Šta je novo?

Stari savski most - Most Miladina Zarica

Gde sa Starim savskim mostom?

  • Povezati Blok 70 sa Adom Ciganlijom

    Glasovi: 199 35,5%
  • Povezati Veliko ratno ostrvo sa Zemunom

    Glasovi: 74 13,2%
  • Neka druga gradska lokacija

    Glasovi: 33 5,9%
  • Pokloniti most drugoj opštini u Srbiji u skladu sa potrebama

    Glasovi: 173 30,8%
  • Most treba da ide u staro gvožđe

    Glasovi: 55 9,8%
  • Ne znam

    Glasovi: 27 4,8%

  • Ukupno glasača
    561
ne bih lenj
London (Temza) 34
Pariz (Sena) 37
Prag (Voltava) 18

i nisu to mostovi preko topciderke, da Sena i Voltava su negde uze nego sava, ali opet
mi imamo 10 ukupno, od AP Milos Veliki do Pancevca (ukljucujuci u novi zemunski)
 
Па овај нови-стари трамвајски Савски је иста прича.
Мост у продужетку булевара Зорана Ђинђића би растеретио делом и Газелу, делом и Бранков мост, а самим тим и петљу Сава центар, делимично петљу Мостар, као и Теразијски тунел.
Растеретио би Газелу али би направио колапс на Мостару и Славији јер прешао ти њега или Газелу или Савски, опет можеш да се вратиш само на две тачке - Немањина и Франша Депереа. Дакле, тај мост нема саобраћајног смисла у мрежи градских саобраћајница.

Некада, када је грађен аутомобилски град, планиране су 4 лонгитудинале, тај мост је био трећа, али је у склопу ње требало да се руши пола Врачара и да се поред Храма провуче 3+3. Од тога се одустало само зато што нису стигли да то остваре а урбанистичке тенденције су се промениле. Од 4 лонгитудинале укинута је свака друга, односно прва и трећа.

Изградњом Моста на Ади на овој позицији, уместо на некадашњој ми имамо идеално избалансиран распон између прелаза Саве (гледајући матрицу НБГ која се не уклапа са матрицом старог града) имамо ситуацију:

1. лонгитудинала (Бул. Николе Тесле) - СЕКУНДАРНА -
2. лонгитудинала (Бул. Михајла Пупина) - ПРИМАРНА -
3. лонгитудинала (Бул. З. Ђинђића) - СЕКУНДАРНА -
4. лонгитудинала (Бул. Арсенија Чарнојевића) - ПРИМАРНА -
5. лонгитудинала (Бул. Милутина Миланковића) - СЕКУНДАРНА-
6. лонгитудинала (Бул. Хероја са Кошара) - ПРИМАРНА -

На овај начин је повећана генерација саобраћаја због капацитетније матрице на НБГ равномерније надовезана на мање капацитетну матрицу старог града.

Већина поборника моста у наставку Булевара З. Ђинђића гледа искучиво матрицу НБГ-а у којој мост на том месту "фали" без да сагледа ширу саобраћајну слику целог града.
 
ne bih lenj
London (Temza) 34
Pariz (Sena) 37
Prag (Voltava) 18

i nisu to mostovi preko topciderke, da Sena i Voltava su negde uze nego sava, ali opet
mi imamo 10 ukupno, od AP Milos Veliki do Pancevca (ukljucujuci u novi zemunski)
Па треба, али на горњем шпицу Аде, на позицији Старог железничког - а још како, ако би било могуће, и уз Нови железнички, до Булевара мира, што је и планирано својевремено - у Париској (или тунел код Ушћа), па на Дунаву, један до центра града и један до Тошиног бунара,, тунелом испод Гардоша. То све пре треба од сабијања још кола у центар града, у попуњене или узане улице.
 
ne bih lenj
London (Temza) 34
Pariz (Sena) 37
Prag (Voltava) 18

i nisu to mostovi preko topciderke, da Sena i Voltava su negde uze nego sava, ali opet
mi imamo 10 ukupno, od AP Milos Veliki do Pancevca (ukljucujuci u novi zemunski)
Doduše, treba možda dodati da se po Londonu, na dnevnom nivou, kreće više ljudi nego što naša mala Srbija ima stanovnika.

Uopšte nisam siguran da je dobro da se upoređujemo sa velikim svetskim metropolama.
 
