Šta je novo?

Stari savski most - Most Miladina Zarica

Gde sa Starim savskim mostom?

  • Povezati Blok 70 sa Adom Ciganlijom

    Glasovi: 185 36,3%
  • Povezati Veliko ratno ostrvo sa Zemunom

    Glasovi: 65 12,8%
  • Neka druga gradska lokacija

    Glasovi: 30 5,9%
  • Pokloniti most drugoj opštini u Srbiji u skladu sa potrebama

    Glasovi: 166 32,6%
  • Most treba da ide u staro gvožđe

    Glasovi: 40 7,9%
  • Ne znam

    Glasovi: 23 4,5%

  • Ukupno glasača
    509
Zeks lepo uradjen prikaz izmeštenog Zaricevog mosta :kk:
+ 1 :)

E sad bilo bi dobro Novom Beogradu prebaciti im Pančevački i Kineski most
pa da imaju onda SVE Bg mostove ...

sta da se radi.... kad samo njima trebaju :lol:
 
@boca-ica
Jasno ti je naravno da to nema veze sa tim da je neko protiv Zemuna i zemunaca, vec upravo sa brigom za VRO.
Da je moguce ovim mostom premostiti Dunav, prvi bih bio da se postavi izmedju Zemuna i Banata. ;)

Sent from my LG-D320 using Tapatalk
 
Dragane da li mozes da ubacis jos Marinu Dorcol i Savu kod Kule. Onda je posteno.
 
Izbacio sam moj predlog i stavio neka druga gradska lokacija
 
prvo Igore hvala na anketi :kk:

[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=459240#p459240:3bnt0ieo je napisao(la):
Igor » 16 Jun 2017, 15:43[/url]":3bnt0ieo]Ja lepo kazem da ga iskoristimo kao pesacku pasarelu u izmedju dve velike celine parkovske ili sumske. Lakse je te stubove izgraditi na suvom ;)

jeste lakse stubove izgraditi na suvom, ali ovaj most je veliki resurs, velika mu je nosivost, mislim da bi bilo rasipanje ogromsnog resursa da se ovakva konstrukcija koristi kao obicna pasarela. Pasarela u okviru parkovskih povrsina moze da se napravi za uslovno receno male pare, ne zahteva nosivost na veliko opterecenje, moze biti lake konstrukcije i slicno. Ovakvi rasponi od oko 50-100 metara koliko je glavni luk, pa i gredni elementi mogu sasvim fino da posluze za premoscavanje manjih reka po Srbiji, tipa Tisa, kanal DTD, Juzna morava, Kolibara.... tako da stubovi se mogu praviti na samoj obali a ne u koritu reke.

Cak se ovi gredni elementi mogu koristiti kao nadvoznjaci iznad pruge, tako da nemamo situaciju da je pruga remontovana za 120km/h a vozi se samo 80 jer su blizu pruzni prelazi. Zaista ima pregrst osetljivih mesta, na kojima je potrebna ovakva mostovska konstrukcija, a mi nismo bogati pa da vazne resurse rasipamo.
 
Ali tvoj predlog je bio dobar, htedoh da glasam cak i za to, mozda je i najrealnija...to moze da bude dobra instalacija u parku....bolje vrati sve tri :)...ali kako hoces
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=459098#p459098:4uvkppsp je napisao(la):
milanche » 16 Jun 2017 07:56 am[/url]":4uvkppsp]Kad su vec odlucili most da uklone i grade novi na mestu starog a ne pored, onda je fer da most nadje neku ozbiljniju primenu i svrhu od "puta ka gledanju ptica" dal na adi medjici ili nekom drugom mestu, nebitno. Postoje mnogi problemi u unutrasnjosti Srbije, kao recimo sto fali most preko Tise da zeleznicom poveze Becej i Novi Becej a i da uveze kompletnu zeleznicku mrezu na tom mestu, pa makar samo za sinobus.


