Šta je novo?

Stari savski most - Most Miladina Zarica

Gde sa Starim savskim mostom?

  • Povezati Blok 70 sa Adom Ciganlijom

    Glasovi: 185 36,3%
  • Povezati Veliko ratno ostrvo sa Zemunom

    Glasovi: 65 12,8%
  • Neka druga gradska lokacija

    Glasovi: 30 5,9%
  • Pokloniti most drugoj opštini u Srbiji u skladu sa potrebama

    Glasovi: 166 32,6%
  • Most treba da ide u staro gvožđe

    Glasovi: 40 7,9%
  • Ne znam

    Glasovi: 23 4,5%

  • Ukupno glasača
    509
Mislim da ovde vecina ljudi nema problem da most bude zamenjen novim vec mi se cini da se koplja lome oko toga gde treba premestiti stari most.
 
astrodule":1c4ahxxg je napisao(la):
Šta bi sa insajderskim informacijama da će sigurno biti izabran onaj spratni most?
Evo me jedem govna supenom kašikom zbog pogrešne procene :D izvinjavam se Malom, Vesiću i Foliću što sam ih optuživao da fingiraju konkurs i forumaškoj javnosti što sam je dovodio u zabludu.

Rešenje novog mosta deluje OK, sad je samo pitanje da li će moći da ga realizuju u tako optimističnim rokovima i po još optimističnijoj ceni.

Послато са SM-G900F уз помоћ Тапатока
 
Za one koji se (namerno ili slučajno) slabije sećaju cene mosta na Adi, podsećam da je prvobitna procena pre tendera bila 90M€, a zatim ugovorena cena na tenderu 118,6M€, pa je narasla na oko 160M€, za most dužine preko 929m i širine 45m. U cenu je uključeno i projektovanje i izvođenje. U cenu nije ušla izgradnja samih koloseka. Pristupne saobraćajnice se ne računaju.

Za ovaj most za sada imamo tu prvu procenu 30M€, ali je veliko pitanje da li zaista za ovu širinu konstrukcije, ali i predviđeni metro mogu da se koriste postojeći stubovi, da li je uračunata izgradnja koloseka, koja je tačna širina i dužina konstrukcije itd itd... Takođe i dalje nemamo "explicite" potvrdu ko je finansijer mosta, da li će biti tendera za izođača radova, i kako će biti potpisan ugovor. Takođe da bi se uopšte most radio, potrebno je prvo ukloniti "Zarića" i upodobiti gradilište, što sigurno košta.
 
Cena ce biti manja jer se koriste postojeci stubovi te se znacajno ustedjuje na fundiranju stubova koje nece biti potrebno izgraditi.
Opet sa druge strane verujem da ce cena biti veca od 30 miliona evra, tipujem da ce bar dogurati do 50 miliona.
 
igorko":2fywmeip je napisao(la):
Da li se iko "ozbiljan" bavio troškovima demontaže postojećeg mosta, transporta na drugu lokaciju, i njegove ponovne montaže na neke novoizgrađene stubove u rečnom koritu, koji bi opet morali biti na nepropisnom rastojanju (i ostavili uzak plovni put), zbog same konstrukcije mosta?
Ubeđen sam da bi ukupni troškovi nadmašiti izgradnju potpuno novog mosta.

Troskovi jesu upitni, ali nismo mi odlucili da se postojeci demontira.
Da su se drzali ranijih planova, umesto sto su 'izmisljali toplu vodu' postojeci bi ostao gde jeste, a novi bi bio izgradjen uzvodno od njega kao sto je uvek i bilo planirano.
Postojeci bi se prenamenio u pesacko biciklisticki, sa eventualnom mogucnoscu koriscenja za vozila pod prioritetom (hitna pomoc, policija, vatrogasci).
No odluceno je ovako, da se postojeci demontira i na njegovom mestu pravi novi.

No, nevezano za sve to...

Zasto manipulises informacijom o uzanom plovnom putu i 'nepropisnom odstojanju' ???


