Sad je najzad jasno šta nameravaju da urade sa platoom između Brankovog i Tramvajskog mosta. Skoro kompletna sadašnja kamena obaloutvrda će biti iskopana i uništena, isto kao i deo zemljanog nasipa uz nju. Pravi se čitav novi pristan sa nezakrivljenom (u horizontalnoj ravni) i vertikalno isečenom obalom (u vertikalnoj ravni) iste konstrukcije kao putničko pristanište na desnoj obali Save. Evo slika:
Ceo plato je već iskopan, poravnat, nasut i nabijen u četri kaskadna nivoa različite visine.
Ono što mi do sada nije bilo jasno je zašto nisu nasuli i poslednji deo između obaloutvrde sa granitnim klupama i prvog nasutog sloja? I zašto spoljna ivica nasutog sloja ide ravno umesto da prati krivinu obale?
Međutim sad su pojavile i talpe, pa je najzad jasno šta nameravaju.
Na sledećoj slici se to najbolje vidi. Ravna linija talpi prati ravnu liniju ivice nasutog dela. Nisu nasuli lučni deo levo od toga zato što će sve to da iskopaju, tako da DUBOKA voda dolazi do samih talpi. Kao na putničkom pristaništu na Savi.
Tu dakle neće biti potrebno samo "odmuljavanje", nego i kopanje i odnošenje zaista ogromne količine zemlje i iz postojeće leve obalutvrde, i sa dna unutar samog rečnog toka. Pa se onda očigledno skida i kamena obloga obaloutvrde (obrađeni kamen), obe betonske nožice, nasuta kamena zaštita ispod i pored donje nožice (puno veoma krupnog lomljenog kamena), a gore granitne klupe i bivše šetalište (koje je već odneto). A zatim se na vrhu talpi pravi betonska naglavna greda koja ih povezuje. Onda se verovatno asvaltira bar deo platoa. Ili ceo. To je dakle praktično čitavo novo
pristanište, samo bez objekata na njemu.
Pogled na čitav taj deo.
Možda je razlog za sve ovo činjenica da im smeta što obala nije ravna nego zakrivljena, tj da je deo rečne krivine, dok je sam most naravno ne samo ravan nego i dugačak. Pa to možda može biti problem u zavisnosti od toga kako tačno ogromne barže sa mostom treba da priđu obali i kako se most zatim prebacuje sa njih na obalu. Budući da je ne samo veoma težak nego i veoma dugačak, jer se skida u komadu, bez sečenja. Drugi problem je što je ne samo sama kamena obalutvrda zakošena u vertikalnoj ravni, nego je i dno reke uz obalu takođe blago zakošeno (ugao poniranja nije veliki, tu je bila plaža). Pa je pitanje koliko blizu barže dubokog gaza (jer nose ogromnu težinu) onda obali mogu da priđu. Plus što same obalske dizalice koje most zatim treba da prebace sa barži na obalu, ne mogu da ga okače previše izvan tačke oslonca same dizalice (zbog ogromne težine koju treba podići). Što ima za posledicu da ga ne mogu ni previše pomeriti u stranu. A ako je uz samo obalu plitko, a ona još i blago zakošena, onda ni barže ne mogu biti blizu dizalicama na obali. Plus što vodostaj može varirati baš kad ne treba, pa onda treba brzo menjati sve pripremljene pozicije i proračune. Itd. Verovatno je u pitanju neki sličan problem. Međutim sve ovo će TRAJATI ...