Šta je novo?

Stari savski most - Most Miladina Zarica

Gde sa Starim savskim mostom?

  • Povezati Blok 70 sa Adom Ciganlijom

    Glasovi: 185 36,3%
  • Povezati Veliko ratno ostrvo sa Zemunom

    Glasovi: 65 12,8%
  • Neka druga gradska lokacija

    Glasovi: 30 5,9%
  • Pokloniti most drugoj opštini u Srbiji u skladu sa potrebama

    Glasovi: 166 32,6%
  • Most treba da ide u staro gvožđe

    Glasovi: 40 7,9%
  • Ne znam

    Glasovi: 23 4,5%

  • Ukupno glasača
    509
Gdje bi bio ulaz i izlaz tog tvog tunela u produzetku brankovog mosta moze vise detalja
Ove tunele sto oni oce da prave ja bi tuda ugurao tramvaj
 
Одмах на почетку Бранкове, нема где другде. Четири траке, други излаз у Деспота Стефана. Бранкова остаје пешацима и бициклистима. Аутобуси у Југ Богданову, двосмерно, са доње стране Зелењака веза с постојећим Теразијским тунелом.
 
Видиш Панто, ја се не бих сложио са тобом по овом питању. Проширење Бранковог моста и Бранкове улице, пробијање теразијског тунела сматрам за топ 1 урбанистичку брљотину свих времена. Прављење трансверзалног магистралног правца од моста који удара у најстарији урбани део града је урбицид прве категорије.

Управо проширење Зарића и изградња базисних тунела отварају могућност да се тај урбицид исправи. Отвара могућност да се Бранкова улица и мост врати на 1+1 + жуте траке + бици траке а трансверзални магистрални правац преусмери на новог Зарића.
 
Pa Brankov most se i smatra za Urbicid, to ni ne mora da se pojasnjava.
 
@Стф
Па, како се не слажеш, кад се заправо слажеш?
И ја исто мислим о Бранковој и тунелу, то је ужас кроз који свакодневно пролазим. По мом предлогу, Бранкова остаје без саобраћаја, Теразијски тунел рашчишћен, Бранков мост остаје тешко оптерећен, али без застоја, а такође се не ствара додатан притисак на Сарејевску, Балканску и Гаврила Принципа до новог тунела.
 
Уместо Едита (Игоре, промени форумска подешавања):

Заборави да ће после градње Базисног тунела Бранкова бити сужена на 1+1, плус жуте траке. Остаће иста оваква.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=453874#p453874:24trhx67 je napisao(la):
stf » 26 May 2017 13:22[/url]":24trhx67] Управо проширење Зарића и изградња базисних тунела отварају могућност да се тај урбицид исправи. Отвара могућност да се Бранкова улица и мост врати на 1+1 + жуте траке + бици траке а трансверзални магистрални правац преусмери на новог Зарића.

Upravo tako
ali bas te i ne razumem kad sagledam predhodne tvoje postove :oops:

To ,,proširenje,, mora biti bitno vece u odnosu na postojece gotovo trostruko
pa mozda
i četvorostruko zbog potreba i mogučnosti svih novih i buducih sadržaja SA

Tako veliko proširenje je ne moguce a da se ne napravi novi adekvatan most
prvo kao (autorsko) delo treba da bude pored teh. zadovoljenja i estetski prihvatljiv
samo ,,kreirati,, nesto novo, savremeno, zadovojavjuce i lepo
a onda iznenada ideja
da bi na sve to nasadila drAga ,,starudija,, :shock:

Kada nam je vec draga ta ,,starudija,, a i ja bih da je zadržim u Bgdu
ne samo kao saobracajnicu vec i kao spomenik
a gde bi drugde moglo, nego do Lida i pride da niz njegove stubove ima stepenice do same vode-pristupnice
za pontonske marine u tom središnjem delu Dunavskog rukavca
a po broju i velićini ona bi bila automtski jedna od vecih u Evropi
i sav onaj sadašnji polu ploveci krš sa Save bi mogao biti TU privezan, gde buka nema kome da smeta
ukratko to bi bio peti Bgd (na vodi ) ,
da ne dužim.... o tome mozemo na temi o VRO- Lidu