Milanche ovo je sjajna ideja :kk:

Ako se vec most uklanja glasam za "poklon drugoj opstini" i uvodjenje redovne zeleznicke linije Backa-Banat
Apatin-Sombor-Vrbas-Becej-Zrenjanin-Vrsac
 
Neka ostane ovako da ne bi stalno menjali. Ima sigurno forumasa koji misle da most ne treba uopste sacuvati uostalom videli smo to i u diskusiji.

Hvala Milance na iscrpnom odgovoru. Slazem se da je to racionalnije i manje sebicno resenje. Ja sam moj predlog razmatrao vise kao vid instalacije na neobicnom mestu sa izrazito pesacko biciklistickom namenom.

U sustini ja sam za prvu opciju tj za poklon u skladu sa prioritetima i mogucnostima da se most instalira na nekoj drugoj lokaciji.
 
Saliti u gvožđe i vratiti vazdušnim putem onima što nam ga dadoše :wink:

Salim se naravo... Iako bi odlično legao kao ozelenjena pešačka pasarela između Lida i Zemuna ili Blokova i Ade, mislim da bi ipak najpostenije bilo pokloniti ga nekoj opštini kojoj je zaista neophodan.
 
Na stranu naše ankete i želje, jel ima nekih insajderskih informacija šta trenutno grad namerava da radi sa starim mostom?
 
Pa bolje mi i Blic da im organizujemo anketu bice sigurno merodavnija nego aplikacija Beogradjanin ili kako se vec zove.
 
Pre svega most po izgradnji ima trajnu namenu na datom mestu. Nije predvidjen za demontaze i montaze. Ne kazem da nije izvodljivo, naucio sam da je u poslu sve izvodljivo ali sve mora i da se plati. Uzmimo primer plakar kada se selis ne mozes da ponovo slozis kako treba bez budzenja nema trika a ne MOST. Nije to hajde da se igramo. Rusenje za staro gvozdje i rusenje da se sacuva su nebo i zemlja. Izazov je prenostiti reku sa "novim" a ne sa "starim" delovima. Tu je naravno i logistika i sredjivanje svega sto je istrulelo....da ne duzim. Mislim da mi nemamo muda za tako nesto.

Najvise bi voleo da ovaj most ostane tu gde je iako sam svestan da se vreme menja i da su to neke neminovni koraci.
 
1. Na sadasnjem mestu neophodan most veceg kapaciteta, najracionalnije jeste iskoristiti postojece stubove, pa ga sa ivice obale usmeriti direktno na nemanjinu (saobracajno najefikasnije resenje), uz odustajanje od megalomanskog bajpas tunela koji vise lici na obilaznicu nego na smisleno resenje.

2. Tramvajska bastica na mostu je preveliki i nepotreban luksuz, racionalnije je 3+3 uz zutu traku kao na brankovom. Istresti tolike pare za 2+2 (drumski deo) u ovolikom gradu je teska nebuloza.

3. Beograd place za mostovima, neko pametno rece da je stari most veliki resurs, poklanjati ga ili ga koristiti kao pesacki je takođe luksuz.

4. U perspektivi razvoja dunavske obale, kada se, hvala bogu, konacno vise maknu sine oko kalemegdana, za zaricev most bi najbolje resenje bilo da se postavi na pravcu pariska-bul nikole tesle, sa svim funkcijama koje ima sada (sa sve linijom 11), uz dodavanje pesacke staze na strani gde sada ne postoji. Ovim bi se u dobroj meri rasteretio brankov most, ali i tunel za sve one koji ovim pravcem idu na dorcol. U skladu sa mogucnostima, drumski pravac pariska/tad koscuska, bi se jednog dana spustio u tunel, tramvaj bi ostao gore.

Pojedinci su vec objasnili zasto su predlozi zemun-VRO (unistavanje ostrva) i blokovi-ada (sirina reke, losa pozicija gl raspona), losa resenja. Lidu je dovoljan sezonski most, a vezu blokovi-ada treba praviti na predviđenom produzetku SMT-a, koji ce svakako biti neophodan kao logican zavrsetak pravca preko pupinovog mosta i zaokruzivanje citavog prstena kao uze gradske obilaznice.
 