Stf je verovatno u pravu, ali dajem sebi za pravo da budem malo sebican. Odrastao sam s' one strane mosta i ne bi se vratio na desnu obalu Save pa da mi poklone dupleks od 150m2 u "Vracar historical" delu. Ja volim uredjeno, sebi sam izabrao uredjeno, i borim se i da taj moj deo ostane uredjen i sredjen, a svi sto vole centar, Vracar, Zvezdare, jos kvadrata, jos nadogradjnji, jos Kaludjerica, neka zive u onome sto su dopustili da stari deo Beograda postane.
Zasto da njihovi problemi postanu moji problemi?
pa neku ubuse neki tunel ispod KCS do Juznog bulevara ili Bogoslovije i nek voze svoje automobile kuci, NBG i bez ljudi koji svakodnevno dolaze da rade ima problema sa auto saobracajem i parkingom.
malo i ja da nas delim na gradjane NBG i SBG :cool: :grand:
 
Doduše, treba možda dodati da se po Londonu, na dnevnom nivou, kreće više ljudi nego što naša mala Srbija ima stanovnika.

Uopšte nisam siguran da je dobro da se upoređujemo sa velikim svetskim metropolama.
pa mozemo i sa Kosovskom Mitrovicom da se poredimo
te metropole su to i postale pravilnim i planskim razvojem koji je ukljucivao i mostove, ili ih bar nije iskljucivao
ja bih bio zadovoljan trecinom londonskih/pariskih mostova, dodatno, ni jedan od londonskih mostova nije most za AP, a nasa su 3/10, kada se uzme sav saobracaj koji ta 3 mosta nose (a i upotreba neautomobilskog transporta u Londonu), mislim da prosta srazmera velicine grada ne igra toliku ulogu

Evo ovako
Lisabon, 505k stanovnika, 9 mostova
Porto, 215k stanovnika, 6 mostova
 
А заправо: Лисабон - 3 милиона становника; Порто - 1,5 милиона становника.

Ал` нема везе; не може то баш тако да се гледа.
 
Ако хоћете контра-пример, можете да бројите мостове у далеко сличнијим градовима (Братислава, Будимпешта, Беч), Али, @stf је најбоље објаснио. Просто, нема никаквог смисла набијати 10,000 возила по сату у улице које не могу да приме ни 1,000 возила по сату.
 
Iskreno, ja bih najviše voleo da vidim Beograd sa manje automobilskog saobraćaja, a više metroa (haha), prigradskih vozova, žutih traka (ali pravih), tramvaja, autobusa, biciklista, pešaka, i trotinetista. Ali znam da će to, kao i sve ostalo u našoj budućnosti, da se ostvari samo parcijalno, paušalno, slučajno, i mimo želja i planova gradskih vlasti.

Inače, pored toga što se radujem novom mostu, mislim da širenje kapaciteta ulica i puteva nije uvek najbolje rešenje za gradski saobraćaj. Pogledajte sve one američke gradove sa autoputevima bukvalno u centru i kilometrima parkinga. Da li je to oblik urbanizma kome treba da stremimo?
 
nedostatak traka je problem starog dela grada, non me interesa nada :cool:
one more bridge bro :gobb:

lepo nam je Gangula napravio trake da mozemo sve starobeogradjane da popakujemo i samo jos par mostova nedostaje da mozemo sve da ispratimo nazad u BNV, Vracar, Mirijevo, Zvezdaru, Karaburmu..... i ostala slabo ili ni malo uredjana urbana podrucja Beograda
 
Mostove koriste i javni prevoz, taksiji, komunalne službe, hitne službe, dostave. Zatim pešaci, biciklisti...

Priča o babarogi američkog urbanizma koji su pojele beskrajne trake kolovoza bi imala smisla da desna obala Save ima brdo bulevara i ulica nalik Novom Beogradu. Pa dođe dr vaterpolista pa ulicu od 3+3 poveća na 4+3 na nekim deonicama. Međutim, desna obala Save je zakržljala i prepuna pretesnih ulica koje plaču za proširenjem. Ne da bi se vozikali automobili neogo najviše i zbog protočnosti javnog prevoza i uvođenja više žutih traka.

