Šta je novo?

Stari savski most - Most Miladina Zarica

Gde sa Starim savskim mostom?

  • Povezati Blok 70 sa Adom Ciganlijom

    Glasovi: 201 35,7%
  • Povezati Veliko ratno ostrvo sa Zemunom

    Glasovi: 74 13,1%
  • Neka druga gradska lokacija

    Glasovi: 33 5,9%
  • Pokloniti most drugoj opštini u Srbiji u skladu sa potrebama

    Glasovi: 173 30,7%
  • Most treba da ide u staro gvožđe

    Glasovi: 55 9,8%
  • Ne znam

    Glasovi: 27 4,8%

  • Ukupno glasača
    563
@СЕВЕР Stari železnički most ima preuzak (96 norma 100m), i prenizak (6m norma 10m) plovni otvor. Samo je jednokolosečni, što je još u vreme Branka Pešića i Branislava Jovina ocenjeno kao nedovoljno za ozbiljan sistem masovnog, pouzdanog, identiteski jakog, prostorno štedljivog, ekonomičnog, ekološki prihvatljivog, socijalno pravednog, ekonomski strateškog transporta. Uz to, tu je u sadašnjim uslovima pogodno praviti petlju čak i na desnoj obali.
Јасно, помињем га у контексту тога да се као аргумент против рушења старог трамвајског често позива на "историјску вредност" и "симбол града" уместо да главно питање буде функционалност новог моста и питање саобраћаја док траје изградња.
 
Loše danas za loše sutra i još gore prekosutra. Loše, generalna situacija sa mostovamo, loše sutra troškovi indukovanih zastoja zbog prekida rada mosta tri godine prevazilaze troškove gradnje tri puta, još gore prekosutra, plaćaš kredit, a most nema ni pola kapaciteta zato što nema petlji. Smislili je**ni kružni tok, koji u praksi blokira i inače prohodne

Ovaj deo sa troškovima zbog prekida rada mosta i generalno zastoja u saobracaju nije nesto što može da pojmi na primer jedan Šapić… a ni mnogi koje smatramo pametnijim.

A što se tiče prohodnosti mislim da ih to uopšte ne interesuje. Sada se gradi taj deo BGNV i kupcima smeta buka tramvaja prego gvoždja. To je cela priča. Kakav crni EXPO. I EXPO se radi zbog uzurpacije Sajma. Pričama o zaradi od njegq niko ne veruje.
 
screenshot-4270-png.216428
Када видим ове слике буде ми жао што су икада правили кеј.

IMG_0362.png
 
Ovde je problem napravio nakaradni plan BnV koji je građen kao da je grad za sebe a ne u centru milionskog grada, i tu sada ništa ne može da se uradi, a neće dozvoliti nikada neki most gde bi se saobraćaj usmerio od BZĐ pa pored Kule gde još uvek ima prostora za to (mada su i tu nove zgrade pozicionirali tačno na tim slobodnim koridorima). Da smo imali bolju vlast ovaj most bi bio sačuvan i obnovljen a novi bi se gradio pored, sada je besmisleno uopšte protestovati jer su ljudi svojim glasanjem/bojkotovanjem ovo direktno izabrali, svima je bilo jasno pred izbore u kom pravcu se ide sa trenutnom ekipom.

I da slažem se sa Karlom, pa što se taj stari železnički ne sruši i na njegovom mestu ne izgradi normalan most za drumski saobraćaj uz adekvatne pešačke/bici staze. To je jedna od retkih tački gde imaš prostora sa obe strane da napraviš adekvatne prilaze.
 
Gde bi išao most u produžetku bulevara Zorana Đinđića? Koje saobraćajnice bi prihvatile saobraćaj sa njega?

Problem je sistemske prirode i postoji od drugog svetskog rata, a možda i ranije, a to je plavljenje zgrada u matrici nabrekle palanke. U centru grada fale:
1. Vračarski bulevar (od Prokopa, preko Vračara do Ruzveltove)
2. Bulevar Makenzijeva - Vojislava Ilića
3. Produžetak Južnog bulevara do Zvezdare
4. Poprečna veza (u okviru UMPa) Šumice - Severni bulevar
5. Dunavski bulevar
6. Tunel Gavrila Principa - Despota Stefana
7. Nebrojena proširenja ulica koja čekaju investitore umesto eksproprijacijom da se uvuče građevinska linija.
Od svega toga, možda se tunel i Dunavski bulevar nekad izgrade, a bez svega toga je apsolutno svejedno da li će da izgrade dve nove trake ili dvadeset, to nema gde da ode. Da ne pominjem što ni to nije dovoljno bez metroa.

