Šta je novo?

Stari savski most - Most Miladina Zarica

Gde sa Starim savskim mostom?

  • Povezati Blok 70 sa Adom Ciganlijom

    Glasovi: 195 35,6%
  • Povezati Veliko ratno ostrvo sa Zemunom

    Glasovi: 73 13,3%
  • Neka druga gradska lokacija

    Glasovi: 33 6,0%
  • Pokloniti most drugoj opštini u Srbiji u skladu sa potrebama

    Glasovi: 173 31,6%
  • Most treba da ide u staro gvožđe

    Glasovi: 49 8,9%
  • Ne znam

    Glasovi: 25 4,6%

  • Ukupno glasača
    548
Не знам да ли си приметио да је сада по средини једна ситница која омета ово Јовиново решење, иначе постављано на форуму једно 50 пута.
Протом, то је исечак скице метро линије, са мостом за метро на месту трамвајског. Ово по средини беше пешачки?

Screenshot (3292).png
 
Nisam mislio da se Jovinovo rešenje bukvalno ostvari baš tako kako je nacrtano. To je samo dobra i laicima vizuelno pristupačna ilustracija suštine, tj osnove saobraćajnog rešenja prelaska Save koji su imali i drugi urbanisti tog vremena. A to je da su glavni NovoBeogradski bulevari paralelni Dunavu postavljeni na pravilnim razmacima i na logična mesta, tj tako da se pružaju po pravcu najvećeg saobraćaja kroz Beograd. Njega određuje pravac pružanja Dunava u Novom Beogradu (severozapad - jugoistok). Pošto po tim bulevarima ide najveći saobračaj, onda je i jedino logično da obavezno postoji po jedan most preko Save u nastavku svakog od tih bulevara. A kako će se i kuda provući metro, to je komplikovano i sekundarno pitanje kad razmišljamo samo o optimalnim položajima mostova, što pre svega drugog ima veze sa maksimizacijom saobraćajne prolaznosti preko Save. Tj da nam prelazak Save ne pravi zagušenja koja se posle šire po celom gradu. Gde god da ide metro, taj most bi onda recimo bio širi, pa bi metro išao po njemu. Ako ne ide ispod zemlje, pa mostovi ionako nisu bitni.

Koliko je dobro to rešenje "jedan bulevar - jedan most" se možda bolje vidi na ovoj redukovanoj skici gde je uklonjeno sve suvišno, pa se lepo vidi kako su mostovi sada vrlo pravilno raspoređeni, i da se zrakasto šire sledeći krivinu Save i veću dužinu desne obale. Sve ostalo su improvizacije koje će nas skupo koštati.


Mreza puteva i mostova u Beogradu.jpg
 
Zapravo, proširenjem ovog mosta se donekle ostvaruje taj plan, samo što se neće odseći deo parka na Ušću da bi se Brankov most poravnao sa bulevarom Nikole Tesle. Još samo da tunel preusmere na bulevar Kralja Aleksandra i to je ta linija iz plana.
 
Ово по средини беше пешачки?

Verovatno. Ali tada Jovin nije znao da će se neko uopšte usuditi da bude toliko neodgovoran pa da ubaci neverovatnu količinu novih ljudi, zabavnih i komercijalnih sadržaja baš u Savski amfiteatar, gde nema previše dobrih veza sa ostatkom Beograda, gde su uništene važne vizure na grad, gde je recimo potreban slobodni prostor zbog Terazijske terase i njenih vidika uz Savu, i gde je jako bitno da postoji slobodno strujanje vazduha, i zbog čišćenja zagađenja i zbog toplotnog ostrva. Pa je zato tu nacrtao samo nekoliko očigledno reprezentativnih zgrada utopljenih u more zelenila (uskih, visokih i razmaknutih), i sa širokom zelenom obalom. Zbog toga je mislio da bi tada tu bio dovoljan i pešački most. Drugi urbanisti su i ranije pričali o saobraćajnom mostu u nastavku Zorana Đinđića. Međutim sada znamo da je taj pešački most očigledna greška, a svakako je i situacija sada drastično različita. Moramo smisliti kako ubuduće provući most pored kule.
 