Svako ko živi na desnoj obali Save kapira to i ne mora da mu se objašnjava. A paralelno sa time imamo jednu malu ali poganu forumsku kliku sa Novog Beograda koji nikad ništa više ne bi širili, pa se tako protiviše čak i širenju Despota Stefana tamo iznad Banije gde se sužava na 1+1 i pravi haos svima, pa i gradskom prevozu. Naravno, dotični često ni ne poznaju lokacije koje komentarišu, a ako ih nekada i prođu, prođu ih u kolima u tranzitu.

Imali smo situacije na forumu da nekome mora da se crta da njegova/njihova vizija Beograda kao metropole i ekonomskog centra regiona nije kompatibilna sa ovakvim idiotarijama:
XCxktkqTURBXy8zMmZiMjE4NDg3NDk5ODBhMTExNmFhODYzNDdmYzZkZS5qcGVnkZMFzQSwzQSw


Sada nas ista ta klika iz blokova ubeđuje da nam ne treba još jedan most u gradu bez metroa, koji leži na ušću dveju najvećih reka u regionu.

I onaj debilizam gore, da je nekima prirodnije i logičnije da se bulevarčina od 6 traka "završava" zabijanjem u žbunje, barake i divlje naselje... nego da se produži, premosti reku i onda "završava" raskrsnicom bulevara i dalje raskrsnicom dve ulice sa po 3+3 i jedne ulice koja vodi direktno ka najvećem i najbitnijem kliničkom centru u zemlji.

Da ne pričam tek o ironiji da ljudi koji stalno kukaju da im Beograd nije "dovoljni izgrađen" sada navijaju da se ne gradi most i da i dalje ostanemo favela na tri kraka reke sa 5 mostova u gradskom području.
 
Poslednja izmena:
a sto mi sa NBG da trpimo sto vi iz centra ne resavate vase probleme decenijama?
obrnuti argument je: imamo ekipu iz starog dela grada koja prstom ne mrda da resi bilo koji od svojih problema pa ih jasu kojekavi veseci, bastaci, i ostal bag** koja im ne resava probleme koji se prelivaju na ceo grad, pa su cak doveli do zakrcenja NBG bulevara i nas sa NBG ni krive ni duze uvukle u zivot sa kolonama ispod prozora, zagadjenjem i bukom od koje smo pobegli kad smo kupovali stanove sa ove strane reke.
lepo da se proseta to beton hale, cetinjske, butika i casine, e onda treba da se prihvate i sva kola koja su se namnozila uz kvadrate iz Centra

eto, moze i tako
sto se mene tice ja bih sve to rusio i sirio, svakako ce danas da kosta manje nego za 5 godina, isto kao sto je kostalo manje pre 5 godina nego sad
I desna strana nije zakrzljala, nije zarasla od nebrige, nego od izbora ljudi sa desne strane (nisamo se ni mi sa leve strane usrecili, ali jos nisu stigli da nas upropaste, a nismo se ni dali u mnogim slucajevima)
 
Laješ na pogrešno drvo, niko nije ni govorio o tebi.

Ti si jasno pokazao da si za izgradnju još mostova. Ja govorim o nekolicini specijalnih ljudi, na forumu dobro poznatih ljudi, koji nas ubeđuju da nam to ne treba. Isti ti su ubeđivali nas, ovde na desnoj obali Save, da ne treba da širimo Despota Stefana nego da je ostavimo ovako zakržljalu i haotičnu.

Ljudi koji na Beobuildu govore da nam ne treba više mostova su novi "milestone" foruma. Pogotovu imajući u vidu da se radi o ljudima koji smatraju da Beograd "nije dovoljno izgrađen" i da nam treba još ljudi, još jedno milionče.
 
Treba nam metro
Trebaju nam mostovi
Treba da se rusi po straom gradu (ima na NBG i Zemnu ali manje)
a treba malo da se i hapsi, izopsti, stavi na stub srama, oduzme sva imovina 5 kolena u svim pravcima i ponisti pasos
 
Ja sam za.
Ceo život sam na desnoj obali Save pa sam više nego svestan njenih mana i više puta sam pisao o njima i o prednostima Novog Beograda (imaš arhivirane moje postove na forumu).