Armatura je verovatno u pravu. Razlika u troškovima jednostavnog isecanja mosta umanjena za zaradu od prodaje starog gvožđa, i troškova pažljivog rastavljanja umanjena za vrednost dobijenih delova je verovatno ogromna. Veliko je pitanje da li je na nekom mestu gde bi se ovaj stavio isplativije kupiti potpuno novi ili premeštati jedan ovako star i nefunkcionalan. Tamo su potrebni još i novi šipovi i stubovi, popravke, novi delovi ... Eventualno postoji pitanje neke sentimentalne vrednosti, ali samo ako ostane gde je.

Tako da je daleko najbolja alternativa da se ne dira uopšte. To nas međutim dovodi u sukob sa Abarom, pošto je njegova želja da se domogne ČITAVE obale Save jedini razlog zašto se ne pravi savim novi most tamo gde je i bio predviđen, u nastavku Zorana Đinđića, nego ovaj baš MORA da se ruši. Iako će Beograd biti bačen u saobraćajni haos ko zna koliko godina.
 
Ima li još živih ljudi koji su učestvovali u građenju mosta? Najmlađi bi mogao da ima oko 92 godine. Da se povodom rastavljanja ili isecanja mosta organizuje neka svečanost. Po Andriću mostovi ih u svakom slučaju zaslužuju. I kad se rađaju i kad umiru. Bez obzira ko ih je pravio. Ljudi su ginuli i bili spremno da umru zbog njega. Pozovemo sve naše i sve Nemce i svim još živim graditeljima platimo sve troškove boravka. Ako ima još živih Nemaca to bi bila veoma dobra propaganda Srbije u EU.

21%20(5).jpg

21%20(4).jpg

21%20(3).jpg

21.jpg
 
Most je bec jednom rastavljen donesen sastavljen moze da se uradi ponovo nije to naucna fantastika .
Potreban je nezavisan kolosjek za tramvaje moze da se racuna i kao zuta traka
 
И да позвани Немци обавезно носе униформе и ознаке Вермахта, СС, или организације ТОТ, као што су и тада чинили, а можемо им учинити плезир и да одведу групу Београђана и стрељају у Јајинцима, сентименталности ради..

Нису наши људи гинули за мост, него за ослобођење града и државе од нацистичке окупације и то много њих током Београдске операције и ми тај датум већ обележавамо.
Овај мост је постављен као средство којим ће окупатор лакше владати, а наши и Руси су гинули у јуришу преко њега у борби против тог окупатора. И спашен је од стране Зарића са једне и Милованчева и Крстића са друге стране не зато што су мост волели, већ да би се наставило гоњење непријатеља.

Почињеш као Жигон према његовој гомили гвожђа у серији "Шеста брзина"..
 
Vrlo jednostrano posmatranje. Most je služio i Nemcima i Beograđanima. I to vrlo verovatno u srazmerno broju jednih i drugih. Nemci su za svoje potrebe od početka imali jedan pontonski most. U toku rata je vladala glad i mnogi Srbi su preživeli samo zahvaljujući pijaci i crnoj berzi, gde je hrana za Beograd prenošena iz Zemuna i bogate Vojvodine, upravo preko ovog mosta. Dakle samo zato što je postojao normalan most, prelaz preko Save NIJE bio rezervisan samo za vojne potrebe.

A Zarić je most spasao više da posle rata Beograd što se mostova tiče ne bi počeo od nule, a ne da bi "gonili Nemce". Nemci su bili već gotovi, to je bilo samo pitanje vremena. Rusi bi čas posla napravli svoj pontonski most i nastavli da ih jure, odnevši ga za sobom. Ne bi Sava bila prva reka na koju su naišli od Rusije dovde.