Ono što hoću da kažem je da možemo mi da raspravljamo o poziciji mosta i broju traka, ali sve je to prilično trivijalno u poređenju sa svim onim što bi zaista trebalo da urade. Tako da ono što ostaje za neku smislenu raspravu jeste dužina zatvaranja i sam novi most u inženjerskom smislu.
 
Pričali smo o tome ranije, most na mestu Kulčine bi mogao da vodi u direktnu vezu ka Bolničkom krugu. Ovako je sve bangavo, ideš preko Gazele, pa u Kneza Miloša, pa u Višegradsku.

Generalno je sramota i apsurd kako izgledaju prilazi najvećem i najbitnijem medicinskom centru u zemlji. Zakržljale ulice iz 19. veka, uvek dodatno zakrčene parkiranim bolidima, javni prevoz koji u potpunosti maši taj bolnički krug, brdo jednosmernih ulica koje vode u klupko... Što ti kažeš, treba da postoji taj Vračarski bulevar, a ne ovako sve skarabudženo, mreža i raspored iz 19. veka sa malo šminke i puno buvljačke srpske improvizacije.

Kažem ja, ovo je sve akumulirani efekat 100 godina slepačkog vođenja i razvijanja Beograda. Ovo što sada vidimo i živimo je samo metastaza tumora koji je nastao još 1920ih. Još 10-20 godina ovako i ceo grad će kolabirati. Ne samo saobraćajno nego i infrastrukturno, funkcionalno, institucijski...

P.S.
Šta je gore od milion Srba na jednom mestu?
- Dva miliona Srba na jednom mestu!
 
Poslednja izmena:
, a neće dozvoliti nikada neki most gde bi se saobraćaj usmerio od BZĐ pa pored Kule gde još uvek ima prostora za to (mada su i tu nove zgrade pozicionirali tačno na tim slobodnim koridorima).

Možda eventualno kad se u navodnom bgdu napravi tolika gužva jer nemaju toliki automobili gde da odu odatle (a i vrate posle). Ili da navijamo da se neko od uticajnijih političara preseli u BnV, a treba da ide na posao u Palatu Srbija na NBG.
 
Ili sad kad stignu Vesićeve krtice za metro, pa da iste kopaju tunele ispod Save, umesto mostova 😅 Tragikomedij sve ovo zajedno ato se desava i sto ce se desavati.
 
Мост је неопходан и више ни не може да се изгради нигде другде осим на месту старог моста.
Не знам зашто је то уопште и тема.
Конструкција која никада није била ни намењена да премости Саву у Београду и изнуђено и привремено решење.
Мост краља Александра нису ни срушили нацисти него наша војска.
U pravu si. Moja greška za to ko ga je srušio.
 
Pričali smo o tome ranije, most na mestu Kulčine bi mogao da vodi u direktnu vezu ka Bolničkom krugu. Ovako je sve bangavo, ideš preko Gazele, pa u Kneza Miloša, pa u Višegradsku.

Generalno je sramota i apsurd kako izgledaju prilazi najvećem i najbitnijem medicinskom centru u zemlji. Zakržljale ulice iz 19. veka, uvek dodatno zakrčene parkiranim bolidima, javni prevoz koji u potpunosti maši taj bolnički krug, brdo jednosmernih ulica koje vode u klupko... Što ti kažeš, treba da postoji taj Vračarski bulevar, a ne ovako sve skarabudženo, mreža i raspored iz 19. veka sa malo šminke i puno buvljačke srpske improvizacije.

Kažem ja, ovo je sve akumulirani efekat 100 godina slepačkog vođenja i razvijanja Beograda. Ovo što sada vidimo i živimo je samo metastaza tumora koji je nastao još 1920ih. Još 10-20 godina ovako i ceo grad će kolabirati. Ne samo saobraćajno nego i infrastrukturno, funkcionalno, institucijski...