Problem je, da još jednom razjasnim, što ovde imaš ljude koji su ceo život na Novom Beogradu a sanjaju da žive na desnoj obali, negde što tesnije, nehumanije, mračnije i zagađenije. I s jedne strane se gnušaju kraja u kome su odrasli i živeli, jer im je ostao u sećanjima kao "neizgrađen". I maštaju dan kad će Beograd biti prepunjen ljudima i neboderima, a BDP biti x puta veći. A onda kad se povede priča o širenju DS ili evo o izgradnji više mostova, onda su odjednom za umerenost i čuvanje svega. E o tome govorim svo vreme.
 
To nije bitno. Saobraćaj po Novobeogradskim bulevarima uglavnom generiše sam Novi Beograd, a drastično manje bilo šta što se nalazi severoistočno od Tošinog bunara. Pa je nebitno što se ti bulevari ne nastavljaju dalje u Zemun. Pri čemu je čak i ta granica na Tošinom bunaru samo privremeno stanje. Kad se počne razvijati deo Zemuna iza njega, nije problem da se ti bulevari produže gde god mogu. A pogotovo se Zorana Đinđića kasnije može nastaviti dalje pošto je u nastavku i dalje uglavnom zelenilo i njive. Upravo Zorana Đinđića ide u pravcu veoma važne železničke stanice Zemun. To će biti veliko čvorište (odvojak za Expo, stadion, metro, stovarišta, kargo). Pa će po Zorana Đinđića svakako biti saobraćaja bar istog nivoa kao i po svim drugim bulevarima Novog Beograda, a verovatno i više. A sa Beogradske strane Zorana Đinđića je sad "Bograd na Vodi", koji je već i sam za sebe dovoljan i kao izvor i kao odredište saobraćaja. Pa više nema "zida" ni sa jedne strane Zorana Đinđića.​

produzetak-ulice-zorana-djindjica-jpg.204261
Nema ništa od produženja Bul. Zorana Đinđića, jer se na delu od Marije Bursać ka Zmaju grade GAK Narodni front i još nekoliko klinika.
 
Ovde nam promiče detalj da će prema zvaničnoj najavi gradonačelnika kopanje jedne cevi tunela za mali metro u dužini od oko 2km trajati tri godine, dok i dalje provejava teza da će prva linija metroa ukupne dužine oko 21km, sa sve eksproprijacijom i rušenjem objekata na trasi, izgradnjom 14 stanica i depoa biti gotova do 2028, dakle za isto vreme. Jeste da nisu svih 21km pod zemljom, ali su ova dva posla najblaže rečeno neuporediva po obimu radova.
 
Protivnici mosta u nastavku Zorana Đinđića uporno ignorišu očiglednu činjenicu da je izgrađen Beograd na vodi i da zato raniji razlozi odustajanja od ovog mosta više ne važe. To je recimo 10.000 stanova. Ako su po troje u stanu, u BNV-u će samo novih stanovnika biti 30.000, pri čemu čitava opština Stari Grad ima 44.000 stanovnika. A zatim je u nivou prva dva ili tri sprata sve prekriveno ogromnim komercijalnim aneksima koji privlače i posetioce koji tu ne stanuju. Tu je gigatski tržni centar, veliki međunarodni hoteli, sama obala je prekrivena restoranima u koje ljudi izvan BNV-a dolaze samo da bi tu sedeli. I sada se ovde neko usuđuje da priča kako i BNV sam za sebe nije dovoljni generator saobraćaja ka Novom Beogradu, što samo po sebi zavređuje jedan most, pa taman da niko od njih ne ide dalje, u stari deo grada. A ipak ide, jer su tu Višegradska i druge ulice ka bolničkom kompleksu, plus bi taj most mogao pa pomogne pri zagušenjima drugih, njemu obližnjih mostova pošto za takva prelivanja saobraćaja između mostova postoji široki bulevar Vilsona duž reke. Ili možda neko odmah želi da se uključi u zeleni talas u Kneza Miloša, u nekoj užoj ulici, gde manje vozila čeka na skretanje pa mogu da skrenu već u prvom zelenom svetlu. Itd. Uopšte ne shvatam tu vrstu razmišljanja. Kakve su god razloge nekada imali da odustanu od ovog mosta, dobre ili loše, oni sada ne važe pošto je izgrađen Beograd na vodi. A biće izgrađeno i još mnogo toga uz reku i niz reku (što će međusobno biti povezano bulevarom uz reku i tunelom) pa bi ovaj most pomogao i pri spontanoj preraspodeli saobraćaja na mostovima kad god je iz bilo kog razloga gužva na bilo kom od tih drugih.
 