Da se vratim na novi most

Saobracajnu buku duž novog modernog mosta na pešacim stazama drastično mozes da smanjis
providnim ili dezeniranim panelima (bukobranima) i razdelnim zandinjerima sa zelenilom
te pešacima i biciklistima u istom nivou
da bude prijatnije i to bez penjanja uz ikakve skaline.... :D

Pozicija sa obe strane omogucava jako široki više namenski most
leva obala nema smetnje
desna široka i ravna tako da je moguca i neka denivelacija saobracajnica koje bi mogle da ,,zaranjaju,, i u više tunela
mada
lično nisam za denivelisane saobracajnice u SA jer kakvi smo , ispod nj. a izmedju stubova
sakupljace se mnogo djubreta i šljama , kao i u nekim dr. gradovima gde su ta mesta prazna i jadna

Da rezimiram
Izgradnjom jednog novog mosta, dobijamo dva mosta na dve različite lokacije u Bgdu
a nedozvoliti kalemljenje tj Frenkeštajnizaciju jer kao proizvod su dva mosta na jednom mestu

Stari da se sacuva i postavi umesto sezonskog vojnog pontnoskog do Lida

:sesir:
 
šta je vama, kakav 1+1 na brankvom? mi o takvom luksuzu ne možemo ni za 50 godina da pričamo kako stvari stoje! Gužve su i onako prevelike, ceo bulevar mihajla pupina je preopterećen u špicevima. Brankvom samo fali rekonstrukcija i sređivanje prešačkih staza. Ja verujem da bi te staze mogle i da se prošire malo, makar jedna strana i da se tako dobije normalna bici staza plus pešačka.
A o smanjenju broja traka možemo dap ričamo tek kad sagradimo još nekoliko mostova i nekoliko metro linija. Pa cela poenta je praktičnost, komfort i brza veza. Da ne gubim vreme kada negde putujem, da što manje zagađujem time što ću što kraće da korstim prevozno sredstvo (uklučjujući i autobus). onaj most preko VRO i onaj preko višnjice bi verovatno rasteretili sam centar grada. Možda jedan kod Zemuna. A gazelu mislim da treba proširiti bar za još po jednu traku jer se baš oseća to usko grlo. tu bi možda i profil 5+5 bio dobar. plus sadržaj za pešake i bicikliste.
 
Ovde je inspiracija Highline u NYC...i to ocigledno...samo sto original nema okruzenje kao ova nasa kraca verzija :)

ny-high-line-park-615.jpg


living-articleLarge.jpg


shutterstock_210022084_7.jpg
 
Mogu da produze do terazisje terase sa jedne strane a sa druge lagano da se spusti poslije sajmista npr
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=453061#p453061:19x0ka02 je napisao(la):
stf » 23 May 2017 07:06 am[/url]":19x0ka02]

Степениште ће да буде проблем? А на Бранковом није? на Мосту на Ади није? Ако пешаке не мрзи да се узверу уз оне степениште од Карађорђеве до нивоа Бранковог, зашто би то овде био толики проблем?

Samo postoji jedna bitna razlika ovog mosta od ostalih koje si nabrojao.
Jedino ovaj most (na ovoj poziciji) od postojecih beogradskih mostova, NIJE oslonjen na GREBEN vec sa obe strane na kote malo vislje od nivoa reke Save.

Kada kazem `nije oslonjen na greben` ne mislim bukvalno (mada je to kod Brankovog slucaj), pa molim da ne ulazimo u polemisanje o gazeli, mostu na Adi jer eto u njihovom pravcu postoje doline.
Da one postoje, ali je glavni pravac kretanja preko mosta u nastavku i penje se na greben, dok ce se (po planovima) most u SA spustati u nivo postojeceg dela grada i nastaviti ka tunelu.