Sent from my LG-D320 using Tapatalk
 
Laki, ruzno je imati 2 velika mosta jedan odmah pored drugog. Optimalni razmak mostova za korito sirine Save je 500 metara tj sirina reke x2.
 
@Goje S tim sto je razlika u tome sto Most na Adi ima Pilon, komplikovanu asimetricnu visecu konstrukciju, kablove ... To je most koji nase firme tehnoloski nisu mogle izvesti. Ovaj predlozeni preko Save ipak nije toliko izazovan. Pretpostvljam da ce biti korekcija cene, kao i uvek, ali ne bas tako ekstremno poput Mosta na Adi.
 
Mislim da je Laki mislio na most u nastavk Bul ZĐ.
Medjutim to bi se kosilo sa idejom o buducem tunelu, tako da nov most sa vecim kapacitetom mora na ovo mesto.

[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=459166#p459166:2vn7tnow je napisao(la):
Nik_B » 16 Jun 2017 12:26 pm[/url]":2vn7tnow]@Goje S tim sto je razlika u tome sto Most na Adi ima Pilon, komplikovanu asimetricnu visecu konstrukciju, kablove ... To je most koji nase firme tehnoloski nisu mogle izvesti. Ovaj predlozeni preko Save ipak nije toliko izazovan. Pretpostvljam da ce biti korekcija cene, kao i uvek, ali ne bas tako ekstremno poput Mosta na Adi.
Takodje ne treba zaboraviti da ce ovaj most imati znacajno jednostavnije a samim tim i jeftinije pristupne saobracajnice.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=459160#p459160:1x89o87k je napisao(la):
GOJE » Pet Jun 16, 2017 1:15 pm[/url]":1x89o87k]Za one koji se (namerno ili slučajno) slabije sećaju cene mosta na Adi, podsećam da je prvobitna procena pre tendera bila 90M€, a zatim ugovorena cena na tenderu 118,6M€, pa je narasla na oko 160M€, za most dužine preko 929m i širine 45m. U cenu je uključeno i projektovanje i izvođenje. U cenu nije ušla izgradnja samih koloseka. Pristupne saobraćajnice se ne računaju.

Ja se izvinjavam što sam pomenuo cifru od 450 miliona. Nisam smeo da računam pristupne saobraćajnice u poređenju. Što ipak ne znači da je most na Adi koštao "samo" 160M€, zar ne?
 
sirina reke x2.

Prećera ga. :D

Evo pošto nisam vičan u Fotošopu, a glupo mi da smandrljavam uz štap i kanap, jel može neko makar grubo na ovoj slici da ubaci sliku sadašnjeg mosta na pola puta do Gazele?
novi-savski-most-1.jpg


Dakle da vidimo kako bi izgledalo kad bi se ovaj sadašnji stavio da bude u produžetku Bul. Z.Đ. i da služi kao bic-pešački.


P.S. Pod ''sadašnji'' mislim na Stari Savski.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=459168#p459168:3eqxa0kj je napisao(la):
nikolas27 » 16 Jun 2017 12:27 pm[/url]":3eqxa0kj]
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=459160#p459160:3eqxa0kj je napisao(la):
GOJE » Pet Jun 16, 2017 1:15 pm[/url]":3eqxa0kj]Za one koji se (namerno ili slučajno) slabije sećaju cene mosta na Adi, podsećam da je prvobitna procena pre tendera bila 90M€, a zatim ugovorena cena na tenderu 118,6M€, pa je narasla na oko 160M€, za most dužine preko 929m i širine 45m. U cenu je uključeno i projektovanje i izvođenje. U cenu nije ušla izgradnja samih koloseka. Pristupne saobraćajnice se ne računaju.