Poslednja izmena:
А јест мало проблематично, некако централни новобеоградски булевар да удара у Савску и шта онда.. 1+1 Вишеградском до КЦ? Или под земљу па на парк Милутина Миланковића?
 
А јест мало проблематично, некако централни новобеоградски булевар да удара у Савску и шта онда.. 1+1 Вишеградском до КЦ? Или под земљу па на парк Милутина Миланковића?

Beograd na Vodi je napravio toliko novih saobraćajnih odredišta unutar samog sebe (jer nije samo ogromni stambeni centar, već i komercijalni i zabavni, pa tu dolaze i gosti), da će, kad se potpuno izgradi, već samo on generisati dovoljno saobraćaja za jedan most. Zašto taj saobraćaj slati na okolne mostove i tamo praviti dodatnu gužvu? Zar nije bolje to odmah preusmeriti na Novi Beograd? A dodatno imamo ostatak saobraćaja sa NBG prema zoni bolnica na brdu. Uske ulice, ali će i to biti dorinos.
 
Poslednja izmena:
Ма добро, ка тамо знамо, то је писано и цртано милион пута, чак и сада је изводљиво, али где изаћи из потенцијалног тунела од Савске на овој, старобеоградској страни? Код храма, у Јужном булевару, у Војислава Илића? Усмеравање саобраћаја са тог моста на Немањину која је ионако преоптерећена нема много смисла.

Screenshot (3293).png


Screenshot (3294).png
 
Poslednja izmena:
Друмски мост по сред Амфитеатра није потребан и направио би направио више проблема него решења. Уосталом није џабе тај мост избачен из ГУП-а још када је Јовин цртао метро. Зашто?
Па зато што Булевар З. Ђинђиђа заправо није никада ни постала саобраћајна артерија из простог разлога зато што је она капацитетног профила само кроз НБГ док је се са обе стране, и староградске (Делиградска) и земунске (Студентска) надовезује на 1+1, односно удара у зид, Тошин Бунар и Савску.
 
Хоће ли тунел коначно сравнити онај блок од економског факултета до теразија и коначно погурати уређење теразијске терасе или ће и даље најкраћа пешачка комуникација водити ужасима Каменичке и Ломине?
 
Друмски мост по сред Амфитеатра није потребан и направио би направио више проблема него решења. Уосталом није џабе тај мост избачен из ГУП-а још када је Јовин цртао метро. Зашто?
Па зато што Булевар З. Ђинђиђа заправо није никада ни постала саобраћајна артерија из простог разлога зато што је она капацитетног профила само кроз НБГ док је се са обе стране, и староградске (Делиградска) и земунске (Студентска) надовезује на 1+1, односно удара у зид, Тошин Бунар и Савску.

To nije bitno. Saobraćaj po Novobeogradskim bulevarima uglavnom generiše sam Novi Beograd, a drastično manje bilo šta što se nalazi severoistočno od Tošinog bunara. Pa je nebitno što se ti bulevari ne nastavljaju dalje u Zemun. Pri čemu je čak i ta granica na Tošinom bunaru samo privremeno stanje. Kad se počne razvijati deo Zemuna iza njega, nije problem da se ti bulevari produže gde god mogu. A pogotovo se Zorana Đinđića kasnije može nastaviti dalje pošto je u nastavku i dalje uglavnom zelenilo i njive. Upravo Zorana Đinđića ide u pravcu veoma važne železničke stanice Zemun. To će biti veliko čvorište (odvojak za Expo, stadion, metro, stovarišta, kargo). Pa će po Zorana Đinđića svakako biti saobraćaja bar istog nivoa kao i po svim drugim bulevarima Novog Beograda, a verovatno i više. A sa Beogradske strane Zorana Đinđića je sad "Bograd na Vodi", koji je već i sam za sebe dovoljan i kao izvor i kao odredište saobraćaja. Pa više nema "zida" ni sa jedne strane Zorana Đinđića.