P.S.
Šta je gore od milion Srba na jednom mestu?
- Dva miliona Srba na jednom mestu!

Zapravo, most na mestu Kule ne bi baš vodio do KC Srbije, već bi "udario" na raskrsnicu Savske i Višegradske odakle bismo opet morali da dumimo kako da saobraćaj sa tog hipotetičkog 3+3 mosta kanališemo u te "zakržljale ulice iz 19. veka, uvek dodatno zakrčene parkiranim bolidima" :D

Moje neko iskustvo govori da je pristup automobilom KCS-u "najbezbolniji" sa auto-puta, odnosno petlje Hitna pomoć. Budući da će ta petlja biti dodatno rekonstruisana u okviru izgradnje pristupnica Prokopu s jedne, i Tiršovoj dva (i budućoj Onkologiji) s druge strane, onda verujem da će ova veza zapravo postati "primarni" ulaz u KCS. Jedino što me iritira u toj priči je što se popustilo pritisku Dane Grujičić da se ne gradi tzv. transvezala, odnosno veza Manceove ulice, bolničkog kruga i Bulevara oslobođenja.

Naravno, za sve "laganije" slučajeve, dolazak javnim prevozom u KCS bio bi najbolji scenario da donosioci odluka nisu do te mere ograničeni da to uporno ignorišu, kao što su ignorisali i incijativu "Po meri metro" sa ciničnim objašnjenjem da će izgraditi eskalator od Mostarske petlje do kule Skyline :(

U vezi sa Vračarskim bulevarom, od te priče je odustao još DS 2000-ih, budući da je Vračar bila njihova jaka baza (i kada je reč o članstvu, i kada je reč o glasačima), i bilo je dosta mrštenja na ideju da se "ruši pola Vračara". Stoga je doneto "utešno" rešenje u vidu planiranog prošitenja Trnske i njenog "probijanja" na Bulevar, odakle bi dalje "štrpnula" malo parka Ćirila i Metodija, i ulila se u Ulicu kraljice Marije.

No, čak je i "fake news" da se krenulo u realizaciju te ideje (u vreme kada je započeta izgradnja poslovne zgrade Revolucija) izazvao popriličnu paniku među Beograđanima, i u situaciji kada se svaki kućerak na Vračaru proglašava za istorijski spomenik neprocenjive vrednosti, verovanje da će neko porušiti čitav niz objekata kako bi se provukla nekakva ulica, ravno je verovanju da će Vučič sutra podneti ostavku :D

Sve u svemu, što se drumske infrastrukture u starom delu grada tiče, verujem da će za mog života možda da probiju UMP do Autokomande (odakle više nikada maknuti dalje neće), proširiti Makenzijevu do Maksima Gorkog, proširiti Dunavsku i vezati je sa Pančevcom, izgraditi deonicu SMT-a od Borske do petlje Lasta, i eventualno uspeti da "spuste" Bulevar Peka Dapčevića do auto-puta, naprave pristojnu petlju i konačno razmontiraju ono g*vno od mostića na Dušanovcu.
 
Када се градила ХЕ Ђердап расељено је више хиљада људи а са лица Земље збрисана су читава насеља.
Вероватно никада нећемо сазнати колики број неистражених археолошких локалитета.
То је била цена која је морала бити плаћена.
Да центар Београда добије иоле пристојну путну инфраструктуру спречио је низ кућерака на Врачару?
 
Pri takvom razmišljanju grubo je ozostavljeno formiranje novih manjih i vecih pešačkih zona te zamišlene te nove ,,žile kucavice,, nikako ne bi mogle biti sterilno i bezobzirno povučene lenjirom, upravo kao i životu mora da ima malo krivudanja.
Osim toga ne samo da ce za na vek, pešak ostati broj jedan, proizilazi da ta nova saobracajna infrastrukura mora biti sekundarni učesnik.
😃
 
Zna li neko, posto kazu da se zatvara za saobracaj od prvog novembra da li to znaci i za pesake? Ionako su rekli da sledece godine krece demontaza pa makar da pesaci mogu prelaziti so tad
 