Ja se izvinjavam što sam pomenuo cifru od 450 miliona. Nisam smeo da računam pristupne saobraćajnice u poređenju. Što ipak ne znači da je most na Adi koštao "samo" 160M€, zar ne?
Pa znači baš to, jer je baš toliko koštao. Ako ćemo da poredimo most sa mostom, jedino tako može.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=459164#p459164:5nuyip2f je napisao(la):
laki72 » 16 Јун 2017 12:20 pm[/url]":5nuyip2f]

Troskovi jesu upitni, ali nismo mi odlucili da se postojeci demontira.
Da su se drzali ranijih planova, umesto sto su 'izmisljali toplu vodu' postojeci bi ostao gde jeste, a novi bi bio izgradjen uzvodno od njega kao sto je uvek i bilo planirano.

Да ли си сигуран у то? Једино зашта сигурно знамо да је било планирано, јесте нови метро-друмски мост педесетак метара од позиције Миладина Зарића. Не сећам се да је ико икада тврдио да је Зарић планиран да остане де јесте и постане пешачко - бициклистички.

На јовиновим скицама га нигде нема. А познајући и сећајући се праксе комунистичких урбаниста који су гумицом брисали целе квартове да би изградили лепши и бољи град, задржавање Зарића као пешачко-бициклистичког моста је изузетно упитно.

Дакле, сумњам да је то "увек и било планирано" ... изградња новог да, задржавање старог ипак не - није било планирано.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=459173#p459173:314w5vko je napisao(la):
GOJE » Pet Jun 16, 2017 1:37 pm[/url]":314w5vko]
Pa znači baš to, jer je baš toliko koštao. Ako ćemo da poredimo most sa mostom, jedino tako može.

Da, ako se poredi *samo* most, zato se izvinih. Za ovaj novi saobraćajnice neće biti skupe. Ali čemu most-spomenik od 160M ako je iskorišćenost mizerna bez pristupnih saobraćajnica? Neka stoji dodatan info bar kao fusnota, to je in kod nas. Ja nisam bio protivnik mosta na Adi, čak suprotno, samo sam želeo da postavim pitanje finansiranja ovog novog pošto cena izgleda kao da ga pravi privatnik a ne grad. Interesantno će biti da li će i koliko porasti cena od 30 miliona. I da li će na kraju ostati stari stubovi ili drveni šipovi više nisu u modi.
 
Koliko će vremena do momenta kada nam dve trake u oba smera budu malo za obim saobraćaja?
 
Pošto niko neće evo skarabudžih nešto na brzaka... Čisto me zanimalo kako bi izgledalo kad bi se stari prebacio i nadovezao na B.Z.Đ.
 
Симпатично изгледа, могао би то да буде и метро-пешачко-бициклистички мост :)
 
Evo blic vas je pratio :) napokon su preneli da je ideja sa Beobuilda :)

Ako sam ja pazio ma času Zexlandov predlog su preneli :)

Što se mene tiče izbegao bih povezivanje velikog ratnog ostrva samo da ne bi postalo novo mesto gde bi morao da interveniše bager.

http://www.blic.rs/vesti/beograd/gde-sa ... ja/n6l4h3w



Sent from my iPhone using Tapatalk
 
Dobro je sto Blic prati forum. Bar da nase reci imaju neku tezinu u javnosti.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=459200#p459200:1oiwvscz je napisao(la):
gishko » 16 Jun 2017 01:36 pm[/url]":1oiwvscz]Evo blic vas je pratio :) napokon su preneli da je ideja sa Beobuilda :)

Ako sam ja pazio ma času Zexlandov predlog su preneli :)

Što se mene tiče izbegao bih povezivanje velikog ratnog ostrva samo da ne bi postalo novo mesto gde bi morao da interveniše bager.

http://www.blic.rs/vesti/beograd/gde-sa ... ja/n6l4h3w



Sent from my iPhone using Tapatalk

E pa od Zexlanda uskoro i 3D vizuelni prikaz starog mosta na Adi Medjici :) :gobb:
 