Produzetak ulice Zorana Djindjica.jpg
 
Poslednja izmena:
Усмеравање саобраћаја са тог моста на Немањину која је ионако преоптерећена нема много смисла.
Imalo bi jer će i sam BnV postati odnosno već je postao ogroman generator saobraćaja, najviše putničkih automobila. Tako da umesto da vozila koja potiču iz BnV i upućuju se na NBG idu na Gazelu ili Stari/Novi Savski most i dodatno opterećuju njih, oni bi koristili ovaj most između Nikolaja Krajcova i BZĐ. I sam BZĐ koji je sada fazon širi nego pista na ANT. I premda je kljakavo da most kod Kulčine vodi u raskranicu Savske i Višegradske, još je gluplje ovako da BZĐ sa 24 trake vodi odnosno završava se naglo kružnim tokom ispred naselja Staro sajmište. To onda samo znači da sav teret i iz ka BnV će otići na Stari/Novi Savski most.

Ne možemo da odlažemo izgradnju mostova samo zato što nije sve idealno. u ovoj favelčini od grada nikada ništa neće biti idealno. Tako smo odlagali i početak izgradnje metroa i na kraju ćemo i ostati doživotno bez njega. Samo što Beograd nekako i može da preživi bez metroa (mada uz ogromne cene i maltretiranja), ali sa svega 5 - 6 mostova na tri kraka ogromnih reka ima da prsnemo.

Treba uvek graditi što više mostova, pogotovu u ovakvom gradu na ovakvom mestu. Sto godina smo bili slepčine u vođenju grada i dugoročnom planiranju. Ajde da makar probamo da se otresemo toga. Ako ništa drugo, bar da prestanemo da se tešimo da nam ne treba više mostova u dvomilionskom gradu na ušću dve najveće reke u regionu.
 
Poslednja izmena:
Podržao bih to.

Tvoj predlog je isti kao i "moja" zamisao, samo sa tim jednim krakom više ka Nemanjinoj. Što je još bolje.

U svakom slučaju, prirodno i razumno bi bilo da raskrsnicu Vudroa Vilsona i BZĐ povezuje most, a ne da glupa kulčina - inače najveći vašarski bilbord u zemlji - sve to prekida i opstruira samo zato što se Nelečenom tako diglo.
 
Da li je objavljeno da ce biti krtica ili se ovde nagadja? Ja ocekujem da ce biti austrijska metoda na 4 mesta, ali ce jedna cev biti zavrsena pre druge zbog hitnosti posla. Verujem i da ne treba 3 godine za pravljenje ovog mosta, pogotovo sto ce izlivati segmente paralelno sa pravljenjem stubova, 2 godine je maksimum koji treba ocekivati, mostovi ne kasne nigde zadnjih godina u Srbiji, cak su uglavnom gotovi i pre ostatka trase. Jedina prepreka je sto je projekat ipak malo komplikovaniji od mostova na autoputu.
 
Друмски мост по сред Амфитеатра није потребан и направио би направио више проблема него решења. Уосталом није џабе тај мост избачен из ГУП-а још када је Јовин цртао метро. Зашто?
Па зато што Булевар З. Ђинђиђа заправо није никада ни постала саобраћајна артерија из простог разлога зато што је она капацитетног профила само кроз НБГ док је се са обе стране, и староградске (Делиградска) и земунске (Студентска) надовезује на 1+1, односно удара у зид, Тошин Бунар и Савску.
Па овај нови-стари трамвајски Савски је иста прича.
Мост у продужетку булевара Зорана Ђинђића би растеретио делом и Газелу, делом и Бранков мост, а самим тим и петљу Сава центар, делимично петљу Мостар, као и Теразијски тунел.
 
Није иста прича јер се надовезује на тунел.