I ZASTO bi sada na potencijalno JEDINOM mostu gde je izvodljivo napraviti pesacke i biciklisticke staze, bez predugackih rampi, stepenica ili liftova, mi opet pravili `skarabudzevine` i pentrali ljude, ako ne moramo, ako za to ne postoje potrebe???
 
И Зарић има степениште са обе стране на најоптерећенијем пешачко-бициклистичком правцу. Само што они који га никада нису пешке користили то очигледно не знају....

За бициклисте су предвиђени лифтови директно са променаде, мада бих ја предвидео и везу у нивоу са Карађорђевом, односно крајњу десну бици траку у нивуо са коловозом, што да не.
 
Лично ми је потпуно нејасно шта заправо неки људи желе ...

Идејно решење спратног Зарићевог моста је, као што Зекс написа, инспирисано пројектом Highline у Њујорку, али и предложеним коцептом Garden bridge у Лондону. Узор за Зарића су заправо два изузетна светска пројекта. Па нам ни то не ваља. А шта то овдашњој средини па ваља?

Концепт Garden bridge у Лондону је чак и упоредивији са идејним решењем Зарића јер такође "не удара у гребен" већ спаја равничарске лондонске обале. И гле чуда - има степенице и лифтове на оба краја. И то је замиљено у далеко пешачк0о-бициклистички свеснијем друштву...

vijd7e0qivuhnibszkgw.jpg


_82936012_bridge.jpg


Мени је лично драго да барем у нечему не каскамо за светом неколико деценија.

Као концепт, Garden bridge је упоредив и са нашим концептом X моста. Са једном битном разликом. Становници Лондона подржавају изградњу њиховог моста са 78% гласова. Упоредите то са кофама гована које су проливене на блицов чланак о X мосту ... па се поново питам ... а шта то овдашња средина жели?
 
Поредиш вероватно резултате неке анкете и коментаре на вест на једном порталу. Да направиш анкету међу шетачима на обе стране Саве вероватно би 90% било за. Дакле, ништа од тога није релевантно да би ти имао стварну слику о томе шта људи заиста мисле. Додуше, релевантније је шта мисле шетачи јер би се њих то највише тицало у одноу на неког ко се деценијама није спустио до Саве. :)
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=454577#p454577:47eeq9l8 je napisao(la):
mekbejn » 29 May 2017 11:21[/url]":47eeq9l8]... Ali da li je to ono sto zelimo? Ja ne
Sta želimo a sta biramo ?
izgradnjom jednog novog mosta, da dobijemo dva komada na dve lokacije (stari da se iskoristi za dr. mesto) :)
ili
Izgradnjom jednog sa kalemljenjem drugog na njega, da dobijemo jedan na jednoj istoj lokaciji :(

Naravno mi imamo previše mostova i sve potrebe su namirene
gradjani su toliko bogati i prepunjavaju kasu
da otudjena upravljačka fensi-elita iz te kase moze da pravi sta god joj napredno padne napamet....
te umesto nas - izabrace kalemljenje starog na vrh novog - kuuul - :lol:
 
@Stf

Tvoj post sa naglasenim i izlizanim (ne sa tvoje strane) me izuzetno podseca na price o "zirafi" (tako nas bese farbase?) i izgradnji mosta na adi - najveceg, jedinog tog tipa i slicno sto nam je servirano prilikom izgradnje.
Takodje, smisljeno ili ne 'ukrstas' pricu o zaricevom mostu sa X mostom i poredis sa resenjima iz njijorka i londona.

Da savski (zaricev) most ima stepenice, ali se i bez njih relativno blizu silazi na tlo, pa dozvoli da oni koji nisu setali levom obalom reke, pa pozeleli da malo setaju desnom, mogu bez stepenica, eskalatora i liftova da sa sajmista dodju do "pic___ parka" ;) bez pentranja na i sa mosta, kao sto i oni koji sada idu iz brankove mogu da dodju do pc usce ili hajata bez menjanja nivoa.
Dakle, meni se u tom smislu ne svidja ideja 'mosta na mostu' i na osnovu toga nastupam.
Mozda je do mene, mozda je to nesto najlepse i najpozeljnije i hit u svetu, no nisam nekada hasisario, niti sam danas na 'ekserima' iako je po nekima i to hit ;)

Sent from my LG-D320 using Tapatalk
 
Most manje vise, ali ja se plasim da bi najavljena saobracajnica sa velikim kruznim tokom i tunelskim portalom devastirala prostor na desnoj obali.
 