Kad ste već kod Ade - jel bilo dosad diskusija o potencijalnoj vezi Nehruova - Ada Međica - Ada Ciganlija - Čukarička petlja? I ako jeste, na kojoj temi?
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=459205#p459205:20oj4s4i je napisao(la):
zexland » 16 Jun 2017 01:48 pm[/url]":20oj4s4i]E pa od Zexlanda uskoro i 3D vizuelni prikaz starog mosta na Adi Medjici :) :gobb:
Nesto preko nizvodnog spica Ade Medjice na polovini bloka 70.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=459081#p459081:242bni54 je napisao(la):
RioBL » 16 Jun 2017 06:56 am[/url]":242bni54]
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=459062#p459062:242bni54 je napisao(la):
laki72 » Fri Jun 16, 2017 1:25 am[/url]":242bni54]
zexland":242bni54 je napisao(la):
Ja ne bih ovaj most nigde premestao van zone grada...mozda da se prespoje Ada Medjica i Ada sa blokom 70 ? :)
Meni je to isto palo na pamet, al nisam smeo da predlozim zbog @boca-ica reakcije ;) :D

Sent from my LG-D320 using Tapatalk

I moje misljenje je tu negdje...



Mislim da je lokacija Ada bolja od VRO iz vise razloga:

1. Ocuvanje VRO
2. Poboljsanje iskoristenosti Ade za ono sto se odavno koristi. Sport i rekreacija
3. Bolju povezanost NBG sa Adom za prilazak pjesaka i bicikla
4. Bolja povezanost NBG (u buducnosti i Zemuna) sa Adom, tramvajskom linjom
5. Bolju povezanost Banovog Brda i Cukarice sa Adom, tramvajskom linijom
6. Ozivljavanje bloka 58
7. Povezivanje setalista na savskom nasipu sa Adom
8. mogucnost iskoristenja postojeceg mosta na Adi za metro ili gradsko prigradsku zeljeznicu (mozda i daljinsku?)
9. stimulisanje pjesackog i biciklistickog kretanja u velikom diju Beograda na racun automobilskog
10. razno
file.php

Ovaj predlog Ria nije bio los jer se onda stvara direkktna veza NBG Cukarica preko Ade.
 
Zanimljiva ideja što je Mali pomenuo da se stari most upotrebi za povezivanje sa Velikim ratnim ostrvom. Mislim da se ono treba povezati, e sad dal baš ovakvim mostom, nisam siguran.
Inače na slici novog mosta su pešaci nacrtani da šetaju biciklističkom stazom, nadam se da je to greška I da će biti odvojene pešačka I bicikl. staza, a sem toga primedba je da su trake za kola na slici preuske. Takođe, možda su trebale po 3 trake za kola jer iako ulazi u centar pre njega su široki bulevari Novog Beograda, a posle ulaz u tunel koji je takođe brz, tako da bi mogle I po tri trake za kola.
 
spatiotecte":36a9iixc je napisao(la):
Laki, ruzno je imati 2 velika mosta jedan odmah pored drugog. Optimalni razmak mostova za korito sirine Save je 500 metara tj sirina reke x2.
Nisam ni mislio da budu odmah jedan pored drugog. Mozda te zbunilo sto sam se izrazio "uzvodno od postojeceg".

Galeks":36a9iixc je napisao(la):
Mislim da je Laki mislio na most u nastavk Bul ZĐ.
Medjutim to bi se kosilo sa idejom o buducem tunelu, tako da nov most sa vecim kapacitetom mora na ovo mesto.

Ne nuzno.
BnV i nacin kako se po tom projektu urbanizuje SA je doveo do toga, a ne pozicija mosta ili tunela.
I po aktuelnom projektu se nakon mosta dolazi do raskrsnice u obliku kruznog toka. To se moglo implementirati i na prvobitno planiranoj lokaciji, jer vec imamo jasnu trasu novog bulevara kroz SA.
Sa malo drugacijim planiranjem prostora most je mogao biti u osi Z.Djindjica bez ikakvih problema.
Uostalom, velika je zamena teza kada se planirani tunel ispod terazijskog grebena povezuje samo uz putanju ka NBG.
Svakome ko zivi u BGD je jasni da ce njega koristiti i oni koji idu ka Savskom Vencu, Cukarici, pa i Rakovici (posebno sto se nastavak izgradnje UMP spominje samo od izbora do izbora, bez ikakve ozbiljnije namere da se sa time krene.