Тти рачунаш са Немањином улицом, а она нема никакву резерву капацитета, сече се са Кнеза Милоша и то јој је, што јој је.
 
stvarno mislim da bi po smeni ove vlasti trebalo napraviti jedan lex specijalis o povezivanju BZĐ i BNV mostom sa bar 4 trake
sto se mene tice moze kroz mezzanine Kule, samo da se ispravi ovaj greh nacinjen svim gradjanima Beograda (van BNV)
 
Нема тог моста у плановима од 1976. Није потребан.

Ако икоји има смисла, онда је то да се повежу Миланковићева улица и Вилсонов булевар, преко позиције Старог железничког. И то опет иде у Немањину, ал ајде, сакупља и по Београду на води, и то савршено.
 
Није иста прича јер се надовезује на тунел.

Тти рачунаш са Немањином улицом, а она нема никакву резерву капацитета, сече се са Кнеза Милоша и то јој је, што јој је.
Тунел је на дугом штапу, а са моста право кроз среду амфитеатра би саобраћај са моста из НБГ могао да иде Савском и ка Чукарици, и ка аутопуту, и ка центру Немањином, и ка Карађорђевој, Вишеградском или право у клинички или у Кнеза Милоша... много боље опције.
 
Izvini Pantografe, uz veliko uvazavanje, uvek ima potrebe za dodatnim mostovima
ne znam, ali mi ni na pamet nije palo da se smejem francuzima, englezima i cesima za one silne mostove na Seni, Temzi i Voltavi, ili ti nisam citirao Kesica ni jednog trenutka
Verovatno ce kad naprave ovaj novi, "Srpski most!?", prioritet biti novi na Dunavu ili neki koji ce povezati B45 sa Cukaricom, ali da nema potrebe to je vec previse
uz sve sto se planira napraviti sa NBG strane, ka novom sajmu, uz AP ka fabrici vakcina, ka zemunu.... to nece ni ozbiljan metro moci da pokrije (a mi na zalost ne pravimo ozbiljan metro)
 
На Темзи их нешто и нема не знам колико, Сена и Влтава су смешни водотокови у поређењу са Савом код Београда и то му више дођу надвожњаци кад се пореде са београдским мостовима. Биће боље да, у том смислу, направимо неки који би помогао Плавом мосту, који пуца по шавовима.

@Дошљак
Ех, Вишеградском, кроз Милоша Поцерца, Војводе Миленка... да се не зезамо.

За Чукарицу имамо онолики мост, а Немањину, понављам ти, заборави. Њу и Стари савски са 1+1 траком пуни. Без Базног тунела можда има смисла још неки скроман мостић преко Саве, и то је све. Проблем је што је сад тунел пројектован лоше, тј. тако да га не треба ни градити.

Има смисла мост у Париској, или тунел до Дунавске хиљаду пута више, па нико то не помиње. Него се хвата за геометрију и да се повежу две тачке лењиром.
 
Koliko gluposti.

Inače ovo je grad u kome najveći i najbitniji klinički centar u zemlji nema nijednu neposrednu vezu sa gradskim prevozom, a do njega vode male zakržljale ulice sa po jednom, eventualno dve trake (u realnosti sa po jednom, zbog Srbendaških degenerika koji po ulicama oko KCS moraju da ostave svoj G500 tik pored kafića, pa makar i na kolovozu). I sad to kao nije nikakav problem, a problem je imati most koji će voditi do raskrsnice Kravcova i Vilsona, i dalje do raskrsnice Kravcova, Savske i Višegradske, koja može da ima 2 jednosmerne trake ka KCS celom dužinom (kao što i ima od Sarajevske).

Sažaljevam ljude koji ni posle 4-5 decenija nisu u stanju da razumeju da su upravo ulice kao što su Višegradska i Miloša Pocerca te koje nose masu saobraćaja do i od KCS. A pomenuti most BZĐ - Nikolaja Kravcova bi "pucao" upravo na Višegradsku. Izgleda da je nekim ljudima logičnije da BZĐ sa svojih 6 traka puca na: udžerice i žbunje...


_img_000000_000000-jpg.204288


I da, ne treba nam više mostova. Super nam je ovako.
Bra'o.
 
Poslednja izmena:
Vrh