A što se tiče Nemačke odgovornosti, ona je nesumnjiva. Ali ako ni posle ovoliko godina ne možemo za nekoliko preživelih staraca ostaviti to po strani, onda bi verovatno i oni mogli da postave pitanje kako je to posle rata procenat Nemaca i njihove imovine u Srbiji spao maltene na 0. "Konačno rešenje" Nemačkog pitanja u Vojvodini? Imam utisak da je to ipak bolje ostaviti po strani, jer je u ovom trenutku naša budućnost daleko važnija.
 
"Ja sam imao tu čast da sam preko ovoga što sad zovemo Stari most prešao prvog dana kad je bio otvoren, ’42 godine na leto. Otac i ja smo išli u Zemun sa pasošem i prešli smo pontonski most. Imali su Nemci jedan fenomenalan pontonski most sa četiri trake, koji je noću bio van upotrebe jer su lađe prolazile i danju od 1-3 je bio sklonjen srednji deo da bi lađe prolazile a ostalo su bile 4 trake i dve pešačke trake, sve drveno bilo."

http://www.kulturklammer.org/view/186
 
Није једнострано посматрање, већ реално, а ти као и обично падаш у ватру и чињенице које се косе са твојим мишљењем сматраш за за рукавицу у лице.

И понтон и овај мост су направљени за потребе немачке војске и окупационог апарата. Заборављаш на чињеницу да је становницима окупиране Србије и Београда било ограничено кретање, такође и снабдевање, где је окупатор имао приоритет, тако да је мало шта могло доћи из окупираних делова данашње АПВ.

У мотиве Зарића да спашава мост баш у тренутку док око њега лети киша метака и врши се форсирање моста под борбом од стране совјетских и снага НОВЈ не могу улазити јер ми нису познати, али ево исечка из чланка који говори о акцији Милованчева и Крстића: "Немци нису били у могућности да испробају постављени механизам и открију прекид довода струје. То је било пресудно да немачки минери у критичном моменту не постигну успех и сруше мост".
http://www.nspm.rs/kuda-ide-srbija/ko-j ... odine.html

Мада лично верујем, да Зарић као неко ко је у претходном рату био припадник инж. јединица није био толико наиван да жртвује живот за нешто што се после рата могло брзо обновити, као што је у току рата чињено са старим железничким, а после и са њим и са панчевачким мостом (и то уз помоћ Руса), већ је одлично знао да уколико се непријатељ на другој страни утврди, совјетска армија и НОВЈ ће имати вишеструко веће губитке, него у самом гоњењу непријатељских снага. Уосталом о томе говоре и ранија и каснија ратна искуства.
А да су Немци били "готови", рат би се завршио у октобру 1944. а не у мају 1945.

Не бахће се Визентал центар и данас са младићима, већ са људима у озбиљним годинама, али њихова одговорност не застарева. Доста је злочинаца који су и овде окрвавили руке остало некажњено, не морамо им сада дочеке приређивати.
Припадници немачке националне мањине су готово стопроцентно узели учешћа у војним формацијама које су се "прославиле" ратним злочинима и геноцидом над Србима, Јеврејима, Ромима и другим антифашистички опредељеним грађанима окупиране Југославије, после рата део њих је стигла заслужена казна. Цивилно становништво је по споразуму наставило живот у Немачкој.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=459396#p459396:3kzo66rh je napisao(la):
Zuma » Sat Jun 17, 2017 3:15 am[/url]":3kzo66rh]"Ja sam imao tu čast da sam preko ovoga što sad zovemo Stari most prešao prvog dana kad je bio otvoren, ’42 godine na leto. Otac i ja smo išli u Zemun sa pasošem i prešli smo pontonski most. Imali su Nemci jedan fenomenalan pontonski most sa četiri trake, koji je noću bio van upotrebe jer su lađe prolazile i danju od 1-3 je bio sklonjen srednji deo da bi lađe prolazile a ostalo su bile 4 trake i dve pešačke trake, sve drveno bilo."

http://www.kulturklammer.org/view/186

Прешли су "sa pasošem"..

И да, имали су Немци и један "феноменалан" логор ту одмах поред моста, који му је отац изгледа заборавио показати..
 
Vrh