auto-puta, naprave pristojnu petlju i konačno razmontiraju ono g*vno od mostića na Dušanovcu.