Misljenja sam da je generalno u zivotu najgore ono sto se prepravlja, a projektovano je kao nesto drugo. I nikada nece biti kao nesto sto je iznova planski građeno za ono sto se zeli. Ako me razumete...

Da su pametni i da se manu ,,Zarića,, , pa ga u produžetku Bulevara Zorana Đinđića grade novi moderan most sa vise traka po smeru, koji je vec bar 10 godina trebao da postoji, a potreba za njim je stara bar jos toliko. Umesto sto se bave pitanjem: ,,Kako prepraviti Zarićev most,,? ,,Zarić,, je takav kakav je i to je sto je. Rekao sam sta jos moze da se uradi sa njim, a svako budženje i nabudživanje istog je gubljenje novca i vremena.

Taj novi most bi značajno rasteretio Gazelu. Koja je i dalje u tom smislu problem broj 1 našeg grada. Ona je sada rasterecena, kakva je bila, ali hajde da se napravi da bude još rasterećenija.
 
@laki72

"наглашеним излизаним" ... ?

Ја стојим иза свега што сам рекао за Мост на Ади својевремено бранећи изабрано конструктивно решење и позицију без обзира на политику која прати ту причу од самог почетка. Једино што ми код тог пројекта сметало и смета јесте кредит за обрзање радова. Али је тај мост за кратко време постао део карактера Београда.

Исто тако потпуно се слажем са изабраним конструктивним решењем моста Земун-Борча. Конструктивно решење је у складу са локацијом у оба случаја.

На крају, слажем се и са полузваничним решењем новог Зарићвог моста. Још се за Ђиласово време причало о његовом проширењу и био сам против тога. Зато што сам против било каквог буџења, од застакљивања тераса па до нескладног проширивања потпуно непрошириве мостовске конструкције. Међутим, на тој позицији свакако нам треба висококапацитетно мост. Шта онда чинити? Како не добити конструктивног мутанта а истовремено и добити мост? Постоје две опције. Прва је да се гради нови мост поред постојећег. Друга је да се гради мост уместо постојећег.

Искрено речено, предложено решење спратног моста, имајући у виду све захтеве локације, представља један изузетно успео компромис. Добија се на потребној позицији висококапацитетни мост, док се истовремено чува изворна конструкција моста у потпуности и нетакнута, без икаквог карабуџења. Она постаје фактички изложбени експонат који и даље служи сврси (пешачко-бициклситичка веза). Још на све то узор има у сличним концептима простора у Њујорку или пак Лондону.
 
Pozdrav svima sa nekoliko godina zakasnjenja. Pratim forum vec dugo, toliko da vise ni ne zivim u Beogradu, nego u Londonu. Ali Beograd mi je u srcu, pa se nadam da mogu bar malo da doprinesem prenoseci neke moje laicke utiske i misljenje iz daljine.

Sto se tice Garden Bridza (Garden Bridge) u Londonu, projekat je zaustavljen, most nece biti izgradjen. Nisu uspeli da sakupe dovoljno para za gradnju. Da ne ulazim u detalje oko politike (nit znam nesto, nit me zanima), ne cini mi se da je bas 78% ljudi podrzavalo ideju. Vec godinama na juznoj strani mosta, oko bar desetak drveca koji su trebalo da budu poseceni (zarad stepenica, jelte), stoji peticija protiv mosta. Svaki dan u novinama su bili razlozi za i protiv, itd.

Elem, ovaj most ne moze da se poredi sa predlogom za Zaricev, jer se most ne bi delio sa pesacima. Bas kao ni Haj Lajn (High Line) u Njujorku.