stf":36a9iixc je napisao(la):
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=459164#p459164 je napisao(la):
laki72 » 16 Јун 2017 12:20 pm[/url]":36a9iixc]

Troskovi jesu upitni, ali nismo mi odlucili da se postojeci demontira.
Da su se drzali ranijih planova, umesto sto su 'izmisljali toplu vodu' postojeci bi ostao gde jeste, a novi bi bio izgradjen uzvodno od njega kao sto je uvek i bilo planirano.

Да ли си сигуран у то? Једино зашта сигурно знамо да је било планирано, јесте нови метро-друмски мост педесетак метара од позиције Миладина Зарића. Не сећам се да је ико икада тврдио да је Зарић планиран да остане де јесте и постане пешачко - бициклистички.

На јовиновим скицама га нигде нема. А познајући и сећајући се праксе комунистичких урбаниста који су гумицом брисали целе квартове да би изградили лепши и бољи град, задржавање Зарића као пешачко-бициклистичког моста је изузетно упитно.

Дакле, сумњам да је то "увек и било планирано" ... изградња новог да, задржавање старог ипак не - није било планирано.

Ja sam i rekao da je "planirani (novi) most" bio uzvodno od Starog savskog (Zaricevog).

Da, u 'ono vreme' su verovatno planirali da ga sruse, ali ta vremena su prosla.
Relativno lako i jeftino bi se postojeci most eventualno podigao na visu kotu, i lepo bi nam sluzio jos 100 godina kao pesacko-biciklisticka veza 'sajmista i promenade'.
I jedan i drugi prostor su u perspektivi 'vidjeni' kao posecen prostor. Ima li bilo koji most koji je predvidjen i za saobracaj sansu da ova dva prostora poveze u jednu celinu kao onaj koji je iskljucivo okrenut pesaku i biciklisti?
Po meni nema, jer covek ce uvek radje prelaziti preko mosta na kome vlada mir i tisina, setajuci levo desno tokom prelaska od obale do obale, zastajuci, osmatrajuci okolinu (zevajuci)... :)
Zao mi je sto je propustena takva prilika, no sta je tu je.

kao sto volim da kazem, za prosutim mlekom se ne place.

Jasno nam je da postojeci most sigurno nece biti ponovo namontiran uzvodno od sadasnje pozicije, a u granicama SA.
To i ne bi bilo logicno, sobzirom na planiranu 'kulu' i druge objekte koji su planirani i ostaje nada da cemmo biti opet prijatno iznenadjeni nekom finom konstrukcijom buduceg novog pesackog mosta u SA.

Ovaj 'ratni' ... ;)
Svakako ga ne smemo 'iseci i pretopiti' kao sto neko predlozi.
Na Adi bi legao kao 'dupe na nosu' a camdzije nek mi oproste, ali po tome nije trebalo graditi niti jedan most u beogradu, vec se osloniti na camce i splavove (transportne, ne ugostiteljske). :)

Necu propustiti priliku da jos jednom ponovim da sam izuzetno prijatno iznenadjen sa izabranim resenjem.
Cena (verujem) svakako nece biti ovakva koja je navedena, ali po meni i dupla cena je sasvim korektna.
Mozemo mi sada naglabati kako ima i lepsih i atraktivnijih i avangardnijih i glamuroznijih resenja.
Mozemo, ali bi se to svelo na onu "beogradjanima ne treba 'obican'... beogradjani zasluzuju..."
Mislim da je ovo prava mera onoga sto zasluzujemo i onoga sto realno mozemo.
Da, svidja mi se. Nisam ocaran ni zaljubljen, ali po meni je lepo i funkcionalno resenje.


Sent from my LG-D320 using Tapatalk
 
Vrh