Poslednja izmena:
Zaboravio sam da dodam nešto bitno. Ulice koje iz BNV-a vode naviše, u brdo, su možda uske, ali ih ima 6. Bez Nemanjine. Pa je njihov zbirni saobraćajni kapacitet ustvari veći od Sarajevske, a možda i od Kneza Miloša. Ili na drugi način rečeno: Čak i da nema BNV-a i njegovih lokalnih odredišta, saobraćaj koji bi po novom mostu dolazio u dve trake bi dalje u brdo mogao da ode po tri. Pa i zato čitava teorija kako je ovde most nepotreban jer saobraćaj iz BNV-a tobože "udara u zid", očigledno nije tačna. Plus ogroman broj odredišta unutar samog BNV-a. Da dodam i da se opštini Savski Venac, od 40.000 stanovnika dodaje maltene još toliko samo stanovnika, bez posetioca, tj 30.000. A sa mušterijama i drugim poseticima, koji u BNV-u ne stanuju, to je duplo više u odnosu na stanje pre BNV-a.
 
Poslednja izmena:
Може у многе али суштински је вазано за ову тему:

Јутрос бајсом на посао и малоумници су опуштено забарикидарили целу леву пешачку и бициклистичку стазу на раскрсници са бул Николе Тесле са оним лименим косим баријерама и то тик уз коловоз па са те стране буквално није било могуће прећи улицу. А разлог - Двојица геометара уцртава гео тачке на тротоару вероватно за будуће радове на кружном току. Њих двојица мере а 10+ неких ликова их гледа. Искулирао баријере, некако пребацио бајс преко баријера и наставио својим привремено окупираним путем трудећи се да их не пошаљем у мајчину.

На крају, све ово не би било могуће да нису варвари порушили немачки павиљон јер је ето, неко арбитрарно одчучио да то није део целине Старо Сајмиште и да нема никакву историјску вредности.

Рат је мир, слобода је ропство, незнање је моћ
 
У повратку са терена - Већ копају за кружни ток, рампу ставили и испред пешачке стазе и то оне узводне, нормалне, још на страни Старог Града.

Не знам како мисле да људи прелазе мост. Имбецили.
 
Растеретио би Газелу али би направио колапс на Мостару и Славији јер прешао ти њега или Газелу или Савски, опет можеш да се вратиш само на две тачке - Немањина и Франша Депереа. Дакле, тај мост нема саобраћајног смисла у мрежи градских саобраћајница.

Некада, када је грађен аутомобилски град, планиране су 4 лонгитудинале, тај мост је био трећа, али је у склопу ње требало да се руши пола Врачара и да се поред Храма провуче 3+3. Од тога се одустало само зато што нису стигли да то остваре а урбанистичке тенденције су се промениле. Од 4 лонгитудинале укинута је свака друга, односно прва и трећа.

Изградњом Моста на Ади на овој позицији, уместо на некадашњој ми имамо идеално избалансиран распон између прелаза Саве (гледајући матрицу НБГ која се не уклапа са матрицом старог града) имамо ситуацију:

1. лонгитудинала (Бул. Николе Тесле) - СЕКУНДАРНА -
2. лонгитудинала (Бул. Михајла Пупина) - ПРИМАРНА -
3. лонгитудинала (Бул. З. Ђинђића) - СЕКУНДАРНА -
4. лонгитудинала (Бул. Арсенија Чарнојевића) - ПРИМАРНА -
5. лонгитудинала (Бул. Милутина Миланковића) - СЕКУНДАРНА-
6. лонгитудинала (Бул. Хероја са Кошара) - ПРИМАРНА -

На овај начин је повећана генерација саобраћаја због капацитетније матрице на НБГ равномерније надовезана на мање капацитетну матрицу старог града.

Већина поборника моста у наставку Булевара З. Ђинђића гледа искучиво матрицу НБГ-а у којој мост на том месту "фали" без да сагледа ширу саобраћајну слику целог града.
Могао би саобраћај да се организује тако да са Газеле може само право, а да се ка Сајму или ка Савској иде преко новог моста у продужетку Зорана Ђинђића и тако да смањимо закрчење Мостара.
 
Jako volim naš stari most iz drugog svetskog rata. Isto tako sam jako voleo svoj prvi auto, ali ipak mu je bilo vreme za zamenu u nekom trenutku.
 
Vrh