Edit: Tek sad vidim, da, moze da se poredi sa predlogom za (cirilicno) H most :)

Most iz Londona koji donekle moze da se poredi je Hangerford Bridz sa dodacima sa obe strane (Hungerford Bridge and Golden Jubilee Bridges). Most u sredini je samo zeleznicki, i to ne previse aktivan. Cak i kao takav, uglavnom tih, ovaj most uopste nije nesto cemu treba teziti. Kada se prelazi sa jedne strane, pogled je potpuno blokiran ka drugoj. Ili se ne vidi Big Ben, ili se ne vidi katedrala i Siti of London, i slicno (razlog protiv). Medjutim, most sluzi svojoj svrsi (razlog za).

Mozda ideja o pesackom mostu iznad saobracaja i nije toliko losa?

Pogledajte prilog 1Pogledajte prilog 2
 
Pozdrav Zombieboyu i da se nadovezem na njegov post komentarom o Londonskim mostovima.

Karakteristika svih mostova na Temzi, sa izuzetkom nekoliko zeljeznickih, su sto bi englezi rekli "predestrian friendly". To nije slucaj sa beogradskim mostovima kod kojih je od drugog svjetskog rata do danas preovladavala transportna komponenta za motorna vozila drumskog saobracaja, odnosno prioritetno su kroz projektne zadatke namjenjeni kretanju motornih vozila. Tako su projektovani svi posleratni mostovi (Brankov, Gazela, Ada). Vjerujem da je jedan od razloga za takvo projektovanje bio karakter savskih obala koje su di sada bile koristene za industriju, brodogradnju, skladistenje i pristaniste.

Posto savska obala mijenja karakter, potrebno je tu promjenu unijeti i u projektovanje mostova, odnosno saobracajnica na njima i dati veci prioritet pjesacima i biciklistima. Zanimljivo, da su Sava i Temza slicne po sirini (oko 250m) ali je pjesaku u Beogradu potrebno da predje oko 400-500 ili vise metara da bi presao rijeku jer su tacke spajanja pjesackih hodnika na mostovima sa obalom (stepenista) dosta daleko od ivice vode, dok je to rastojanje na londonskim mostovima minimalno. To je jedan od razloga zasto su londonski mostovi puni pjesaka i biciklista pa cak i kao destinacija a ne samo prolazni koridor.

EDIT:
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=454801#p454801:3qa4v92x je napisao(la):
stf » Tue May 30, 2017 2:22 pm[/url]":3qa4v92x] Она постаје фактички изложбени експонат који и даље служи сврси (пешачко-бициклситичка веза).

Odlicno zapazanje :kk:
 
@RioBL - Hvala na dobrodoslici i takodje hvala na tom zapazanju, svaki dan prelazim preko nekoliko mostova i to mi nije palo na pamet.

Sto se tice beogradskih mostova, kako bi se oni mogli napraviti humanijim za pesake? Mozda nekoliko manjih, poput Milenijum Bridza ili X mosta? Rekonstrukcija Zaricevog bi svakako trebalo da napravi presedan i pokrene razvoj u tom pravcu.
 
Vjerujem da bi se moglo napraviti nekoliko intervencija.
Recimo, uz Brankov most bi se mogle dodati jos jedne stepenice na samoj promenadi. Trenutno promenada nema direktnu vezu sa mostom. Slicno treba nastojati i kod rekonstrukcije Zaricevog mosta a svakako da treba planirati i druge mostove. I sa kombinovanim saobracajnicama i pjesacke.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=454806#p454806:xm7n0ds3 je napisao(la):
Zombieboy » 30 May 2017 13:33[/url]":xm7n0ds3]...
Sto se tice Garden Bridza (Garden Bridge) u Londonu, projekat je zaustavljen, most nece biti izgradjen. Nisu uspeli da sakupe dovoljno para za gradnju...... stoji peticija protiv mosta....
:lol:

Dobro došao i eve odmah, pošteno zaradjeno
+ 1 :)
 
Vrh