Sve u svemu, što se drumske infrastrukture u starom delu grada tiče, verujem da će za mog života možda da probiju UMP do Autokomande (odakle više nikada maknuti dalje neće), proširiti Makenzijevu do Maksima Gorkog, proširiti Dunavsku i vezati je sa Pančevcom, izgraditi deonicu SMT-a od Borske do petlje Lasta, i eventualno uspeti da "spuste" Bulevar Peka Dapčevića do auto-puta, naprave pristojnu petlju i konačno razmontiraju ono g*vno od mostića na Dušanovcu.
Homere, ili si jako mlad ili znaš tajnu večnog života 😁
 
Prvo, ta neuređena obala je bila opasna.
A drugo, sa preuređenjem obale je došlo i do izgradnje obaloutvrde i sprečavanja poplava koje su do tada bile redovne.
A treće, Sava u Beogradu ionako odavno nije za kupanje.
Четврто, иза је ипак бивши логор, није баш примерено да то буде локација за плажу.

Gde bi išao most u produžetku bulevara Zorana Đinđića? Koje saobraćajnice bi prihvatile saobraćaj sa njega?

Problem je sistemske prirode i postoji od drugog svetskog rata, a možda i ranije, a to je plavljenje zgrada u matrici nabrekle palanke. U centru grada fale:
1. Vračarski bulevar (od Prokopa, preko Vračara do Ruzveltove)
2. Bulevar Makenzijeva - Vojislava Ilića
3. Produžetak Južnog bulevara do Zvezdare
4. Poprečna veza (u okviru UMPa) Šumice - Severni bulevar
5. Dunavski bulevar
6. Tunel Gavrila Principa - Despota Stefana
7. Nebrojena proširenja ulica koja čekaju investitore umesto eksproprijacijom da se uvuče građevinska linija.
Od svega toga, možda se tunel i Dunavski bulevar nekad izgrade, a bez svega toga je apsolutno svejedno da li će da izgrade dve nove trake ili dvadeset, to nema gde da ode. Da ne pominjem što ni to nije dovoljno bez metroa.

Ono što hoću da kažem je da možemo mi da raspravljamo o poziciji mosta i broju traka, ali sve je to prilično trivijalno u poređenju sa svim onim što bi zaista trebalo da urade. Tako da ono što ostaje za neku smislenu raspravu jeste dužina zatvaranja i sam novi most u inženjerskom smislu.
Могла је после преласка Саве саобраћајница да скреће у правцу Савског трга између бивше железничке и бивше поште, ка Немањиној, а део саобраћаја да се одлива ка Београду на води и кроз њега до Војводе Мишића обилажењем Савске и Мостара.
Матрица Западног Врачара је заоставштина претходног урбанизма где су се главна кретања у граду пружала паралелно са речним током Саве, а не попреко каква су данашња потраживања.
 
Pravilan naziv za ove bi bio ludisti ili luditi.

Лудити нису имали, бар свесно, политичку позадину за своје деловање, већ су разбијали машине због страха да ће због њих изгубити посао.

А што се тиче лудизма код нас, он је увек некако са политичком позадином..

"У Дувну 5. сијечња (1990.) "догађа се народ". Тражи се обустава градње великог акцелератора Енергоинвеста, шире се гласине да је зрачење постројења опасно по здравље. Еколошки протест прераста у политички. Тражи се да Дувно, чије име потиче још из античких времена промијени име у Томиславград, протестира се против запостављања већинског хрватског становништва у расподели фотеља локалне власти. Тражи се избацивање ћирилице из прва три разреда основне школе.."

Што се тиче наших дана, на власти су деценијама људи који нису радили у "производном сектору", те је и за позицију и за опозицију деценијама било која тема питање добијеног и изгубљеног посла, у најмању руку.
 
Poslednja izmena:
Juče (utorak) 18:30, ohoho nakon popodnevnog špica, na veče bez padavina i po suvom kolovozu: gužva na Gazeli i na prilazima, gužva na Brankovom mostu u oba smera, kružni tok mili... a na "starom" mostu koji se zatvara za koji dan - totalni mrak, nema osvetljenja, i samo poneki par farova koji se sporo kreće zbog pogibljenog asfalta...

Kad krenu kiše i sneg ceo grad će da bude u kolapsu.
 
Vrh